افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای دروپال ۸

چگونگی نصب و پبکربندی ماژول درگاه پرداخت آیدی پی برای کامرس دروپال ۸ (کامرس ۲)

کامرس ماژولی قدرتمند است که می‌توانیم از آن برای ساخت فروشگاه بر روی دروپال استفاده کنیم. کامرس برای دروپال ۷ و ۸ توسعه داده شده است. در این آموزش می‌خواهیم کامرس دروپال ۸ را به درگاه پرداخت آیدی پی مجهز کنیم.

نسخه‌های مختلفی از افزونه آیدی پی وجود دارند که بهتر است همیشه آخرین نسخه آن را دانلود کنیم. پس از دانلود آخرین نسخه، مطابق با تصویر زیر به منوی Extend می‌رویم. سپس بر روی دکمه کلیک ‌Install new module کلیک می‌کنیم:

 

اکنون فایلی که در مرحله قبل دانلود کردیم را انتخاب می‌کنیم و پس از آن بر روی دکمه Install کلیک می‌کنیم:

 همان‌طوری که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، نصب افزونه با موفقیت انجام شده است. اکنون بر روی دکمه Enable newly added modules کلیک می‌کنیم تا افزونه آیدی پی که هم اکنون اضافه کردیم را فعال کنیم:

در صفحه ظاهرشده، عبارت idpay را جستجو می‌کنیم. سپس افزونه Commerce IDPay را انتخاب کرده و بر روی دکمه Install کلیک می‌کنیم.

 

اکنون افزونه آیدی پی برای کامرس،‌ نصب و فعال شده است و می‌توانیم یک نمونه از آن را ایجاد و پیکربندی کنیم. برای این کار مطابق با تصویر زیر به منوی Commerce > Configuration > Payment می‌رویم و در صفحه ظاهرشده بر روی دکمه Payment Gateways کلیک می‌کنیم.

 

اکنون مطابق با تصویر زیر بر روی دکمه Add payment gateway کلیک می‌کنیم:

و مطابق با تصویر زیر:

۱. یک نام برای درگاه خود انتخاب می‌کنیم.

۲. درگاه IDPay را انتخاب می‌کنیم تا یک نمونه از آن بسازیم.

۳. نامی که در صفحه سفارش به مشتری نشان داده می‌شود را در اینجا وارد می‌کنیم.

۴. اگر بخواهیم درگاه پرداخت آیدی پی را تست کنیم و عملیات پرداخت را شبیه سازی کنیم، می‌توانیم گزینه Test را انتخاب نماییم. پس از تست و شبیه‌سازی تراکنش‌ها، اگر در محیط عملیاتی باشیم و سایت به صورت زنده باشد، بایستی گزینه Live را انتخاب کنیم تا تراکنش‌ها به صورت واقعی انجام شوند.

۵. API Key خودمان را در این قسمت قرار می‌دهیم. برای دریافت یک API Key بایستی به قسمت وب‌سرویس‌های من در داشبورد کاربری خود در وبسابت آیدی پی برویم. برای آگاهی بیشتر در مورد API Key، می‌توانیم به اینجا مراجعه کنیم.

در قسمت Conditions هم می‌توانیم محدودیت‌هایی را برای هر درگاه انتخاب کنیم. به طور مثال سفارش‌هایی که مبلغ کل آن‌ها از یک مقداری بیشتر شود، از طریق این درگاه پرداخت شوند.

لازم به ذکر است که این ماژول تمامی واحدهای پولی محصولات را به عنوان ریال در نظر می‌گیرد. برای پشتیبانی از واحد پولی تومان، کافی است تا یک واحد پولی سفارشی ایجاد کنیم. برای این کار مطابق با تصویر زیر، به منوی Commerce > Configuration > Store می‌رویم و در ادامه بر روی Currencies کلیک می‌کنیم:

از آنجایی که واحد پولی تومان، یک واحد پول استاندارد نیست،‌ بایستی یک واحد پولی سفارشی ایجاد کنیم. برای این کار در صفحه ظاهرشده، بر روی دکمه Add custom currency کلیک می‌کنیم:

مطابق با تصویر زیر، در این صفحه بایستی Currency code را حتما به صورت TMN قرار دهیم تا افزونه آیدی پی آن را به عنوان تومان در نظر بگیرد. بهتر است Numeric code را نیز بر روی ۹۹۹ قرار دهیم و باقی تنظیمات برای کارکرد افزونه‌ تاثیری ندارد.

 

در پایان از این‌که از درگاه پرداخت آیدی برای پرداخت‌های خود در کامرس استفاده می‌کنید،‌ بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد.

در راهنمای آیدی پی :

مطلب قبلی:

افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای دروپال ۷

زمان مطالعه: ۳ دقیقه
مطلب بعدی:

افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای J2Store

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.