راهنمای استفاده از وب‌سرویس درگاه پرداخت آیدی پی و گرفتن API Key

چگونگی استفاده از درگاه پرداخت آیدی پی در سایت های فروشگاه‌‌‌ آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایل

اگر یک وب‌سایت فروشگاهی و یا یک اپلیکیشن موبایل دارید که می‌خواهید مشتریان‌تان بابت ارایه خدمات شما، پرداخت‌هایی انجام بدهند، وب‌سرویس پرداخت آیدی پی در اختیار شماست و می‌توانید از طریق این درگاه منحصر به فرد، پرداخت‌های خود را مدیریت کنید البته با کیفیت بالا و تعرفه ای ارزان.

برای دریافت خدمات پرداخت آیدی پی کافی است با چند کلیک، یک API Key تولید کنید و آن را در وب‌سایت و یا اپلیکیشن خود به کار ببرید.

 برای دریافت API Key کافیست در آیدی پی ثبت‌نام کنیم و به داشبورد خود مراجعه نماییم.

در صفحه داشبورد، مطابق با تصویر زیر، به وب سرویس های من می‌رویم، سپس روی لینک یادشده کلیک می‌کنیم:

اکنون مطابق با تصویر زیر، یک فرم برای ورود اطلاعات،‌نمایش داده می‌شود.

۱. یک عنوان دلخواه برای وب‌سرویس خود قرار می‌دهیم. مثلا فروشگاه من

۲. یکی از شماره حساب‌هایی که قبلا ایجاد کرده‌ایم را انتخاب می‌کنیم. تراکنش‌هایی که از طریق این وب‌سرویس انجام‌ می‌شوند، با این شماره حساب تسویه می‌شوند.

۳. کارمزدی که می‌خواهیم آیدی پی برای تراکنش‌ها از طریق این وب‌سرویس در نظر بگیرد را انتخاب می‌کنیم. کارمزد آیدی پی ارزان و منصفانه است. اطلاعات بیشتر در مورد نوع کارمزدها در پایین همین صفحه قید شده اند.

۴. آدرس وب‌سایتی که می‌خواهیم روی آن کالا و یا خدماتی را روی آن به فروش برسانیم را در این قسمت وارد می‌کنیم.

۵. اگر نیاز داریم که آیدی پی - نسبت به IP درخواستهایی که با این API Key انجام می‌شوند - حساس باشد، این گزینه را تیک می‌زنیم.

۶. در صورت تیک زدن گزینه بالا، IP هایی که مورد نظر ماست را در این قسمت وارد می کنیم. در این صورت اگر با این API Key با یک IP به جز IP مورد نظر ما، درخواستی ارسال شود، آیدی پی آن درخواست را نادیده خواهد گرفت.

۷. هر تراکنشی که با این API Key انجام می‌شود، قابل اطلاع‌رسانی است. روش‌های اطلاع‌رسانی را می‌توانیم به دلخواه خود انتخاب کنیم.

پس از پرکردن فرم بالا، بر روی دکمه ذخیره کلیک می‌کنیم.

پس از ذخیره شدن فرم قبلی، صفحه‌ای شامل اطلاعات API Key ایجاد شده، نمایش داده می‌شود. همان‌طور که مشاهده می‌شود،‌‌ API Key یک رشته ۳۶ کاراکتری است.

این رشته ۳۶ کاراکتری را در پلاگین‌های پرداختی که برای آیدی پی نوشته شده اند،‌ قرار می‌دهیم و یا اگر برنامه‌نویس هستیم، می‌توانیم به مستندات مربوط به توسعه‌دهندگان مراجعه کنیم و از این API Key استفاده کنیم.

API Key تولید شده را می‌توانیم هر زمان که نیاز بود، به روز رسانی کنیم و مجددا از آن استفاده نماییم.

اکنون کارمزدها را بررسی می‌کنیم.

کارمزدها:

در آیدی پی ۳ نوع کارمزد وجود دارد که می‌توانیم با توجه به نوع کسب و کارمان و آن‌گونه که برایمان سودمندتر است، یکی از آن‌ها را انتخاب ‌کنیم:

۱. درصدی:‌ در صورتی که کارمزد‌ آیدی پی را از نوع درصدی انتخاب کنیم،‌ سهم آیدی پی به ازای هر تراکش یک درصد خواهد بود. اما این یک درصد،‌ سقف و کف خواهد داشت. کف این نوع کارمزد برابر با ۱۰۰ تومان و سقف آن برابر با ۳۰۰۰ تومان است.

به طور مثال:

  • تراکنشی که به مبلغ ۴۵ هزار تومان است کارمزدی برابر با ۴۵۰ تومان دارد.
  • تراکنشی با میزان ۵۰ میلیون تومان، کارمزدی برابر با ۳۰۰۰ تومان خواهد داشت.
  • تراکنش‌هایی که از ۱۰ هزار تومان کمتر باشند، کارمزدی برابر با ۱۰۰ تومان خواهند داشت.

۲. مبلغ ثابت:‌ با توجه به میزان تراکنشی که داریم می‌توانیم با آیدی پی مذاکره کنیم که به ازای هر تراکنش فقط یک مبلغ ثابتی پرداخت کنیم.

۳. پلکانی: با توجه به میزان تراکنشی که داریم می‌توانیم با آیدی پی مذاکره کنیم که به ازای هر تراکنش، مانند یک پلکان کارمزدها را پرداخت کنیم. به طور مثال، توافق می کنیم که به ازای هر بازه‌ای از تراکنش، چه مقدار کارمزد به ‌آیدی پی می‌پردازیم. کارمزد درصدی نیز به نوعی یک کارمزد پلکانی محسوب ‌می‌شود که سقف و کف آن ثابت است.

می‌توانیم برای هر سه نوع کارمزد انتخاب کنیم که پرداخت کننده و یا دریافت کننده تراکنش‌‌ها، این کارمزد را به آیدی پی بپردازد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

هم اکنون با چند کلیک در آیدی پی ثبت‌نامکنید و از خدمات ویژه آن بهره مند شوید.

برای راهنمایی بیشتر با شماره های آیدی پی در بخش " تماس با ما " تماس حاصل فرمائید.

در راهنمای آیدی پی :

مطلب قبلی:

افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای فرم تماس ۷

زمان مطالعه: ۹ دقیقه

۱۷ دیدگاه

خوبه

اینکه کارمزدتون کمه خیلی خوبه دمتون گرم

سلام و خسته نباشید
شما در توضیح درصد کارمزد تراکنش ها در مورد اول گفتید که مثلا تراکنشی که به مبلغ ۴۵ هزار تومان است کارمزدی برابر با ۴۵۰ تومان دارد. و در مورد سوم گفتید که تراکنش‌هایی که از ۱۰۰ هزار تومان کمتر باشند، کارمزدی برابر با ۱۰۰ تومان خواهند داشت. اینجا شما گفتید زیر ۱۰۰ هزار کارمزد ۱۰۰ تومان میگیرید و بعدش اومدید مورد اول گفتید ۴۵هزار تومان کارمزدش میشه ۴۵۰ تومان! مگه ۴۵ هزار تومان بیشتر از ۱۰۰ هزار تومانه که کارمزدش با مبالغ زیر صد هزار تومان متفاوته؟
ممنون میشم توضیح بدین.
با تشکر

دوست گرامی
ممنون از حسن دقت و تذکر شما ، این موردی که فرمودید خطای نگارشی بود که تصحیح شد.
در دیگر مطالب و معرفی وب سرویس و در پنل کاربران در بخش وب سرویس هزینه کارمزد آیدی پی در " وب سرویس" ذکر شده است که به صورت یک درصد حداکثر ۱۵۰۰تومان و حداقل ۱۰۰تومان می باشد.

با تشکر

سلام عزیز خسته نباشید من درگاه پرداختی ساختم و کسی میخواد ۱میلیون بریزه به حساب مینویسه ارور مبلغ وارده بیش از حد مجازه مشکلش چیه

پذیرنده گرامی احتمالا پروفایل شما تائید نشده ، لطفا مدارکتون رو در بخش پروفایل کاربری تکمیل کنید تا پروفایل شما تائید شود و بتوانید از خدمات آیدی پی به طور کامل استفاده کنید.

با تشکر

سلام. آیا میشه این درگاه پرداخت را برای فایلهای تلگرام تعریف کرد

سلام سوال منم هست آیا این درگاه برای تلگرام هم میتوان تعریف کرد؟

سلام
طبق دستورالعمل مراجع قانونی امکان ارائه سرویس پرداخت به ربات تلگرام را نداریم.

برو برا یه کار دیگه مثل فروش محصولات کشاورزی ثبت کن بعد ازش تو تلگرام استفاده کن

لطفا یک کتابخونه برای ایجاد درگاه تحت وب سایت برای اپلیکیشن ایجاد کنید و قرار بدید یه اپلیکیشن فروشگاهی طراحی کردم هنوز موفق نشدم آیدی پی رو روش نصب کنم

سلام
با نظر دوست گلمون علیرضا منم موافق هستم من هم در حال توسعه یک وب سرویس شخصی هستم ولی نمی تونم از api ها استفاده کنم برام کمی مشکل هست اگه یه کتاب خونه داشته باشید یا حداقل تو چندتا ویدئو صفر تا ۱۰۰ اش رو توضیح بدین خیلی خوب میشه .

و اینکه برای تیم خوبتون آرزوی موفقیت رو دارم

سلام
وقت شما بخیر
آیا package برای laravel دارید؟

بله میتونید از GitHub.com/IDPAy دریافت کنید

‏https://github.com/idpay

سلام من کارشناس و نماینده بیمه عمر پاسارگاد هستم توضیحاتی را که در خصوص آیپ کی خواندم زیاد متوجه نشدم من اگه بخوام از مشتری هزینه اپلیه ثبت بیمه را بگیرم با مشکل مواجه نمیشم کمی در این خصوص توضیح دهید
ممنون

سلام من ۹۹ تومن ریخته شده به درگاهم ولی الان دیگه میزنه مبلغ وارد شده مجاز نیست چرا پروفایلم هم کامله

سلام وقت شما بخیر
ممنون از توضیحات تکمیلتون.
یه سوال داشتم و اون اینکه ایا میشه از این حساب برای فروش اینترنتی در وبلاگ استفاده کرد؟؟؟

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.