افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای دروپال ۷

چگونگی نصب و پبکربندی ماژول درگاه پرداخت آیدی پی برای کامرس دروپال ۷ (کامرس ۱)

این افزونه بر روی کامرس دروپال نصب خواهد شد و امکانات درگاه پرداخت آیدی پی را به آن می افزاید. کامرس، ماژولی قدرتمند است که برای ساختن فروشگاه بر روی دروپال از آن استفاده می‌شود. در این آموزش ما از کامرسی استفاده می‌کنیم که بر روی دروپال ۷ قابل نصب است.

نسخه‌های متفاوتی از افزونه آیدی پی برای کامرس نسخه ۷ نوشته شده است که بهتر است آخرین نسخه آن را دانلود کنیم. پس از دانلود آخرین نسخه از افزونه آیدی پی، مطابق با تصویر زیر به منوی Modules می‌رویم و بر روی Install new modue کلیک می‌کنیم.

اکنون در صفحه ظاهر شده، مطابق با تصویر زیر، افزونه آیدی پی که در مرحله قبل دانلود کردیم را در اینجا انتخاب می‌کنیم و پس از آن بر روی install کلیک می‌کنیم:

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، نصب افزونه با موفقیت انجام شد. اکنون با کلیک بر روی Enable newly addded modules، کلیک می‌کنیم تا به سراغ فعال کردن افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برویم.

اکنون در صفحه ظاهر شده، تیک Commerce IDPay را می‌زنیم. سپس به پایین همین صفحه می‌رویم و بر روی دکمه Save Configuration کلیک می‌کنیم. با این کار افزونه آیدی پی نصب و فعال خواهد شد:

اکنون به منوی Store > Configuration > Payment methods می‌رویم تا درگاه پرداخت آیدی پی را که هم اکنون نصب شده است را پیکربندی کنیم. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید درگاه آیدی پی نیز در لیست درگاه پرداخت‌ها قابل مشاهده است. بر روی IDPay Gateway و یا edit، کلیک می‌کنیم.

 

از آنجایی که درگاه‌های پرداخت در کامرس دروپال ۷ با استفاده از افزونه Rules فعال می‌شوند، صفحه‌ای مطابق با تصویر زیر را خواهیم دید. اکنون بر روی edit و یا Enable Payment method: IDPay Gateway، کلیک می‌کنیم:

اکنون در صفحه زیر، می‌توانیم درگاه پرداخت آیدی پی را پیکربندی کنیم:

۱. API Key خودمان را در این قسمت وارد می‌کنیم. برای گرفتن API Key کافی است به قسمت وب‌سرویس‌های من در داشبورد کاربری خود در وب‌سایت آيدی پی برویم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد API Key می‌توانیم به اینجا مراجعه کنیم.

۲. گزینه Sandbox برای عملیات تست و شبیه‌سازی پرداخت با آیدی پی به کار ‌می‌رود. با فعال کردن این گزینه، تراکنش‌ها به صورت آزمایشی انجام خواهند پذیرفت. اما در محیط‌های عملیاتی و وب‌سایت زنده، بایستی این گزینه را غیرفعال کنیم تا تراکنش‌ها به صورت واقعی انجام شوند.

این ماژول تمامی واحد‌های پولی را به صورت ریال درنظر خواهد گرفت. اما اگر بخواهیم محصولات‌مان را با واحد تومان به فروش برسانیم، بایستی ماژول Commerce Toman را نصب کنیم.

در پایان از این‌که کامرس دروپال خود را به درگاه پرداخت آیدی پی مجهز می‌کنید،‌ بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد.

در راهنمای آیدی پی :

مطلب قبلی:

افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای پرستاشاپ

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
مطلب بعدی:

افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای دروپال ۸

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.