افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای J2Store

چگونگی نصب و راه‌اندازی درگاه پرداخت IDPay برای J2Store جوملا

J2Store کامپوننتی ساده و در عین‌حال کاربردی برای تبدیل جوملا به مکانی برای فروش کالا است. برای این که از نصب این فروشگاه‌ساز مطمئن شویم، مطابق با تصویر زیر، بایستی منوی J2Store وجود داشته باشد.

درگاه پرداخت آیدی پی برای جی تو استور فراهم شده است و می‌توانیم آن را از اینجا دانلود کنیم. پس از دانلود این افزونه، آن را نصب می‌کنیم. برای این‌کار مطابق با تصویر زیر به منوی Extensions > Manage > Install می‌رویم:

اکنون در صفحه‌ای که باز می‌شود به زبانه Upload Package File می‌رویم و فایلی که در مرحله قبل دانلود کردیم را در این قسمت Drag & Drop و یا  انتخاب می‌کنیم تا نصب شود:

همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، نصب افزونه با موفقیت انجام شده است. اکنون که قابلیت پرداخت با درگاه آیدی پی به ‌J2Store افزوده شده است، به منوی J2Store > Setup > Payment methods می‌رویم تا درگاه آیدی پی را پیکربندی کنیم:

اکنون در لیستی که در تصویر زیر مشاهده می‌شود، بر روی IDPay کلیک می‌کنیم:

اکنون مطابق با تصویر زیر:

۱. وضعیت درگاه را به Enabled تغییر می‌دهیم تا درگاه فعال شود.

۲. API Key خودمان را در این قسمت وارد می‌کنیم. برای دریافت API Key کافی است به قسمت وب‌سرویس‌های من در داشبورد کاربری خود در وب‌سایت آیدی پی برویم. برای آگاهی بیشتر در مورد API Key، می‌توانیم به اینجا مراجعه کنیم.

۳. به منظور تست و شبیه‌سازی پرداخت با آیدی پی می‌توانیم گزینه آزمایشگاه را بر روی بله قرار دهیم. اما در محیط‌های واقعی و عملیاتی مانند یک وب سایت زنده، بایستی این گزینه را بر روی خیر قرار دهیم تا تراکنش‌ها به صورت واقعی انجام شوند.

۴. پیامی که پس از یک پرداخت موفق، می‌خواهیم به مشتری نمایش دهیم را در این قسمت وارد می‌کنیم.

۵. پیامی که پس از یک پرداخت ناموفق،‌ می‌خواهیم به مشتری نمایش دهیم را در این قسمت وارد می‌کنیم.

در قسمت ۴ و ۵ می‌توانیم از جایگذاری‌های {track_id} و {order_id} به ترتیب برای نمایش کدرهگیری آیدی پی و شماره سفارش، در متن‌های یادشده استفاده‌کنیم.

سپس بر روی دکمه Save و یا Save & Close کلیک می‌کنیم تا پیکربندی ذخیره شود.

 

در پایان از این‌که از درگاه پرداخت آیدی پی بر روی فروشگاه‌ساز J2Store خود استفاده می‌کنید،‌ بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم این آموزش برای شما همراهان گرامی مفید بوده باشد.

در راهنمای آیدی پی :

مطلب قبلی:

افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای دروپال ۸

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.