پلاگین پرداخت برای Paid Memerships Pro

درگاه پرداخت IDPay برای Paid Memberships Pro

افرونه Paid Memberships Pro افزونه‌ای بسیار محبوب است که مدیران سایت‌، از طریق آن می‌توانند دسترسی به بعضی از محتواها را محدود کنند. در واقع مدیر یک سایت می‌تواند عضویت‌های ویژه‌ای تعریف و دسترسی به برخی مطالب را  محدود به اعضای ویژه کند. این حق عضویت‌‌ها قابل فروش هستند و کاربران سایت برای دسترسی به محتواهای ویژه، بایستی آن حق عضویت‌ها را خریداری کنند. 

درگاه پرداخت آیدی پی برای Paid Memberships Pro فراهم شده است و به کاربران وب‌سایت، امکان خرید حق عضویت را ارائه می‌کند. 

ابتدا باید بررسی کنیم که آیا افزونه Paid Memberships Pro بر روی وردپرس ما نصب شده است یا خیر. در صورت نصب بودن افزونه، منوی عضویت ها، مطابق با تصویر زیر، در دسترس خواهد بود.

 

اکنون می‌خواهیم افزونه Paid Memberships Pro را به درگاه پرداخت IDPay مجهز کنیم. برای راحتی شما عزیزان این درگاه را بر روی مخزن وردپرس قرار داردهایم تا به‌راحتی آن را نصب کنید. برای این کار کافی است مطابق با تصویر زیر به منوی افزونه‌ها > افزودن بروید:

 

اکنون در صفحه باز شده، به کادر جستجوی افزونه‌ها می‌رویم:

 

در کادر یادشده، عبارت idpay را وارد می‌کنیم تا افزونه‌هایی که آیدی پی برای وردپرس فراهم کرده است را مشاهده و نصب کنیم. افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای Paid Memberships Pro را انتخاب و بر روی دکمه هم‌اکنون نصب کن کلیک می کنیم تا درگاه پرداخت آیدی پی شروع به نصب کند.

 

پس از به‌‌پایان رسیدن مراحل نصب، اکنون مطابق با تصویر زیر، بر روی دکمه فعال کردن کلیک می‌کنیم.

 

اکنون درگاه پرداخت آیدی پی نصب و فعال شده و آماده پیکربندی می‌باشد. برای پیکربندی درگاه پرداخت آیدی پی مطابق با تصویر زیر به منوی عضویت ها >‌ Dashboard می‌رویم:

در صفحه ظاهر شده بر روی Configure Payment Settings (تنظیم درگاه پرداخت)‌ کلیک می‌کنیم.

اکنون مطابق با تصویر زیر:

۱. در قسمت درگاه پرداخت، IDPay را انتخاب می‌کنیم

۲. محیط درگاه را بر روی «زنده/تولید» قرار می‌دهیم تا تراکنش‌هایی که در درگاه آیدی پی انجام می‌شوند، تراکنش‌های واقعی باشد. درگاه آیدی پی، محیط آزمایشی را نیز پشتیبانی می‌کند. در محیط آزمایشی این امکان وجود دارد که انجام تراکنش‌ها را شبیه‌سازی کنیم و بدون پرداخت پول، فرآیند خرید محصول (حق عضویت)‌ را شبیه‌سازی کنیم. برای فعالسازی محیط آزمایشی کافی است، گزینه محیط درگاه را بر روی «sandbox/تست» قرار دهیم. لازم به ذکر است که در وب‌سایت‌های زنده و  آنلاین بایستی این گزینه را بر روی زنده/تولید قرار دهیم تا درگاه در حالت واقعی کار کند.

۳. برای انجام تراکنش بایستی یک API Key داشته باشیم. گرفتن API Key بسیار ساده است. کافی است در داشبورد کاربری خود به قسمت وب‌سرویس‌های من در وب‌سایت آیدی پی مراجعه کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد گرفتن  API Key ، این راهنما در دسترس است.

۴. بسته به نیاز، واحد پول را بر روی ریال یا تومان قرار می‌دهیم.

سپس بر روی دکمه ذخیره تنظیمات کلیک می‌کنیم تا پیکربندی درگاه دخیره شود.

 

در پایان از این‌که از درگاه پرداخت آيدی پی استفاده می‌کنید بسیار سپاسگزاریم. 

در راهنمای آیدی پی :

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.