صنعت وام دهی

تکنولوژی چگونه باعث ایجاد انقلاب عظیم در صنعت وام دهی شده است؟

در این مطلب به شیوه های نوین برای راه اندازی کسب و کار در حوزه مالی می پردازیم.

برای قرن‌ها، سیستم رسمی وام دهی ، تنها در حوزه اختیارات بانک‌ها و دیگر شرکت‌های مالی غیر بانکی بودند. این بدین معنی است که برای یک کسب‌ وکار کوچک و یا راه‌اندازی استارت آپ یافتن سرمایه مورد نیاز کار آسانی نیست. آن‌ها باید به بخش وام‌دهی غیررسمی متوسل شوند تا نیازهای نقدی اضطراری را تامین کنند. این به معنای وام گرفتن با بهره های بالا یا قرض گرفتن از والدین یا دوستان است.

دوران انقلاب تکنولوژیکی در صنعت وام دادن

افزایش نفوذ اینترنت در تمام گوشه های جهان و پذیرش سریع فن‌آوری از سوی همه اقشار مردم، یک انقلاب خاموش در صنعت وام ایجاد کرده است. شرکت‌های فین تک روش‌های وام‌دهی خود را تغییر داده‌اند. قبل از اینکه نگاهی به این بیندازیم که فین تک چگونه فرآیند وام‌دهی را تغییر داده‌است، در مورد درک روش های وام دهی سنتی بحث خواهیم کرد.

مرتبط بخوانید: فین تک نحوه سرمایه گذاری سرمایه داران را تغییر می دهد!

درک روش‌های وام دهی سنتی:

یک بانک مردم را به سپرده‌گذاری دعوت می‌کند و آن ها را به انجام این کارعلاقه مند می کند. سپس این سپرده‌ها را به وام گیرندگان با نرخ سود بالاتر نسبت به نرخ سود سپرده گذاران می دهد. بانک‌ها با انجام این کار توانستند سود هنگفتی به دست آورند. این روشی است که بانک ها به طور سنتی از آن استفاده می کنند.

اصل اساسی یک بانک این است که "  از وام گیرندگان سود بیشتری نسبت به سودی که به سپرده گذاران پرداخت می کنند، دریافت کنند."

وام دهی نظیر به نظیر:

این موضوع را با یک مثال بیان می کنیم.  فرد A  مقداری پول نقد اضافی دارد که می‌خواهد از آن استفاده کند. و فرد B  به پول نیاز دارد تا بتواند شرایط اضطراری خود را مدیریت کند. چه می‌شود اگر فرد A این مقدار را به فرد B قرض دهد و سود آن را به دست آورد؟ و فرد B  بتواند پول مورد نیاز خود را از فرد A، با نرخ بهره کم‌تر از بانک‌ها قرض کند؟

آیا این یک موقعیت برد - برد برای همه طرفین نیست؟ این مثالی از وام نظیر به نظیر می‌باشد که فین تک این کار را ممکن کرده ‌است.

وام دهی نظیر به نظیر یا وام آنلاین یک پلت فرم است که وام دهندگان را با وام گیرندگان با یک هزینه کارگزاری کوچک مرتبط می‌کند. این روش برای  وام گیرندگان امکانی را فراهم می کند که پول مورد نیاز خود را در نرخ‌های بهره کم‌تر تامین کنند. علاوه بر این، وام دهندگان که واجد شرایط دریافت وام از بانک‌ها و سایر شرکت‌های مالی نیستند، می‌توانند بدون دردسر مبلغ مورد نیاز را فراهم کنند.

در حالی که تسهیل وام دهی نظیر به نظیر می‌تواند اولین نقطه عطف تکنولوژی در وام‌دهی باشد، اما محدود به همین مورد نمی شود.همراه ما باشید تا نگاهی داشته باشیم به دیگر تحولات بزرگی که از طریق تکنولوژی در فرمت وام دهی به صورت آنلاین ایجاد شده است.

وام دهی نظیر به نظیر یا وام آنلاین یک پلت فرم است که وام دهندگان را با وام گیرندگان با یک هزینه کارگزاری کوچک مرتبط می‌کند. این روش برای وام گیرندگان امکانی را فراهم می کند که پول مورد نیاز خود را در نرخ‌های بهره کم‌تر تامین کنند. علاوه بر این، وام دهندگان که واجد شرایط دریافت وام از بانک‌ها و سایر شرکت‌های مالی نیستند، می‌توانند بدون دردسر مبلغ مورد نیاز را فراهم کنند.

امکان ارایه وام در شرایط مختلف

برای سال‌ها، بانک‌ها سیستم وام دهی به صورت "یک شرایط برای همه " داشتند. اما با استفاده از فن‌آوری، شرکت‌های وام‌دهنده آنلاین می‌توانند آنالیز مفصلی از نیازهای خاص مشتریان خود انجام دهند. این امر به توسعه چندین محصول در بخش‌های مختلف و بر طبق نیاز کاربران کمک کرد. صورتحساب های تجاری، اعتبارات مالی، عاملین وام، لیست وام های موجود ، مدیریت سرمایه‌گذاری، مشاوره اعتبار مالی و مقایسه وام ها، برخی از دیگر محصولات منحصر به فرد موجود در بازار وام دهی، به لطف ابزارها و فرآیندهای نوآورانه هستند.

سرمایه‌گذاری و تامین وجه سریع‌تر

به طور سنتی، درخواست وام، تصویب و تایید وقت گیر و پیچیده هستند. قبل از اینکه بتوانید مبلغ وام را دریافت کنید باید با کوهی از کاغذبازی ها مواجه شوید. فین تک کاغذبازی و انتظار بی‌پایان را حذف کرده است. امروزه شما می‌توانید درخواست وام کنید و به لطف تکنولوژی مبلغ مجاز را ظرف ۲۴ ساعت دریافت کنید.

بکارگیری داده ها

به طور سنتی، بانک‌ها نگاهی به اعتبارات مالی برای تعیین صلاحیت وام می‌اندازند. از سوی دیگر، شرکت‌های فین تک از طیف وسیعی از داده‌ها استفاده می‌کنند. این امر امکان جمع‌آوری داده‌ها در عرض چند ثانیه و تعیین ارزش اعتباری وام گیرنده را ممکن می‌سازد. به عنوان مثال، اگر یک فرد وام‌گیرنده جدید است و هیچ اعتباری ندارد، امتیاز CIBILآن‌ها محدود است. به طور سنتی، برای وام گیرندگان جدید مشکل است که اعتبار خود را به بانک ثابت کنند. اما فین تک این امکان را فراهم می‌کند که شخص اعتبارات لازم را با استفاده از عوامل دیگر مانند رتبه‌بندی رسانه‌های اجتماعی، صلاحیت‌های تحصیلی، پتانسیل های آینده کسب‌وکار و غیره تعیین کند. در حقیقت، داده‌ها یکی از قوی‌ترین ابزارهای شرکت‌های فین تک هستند.

مرتبط بخوانید: روند های تاثیرگذار در آینده پرداخت

اتوماسیون فرآیندهای کلیدی

علاوه بر استفاده از داده‌ها برای تعیین ارزش اعتباری وام‌گیرنده، شرکت‌های فین تک همچنین از تکنولوژی برای خودکار کردن چندین فرآیند استفاده می‌کنند. برای مثال، برخی از شرکت‌های فین تک ارزیابی ریسک خودکار دارند و در نتیجه سرعت فرآیند وام دادن را افزایش می‌دهند. با اتوماسیون، شرکت‌های فین تک قادر به کاهش هزینه‌های سربار هستند در نتیجه به وام دادن با نرخ‌های بهره رقابتی کمک می‌کنند.

وام‌ها در اختیار وام گیرندگانی که قبلا فاقد شرایط بودند، قرار می گیرد.

استارت آپ ها، کارآفرینان، و صاحبین کسب و کار‌های کوچک، برای وام گرفتن سرمایه از بانک های سنتی با چالش های بسیاری روبرو بودند. دشواری این کار در زمانی که هیچ وثیقه‌ای نداشتند، دوچندان می شد. به لطف مدل‌های ابتکاری شرکت‌های فین تک، وام گیرندگانی که قبلا فاقد شرایط بودند، اکنون می توانند بودجه مورد نیاز خود را به دست آورند.

صنعت وام دهی

اولویت داشتن امنیت

از آنجا که شرکت‌های فین تک از آخرین فن‌آوری استفاده می‌کنند، در مورد امنیت مشکلی وجود ندارد. این بدان معنی است که اطلاعات مشتریان ایمن هستند و همه اقدامات ممکن برای حفاظت و امنیت داده‌ها انجام می‌شوند.

نظرات نهایی

همانطور که بیل گیتس گفته است، " بانکداری ضروری است، اما بانک‌ها ضروری نیستند." تکنولوژی فین تک به شدت فرآیند وام دهی را به شیوه‌های هیجان‌انگیز تغییر می‌دهد. تکنولوژی در صنعت وام دهی آنلاین باعث تغییر نحوه تعامل شما با وام‌دهنده، پردازش وام و زمان پرداخت شده است. این بدان معنی است که وام گیرندگان بیشتری به سرمایه و وام‌های مقرون‌به‌صرفه و بدون دردسر دسترسی دارند.

در مطالب آیدی پی :

مطلب بعدی:

پلاگین پرداخت برای Paid Memerships Pro

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.