الزام دریافت کد رهگیری مالیاتی برای کسب و کارهای اینترنتی

بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی از ابتدای بهمن ماه ۹۹، متقاضیان دریافت درگاه پرداخت اینترنتی ملزم به تشکیل پرونده مالیاتی از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی و دریافت کد رهگیری مالیاتی شده اند.

بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی از ابتدای بهمن ماه ۹۹، متقاضیان دریافت درگاه پرداخت اینترنتی ملزم به تشکیل پرونده مالیاتی از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی و دریافت کد رهگیری مالیاتی شده اند.

این بخشنامه در جهت قانون “پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان” اعلام شده است. بر اساس ماده ۱۱ قانون “پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان” هر ابزار پذیرندگی باید کد رهگیری و پرونده مالیاتی داشته باشد و تمامی صاحبان دستگاه کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی مودی مالیات محسوب می‌شوند.

 یکی از دلایل الزام دریافت کد رهگیری مالیاتی پیش از دریافت ابزارهای پرداختی، هم خوانی نداشتن اطلاعات شبکه بانکی کشور و پرداخت، با داده‌های سازمان امور مالیاتی و عدم انطباق این ۲ سازمان، برای بررسی تعداد کسانی است که مودی مالیات نیستند

طبق ماده ۱۰ و ۱۱ قانون “پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان” به هر یک از پایانه‌های فروشگاهی، شناسه یکتا اختصاص داده می‌شود و کلیه‌ی تراکنش‌های انجام شده از طریق حساب بانکی متصل به درگاه پرداخت و یا دستگاه کارتخوان به عنوان تراکنش بانکی مرتبط با فعالیت شغلی صاحب حساب بانکی محسوب می‌شود و اطلاعات تراکنش‌ها شامل مانده اول دوره، مانده آخر دوره، وجوه واریزی و وجوه برداشت شده از طرف بانک مرکزی در اختیار سازمان مالیات قرار می‌گیرد.

 

ثبت نام در سامانه امور مالیاتی و دریافت کد مالیاتی فقط یکبار نیاز است و پس از آن برای دریافت خدمات پرداختی از هر شرکت پرداخت و پرداخت یاری می توان از همان کد استفاده کرد.

 

لازم به توضیح است صاحبان درگاه پرداخت اینترنتی که پیش از این تاریخ اقدام به اخذ درگاه کرده اند به صورت خودکار توسط شاپرک بانک مرکزی در سامانه ثبت نام شده و برای آنها کد مالیاتی صادر می‌شود.

دریافت کد مالیاتی به صورت اینترنتی انجام می‌شود و برای گرفتن این کد به سامانه امور مالیاتی مراجعه کنید.

برای فعال شدن پایانه به جز کد رهگیری مالیاتی، به وب سایت و نماد اعتماد نیز نیاز است.
 

در راهنمای آیدی پی :

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.