فناوری NFC

پرداخت های NFC : هر آنچه که درباره پرداخت های بدون تماس باید بدانید.

پرداخت های بدون تماس و یا فناوری NFC امروزه در دنیا جایگاه مهمی پیدا کرده است. اما فناوری NFC چه خصوصیاتی دارد؟

فناوری NFC پرداخت های بدون تماس هستند که از فناوری Near Field Communication به معنای "ارتباط در محدوده نزدیک" استفاده می کند. با استفاده از این فناوری تبادل اطلاعات بین کارت خوان و دستگاه های پرداخت مانند Apple pay و Google pay بسیار آسان شده است. این روش در اصل راهی برای تعامل میان تلفن های همراه، تبلت، لپتاپ و سایر دستگاه ها در فاصله های کوتاه به حساب می آید. دستگاه های NFC برای تکمیل فرآیند پرداخت های بدون تماس، باید در فاصله ۵ سانتی متر از یکدیگر قرار بگیرند.

پرداخت های NFC بسیار مورد استفاده قرار می گیرند زیرا آنها بدون تماس، رمزگذاری شده و بسیار ایمن هستند و می توانند فرآیند سرعت پرداخت کردن را چند برابر کنند. برخی از محبوب ترین روش های پرداختی که از فناوری NFC استفاده می کنن Apple pay و Google pay می باشد. برای پذیرش این نوع پرداخت ها، به یک کارت خوان ویژه مانند کارت خوان های ارائه شده توسط paypal و square نیاز دارید.

فناوری NFC

فناوری NFC چگونه کار می کند؟

وقتی دستگاه موبایل و کارت خوان نزدیک یکدیگر باشند، تراشه های NFC داده های رمز گذاری شده را برای تکمیل فرآیند پرداخت، تبادل می کنند.

بنابراین به زبان ساده باید بگوییم که فناوری NFC یک فرکانس رادیویی ایجاد می‌کند و از طریق آن ارتباط مابین دو دستگاه را برقرار می‌سازد.

با استفاده از این فناوری فرآیند پرداخت را بسیار سریع و آسان می کند به همین دلیل apple pay و google pay از این فناوری استفاده می کنند. در فناوری NFC برخلاف بلوتوث، برای انتقال داده نیازی به جستجو و جفت شدن میان دستگاه ها وجود ندارد. تنها کافی است کارت خوان و دستگاه موبایل در محدوده ۵ سانتی متری یکدیگر قرار بگیرند تا اتصال میان دو دستگاه با ارسال پیامی برای کاربر آغاز شود.

مرتبط بخوانید : ۸ روش برتر پرداخت دیجیتال در ۲۰۲۰

اتصال بی سیم یا "بدون تماس" بین دو دستگاه از امواج رایویی مشابه فناوری  RFID یا سامانه شناسایی امواج رادیویی استفاده می کند. تراشه های NFC از یک فرکانس رادیویی RFID خاص (۱۳.۵۴ مگاهرتز) استفاده می کنند که تنها هنگامی این فرآنید شکل می گیرد که تراشه های ۲ دستگاه نزدیک به یکدیگر باشند. یکی از ویژگی های مثبت تکنولوژی NFC در مقایسه با RFID ‪(Radio Frequency IDentification)‬ این است که باعث بالا رفتن امنیت انتقال اطلاعات می شود.

ویژگی فناوری NFC 

  • سرعت و دقت بالا
  • امینت بسیار بالا
  • استفاده در هر زمان و مکان

برای امنیت بیشتر، E-Wallets یا کیف پول های الکترونیکی تنها در زمانی فرآیند پرداخت را تکمیل می کنند که کاربر در ابتدا باید برنامه کیف پول خود را در دستگاه خود باز کند سپس با تایید کردن پیامک پرداخت، فرآیند پرداخت با استفاده از فناوری NFC تکمیل می شود.

نکته مثبت دیگر این است که دستگاه کارت خوان NFC همزمان فقط به یک دستگاه دیگر متصل می شود. این امر باعث می شود که فناوری NFC کاملا ایمن باشد. بنابراین به عنوان مثال مشتری نزدیک به کارت خوان NFC نمی تواند هزینه دیگری را بپردازد. با استفاده از فناوری NFC چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

همچنین دیگر نیازی نیست مشتریان کارت های اعتباری خود را همه جا با خود حمل کنند. تنها اطلاعات کارت های اعتباری خود را وارد موبایل خود کرده سپس در صورت نیاز از آن ها استفاده کنند. بدون شک در سال های آینده افراد بیشتری از فناوری NFC استفاده می کنند.

 

فناوری NFC

عبور سریع از گیت های ورودی مترو و اتوبوس بوسیله NFC  

استفاده از فناوری NFC این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد که تنها با نزدیک کردن تلفن همراه خود به محل مورد نظر از گیت ورودی اماکن عمومی مانند ایستگاه مترو و اتوبوس رد بشوید و همچنین در زمان خود صرفه جویی کنید.

فناوری NFC

امروزه چگونه از فناوری NFC استفاده کنیم؟

امروزه اکثر تلفن های هوشمند از قابلیت NFC پشتیبانی می کنند. بسیاری از دستگاه های اندرویدی دارای فناوری NFC هستند. راحت ترین راه، چک کردن اطلاعات سخت افزاری تلفن همراه خود در فضای وب است. به علاوه اگر باتری  گوشی شما آنتن NFC داشته باشد، عبارت Near Field Communication بر روی آن حک شده است. همچنین با سرچ کردن عبارت NFC در تنظیمات گوشی، می توانید از دارا بودن این قابلیت در تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنید.

  • با رفتن به بخش تنظیمات گوشی از روشن بودن قابلیت های NFC و Android Beam اطمینان حاصل کنید.
  •  تا زمانی که قابلیت NFC هر دو دستگاه روشن باشد با قرار دادن دو دستگاه نزدیک به یکدیگر به سادگی می‌توانید اطلاعات خود را به اشتراک قرار دهید.

فناوری NFC در کسب و کار های کوچک

پذیرش و استفاده از فناوری NFC در مشاغل کوچک به دلیل سرعت و امنیت در سال های اخیر، رشد چشمگیری داشته است. آمار در یک نظر سنجی در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ نشان می دهد که بیش از نیمی از فروشگاه های آمریکا از فناوری NFC استفاده می کنند. همچنین از نظر مشتریان استفاده از فناوری NFC بسیار آسان بوده و در زمان صرفه جویی می کند.

جمع بندی

 NFC تکنولوژی جدیدی به حساب می آید و با استفاده از آن می توان یک پرداخت سریع و قابل اطمینان داشته باشیم. بدون شک در سال های آینده، فناوری NFC محبوب تر می شود.

در مطالب آیدی پی :

مطلب قبلی:

۸ روش برتر پرداخت دیجیتال در ۲۰۲۰

زمان مطالعه: ۹ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.