آموزش گام به گام تکمیل پرونده مالیاتی و الصاق درگاه پرداخت
طبق اطلاعیه جدید شاپرک، تمامی ترمینالهای الصاق نشده به پروندههای مالیاتی سه شنبه ۱۰ اسفند ماه ساعت ۲۰ مسدود خواهند شد؛ لذا تقاضا داریم در اسرع وقت ترمینالها را به پرونده مالیاتی خود الصاق نمایید.
مراحل گام به گام تکمیل پرونده مالیاتی
لطفا به ترتیب مراحل زیر اقدام نمائید:
برای تکمیل پرونده مالیاتی، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید.
ابتدا به سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir/Page/ListPos مراجعه کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.
برای تکمیل پرونده مالیاتی خود، بر روی گزینه «پروندههای الکترونیک» کلیک نمایید.
در این صفحه، پروندههای فعال شما نمایش داده میشود. روی گزینه «جزئیات پرونده» کلیک کنید. اگر پروندهای در این صفحه مشاهده نمیکنید، ابتدا باید از طریق گزینه «ایجاد پرونده مالیاتی» اقدام به ساخت پرونده مالیاتی نمایید.
گزینه «ورود و ویرایش» را انتخاب نمایید.
همانطور که در تصویر هم قابل مشاهده است، در حال حاضر وضعیت پرونده در گام سوم یعنی «شروع ثبت نام» است. در این بخش نواقص پرونده به رنگ قرمز نمایش داده میشود. این نواقص را تکمیل نمایید.
بعد از تکمیل اطلاعات، وضعیت پرونده شما به گام چهارم یعنی «ثبت نام کامل و استفاده از خدمات مالیاتی» تغییر خواهد یافت.
نحوه الصاق درگاه پرداخت به پرونده مالیاتی
برای الصاق درگاه های پرداخت به پرونده مالیاتی مراحل زیر را دنبال کنید:
روی گزینه «پایانه های فروش» کلیک نمایید.
در این قسمت تمامی درگاههای پرداخت اینترنتی و دستگاههای کارتخوان به نام شما ثبت شده و باید فرآیند اتصال و الصاق آنها به پرونده مالیاتی را انجام دهید.
برای الصاق درگاه پرداخت مورد نظر خود به پرونده گزینه «الصاق» را انتخاب کنید.
نکته مهم: دقت کنید تمامی اطلاعات شامل شماره تماس، آدرس، کدپستی و… باید با اطلاعات وارد شده در «پنل کاربری آیدی پی» یکسان باشد.
علاوه بر این، دقت کنید که شماره موبایل ثبت شده در سامانه مالیاتی و پنل کاربری آیدی پی، حتما باید «به نام شخص دارنده درگاه پرداخت» باشد.
چرا از سمت آیدی پی برای من چند درگاه پرداخت فعال شده است؟
یکی از مزایای اصلی درگاه پرداخت اینترنتی آیدی پی، تضمین پایداری و عدم قطعی درگاه پرداخت است. در همین راستا برای هر پذیرنده بیشتر از یک ترمینال درگاه پرداخت دریافت میشود تا در صورت پایین بودن کیفیت یک درگاه، به صورت خودکار و اتوماتیک، تراکنشهای کسبوکار شما به درگاه دیگری با کیفیت بالاتر هدایت شوند تا نرخ تراکنشهای موفق و فروش شما همواره حداکثر باشد. این سرویس سوییچ اتومات نام دارد.
آیدی پی در هر لحظه کیفیت تراکنشها و پایداری درگاههای مختلف را بررسی میکند تا تراکنشهای شما در هر لحظه به بهترین درگاه در آن لحظه متصل شوند.
۱۰ دیدگاه
سلام وقت بخیر من چند پرونده مالیاتی دارم و لازمه برای پایانه فروش هایی که دارم بتونم کد پایانه رو تطابق بدم از کجا میتونم درگاه هایی که از سمت آی دی پی ساخته شده رو پیدا کنم کد پایانه رو چطور میتونم پیدا کنم توی سایت شما؟
لطفا با شماره پشتیبانی آیدی پی ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۵۰ تماس بگیرید تا در اختیارتون قرار بدند
سلام
وقت بخیر
من دو تا فروشگاه دارم
باید هردو را ثبت کنم ؟
بله اگه هر دو فعال است
لطفا با شماره پشتیبانی آیدی پی ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۵۰ تماس بگیرید تا شناسه پایانه و شناسه پذیرنده را در اختیارتون قرار بدند
سلام
تعداد ترمینال هایی که نمایش داده می شود خیلی زیاد است. از کجا تشخیص دهیم که تدمینال های ثبت شده مربوط به خدمات یا سرویس های مربوط به ای دی پی هست؟
باتشکر
لطفا با شماره پشتیبانی آیدی پی ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۵۰ تماس بگیرید تا شناسه پایانه و شناسه پذیرنده را در اختیارتون قرار بدند
درود، بنده امکان الصاق درگاه آیدی پی شرکت رو در پنل مالیاتی ندارم، ممنون میشم راهنمایی کنید
لطفا با شماره پشتیبانی آیدی پی ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۵۰ تماس بگیرید تا شناسه پایانه و شناسه پذیرنده را در اختیارتون قرار بدند
حدود ده تا درگاه پرداخت در سیستم مالیاتی ثبت شده
از بین این ده تا درگاه کجا تشخیص بدیم کدوم برای ایدی پی هست
حداقل شماره ترمینال رو می نوشتید
لطفا با شماره پشتیبانی آیدی پی ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۵۰ تماس بگیرید تا شناسه پایانه و شناسه پذیرنده را در اختیارتون قرار بدند
افزودن دیدگاه جدید