8 تاکتیک موثر بازاریابی فین تک برای شرکت ها

۸ تاکتیک موثر بازاریابی فین تک برای شرکت ها

بهترین روش های بازاریابی فین تک کدامند؟ چگونه می توان برای برند خود آگاهی و اعتبار ایجاد نمود؟

باور کنید یا نه، تکنولوژی مالی در حال گسترش است، روز به روز محبوب تر می شود و این محبوبیت ادامه دار نیز خواهد بود. وقت آن رسیده است تا یاد بگیریم که چگونه از برای کمپین بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنیم.

صنعت فین تک یکی از سریعترین بازارهای رو به رشد است.

در سال ۲۰۱۸، ارزش این صنعت بیش از ۱۲۷ میلیارد دلار بود. انتظار می رود قبل از پایان سال ۲۰۲۲ به بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار برسد. این بدین معنی است که ارزش این بازار در چهار سال تقریبا دو برابر می شود.

این رشد به دلیل استارتاپ های جدید و سازمان های مالی تاسیس شده است که به شبکه ی فین تک پیوسته اند.

برخی از این کسب و کار ها با استارتاپ ها همکاری خواهند کرد، در حالی که باقی خود مشغول به نوآوری خواهند شد.

به هر طریق، صنعت فین تک به صنعتی بسیار رقابتی تبدیل شده است.

از این رو، ضروری است که زمان بگذارید و تمامی اطلاعاتی که می توانید را این صنعت کسب کنید تا بتوانید به بهترین نحو با چالش ها روبرو شوید و از پسشان برآیید و به گونه ای استراتژی بازاریابی خود را طراحی کنید که منجرب موفقیت هر چه تمام تر شما شود.

به همین دلیل ما این مقاله از استراتژی های بازاریابی فین تک را برای شما قرار داده ایم که به شما کمک می کند تا در رقابت موجود در این صنعت سربلند بیرون آیید.

 

بازاریابی فین تک چیست؟

بازاریابی فین تک به عنوان یک نوع جدید از بازاریابی طبقه بندی شده است که شامل انواع ابزارها، تاکتیک ها و تکنیک هایی است که سازمان های فن آوری مالی استفاده می کنند تا ترافیک بازدید، وفاداری مشتریان و رشد کسب و کار خود را از نظر خدمات مالی افزایش دهند.

مرتبط بخوانید: ۸ راه برای ایجاد و حفظ وفاداری مشتری برای کسب و کارتان

در حالی که ممکن است این نوع از بازاریابی به طور خاص برای سازمان های فن آوری مالی طراحی شده باشد، بازاریابی فین تک همچنان بر ایجاد اعتبار میان شما و مشتریانتان تمرکز دارد و تمام تمرکز خود را بر این موضوع می گذارد تا اعتماد آن ها را به دست آورد که این موضوع بیانگر ضرورت ایجاد یک کمپین بازاریابی برای موفقیت شماست.

 

8 تاکتیک موثر بازاریابی فین تک برای شرکت ها

 

۸ استراتژی بازاریابی فین تک برای افزایش رشد

با توجه به رشد سریع و ثابت، فین تک یک بازار بسیار اشباع است. به همین دلیل، رقابت قابل توجهی در این صنعت نیز وجود دارد.

این جایی است که استراتژی های بازاریابی فین تک وارد بازی می شوند.

درک نیازهای مصرف کننده مهم تر از همیشه است، به ویژه هنگامی که شما با صنعتی پیچیده مانند خدمات مالی سر و کار دارید.

پیاده سازی صحیح راهبردهای بازاریابی فین تک می تواند کمک کند تا این اطمینان حاصل شود که شرکت شما بالاتر از بقیه است.

 

۱. سازگاری با تلفن های همراه

یکی از چیزهایی که شرکت های فین تک را از سازمان های مالی معمول متفاوت می کند این است که آن ها به لطف تکنولوژی، خدماتی سریعتر و ساده تر ارائه می دهند.

مهم است که کسب و کار شما فرا تر از تنها دیجیتالی شدن قدم بردارد، شما باید تمامی خدمات خود را با تلفن ها همراه سازگار نمایید.

برخی از کسب و کارها آن را متوجه این تفاوت نیستند، اما بین داشتن یک وب سایت آنلاین و داشتن یک سایت سازگار با تلفن همراه، تفاوت زیادی وجود دارد.

برای اینکه در این رقابت باقی بمانید، سازگاری با تلفن همراه بسیار مهم است. چرا که امروزه تقریبا همه چیز به تلفن های همراه ختم می شود.

بنابراین، این یکی از بهترین راه ها برای برقراری ارتباط با مشتریان شما ست.

همانطور که شما بر روی سازگاری تلفن همراه تمرکز می کنید، مطمئن شوید که سرعت و سهولت استفاده در صدر اولویت های شماست.

اگر یک مصرف کننده نتواند کاری را به سرعت و به راحتی با تلفن همراه خود انجام دهد، در یک چشم بهم زدن آن را رها می کند و دیگر به سراغش نمی رود.

در واقع، تحقیقات نشان می دهد که ۶۱ درصد از مصرف کنندگان اگر در دسترسی به سایتی با مشکل مواجه شوند، دیگر به آن باز نخواهند گشت.

علاوه بر این، ۴۰ درصد از مصرف کنندگان، هنگامی که در دسترسی به سایت یک کسب و کاری با تلفن همراه به مشکل می خورند، به کسب و کار های رقیب روی می آورند.

برای حفظ سازگاری وب سایت خود با تلفن های همراه، دسترسی را آسان و پر سرعت کنید و از پاپ آپ ها و محتواهای غیر مرتبط و بیهوده بپرهیزید.

گفته های خود را کوتاه و مختصر را نگه دارید، از عناصر بصری ارزشمند استفاده کنید و از فونت های بزرگ استفاده نمایید. فراموش نکنید که از یک دعوت به عمل روشن و واضح نیز استفاده کنید.

 

۲. رسانه های اجتماعی را نادیده نگیرید

رسانه های اجتماعی پر از تناقضند؛ برخی از مردم آن ها را دوست دارند و برخی از آن ها بیزارند.

مهم نیست که شما در کدام دسته از افراد قرار می گیرید زیرا رسانه های اجتماعی برای موفقیت کسب و کارهای فین تک اهمیت دارد.

اکثر مردم زمان بیشتری را صرف رسانه های اجتماعی می کنند تا اینکه با یکدیگر صحبت کنند.

بدین ترتیب، شما باید در رسانه های اجتماعی پیام خود را گسترش دهید.

با این حال، برای اینکه کمپین بازاریابی فین تک شما موثر باشد، ابتدا باید شناسایی کنید که در کدام پلتفرم رسانه های اجتماعی باید وقت و انرژی خود را صرف کنید.

هر پلت فرم دارای مزایا و معایب خاص خود و همچنین پایگاه مصرف کنندگان خاص خود است.

هیچ اشکالی ندارد که از بیش از یک پلتفرم استفاده کنید، اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که هر کدام استراتژی خاص خود را دارند، بنابراین قبل از به اشتراک گذاری پیام شما باید یک استراتژی جامع را توسعه دهید.

نحوه ارائه پیام شما در اینستاگرام به شدت متفاوت از نحوه ارائه پیام شما در لینکدین خواهد بود. همین امر برای فیس بوک و یوتیوب نیز صادق است.

شما باید:

  • مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.
  • بدانید که آن ها از کدام پلتفرم رسانه های اجتماعی بیشتر استفاده می کنند.
  • ایجاد محتوای شخصی سازی شده که به طور خاص به آن ها اختصاص داده شده و در پلت فرم آن ها به اشتراک گذاشته می شود.

هنگامی که این کار را به درستی انجام دهید، بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند یک راه فوق العاده ای برای ایجاد آگاهی از برند، افزایش ترافیک و افزایش درآمد شرکت های فین تک باشد.

 

۳. بازی سازی را امتحان کنید

خدمات مشتری بزرگ دیگر به تنهایی کافی نیست، بنابراین شما باید راه دیگری را برای تعامل با مشتریان خود بسازید.

بازی سازی یک استراتژی ایده آل برای این امر است. بازی سازی به معنی ایجاد عناصر بازی مانند در محیط بازاریابی شما می باشد.

برخی از نمونه های این عناصر عبارتند از تست ها، پازل ها و غیره.

در نهایت، رویکرد بازی سازی اطلاعاتی را دریافت می کند که در اصل پیچیده و خسته کننده اند و آن اطلاعات را تبدیل به موضوعی سرگرم کننده، جالب و تعاملی می کند.

در ازای این کار، کسب و کار شما نرخ تعامل بالاتری خواهد داشت و آگاهی بیشتری برای برند خود به دنبال خواهد آورد.

برخی از روش های محبوب که می توان در صنعت فین تک از بازی سازی کمک گرفت عبارتند از:

  • مسابقات برگزار کنید و به برندگان جایزه دهید.
  • ایجاد پازل، آزمون ها و بازی های دیگر برای کمک به آموزش و مشارکت مصرف کنندگان به شیوه ای سرگرم کننده.
  • این امکان را برای مشتریان ایجاد کنید که به ازای هر خرید امتیازی بگیرند و در آینده در ازای امتیاز خود تخفیف یا تشویقی دریافت نمایند.

هدف اصلی بازی سازی این است که مشتریان را تشویق کنیم تا با محصولات ما ارتباط برقرار کنند، که در نهایت منجر به افزایش نرخ تبدیل و افزایش درآمد کسب و کار ما می شود.

تحقیقات نشان می دهد که شرکت های فین تک که از بازی به عنوان یک استراتژی بازاریابی استفاده می کنند، این مزایا را به بهترین نحو دریافت می کنند.

بنابراین، همانطور که استراتژی بازی خود را آغاز می کنید، متوجه شوید که می توانید با کمک نام تجاری خود علاقه و اشتیاق را در مشتری ایجاد کنید.

علی الخصوص زمانی این روش بسیار کارآمد است که بخواهید مشتریان و مخاطبانتان را از محصول یا خدماتی جدید مطلع کنید.

 

8 تاکتیک موثر بازاریابی فین تک برای شرکت ها

 

۴. محتوا هنوز هم کلید اصلی است

مهم نیست که یک راهنمای مصرف می نویسید و یا یک پست را در اینستاگرام به اشتراک می گذارید، هر چه که هست محتوای شما باید ارزشمند و موثر باشد.

محتوای ارزشمند مانند طلا در دنیای بازاریابی دیجیتال است، به ویژه هنگامی که بحث بازاریابی فین تک باشد.

به عنوان مثال، برزگسالان بسیار بیشتر از جوانان و نوجوانان در امور مالی و فین تک گیج می شوند.

متأسفانه، اکثر شرکت های مالی تصمیم می گیرند که این نسل را نادیده بگیرند و سوالات آن ها را بی پاسخ بگذارند.

اگر مخاطبان هدف شما بزرگسالان باشند، باید مطالب ارزشمند و آموزنده ای برای این نسل را ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما گیرا و قابل دسترسی است.

حتی اگر شما بزرگسالان را هدف قرار ندهید، ایجاد و ارائه محتوای ارزشمند به مخاطبان هدف شما کلیدی برای ایجاد اعتماد میان شما و مصرف کنندگان شما است.

وجود اعتماد در فروش محصولات و خدمات، به ویژه در صنعت مالی، بسیار مهم است.

با تلاش برای ساخت اعتماد و اعتبار از طریق محتوای مفید، آموزنده و مرتبط - مقاله، وبلاگ ها، فیلم ها، کتاب های الکترونیکی، وبینارها، آزمون ها -، شما می توانید انتظار داشته باشید که شرکت فین تک شما به عنوان یک رهبر و متخصص در زمینه شناخته شود، به دست آوردن اعتبار و اعتماد مشتریان شما سبب افزایش نرخ تبدیل و سود کسب و کار شما می شود.

مرتبط بخوانید: سرویس مشتریان برای کسب و کارهای فین تک

 

۵: با مشتریان خود تعامل داشته باشید

هنگامی که بحث استراتژی بلند مدت به میان می آید، تعامل امر کلیدی است. این موثرترین راه برای ترویج نام تجاری شما در رسانه های اجتماعی است.

شما می توانید هر روز وبلاگ خود را به روزرسانی کنید و در اینستاگرام فعالیت داشته باشید اما اگر شما به مشتریان خود پاسخ ندهید، آن ها شما را ترک خواهند کرد و به یک شرکتی می روند که به آن ها توجه کند.

مشتریان می خواهند ببینند که شما به آن ها و زمان و پولی که می خواهند صرف کسب و کار شما کنند ارزش می دهید.

اگر شما نمی توانید زمان کمی از روز خود را به پاسخ دادن به آن ها اختصاص دهید، چرا باید آن ها به حمایت از کسب و کار شما ادامه دهند؟

این ها همه به معنی ایجاد یک تجربه ی شخصی سازی شده برای مشتریانتان است.

نه تنها این باعث می شود که مشتریان شما احساس ارزش و توجه کنند، بلکه به افزایش آگاهی از برندتان کمک می کند و جایگاه شرکت شما را ارتقا می دهد.

به ما اعتماد کنید: هرچه بیشتر با مشتریان خود تعامل داشته باشید، دیگران هم بیشتر می خواهند با برند فین تک شما تعامل داشته باشند.

با مشتریان خود در ارتباط باشید، چه آنلاین و چه آفلاین.

 

۶. کمک گرفتن از اینفلوئنسر ها

اینفلوئنسر های اجتماعی در حال حاضر دارای طرفداران زیادی هستند که این امر سبب ارزشمندی آن ها در امر بازاریابی می شود. حتما به خوبی می دانید که موقع تبلیغ خدمات و یا محصولات جدید، این دقیقا همان چیزی است که شرکت های فین تک می خواهند.

متأسفانه، بسیاری از شرکت ها متوجه نیستند که چگونه بازاریابی وابسته و نفوذ قوی می تواند به کمپین کلی آن ها کمک کند. اما بر خلاف آن، برخی از شرکت ها ممکن است بخواهند تلاش خود را برای یافتن اینفلوئنسر ها و بازاریابان با کیفیت بالا قرار دهند.

بدین ترتیب با تلاش کمی این افراد می توانند به سرعت و به راحتی به شما کمک کنند تا به بازار هدف خود دسترسی پیدا کنید، اعتماد مشتریان خود را جلب نمایید و نرخ تبدیل شما را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد.

همانطور که شما همکاری با اینفلوئنسر ها را انتخاب می کنید، باید به دنبال کسانی باشید که در صنعت فین تک واقع شده اند و تصویر برند شما را منعکس می کنند.

از انتخاب میکرو-اینفلوئنسر ها نترسید – اکثر اینفلوئنسر هایی که تعداد فالوران کمتری دارند با کیفیت تر عمل می کنند.

 

۷. در کمپین های تبلیغاتی آنلاین سرمایه گذاری کنید

هنگامی که بحث بازاریابی محصولات و خدمات مالی می شود، ضروری است که مخاطبان هدف خود را تعریف کنید و یک استراتژی کمپین دیجیتال مناسب را توسعه دهید.

سازمان های مالی تمایل دارند بودجه ی تبلیغاتی خود را بر روی بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی و غیره صرف کنند.

در حالی که این ممکن است تا یک جایی موثر باشد، شما باید متوجه شوید که مخاطبان شما آنلاین هستند، بنابراین شما باید توجه خود را به کمپین تبلیغاتی خود به صورت آنلاین قرار دهید.

بنابراین، به جای تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، باید از تبلیغات اینستاگرام، یوتیوب و گوگل استفاده کنید.

این کمپین های تبلیغاتی باید به گونه ای تنظیم شوند تا شما را به مخاطبان مناسب با کلمات کلیدی مناسب، جمعیت شناسی، منافع و اقدامات مرتبط معرفی کنند.

این همان کلید موفقیت شما در سال ۲۰۲۲ با کمپین تبلیغاتی آنلاین فین تک است.

 

8 تاکتیک موثر بازاریابی فین تک برای شرکت ها

 

۸. فراتر از رسانه های اجتماعی روید

در حالی که رسانه های اجتماعی قطعا باید در خط مقدم استراتژی بازاریابی فین تک شما باشند، شما همچنین نمی خواهید در مورد کانال ها و راه های دیگر که می توانید برای بازاریابی استفاده کنید بی توجه باشید.

راه های بسیاری وجود دارد که در آن شما می توانید با مشتریان خود در ارتباط باشید و شما باید سعی کنید تا آنجا که ممکن است حضوری فعال داشته باشید.

هرچه بیشتر در مکان ها و پلتفرم هایی حضور داشته باشید که در آن مخاطب هدف شما وجود دارد، احتمال بیشتری دارید که مشتریان جدیدی را بدست آورید.

با استفاده از یک استراتژی بازاریابی چند کاناله، شما می توانید شانس تبدیل مخاطبان به مشتریان را افزایش دهید.

بنابراین، هنگامی که پست های خود را در رسانه های اجتماعی ارسال می کنید، اطمینان حاصل کنید که محتوای خود را در شبکه های رسانه های اجتماعی دیگر نیز به اشتراک بگذارید.

یک محتوا را می توان به چندین صورت به اشتراک گذاشت. به عنوان مثال یک عکس برای اینستاگرام، یک ویدیو برای یوتیوب و یک منم یک خطی برای توییتر.

با این حال، همانطور که ذکر شد، باید قدم را فراتر از رسانه های اجتماعی بگذارید. همان محتوا نیز می تواند توسعه یابد تا در کمپین بازاریابی پیام متنی شما، بازاریابی ایمیل، خبرنامه، انجمن های آنلاین و غیره اشتراک گذاشته شود.

امکانات و روش ها واقعا بی پایان هستند، بنابراین شما می توانید به هزاران طریق برند خود را به مخاطبان هدفتان معرفی کنید.

 

جمع بندی

هنگامی که سازمان های فین تک موفق به رسیدن به مخاطبان خود می شوند، آن ها با چالش سختی نظیر ایجاد اعتماد، آموزش مصرف کنندگان و رشد کسب و کار خود مواجه خواهند شد.

موفقیت شما بسیار تضمین شده تر خواهد بود اگر این کار را با اجرای استراتژی های بازاریابی فین تک که در بالا ذکر شد انجام دهید.

هیچ کس تا به حال نگفت که بازاریابی در صنعت فین تک آسان خواهد بود. با این حال، رویکرد بازاریابی شما می تواند به گونه ای باشد که کسب و کار شما را برای مشتریانتان جذاب و خاص کند.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.