۶ نکته برای رشد کسب و کارتان در ۱۴۰۰

۶ نکته برای رشد کسب و کارتان در ۱۴۰۰

در این مطلب از وبلاگ آیدی پی می خواهیم به بررسی ۶ نکته برای رشد کسب و کارتان در سال جدید بپردازیم.

هرچقدر از فراز و نشیب ها و سختی های سال ۱۳۹۹ بگوییم کم گفته ایم. اگر صاحب کسب و کاری باشید این آشفتگی را دو چندان احساس کرده اید. کسب و کارتان مجبور بود با برخی تحولات اساسی، عوامل استرس زا و چالش هایی پیش بینی نشده مقابله کند. در حقیقت، ۹۲ درصد از کسب و کارهای کوچک اظهار داشته اند که برای از سر گذراندن بحران های کرونا مجبورند خود را از نو بسازند.

اما این یک سال جدید است و همزمان با جشن گرفتن برای تایید اولین واکسین کووید-۱۹، امیدهای تازه ای در دل هایمان جوانه زده است. سال ۱۴۰۰ سالی برای نوسازی و نوآوری همه چیز است و همه ی ما امیدواریم که سالی بهتر و درخشان برای رشد کسب و کارهایمان باشد.

از آنجایی که امسال قرار است سالی بهتر و پربارتر برای کسب و کار ها باشد، در این مطلب از وبلاگ آیدی پی می خواهیم به بررسی ۶ نکته برای رشد کسب و کارتان در سال جدید بپردازیم.

 

۱. بر ساخت روابط مادام العمر تمرکز کنید.

یکی از نکات مهم در زمینه ی رشد کسب و کارتان این است که شما باید با مشتریان فعلی، مشتریان بالقوه و تیم خود مانند کسانی رفتار کنید که امیدوارید یک رابطه پایدار و مادام العمر با آن ها داشته باشید.

اگر شما یک محصول خوب ارائه دهید و روابط قوی با مشتریان خود داشته باشید، آنها مشتریان دائمی و همیشگی شما خواهند بود. اگر شما یک کسب و کار خدماتی هستید، پس دائماً قادر خواهید بود که در آینده خدمات خود را گسترش دهید و ارزش بیشتری به مشتریان خود بدهید.

باید همیشه این را در نظر داشته باشید که در که اولویت گذاشتن مردم بهترین راهی است که می توانید در تجارت خود سرمایه گذاری کنید. روابط قوی مانند یک سکوی پرتاب برای تجارت های کوچک هستند. به هر حال تجارت چیزی بیش از یک مشت روابط انسانی نیست.

یک دلیل برای حیاتی بودن سرمایه گذاری در روابط واقعی و معنی دار با مشتری یا مراجعه کنندگان ، این است که اعتماد مصرف کننده به کسب و کارها در کمترین حد خود است. داده ها نشان می دهند که ۵۵ درصد مشتریان کمتر از گذشته به شرکتی که از آن خریداری می کنند اعتماد دارند و ۶۹ درصد از مشتریان اظهار می کنند که هیچ اعتمادی به تبلیغات ها ندارند.

این نکته را هم در نظر بگیرید که هزینه ی جذب مشتری طی پنج سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. نکته اصلی این است که رقابت بیش از هر زمان دیگری وجود دارد و همه روزه تبلیغات و محصولات بیشتری برای جلب توجه مصرف کنندگان رقابت می کنند.

اما شما می توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید. اگر ۸۱ درصد از مشتریان به مشاوره های اعضای خانواده و دوستان خود بیش از مشاوره از یک کسب و کار اعتماد دارند، حداقل سعی کنید مانند خانواده با مشتریان خود رفتار کنید. روش هایی را برای ایجاد احساس ارزشمندی در مشتریان خود بیابید و نشان دهید که تنها آن ها را برای خرید محصولاتتان نمی خواهید و علاقه مند به تجربیات آنها نیز هستید.

گاهی اوقات، برای جلب اعتماد مشتری تنها لازم است که مشتری احساس کند شنیده می شود. سال ۱۳۹۹ برای همه سال سختی بود. سرمایه گذاری در روابط می تواند مانند گوش دادن و همدلی باشد. در واقع، مطالعات نشان داده اند گوش دادن و توجه کردن یک ابزار حیاتی برای فروش می باشد.

وقتی صحبت از پرسنل شما می شود هم باید همینگونه فکر کنید. مطالعات نشان می دهند کارکنانی که در کار رابطه معناداری برقرار می کنند ۵۰ درصد رضایت شغلی بیشتری نسب به سایر داشته و همچنین تعهد بیشتری نسبت به شغل خود دارند. هنگامی که یک کارمند احساس می کند ارزشمند است، طوری که حس کند ارزشش برای یک شرکت بیش از سودی است که برای شرکت به ارمغان می آورد، انگیزه ی بیشتری برای عالی کار کردن خواهد داشت و این موضوع حتی بر روی روابط مشتری شما تأثیر بسزایی دارد.

 

۶ نکته برای رشد کسب و کارتان در ۱۴۰۰

 

۲. مشتری اصلی خود را بشناسید و بر آن تمرکز کنید.

با توجه به رقابت زیاد برای جلب توجه مصرف کنندگان، ارتباط با مشتری و مصرف کنندگانی که علاقه س واقعی به محصولات یا خدمات شما دارند بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است. بسیار مهم است که شما حتما جامعه ی هدف خود را شناسایی کنید و استراتژی بازاریابی خود را مستقیماً بر روی آنها متمرکز کنید.

بله، در یک دنیای ایده آل شما می توانید هم بین نوجوان های گیمر و هم سالخوردگانی که در پارک شطرنج بازی می کنند جذاب باشید. این اتفاق به نظر خوب می آید، اما اجازه دهید در اینجا بر روی واقعیت ها تمرکز کنیم، شما باید بدانید که مشتری های بالقوه ی شما چه کسانی هستند و مستقیماً نظر آنها را جلب کنید و از امیدها، رویا ها و مشکلاتشان با آن ها حرف بزنید.

مانند بسیاری از موارد در تجارت، این کار با داده آغاز می شود. با داده های داخلی مشتریان گذشته شروع کنید و روی ایجاد نمایه مشتری تمرکز کنید. نمایه شامل اطلاعات اساسی جمعیتی است، اما همچنین لازم است کمی عمیق تر عمل کنید و الگویی از ترجیحات و انتخاب های مشتری هایتان درست کنید. ارزشهای آنها چیست؟ نظرشان در مورد هزینه ها چیست؟ چه چیزی آن ها را هیجانزده می کند و چه عواملی باعث نگرانی آنها می شود؟

همچنین باید بر تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری مهم برای شناسایی و شروع هدف قرار دادن مشتریان اصلی شما تأکید کرد. فیس بوک و اینستاگرام داده های تجزیه و تحلیل "مخاطبان" شما را ارائه می دهند، که گروه های سنی، موقعیت جغرافیایی و جنسیت آن ها را به شما نشان می دهد ، همچنین به شما اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد محتوا های بازاریابیتان می دهد.

همه این داده ها به شما کمک می کنند تا تصویری جامع از مشخصات جمعیتی مشتریان اصلی خود تهیه کنید. اگرچه ایده آل ممکن است این باشد تا جایی که می توانید گروه های مختلف مردم را در جامعه ی هدف خود قرار دهید، اما این نوع بازاریابی، خصوصاً برای مشاغل کوچک بسیار آنقدر موثر نخواهد بود. ابن که بک جامعه ی هدف منطقی برای خود بسازی به شما کمک می کند تا جای خود را در بازار پیدا کنید و پابرجا بمانید. در حالی که ۷۶ درصد بازاریابان از این نوع داده ها برای تبلیغات هدفمند استفاده نمی کنند، شما می توانید با استفاده از این داده ها به نفع خود، یک پیشرفت واقعی و رشدی چشمگیر داشته باشید.

 

۳. رسانه های اجتماعی یکی از مهمترین ابزارها در بازاریابی شما هستند.

در صورت نیاز به یادآوری،رسانه های اجتماعی همچنان یکی از مهمترین ابزاری هستند که شما به عنوان صاحب مشاغل در اختیار دارید چرا که ۵۲ درصد از برند ها و کسب و کارهای جدید در فید های رسانه های اجتماعی کشف و دیده می شوند. همه روزه تعداد فروشندگانی که به دنبال تبلیغ در رسانه های اجتماعی هستند بیشتر می شود.  هزینه های سالانه تبلیغات در شبکه های اجتماعی هر ساله در حال افزایش است و در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰ میلیارد دلار بوده است.

 

چهارمین راهی که مصرف کنندگان در مورد محصولات جدید اطلاعات کسب می کنند، تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. سه راه اول به ترتیب تبلیغات دهان به دهان، تلویزیون و موتور های جست و جو می باشند.

 

وقتی در نظر بگیرید که ۳۱ درصد از افراد ۱۶ تا ۲۴ ساله از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی در مورد محصولات جدید اطلاعاتی کسب می کنند، متوجه اهمیت سرمایه گذاری در این تبلیغات خواهید شد. واضح است که مصرف کنندگان جوانی که قدرت و انگیزه ی خرید بالایی دارند، سرمایه گذاری و تمرکز بیشتر در تبلیغات رسانه های اجتماعی را توجیه می کنند.

فقط تبلیغات ها نیستند که شما را در رسانه های اجتماعی نشان می دهند. در اینستاگرام ، ۶۰ درصد از کاربران گزارش داده اند که کالایی را در حساب کاربری و پست های شخص دیگری کشف کرده اند. روابط مستقیم با اینفلوئنسر ها به پیشبرد فروش و تجارت کمک می کند. سرمایه گذاری در اینفلوئنسر مارکتینگ یک سرمایه گذاری مطمئن است. ۸۹ درصد از متخصصان بازاریابی آن را به عنوان یک روش قابل مقایسه یا حتی بهتر از سایر جریان های بازاریابی رتبه بندی می کنند.

اهمیت قابلیت مشاهده پذیری یک برند در شبکه های اجتماعی دلیل دیگری را برای درک اهمیت شناخت هرچه تمام تر جامعه ی هدفتان است. اینکه محصولات و خدماتتان توسط افرادی که کالایتان مناسب سبک زندگی و مطابق با انتخاب هایشان است در افزایش فروش و سود شما بسیار تاثیرگذار است. همچنین ارتباط با افرادی که آزادانه نظرات و تجربیات خود را با باقی افراد به اشتراک می گذارند (مانند اینفلوئنسر ها) یک علاقه و اشتیاق واقعی در افراد برای استفاده از محصولاتتان به وجود می آورد.

۶ نکته برای رشد کسب و کارتان در ۱۴۰۰

 

۴. ارتباطات مستقیم باعث ایجاد وفاداری و علاقه می شوند.

ارتباط موثر و تبلیغ محصولات و خدمات در شبکه های اجتماعی دیگر تنها در چندتا پست و تبلیغ خلاصه نمی شود. تعامل و ارتباط مستقیم در استراتژی رسانه های اجتماعی بسیار مهم است.

یکی از راه های ارتباط معنادار با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه از طریق پیام ها مستقیم در اینستاگرام (پیام های دایرکت) و سایر سیستم عامل ها است.

پیام های دایرکت اینستاگرام دیگر به اندازه ی اس ام اس ها مرسوم شده اند.

داده ها نیز از این امر نیز پشتیبانی می کنند. ۴۷ درصد از بزرگسالان از اینستاگرام به عنوان یک برنامه پیام رسان استفاده می کنند. این باید یکی از زمینه های اصلی تمرکز برای استراتژی بازاریابی اجتماعی شما باشد.

از طریق دایرکت اینستاگرام شما می توانید نظرات واقعی افراد و ترجیحاتشان را متوجه شوید. همچنین فرصتی برای شما است تا بتوانید به طور مفصل تر و کاربردی تر محصولات و خدمات خود را معرفی کنید.

علاوه بر پیام های دایرکت، کامنت ها و استوری ها هم در رسانه های اجتماعی نقش مهمی را بازی می کنند. مثلا در نظر بگیرید که ۷۷ درصد از کاربران توییتر ازبرندی که به کانت هایشان پاسخ می داد استقبال بیشتری کرده اند. اگر از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ برند خود استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که نمی توانید اجازه دهید صفحه شما تنها یک بیلبورد تبلیغاتی باشد. کاربران انتظار تعامل دارند، نه فقط محتوا.

این موضوع را در استراتژی بازاریابی خود در نظر بگیرید و آن را اولویت قرار دهید. سازگاری یک امر حیاتی است. عدم پیگیری به موقع تعاملات، تأثیرات نامطلوبی بر برند شما خواهد گذاشت و می تواند قاتل فرصت های بالقوه باشد.

اگر شما فردی هستید که با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه خود در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار می کنید، باید در نظر بگیرید که مسئله این نیست که شاید کسی پیامی را ببینید و شاید جواب دهد، مسئله در مورد زمان است.  بنابراین شما باید در دسترس باشید تا بلافاصله پاسخ دهید و مکالمه را آغاز کنید.

 

۵. با پیشنهادات مختصر شروع کنید.

اگر می خواهید از رسانه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید، ارائه ی پیشنهادهای کوتاه و شیرین مهم است.

اگرچه ممکن است افراد تقریباً یک ساعت از روز خود را در اینستاگرام بگذرانند، اما شما نمی توانید خوشبینانه فکر کنید که پیگیر یک پیشنهاد سرد و ساده در دایرکت خود می شوند. اما این بدان معنی نیست که باید از پیشنهاد دادن دست بکشید. نکته اصلی ایجاد تعادل بین محتوای با کیفیت و اختصار است. زیرا مردم دوست ندارند در پیام های دایرکت اینستاگرام خود غرق شوند، و اگر مجبور شوند، دوست دارند پیشنهاد را در کمترین زمان بررسی کنند.

این نه تنها در فضای رسانه های اجتماعی، بلکه در بازاریابی سنتی و ارسال ایمیل ها نیز یک درس ارزشمند است.

داشتن استراتژی اطلاع رسانی در اینجا نیز بسیار مهم است. به جای پیام های دایرکت انبوه یا یک ایمیل عمومی از طرف برندتان، اختیار این کار را در دستان کارمندانتان بگذارید. پیام های بازاریابی ۶۱ درصد شانس بیشتری برای رسیدن به مشتری دارند که از طریق یک کارمند ارسال می شود، نه پیام هایی که مستقیم از یک نام تجاری ارسال می شوند.

در اینجا می خواهیمچند مرحله را با هم بررسی کنیم که بدون شک مشتریان و مخاطبانتان را مشتاق به خرید می کنند:

  • ۱) با محصول یا خدمات خود شروع کنید و پیشگام شوید.
  • ۲) پیشنهاد خود را بیشتر با توجه به شخصی که پیشنهاد را دریافت می کند ویرایش کنید. اگرچه ممکن است این کار برای هر پیام عملی نباشد، اما بهتر است تا جایی که می توانید از همه ی فرصت های ممکن استفاده کنید تا ارتباط معنی داری با مشتریان فعلی یا مشتریان بالقوه ی خود برقرار کنید.
  • ۳) داده هایی را که واقعا ارزشمند هستند را عنوان کنید. زیاد خود را غرق آمار ها نکنید، اما سعی کنید چند سری از داده ها را که بر قدرت محصول یا خدمات شما یا ارتباط آن با یک بخش یا بازار خاص تأکید می کنند را در پیام خود عنوان کنید.
  • ۴) پیشنهاد خود را با تأکید بر بازگشت سرمایه خاتمه دهید. پیشنهاد خود را با تأکیدی قانع کننده بر روی ارزشی که محصول یا خدمات شما به همراه دارد، جمع کنید. اگر بتوانید آن را با داده هایی از گذشته پشتیبانی کنید بسیار عالی تر هم خواهد شد.
  • ۵) مخاطبان را معذور و محدود نکنید. تأکید نکنید که خریداران زمان کوتاهی دارند یا اینکه "باید اکنون اقدام کنند!" و اگر نه این پیشنهاد را از دست می دهند. این پیشنهاد های شما برای جمعه ی سیاه نیستند و این تصویر برند شماست که در معرض خطر می گیرد. مشتریان به یاد می آورند که شما چه احساسی در آنها ایجاد کرده اید.

نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید این است که بیش از هر زمان دیگری، همه ما همه روز و هر روز با محصولات و پیشنهادات فروش جدیدی مواجه می شویم. برای برجسته و ممتاز بودن، میزان فروش خود را در صورت امکان مختصر و استراتژی خود را شخصی تر کنید و روی ارزشی که ارائه می دهید تمرکز کنید.

 

۶ نکته برای رشد کسب و کارتان در ۱۴۰۰

 

۶. در برند خود سرمایه گذاری مجدد کنید.

این توصیه ای است که همیشه می شنویم اما این تکرار چیزی از ارزش آن کم نمی کند.

این نکته به خصوص برای افراد کارآفرین مهم تر از هر کس دیگری است. گاهی اوقات همه ی ما چنان درگیر فروش بعدی، فصل بعدی یا اجاره ی بعدی هستیم که وقت نمی کنیم از خود بپرسیم چگونه می توانیم به طور معناداری در سرمایه گذاری های خود دوباره سرمایه گذاری کنیم.

و در اینحا بحت تنها فقط در مورد تبدیل سود فصل قبل به بودجه ی عملیاتی فصل بعد نیست. چگونه اطمینان حاصل کنیم که پولی که دوباره در کسب و کار خود سرمایه گذاری می کنیم به رشد ما کمک می کند؟

در بازار امروز بخش عمده ای از سرمایه گذاری در خودتان و کسب و کارتان با ترویج نام تجاریتان است.

در اقتصاد امروز، مارک تجاری قوی بستر تجارت موفق است. اما حالا که داریم در مورد سرمایه گذاری در اینجا صحبت می کنیم، چگونه ارزش یک نام تجاری را بسنیجم؟

کارشناسان غالباً "ارزش برند" را قدرت درک شده از نام، چهره و شهرت شرکت می دانند و بنابراین این ها بخشی از "دارایی های نامشهود" یک تجارت هستند. بر اساس این چارچوب، تخمین زده شده است که قدرت برند ها می تواند تا ۲۰ درصد از ارزش کل شرکت های تجاری را تشکیل دهد.

اگرچه درک این ارزش ممکن است دشوار باشد، اما یک برند معروف مانند استارباکس را در نظر بگیرید. آنها با آوردن قهوه ای با کیفیت بهتر به دنیا نوآوری کردند، اما برند استارباکس چیزهای بیشتری دارد. استارباکس به عنوان یک برند هیچ یک از این محصولات و خدمات خود نیست، بلکه احساس و علاقه ای است که توانسته در مشتریان خود بر بیانگیزد.

واضح است که سرمایه گذاری در برند تجاری شما بالاترین پتانسیل بازگشت سرمایه را دارد، اما این کار دقیقا چطور صورت می گیرد؟

در اینجا چند پرسش را برای شروع ارزیابی برندتان می خواهیم با هم بررسی کنیم:

  • از نظر قدرت و ضعف زیبایی شناسی برند خود را در نظر بگیرید. آیا یرند تجاری شما قابل تشخیص است؟ آیا مواردی در طراحی وجود دارد که مورد غفلت واقع شده باشند؟
  • آیا برند شما حس اصالت را منتقل می کند؟ این یکی از مهمترین مواردی است که مشتریان بدنبال آن هستند. ۸۶ درصد از مصرف کنندگان اظهار داشتند که برای اصالت برند های مورد حمایت خود ارزش قائل هستند.
  • امیدوارید چه احساسات و ایده هایی را در مشتریان خود ایجاد کنید؟ چگونه می توانید این را از طریق برند خود منتقل کنید؟
  • آیا در سراسر شبکه های اجتماعی و وبسایت خود از زیبایی شناسی واحدی برخوردار هستید؟ ثبات یک امر کلیدی است: مطالعات نشان داده اند که ارائه ی با ثبات یک برند تجاری به میزان ۳۳ درصد درآمد را افزایش می دهد.
  • آیا برند تجاریتان شما را از رقبا و باقی افراد در صنعتتان متمایز می کند؟ چه چیزی شما را از جمعیت متمایز می کند و آیا این موفقیت و تمایز در برند تجاری شما به چشم می آید؟

هنگامی که به این پرسش ها پاسخ داید، به دنبال برطرف کردن هر نقطه ضعفی در برند تجاری خود باشید. سپس به دنبال راه های عملی برای سرمایه گذاری مجدد در کسب و کار خود باشید. این امر ممکن است به معنای استخدام طراحان یا مشاوران برند تجاری برای نام تجاری جدید یا اختصاص منابع به اعضای تیم در مورد نحوه اصلاح موثر هویت برند از طریق ارائه ی محتوای معنادار در رسانه های اجتماعی باشد. اقداماتی که انجام می دهید به خود شما بستگی دارد، به شرط آنکه ارزش سرمایه گذاری مجدد را در قدرت برند خود متوجه شوید.

۶ نکته برای رشد کسب و کارتان در ۱۴۰۰

 

سال ۱۳۹۹ برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک چالش برانگیز بوده است. اما راه هایی برای دوباره سرپا شدن در ۱۴۰۰ وجود دارند. رسانه های اجتماعی و استراتژی های جدید بازاریابی درهای زیادی را گشوده و ابزارها و راه های زیادی را برای صاحبان کسب و کارهای کوچک به ارمغان آورده اند. اگر باهوش و آینده نگر باشید، هیچ مشکلی برای پیشرفت و رشد در ۱۴۰۰ نخواهید داشت و هیچ چالشی شما را از پا نمی اندازد.

در مطالب آیدی پی :

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.