چگونه رابطه ای سازنده با مشتری ها داشته باشیم؟

چگونه رابطه ای سازنده با مشتری ها داشته باشیم؟

هر صاحب کسب و کاری می خواهد ارتباط خود را با مشتری هایش بهبود ببخشد. در این مطلب می خواهیم به بررسی روش های مدیریت ارتباط با مشتری بپردازیم.

تقریباً هر فردی که صاحب کسب و کاری باشد می خواهد ارتباط خود را با مشتری هایش بهبود ببخشد و از رضایت مشتری هایش اطمینان حاصل کند. داشتن مشتری های راضی و خوشحال تضمین می کند که شما افرادی را دارید که محصولات و خدمات شما را خریداری می کنند و این رمز موفقیت در کسب و کار است.

با این حال، برای رسیدن به این نوع موفقیت، در قدم اول باید مدیریت کلی ارتباط با مشتری خود را بهبود ببخشید. خوب، چطور این کار را می کنید؟ برای شروع، می توانید از نرم افزاری مبتنی بر فضای ابری برای دستیابی به این هدف استفاده کنید. در ادامه می خواهیم به بررسی چند روش دیگری بپردازیم که می توانید از طریق آن ها از فناوری برای بهبود نحوه ارائه خدمات به مشتریانتان استفاده کنید.

 

چگونه رابطه ای سازنده با مشتری ها داشته باشیم؟

 

۱. برنامه های فالو آپ

هنگام مدیریت یک کسب و کار، معمولا افراد از پیگیری و توجه به مشتریان موجود خود غافل می شوند. به عنوان مثال، با تجزیه و تحلیل اینکه کدام مشتری می خواهد در مورد یک محصول یا خدمات خاص شما اطلاعات بیشتری کسب کند، شما می توانید دریابید که دیگر چه محصولات و خدماتی برای این مشتری مناسب هستند و آن ها را به او معرفی کنید.

معرفی محصولات به شخصی که قبلا درباره ی آن سوال پرسیده یا پیگیری از مشتری ای که هفته ی پیش از شما خرید کرده است ممکن است آنقدر اولویت به نظر نیاید. برعکس، پیگیری مشتریان باید وظیفه ای باشد که در لیست کارهای شما قرار دارد. عدم پیگیری به معنای از دست دادن فرصت های جبران نشدنی است. بدون پیگیری، مشتری های شما احتمالاً به یکی از رقبای شما نزدیک می شوند. همچنین پاسخگویی با تاخیر به سوالات مشتری باعث می شود که او حس کند شاید به خدمات یا محصولات شما احتیاجی نداشته باشد.

در واقع، مشتری فعلی شما ممکن است فکر کند شما به سودی که مشتریانتان برایتان به ارمغان می آورند اهمیتی نمی دهید. در حال که شما به احتمال زیاد این موارد را فراموش خواهید کرد؛ اما فناوری آن ها را به یاد خواهد داشت. نرم افزار مدیریت خدمات مشتری می تواند به شما کمک کند تا برنامه های پیگیری را با مشتریان خود تنظیم کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک تماس بگیرید یا یک ایمیل ارسال کنید.

 

۲. پیگیری مسائل

مهم نیست که چقدر تجارت خود را خوب اداره می کنید، در نهایت مشتری با مسائل و مشکلاتی روبرو می شود که باید هرچه سریعتر حل شوند. نرم افزار مدیریت خدمات مشتری کلیه مسائل و مشکلاتی که مشتری شما در یک بازه ی زمانی با آن ها روبرو بوده است را ذخیره می کند. داشتن لیستی متمرکز، شناسایی الگویی را برای شما آسان تر می کند که می توانید به سرعت مشکلات موجود را اصلاح کرده و از مشکلات بعدی در آینده جلوگیری کنید.

 

۳. پیگیری ترجیحات مشتری

در هر تعاملی که با مشتریان خود دارید، فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی آنچه آنها ترجیح می دهند وجود دارد. یادگیری این ترجیحات به شما کمک می کند تا مشتریان خود را هدف قرار داده و فرصتی برای بهبود کیفیت خدماتی که به آنها ارائه می دهید داشته باشید. به عنوان مثال، اگر مشتریان شما ترجیح می دهند از طریق ایمیل با آنها تماس گرفته شود، پس از آماده شدن سفارشات به آن ها زنگ نزنید. اگر برخی از لیست ایمیل شما انصراف دادند، برای آنها ایمیل ارسال نکنید.

با رشد کسب و کارتان، مشتری های زیادی به دست می آورید و ذخیره و پیگیری هر یک از ترجیحات آنها دشوار است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می تواند برای هر مشتری وارد عمل شود و پروفایل ایجاد کند و ترجیحات برگزیده ی آنها در یک مکان ذکر شود. از آنجا می توانید اطلاعات صحیحی راجع به ترجیحات مشتریان خود دریافت کنید تا نحوه تعامل با آنها را به خوبی سازماندهی کنید.

 

۴. ذخیره ی تاریخچه مشتری

با تشکر از فناوری، ذخیره و پیگیری تاریخچه مشتری ها کار ساده ای شده است. دیگر نیازی نیست که یک دسته فاکتورهای قدیمی را زیر و رو کنید تا دریابید چه کسی چه چیزی را در چه زمانی خریداری کرده است یا اینکه بخواهید محصولات پرطرفدار را پیدا کنید. این یک کار وقت گیر است و شما باید تمرکزتان را بر روی اداره ی کسب و کارتان بگذارید. بنابراین اجازه دهید فناوری در عوض کار شما را انجام دهد.

تجزیه و تحلیل تاریخچه ی مشتریان شما اطلاعات کاربردی و دقیقی راجع به نحوه تجارت شما فراهم می کند و می توانید از داده ها برای بهبود خدمات و محصولات ارائه شده استفاده کنید. تجزیه و تحلیل تاریخچه ی مشتری فرصتی است که بتوانید بهترین مشتریان خود را پیدا کنید. آن مشتری ها گرانبها هستند و زمانی که می دانید چه کسانی هستند، می توانید برای حفظ آنها تلاش ویژه ای کنید.

 

در مطالب آیدی پی :

۷ نکته برای جلب وفاداری مشتریان
مطلب قبلی:

۷ نکته برای جلب وفاداری مشتریان

زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
۶ نکته برای رشد کسب و کارتان در ۱۴۰۰
مطلب بعدی:

۶ نکته برای رشد کسب و کارتان در ۱۴۰۰

زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.