افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای ووکامرس

استفاده از درگاه پرداخت آیدی پی برای فروشگاه‌ساز ووکامرس

همان‌گونه که می‌دانید ووکامرس یکی از شناخته‌شده‌ترین فروشگاه‌سازهایی است که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس، ساخته شده است. به کمک افزونه‌های پرداختی که برای ووکامرس نوشته شده‌اند، می‌توان از عملیات پرداخت، استفاده کرد. ما درگاه پرداخت آیدی پی را برای ووکامرس ایجاد کرده‌ایم و برای راحتی شما همراهان گرامی، آن را در مخزن اصلی وردپرس منتشر کرده ایم. به راحتی با جستجو در مخزن وردپرس و نصب خودکار آن، می‌توان از خدمات پرداخت آیدی پی بهره جست.

برای نصب درگاه پرداخت آیدی پی  برای ووکامرس، مراحل زیر را دنبال می‌کنیم:

۱. ابتدا بایستی افزونه ووکامرس در وب‌سایت ما نصب شده باشد. برای بررسی این موضوع، بایستی ببینیم آیا منوی ووکامرس در پیشخوان مدیریتی ما وجود دارد یا خیر. همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌شود، ما از قبل این افزونه را در وردپرس خود نصب کرده‌ایم:

۲. اکنون برای نصب درگاه پرداخت آیدی پی، مطابق تصویر زیر، کافیست به منوی افزونه‌ها > افزودن برویم:

۳. مطابق تصویر زیر،‌در صفحه باز شده، به قسمت جستجوی افزونه‌ها می رویم:

عبارت idpay را در قسمت جستجوی افزونه‌ها، وارد  میکنیم. همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، افزونه‌های پرداخت آیدی‌پی به همراه افزونه «درگاه پرداخت آیدی پی برای ووکامرس» در لیست افزونه‌ها ظاهر می‌شود. برروی دکمه هم اکنون نصب کن کلیک می‌کنیم تا درگاه پرداخت آیدی پی از روی مخزن رسمی وردپرس، شروع به دانلود شدن کند.

پس از این‌که دانلود درگاه پرداخت آیدی پی به پایان رسید، بر روی دکمه فعال کردن کلیک می‌کنیم. با این کار، فروشگاه‌ساز ووکامرس ما به درگاه پرداخت‌ آیدی پی مجهز خواهد شد.

اکنون به منوی ووکامرس می‌رویم و از زیرمنوی ظاهر شده، مطابق با تصویر زیر، بر روی پیکربندی کلیک می‌کنیم:

در صفحه ظاهر شده، به زیانه پرداخت‌ها می‌رویم:

همان‌گونه که  در تصویر زیر مشاهده می‌شود، درگاه پرداخت آیدی پی در لیست درگاه‌های پرداخت ووکامرس قرار گرفته است. اکنون مطابق با تصویر زیر، در قسمت فعال شده که در مقابل آیدی پی قرار گرفته است کلیک می کنیم تا فعال شود. سپس برروی دکمه مدیریت، کلیک می‌کنیم تا به تنظیمات درگاه برویم:

اکنون مطابق با تصویر زیر،‌ تنظیماتی که مربوط به درگاه پرداخت آیدی پی است را وارد می‌کنیم:

۱. در فیلد API Key بایستی یک API Key که قبلا ایجاد کرده‌ایم را وارد کنیم. اگر قبلا یک API Key برای فروشگاه ساز خود ایجاد نکرد باشیم، بایستی به قسمت وب‌سرویس‌های مندر وب‌سایت آیدی پی برویم و یک API Key ایجاد کنیم.

۲. اگر بخواهیم درگاه پرداخت‌آیدی پی را به صورت آزمایشی استفاده کنیم و فروشگاه خودرا تست کنیم و به نوعی پرداخت‌هایمان را شبیه سازی کنیم، می‌توانیم گزینه سندباکس را فعال نماییم. پس از این‌که عملیات تست درگاه و فروشگاه به پایان رسید، این گزینه را غیرفعال می‌کنیم تا پرداخت‌ها به صورت واقعی و عملیاتی انجام ‌شوند و نه به صورت شبیه‌ سازی شده.

۳. اگر یکی مشتری پرداختی انجام دهد و تراکنش او با موفقیت انجام شود، می‌توانیم یک متن سفارشی، مبنی بر موفقیت آمیز بودن تراکنش، به او نشان دهیم. 

۴. در صورتی که به هرنحوی عملیات پرداخت مشتری، با شکست مواجه شود، می توانیم یک متن سفارشی به او نمایش دهیم.

از این‌که از درگاه پرداخت آیدی پی برای ووکامرس استفاده می‌کنید، بسیار سپاسگزاریم، امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد.

 

در راهنمای آیدی پی :

مطلب قبلی:

آینده بانکداری: فین تک یا تک فین؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه
مطلب بعدی:

افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای Easy Digital Downloads

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۱۸ دیدگاه

سلام.
امروز افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای ووکامرس رو در سایتم نصب کردم ولی در مرحله نهایی قبل از ارسال به درگاه ، خطا میده.لطفا راهنمایی بفرمایید
نسخه وردپرس : ۴.۹.۸
Notice: تابع order_total به‌صورت نادرست فراخوانی شد. Order properties should not be accessed directly. Backtrace: require('wp-blog-header.php'), require_once('wp-includes/template-loader.php'), include('/themes/newsgem/page.php'), get_template_part, locate_template, load_template, require('/themes/newsgem/template-parts/content-page.php'), the_content, apply_filters('the_content'), WP_Hook->apply_filters, call_user_func_array, do_shortcode, preg_replace_callback, do_shortcode_tag, call_user_func, WC_Shortcodes::checkout, WC_Shortcodes::shortcode_wrapper, call_user_func, WC_Shortcode_Checkout::output, WC_Shortcode_Checkout::order_pay, wc_get_template, include('/plugins/woocommerce/templates/checkout/order-receipt.php'), do_action('woocommerce_receipt_WC_IDPay'), WP_Hook->do_action, WP_Hook->apply_filters, call_user_func_array, WC_IDPay->idpay_checkout_receipt_page, WC_Abstract_Legacy_Order->__get, wc_doing_it_wrong لطفاً برای اطلاعات بیشتر،

درود بر شما
سپاس از گزارش خطایی که دادید. به زودی در روزهای آینده یک به‌روزرسانی انجام خواهیم داد و مشکلی که فرمودید را برطرف می‌کنیم.

سلام
در هنگام انتقال به درگاه، این پیغام رو میده:
Fatal error: Call to undefined method WC_Order::get_currency()‎ in ‎/home1/*********/public_html/******/wp-content/plugins/woo-idpay-gateway/includes/class-wc-gateway-idpay.php on line 208

سلام بر شما. لطفا نسخه ووکامرس و نسخه وردپرسی که از آن استفاده می‌کنید را عنوان کنید تا بررسی کنیم. ممنون.

وردپرس نسخه ۵.۱
ووکامرس ۲.۶

لطفا ووکامرس خود را به روز رسانی کنید زیرا این تابع در نسخه های قدیمی تر وجود ندارد. در صورت داشتن مشکل،‌ لطفا دوباره پیام بگذارید.

آیا این مشکلاتی که دوستان اشاره کردن مرتفع شده؟

به‌روزرسانی‌ها انجام شد و اکنون مشکلی وجود ندارد.

سلام ببخشید
من همه ی این کار ها رو انجام دادم
ولی وقتی میزنم روی محصول که خریداری بشه
هیچ صفحه ای مبنی بر پرداخت یا چیزی دیگه ای بالا نمیاد

پذیرنده گرامی
لطفا برای دریافت پاسخ مشکل خود با شماره های پشتیبانی تماس بگیرید.
با تشکر

سلام
از ووکامرس نشخه ۳.۷.۰ استفاده می کنم. در برگه "checkout" (حساب کاربری) وقتی روی دکمه فرمان "ثبت سفارش" کلیک می کنم به آدرس https://mywebsite.com/checkout/order-pay/1192/?key=wc_order_woqcRRu8s6QeT منتقل می شود و خطای ۴۰۴ می گیرد.

سپاسگزارم

سلام من افزونه رو نصب کردم مرحله پرداخت این ارور میده

لطفا برای ادامه یک آدرس وارد کنید.

سلام من بعد از نصب درگاه ، روش پرداخت و به IDpay تغییر میدم اما هیچ اتفاقی نمیوفته و فقط داخل سایت یک صفحه باز میشه و شماره سفارش و کد رهگیری و روش پرداخت و لیست میکنه همین هیچ مبلغی پرداخت نمیشه یعنی هدایت به هیچ درگاهی نمیشه

من هم این مشکل رو دارم، هیچ دکمه نهایی کردن پرداخت رو نمیاره
ووکامرس ورژن Version 3.7.0
ورد پرس

سلام
احتمال بسیار زیاد مشکل از آدرس کال بک شماست
برای بررسی این مشکل توسط کارشناسان بخش وب سرویس تماس بگیرید یا تیکت ارسال کنید در اسرع وقت مشکل را پیگیری و رفع میکنند.

با تشکر

من بعد از زدن گزینه تکمیل سفارش با ارور API key یافت نشد روبرو میشم،تو قسمت تنظیمات مقدار API رو وارد کردم.

سلام وقت بخیر
ببخشید درگاه پرداخت رو نصب کردم و کلیه تنظیمات هم انجام دادم و قبلا هم چندبار این درگاه رو فعال کردم وبخوبی کار میکرد!
اما حالا میخوام تستش کنم با خطا مواجه میشه!
میگه مشکلی رخ داده یا از وی پی استفاده می کنید یا وای فای و یا نتی که دارید خاموش روشن کنید تا خریده بشه!
لطفاپیگیری کنید

با سلام. من قبل از اینکه SSl برای سایتم بگیرم افزونه رو نصب کردم و درگاه رو ساختم. الان که sslنصب کردم آدرس جدید سایت رو چطوری باید ثبت کنم؟

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.