آیا فین تک می تواند به بهبود اقتصاد کمک کند؟!

آیا فین تک می تواند به بهبود اقتصاد کمک کند؟!

در این مقاله به مزایای اقتصادی فین تک می پردازیم.

 

 Peter van Mierlo مدیر عامل بانک توسعه یافته هلندی، در اجلاس جهانی به میزبانی Accion، Quona  Capitalو FMO در خصوص فین تک اعلام کرد:"بخش فین تک نیاز به بازسازی دارد." این اجلاس مورد توجه سرمایه گذاران بود. موسسات مالی توسعه یافته و رهبران کمپانی ها در تمام جهان که در حال انجام این کار هستند (بازسازی بخش مالی) با رشد شرکت‌های اجتماعی از فین تک برای باز کردن بازارهای جدید استفاده می‌کنند و به مشتریان جدید خدمت می‌کنند. فین تک محل تقاطع سرمایه و فن‌آوری است که به دنبال "بهبود و خودکار کردن تحویل و استفاده از خدمات مالی" است و همانطور که می‌دانیم به سرعت بخش خدمات مالی را، تغییر می‌دهد. برنامه‌های بانکداری همراه مانند Venmo و Zelle، و خدمات وام‌دهی نظیر به نظیر و ارزهای رمزگذاری شده اینها همه نوآوری‌های فین تک هستند.

سرمایه گذاران موثر به طور خاص به پتانسیل فین تک برای بهبود قابلیت مالی و کیفیت زندگی برای جوامع در سراسر جهان علاقه‌مند هستند. از محصولات خورشیدی خانگی برای روستاهای دور از شبکه در مناطق دوردست جنوب صحرای افریقا  تا سرمایه برای یک کسب‌وکار کوچک بدون وثیقه در سرتاسر آمریکا، فین تک در را برای کسانی باز می‌کند که از سیستم مالی حذف شده‌اند. یا، همانطور که van Mierlo  می‌گوید:" به بیان خلاصه فین تک می‌تواند اقتصاد را به زندگی بازگرداند."

پیشرفت‌های فین تک از طریق داده‌ها و کارایی ممکن می‌شوند. پلتفرم‌ها از منابع داده‌های جایگزین مانند قبض‌های مصرفی و اطلاعات پیشگویانه استفاده می‌کنند تا زندگی مالی مشتریان خود را درک کرده و توانایی آن‌ها برای بازپرداخت را ارزیابی کنند. با تکیه ‌بر این داده‌ها، آن‌ها می‌توانند خدمات مناسب را برای مشتریان خود ایجاد کنند، به عنوان مثال، فراهم کردن وام براساس جریان نقدی به جای وثیقه.  این امر باعث می‌شود که وام گیرندگان بدون ثروت یا دارایی‌های قابل‌توجه مانند خانه یا زمین بتوانند وام بگیرند و به عنوان بازده عملیاتی با تکنولوژی بهبود یافته، کاهش هزینه‌ها و پلتفرم‌های فین تک می‌تواند برای رسیدن به مشتریانی که به وام‌های کوچک نیاز دارند، سخت‌تر باشد - چیزی که بانک‌های سنتی این کار را نخواهند کرد.

اما همان داده‌ها و پیشرفت‌های بهره‌وری که به مشتریان جدید اجازه می‌دهد تا به راحتی در نظر گرفته شوند، می‌توانند به راحتی به آن‌ها اجازه بهره‌برداری را بدهند. وام دهندگان غارتگر می‌توانند مخاطبان بیشتری را هدف قرار دهند و دسترسی آسان به سرمایه را فراهم کنند که با رشته‌های بسیاری مانند هزینه‌های پنهان و نرخ‌های بهره بالا همراه باشد که منجر به چرخه بدهکاری بالای خود می‌شوند.

فین تک پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد، اما همانطور که شاهد پیشرفت‌های تکنولوژیکی زیادی هستیم، تضمینی وجود ندارد که پتانسیل برای خوب بودن کنترل شود. ما باید فرصت بازار فین تک را با این هدف شکل دهیم که نه تنها به جمعیت تحت خدمت برسد، بلکه از اینکه ما ارزش آن‌ها را تامین می‌کنیم، اطمینان حاصل کنیم. 

فین تک

ما نیازمند عملگرانی هستیم که بر روی آموزش سواد فین تک جوامع کم درآمد کار کند؛ ما نیازمند پیش‌قدم هایی در ساختن پلتفرم های فین تک با اصول حفاظت مشتری هستیم؛ ما نیازمند سرمایه گذاران شخصی و ارزشمندی هستیم که به رشد و سرمایه این شرکت ها کمک کنند؛  ما به مدیران بانک نیاز داریم که به فین تک به عنوان قسمت امیدبخش سرمایه گذاری برای فکر کردن به جوامعی که خدمت ارائه می کنند نگاه می‌کنند، نه فقط به عنوان سهامدارانی که سرمایه خود را به آن‌ها باز خواهند گرداند.

و ما باید با هم حرف بزنیم. اگر ما این گفتگوها را در سیلوها قرار دهیم( شرکت‌های بزرگ با شرکای بزرگ) بخش عمومی با NGOها، کاربران محصولات یا خدمات گرد هم می‌آیند، ما به نتایج بازار دست نخواهیم یافت که به خاطر همه صداها برای مقیاس دهی پایدار به حساب می آیند. اگر زمان صرف کنیم، یاد بگیریم و گوش کنیم، می‌توانیم از خلق مجدد بخش مالی که در حال حاضر برای ایجاد سیستمی که فراگیر و برابر برای همه است استفاده کنیم.

در مطالب آیدی پی :

برگزاری کمپین به کمک آیدی پی
مطلب قبلی:

برگزاری کمپین به کمک آیدی پی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
مطلب بعدی:

افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای اپن‌کارت ۲

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.