مزیت کیف پول الکترونیک

۱۲ مزیت استفاده از کیف پول الکترونیکی که باید بدانید!

در چند سال گذشته، کیف پول الکترونیک به طور گسترده‌ای پذیرفته شده‌است. این کیف پول مزایای مختلفی دارد.

یک کیف پول الکترونیکی که گاهی "کیف پول دیجیتال" یا "e-wallet" نامیده می‌شود، یک نسخه الکترونیکی از کارت پرداخت است که می توانید با آن پرداخت های آنلاین خود را انجام بدهید. کیف پول دیحیتال معمولا بر روی یک دستگاه قابل حمل، مثل گوشی های هوشمند، نصب می شود. هر چند که کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ‌ها نیز می‌تواند کیف الکترونیکی داشته باشند.

کیف پول الکترونیکی باید به دبیت کارت و یا کارت اعتباری خاصی مربوط باشد تا به درستی عمل کند. ممکن است یک الزام برای مرتبط کردن کیف پول الکترونیکی به حساب بانکی وجود داشته باشد.به این ترتیب با استفاده از اطلاعات حساب شما می توانید از کیف پول خود برای پرداخت های الکترونیکی استفاده کنید. دیگر نیازی به داشتن یک کیف پول فیزیکی ندارید. چندین مزیت برای استفاده از کیف پول الکترونیکی برای تسهیل در پرداخت ها وجود دارد که در این مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد. ممنون که مثل همیشه همراه آیدی پی هستید.

مزایای کیف پول الکترونیکی

۱.استفاده از کیف پول الکترونیکی برای بسیاری از افراد راحت‌تر است.

زمانی که یک کیف پول الکترونیکی دارید، نیازی به استفاده از کارت های متعدد فیزیکی ندارید. هم چنین دیگر نیازی نیست که مقدار زیادی پول نقد با خود به همراه داشته باشید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که با استفاده از کیف پول الکترونیک خود مبلغ را پرداخت کنید.

۲.کیف پول الکترونیکی دسترسی به انواع دیگر کارت‌ها را فراهم می‌کند.

کیف پول الکترونیکی معمولا کردیت کارت ها و دبیت کارت ها را ذخیره می‌کند. آن‌ها می‌توانند برای انواع مختلفی از کارت‌ها استفاده شوند، با این حال ارایه‌دهنده این خدمات باید با کیف پولی که استفاده می کنید سازگار باشد. این بدین معنی است که شما می‌توانید کارت‌های پاداش، کارت‌های وفاداری و حتی کوپن‌های داخل کیف پول دیجیتال خود را ذخیره کنید و این مزیت به شما اجازه می‌دهد از یک سبک زندگی بدون کاغذ لذت ببرید.

مرتبط بخوانید: دبیت کارت چیست؟!

۳. کیف پول الکترونیکی امنیت بیشتری را برای مشتریان فراهم می کند.

در مورد پول نقد همیشه این مشکل وجود دارد که در صورت گم شدن (یا احتمالا ربوده شدن!) هیچ امکانی برای بازیابی پولتان ندارید! اما در مورد کیف پول های دیجیتال این طور نیست. هم چنین در مورد کارت های فیزیکی اگر شما آن ها را گم کنید، باید با بانک تماس بگیرید تا کارت را مسدود کنید (این امکان از طریق اینترنت بانک هم مقدور است) اما برای این که یک کارت جدید داشته باشید باید دوباره به بانک مراجعه کنید.  با یک کیف پول الکترونیکی، اطلاعات از طریق یک ارایه‌دهنده شخص ثالث ذخیره می‌شود. این اطلاعات با گذرواژه یا بیومتری شما قفل شده‌است. حتی اگر گوشی تلفن هوشمند خوتان  را گم کنید، باز هم با یک گوشی جدید به همان به کیف پول الکترونیکی خود دسترسی خواهید داشت.

۴. کیف پول الکترونیکی را می توان در اکثر خریدهای آنلاین به کار برد!

در چند سال گذشته، کیف پول الکترونیک به طور گسترده‌ای پذیرفته شده‌است. اغلب مکان‌هایی که کارت ها را قبول می‌کنند به شما این امکان را می‌دهد که با کیف پول الکترونیکی خود پرداخت کنید. اگرچه هنوز کسب و کارهایی وجود دارند که از فن‌آوری‌های پردازش قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، که برخی از محصولات یا دسترسی به خدمات را محدود می‌سازد اما تعداد خرده فروشان که دسترسی به این روش را فراهم می‌کنند، هر ساله افزایش پیدا می کند.

مرتبط بخوانید: دایرکت دبیت چیست؟

۵. کیف پول الکترونیک به کاربران نیاز دارد تا هر تراکنش را مجاز کنند.

 کیف پول الکترونیکی مانند یک دبیت کارت عمل می‌کند.اول از همه باید رمز عبور خود را وارد کنید تا به اجازه انجام پرداخت را بدهید. برای دستگاه‌هایی با بیومتری، انجام پرداخت به اثر انگشت شما نیاز خواهد داشت. این به شما لایه ی دیگری از امنیت در برابر خریدهای غیر مجاز و یا ریسک‌های مالی مرتبط با سرقت هویت را فراهم می کند.

۶.  پاداش‌های جدید!

بسیاری از کیف پول الکترونیکی، برای تشویق مصرف کنندگان به استفاده از آن‌ها به جای روش‌های پرداخت سنتی، پاداش‌هایی را پیشنهاد می‌کنند. ممکن است برای خرید خاصی از جمله سوخت، غذا، یا سفر تخفیف بدهند. برخی از کسب و کارها ممکن است با کیف پول الکترونیکی شما کار کنند تا تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه دهند. این بدین معنی است که شما می‌توانید بدون تغییر عادات مصرفی خود، پول خود را پس‌انداز کنید. شما در حال تغییر دادن نحوه پرداخت پول برای این آیتم‌ها هستید.

مزیت کیف پول الکترونیک

۷. کیف پول الکترونیکی می‌تواند به شما در مدیریت بودجه کمک کند.

بسیاری از کیف پول الکترونیکی می‌توانند به شما در تغییر و ساماندهی عادات مالی تان کمک کنند. برخی از آن‌ها ممکن است گزارش‌هایی تهیه کنند که دسته‌های خاصی از هزینه‌ها را به شما نشان می‌دهند. همچنین می‌توانید بودجه‌های ثابت را به مقوله‌های هزینه خاص تخصیص دهید تا اطمینان حاصل کنید که شما بیش از آنچه که باید در موارد خاص خرج نمی‌کنید.

۸. عدم نیاز به حمل کارت های بانکی مختلف

اگر شبیه بیشتر مردم باشید، گوشی هوشمندتان همراه همیشگی  شماست. اگر شما بتوانید کارت‌های پرداخت خود را در کیف پول دیجیتال ذخیره کنید، می‌توانید بدون نیاز به حمل کیف پول فیزیکی خود پرداخت ها را انجام دهید.

۹. سازماندهی

یک کیف دیجیتال می‌تواند به شما کمک کند همه چیز را اعم از کارت‌های اعتباری، کارت‌های عضویت، کارت‌های اشتراک مشتری و چیزهای دیگر سازماندهی کنید.

مرتبط بخوانید: بررسی اعتبار صفحه پرداخت اینترنتی : ۶ روش واقعا کاربردی!

۱۰. با استفاده از کیف پول الکترونیکی فرم طولانی پرداخت آنلاین را پر نمی کنید!

آیا تا به حال یک پرداخت آنلاین را نیمه کاره رها کرده‌اید چون تکمیل کردن مواردی که نیاز به انجام فرآیند پرداخت آنلاین می شود خیلی طولانی به نظر می رسید!؟ کیف پول دیجیتال به شما کمک می کند تا به راحتی پرداخت های آنلاین را انجام بدهید!

۱۱.تخفیف ها و پاداش ها

شما اغلب در کیف دیجیتال خود ترفیع و پاداش‌هایی را پیدا خواهید کرد و می‌توانید به اطلاعات مالی خود در یک نگاه دسترسی داشته باشید.

۱۲.هزینه‌ها

کیف پول دیجیتال معمولا تسهیلات زیادی را رایگان عرضه می‌کند. با این حال، برخی تراکنش ها می‌توانند با یک هزینه ی کم مانند بارگذاری مجدد یک کارت پیش‌پرداخت در کیف پول از یک منبع دیگر مثل یک کارت اعتباری انجام شوند. اما برای اغلب تراکنش ها، با وجود راحتی و سادگی یک کیف دیجیتال هزینه‌ی دیگری نباید پرداخت کنید.

در مطالب آیدی پی :

دبیت کارت
مطلب قبلی:

دبیت کارت چیست؟!

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.