دایرکت دبیت

از دایرکت دبیت چه میدانید؟

دایرکت دبیت یک روش پرداخت هزینه‌های منظم از حساب فعلی شما است.دایرکت دبیت ها یک راه برای پرداخت قبوض معمولی از حساب فعلی شما می باشد.
  • دایرکت دبیت یک روش پرداخت هزینه‌های منظم از حساب فعلی شما است.
  • در حالی که دریافت کننده پول می‌تواند مبلغ دایرکت دبیت را تغییر دهد، آن‌ها باید اول به شما اطلاع رسانی کنند.
  • اگر بودجه کافی در حساب خود دارید تا یک دایرکت دبیت پرداخت کنید، ممکن است پرداخت صورت نگیرد و یا هزینه‌ای ایجاد شود.
  • در حالی که دایرکت دبیت می‌تواند در بانک شما لغو شود، شما باید به دریافت کننده وجه نیز اطلاع دهید.

دایرکت دبیت ها یک راه برای پرداخت قبوض معمولی از حساب فعلی شما می باشد. شما می‌توانید با امضای یک فرم دایرکت دبیت با شرکتی که می‌خواهید به آن ها پرداخت کنید یک دایرکت دبیت ایجاد کنید. همچنین شما می توانید مقدار و زمان پرداخت ها را تنظیم کنید. یک دایرکت دبیت می‌تواند برای پرداخت به یک تاریخ خاص در هر ماه، هر سه ماه یا سالانه تعیین شود.

براساس دستورالعمل شما پول به طور خودکار از حساب بانکی شما توسط شرکتی که باید به آن پرداخت کنید گرفته می‌شود.

تفاوت بین دایرکت دبیت و سفارش پرداخت دائمی

تفاوت اصلی در سفارش پرداخت دائمی (standing order) این است که شرکت (یا شخص) که باید به آن پول بپردازید می‌تواند میزان دایرکت دبیت یا تاریخی که آن را دریافت می‌کنند را تغییر دهند، هر چند آن‌ها باید با دادن تعداد مشخصی از اعلان روز به شما اطلاع دهند. شما در کنترل یک سفارش پرداخت دائمی هستید و می‌توانید آن‌ها را در هر زمانی تغییر دهید و یا لغو کنید.

مرتبط بخوانید: مدل های کسب و کار جدید بانکداری

اگر یک شرکت یک دایرکت دبیت را تغییر دهد، چگونه باید به من اطلاع دهند؟

معروف‌ترین نوع اخطاریه پذیرفته شده نوشتن است. شرکت یا فردی که شما از طریق دایرکت دبیت به آن پول می پردازید ممکن است به شما اطلاع کتبی از تغییر بدهد، به عنوان مثال با نامه‌ای خطاب به شما، یا در بیانیه تان.

دایرکت دبیت

شرکت همچنین ممکن است شما را از تغییر دایرکت بیت به صورت الکترونیکی، مثلا از طریق ایمیل و یا از طریق حساب تان در وب سایت اطلاع دهد. با این حال، این روش ارتباطی برای هر دو طرف ریسک دارد چون شما ممکن است ایمیل را دریافت نکنید و یا از وب سایت بازدید نکنید.

مرتبط بخوانید: آینده فین تک (فناوری مالی) به چه صورت خواهد بود؟

اگر پول کافی در حساب من برای پرداخت دایرکت دبیت وجود نداشته باشد، باید چه کار کنم؟

در حالی که شما باید به طور ایده‌آل همیشه مطمئن شوید که وجوه کافی در حساب بانکی خود دارید تا تمام دایرکت دبیت را پوشش دهید، بسیاری از بانک‌ها به مشتریان گزینه "موجودی بدون بهره"  را پیشنهاد می کنند که به عنوان منطقه بافر عمل می‌کنند، اما فقط برای مقدار بسیار محدودی کاربرد دارد. تا زمانی که شما در محدوده بافر بمانید، شما مسئول پرداخت هزینه برای آن نخواهید بود، اما حواله بیش از اعتبار تنها باید برای موارد اورژانسی مورد استفاده قرار گیرد، به طوری که اگر بیش از حد مجاز برداشت کنید می‌تواند باعث هزینه‌های اضافی شود.

کلید مدیریت دایرکت دبیت تان سازماندهی کردن است و اگر شما بدانید که پول کافی در بانک خود برای پوشش دادن دایرکت دبیت نخواهید داشت، باید با بانک خود تماس بگیرید تا ببینید آیا می‌توانید میزان پولی که مورد نیاز است را تنظیم کنید یا خیر. اگر این کار ممکن نیست، شما به جای آن می‌توانید سعی کنید با شرکت تماس بگیرید.
دایرکت دبیت

آیا تمام دایرکت دبیت در گزارش اعتبار من ظاهر خواهد شد؟

نه همیشه. برخی حساب‌های اعتباری که شما از طریق دایرکت دبیت ماهانه به آن‌ها می‌پردازید ممکن است در گزارش اعتباری شما ظاهر نشود. برخی از شرکت‌ها فقط جزییاتی را برای یک موسسه مرجع اعتباری از حساب‌های اعتباری فراهم می‌کنند که در آن پول‌های قابل توجهی بدهکار هستند. علاوه بر این، یک مرجع اعتباری ممکن است اطلاعات مربوط به حساب‌های خاص را نگه نداشته باشد، یا شرکتی که با آن دایرکت دبیت دارید ممکن است جزئیات حساب را به آژانس مرجع اعتباری ارایه ندهد. همیشه ایده خوبی است که گزارش اعتبار خود را چک کنید تا از وضعیت خود مطمئن شوید.

چگونه یک دایرکت دبیت را کنسل کنیم؟

شما می‌توانید یک دایرکت دبیت را در هر زمانی لغو کنید، اگر چه بهتر است به بانک خود و یا شرکت چند روز قبل از پرداخت پول اطلاع رسانی کنید. اطمینان حاصل کنید که به فرد و یا شرکتی که پول را قبل از کنسل کردن آن دریافت می‌کند اطلاع دهید، چرا که برای باید عدم پرداخت پول جریمه بپردازید.

مرتبط بخوانید: معرفی ۱۰ شرکت که از تکنولوژی برای وام دهی استفاده می کنند!

طرح ضمانت دایرکت دبیت

تضمین دایرکت دبیت شامل تمام بانک‌ها و جوامع ساختمانی است که در طرح دایرکت دبیت شرکت می‌کنند. همچنین توضیح می‌دهد که چگونه شرکت‌ها باید به مشتریان درباره تغییر در پرداخت مشاوره دهند، این تضمین همچنین می‌گوید:

اگر موسس یا بانک/ سازنده یک مجموعه یک خطا داشته باشد، مشتری یک بازپرداخت کامل و فوری از مقدار پرداختی را تضمین می‌کند.

مشتریان می‌توانند هر بار با نوشتن به بانک یا مجموعه خود یک دایرکت دبیت را لغو کنند.

آیا طرح تضمین دایرکت دبیت  پرداخت های توسط دبیت یا کردیت کارت را پوشش می دهد؟

این تضمین پرداخت‌ها را از طریق کارت اعتباری یا دبیت کارت را پوشش نمی‌دهد. این چیزی است که به عنوان مرجع پرداخت پیوسته نامیده می‌شود.

مرتبط بخوانید: ده شرکت برتر در حوزه کسب و کار فین تک

دایرکت دبیت برای موارد زیر کاربرد دارد:

پرداخت‌های منظمی مانند حق عضویت. نرخ حفظ و نگهداری به طور استثنایی بالا است و به عنوان برانگیختگی ناشی از انقضای کارت، به طور کامل حذف شده‌است. یک نمونه، سازمان‌های عضویت است.

صورتحساب برای خدماتی که در آن پرداخت فوری مورد نیاز نیست. نمونه‌هایی از این کاربرد آژانس‌های بازاریابی و آموزشگاه‌های رانندگی هستند.

حساب مشتریانی که یک رابطه در حال پیشرفت با بازرگانان دارند. دایرکت دبیت فرآیند جمع‌آوری را به صورت خودکار انجام می دهد و به مشتریان اجازه می‌دهد تا روش پرداخت را تسهیل کنند. عمده فروشان مثال خوبی از این مورد هستند.

دایرکت دبیت برای موارد زیر کاربرد ندارد:

معاملاتی که به تسویه فوری نیاز دارند. پرداخت‌های دایرکت دبیت فوری نیستند و به زمان بندی نیاز دارند.

دارایی‌های نقل شدنی و کالاهای با ارزش بالا، مانند ماشین‌ها و یا ارز. تضمین دایرکت دبیت می‌تواند این هدف را برای کلاه بردارها قرار دهد.

در مطالب آیدی پی :

 کم کارمزد ترین درگاه پرداخت
مطلب بعدی:

کم کارمزدترین درگاه پرداخت

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.