کراد فاندینگ (Crowdfunding)

استارت آپ کراد فاندینگ (Crowdfunding) چیست؟

در حوزه استارت آپ های فین تک و ارائه خدمات مالی تنوع زیادی وجود دارد. امروز در حوزه کراد فاندینگ (Crowdfunding) برای شما مطلب آموزشی تهیه کردیم.

ترجمه تحت الفظی کراد فاندینگ (Crowdfunding) تامین مالی جمعی یا سرمایه گذاری جمعی است. خب البته باید بیشتر برای شما در مورد نحوه کار کسب و کار های فین تک مرتبط با این حوزه توضیح بدهیم و شرکت های فعال در این حوزه معرفی کنیم.

کراد فاندینگ در واقع جمع آوری پول از طریق درخواست مبلغ کمی پول از تعداد زیادی از افراد است. به صورت سنتی برای برپایی یک کسب و کار، پروژه یا یک طرح تجاری از تعداد کمی از افراد برای سرمایه گذاری درخواست می شود. کراد فاندینگ این روش را به چالش می کشد و در واقع برعکس آن عمل می کند و از فضای مجازی به عنوان تریبونی که درخواست خود را به وسیله آن می تواند برای هزاران نفر مطرح کند، استفاده می کند. در این روش از اقوام و دوستان، شبکه های اجتماعی ، تبلیغات در سایت های دیگر برای جمع آوری پول استفاده می شود. معرفی بر انواع روش های این حوزه برای شما خواهیم داشت:

مرتبط بخوانید: ده شرکت برتر در حوزه کسب و کار فین تک

۱- کمک مالی/کمک مالی در ازای پاداش: در این روش علت کمک مردم روشن است. آن ها به این کار اعتقاد و اطمینان دارند. این روش می تواند با ارائه پاداش هایی مانند: درج اسامی در تبلیغات، ارائه بلیت های خاص برای مناسبت ها، اطلاع رسانی منظم اخبار، هدیه های رایگان کوچک و موارد گوناگون از این قسم همراه باشد. در عوض دستاوردی که این تشویق ها به همراه دارد، قابل ملاحظه است. با توجه به این که در این روش پول پرداخت کننده ها بازگردانده نمی شود، اهدا کننده ها انتظار دارند که احساس کنند پولی که پرداخت کرده اند، به پیشرفت پروژه کمک می کند! در این زمینه می توانیم سایت های زیر را به شما معرفی کنیم:

  1. www.abundanceinvestment.com
  2. www.trillionfund.com
  3. www.fundingknight.com

۲- پرداخت به صورت وام: در این روش سرمایه گذاران پول خود را به همراه سود آن پس می گیرند. با این روش که به وام دهی هم گرا(P2P) هم معروف است، می توان بدون فرآیند های دست و پا گیر بانک های سنتی وام گرفت. این بازگشت پول البته اقتصادی است اما سرمایه گذاران هم چنان مزیت این را دارند که در موفقیت پروژه ای که برایشان مورد اهمیت است مشارکت داشته باشند. در صورت سرمایه گذاری خرد (پرداخت مبلغ بسیار کمی پول به جایی که واقعا در مضیقه است) که بیشتر در کشور های در حال توسعه اتفاق می افتد، معمولا روی وام سودی پرداخت نمی شود و با ارائه مزایای دیگر (غیر مالی به صورت مستقیم) از پرداخت کننده تشکر می شود. در خصوص این نوع سایت ها بررسی این موارد را به شما پیشنهاد می کنیم:

  1. www.crowdcube.com
  2. www.downingcrowd.co.uk
  3. www.propertypartner.co
  4. www.seedrs.com

۳- ارائه به صورت سهام: در اینجا مردم برای دریافت سهام سرمایه گذاری می کنند. این سهام ممکن است مربوط به یک پروژه، کسب و کار کوچک و یا سرمایه گذاری در حوزه ای خاص باشد. به هر حال در این روش صرف نظر از مقدار سهام اگر این سرمایه گذاری موفق باشد، مبلغ هر سهم نیز افزایش پیدا می کند و در غیر این صورت سهام سقوط خواهد کرد. سایت های زیر در همین زمینه فعالیت دارند:

  1. www.crowdcube.com
  2. www.propertypartner.co
  3. www.downingcrowd.co.uk

صحبت آخر و مختصری تاریخچه!

در واقع اولین پروژه کراد فاندینگ در سال ۱۹۹۷ رو نمایی شد. گروه موسیقی ماریلیون بعد از انتشار آلبومش، قادر به پوشش هزینه ها نبود بنابراین شروع به جمع آوری پول از طریق اینترنت کرد. آن ها ۶۰,۰۰۰ دلار جمع آوری کردند که در واقع با این پول توانستند به ادامه فعالیتشان بپردازند. از همان زمان این روش توسعه بیشتری پیدا کرده است.

در مطالب آیدی پی :

درگاه پرداخت آیدی پی
مطلب قبلی:

چطور در آیدی پی حساب بانکی جدید اضافه کنم؟

زمان مطالعه: ۱ دقیقه
دریافت پول با درگاه شخصی
مطلب بعدی:

ارتباط با پشتیبانی

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۱ دیدگاه

سلام
من یک ایده خیلی خوب، و یک دامنه خوب برای کراد فاندیگ حوزه محیط زیست دارم...
اگر تمایل دارید با من تماس بگیرید

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.