ده شرکت برتر در حوزه کسب و کار فین تک

امروز در آیدی پی مطلبی در خصوص ده شرکت برتر در حوزه کسب و کار فین تک برای شما آماده کردیم.

در حال حاضر در حوزه کسب و کار فین تک شرکت های موفق زیادی مشغول فعالیت هستند. امروز در آیدی پی قصد داریم ده شرکت برتر در این حوزه کسب و کار و مختصری از تاریخچه و دیگر فعالیت های آن ها را برای شما معرفی کنیم.

۱- انت فایننشال (Ant Financial) : این شرکت که در واقع ملیتی چینی دارد، در واقع کاری از گروه علی بابا است. این شرکت به طور رسمی در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد. این شرکت در واقع وام گرفته از شرکت اصلی علی پی (Alipay) که سرآمد شرکت های پرداخت واسطه در دنیا است، می باشد. علی پی در سال ۲۰۰۴ پایه گذاری شده است. در حال حاضر این شرکت، زیرمجموعه های زیادی از جمله علی پی، انت فایننشال کلود، علی فورچون و دیگر سرویس های مالی را مدیریت می کند. علی پی هم چنین از سرویس هایی مانند مدیریت ثروت، بانک های خصوصی، پرداخت ها و  محاسبات ابری پشتیبانی می کند. ارزش سهام این کسب و کار در سال ۲۰۱۶ در حدود ۷۵ بیلیون دلار تخمین زده شده است.

۲- آدین (Adyen): این شرکت در سال ۲۰۰۶ پایه گذاری شده است. آدین پلتفرم ساده ای را در اختیار کسب و کار ها قرار می  دهد. بنابراین کسب و کارها پلتفرمی در اختیار خواهند داشت که می توانند از هر فروشی از کانال های مختلف در سراسر دنیا پول دریافت کنند. سرویس این شرکت در هلند، به بیش از ۴۵۰۰ کسب و کار کمک می کند. این پرداخت ها می تواند از طریق موبایل، پرداخت آنلاین و یا پرداخت در مغازه انجام گردد. این شرکت با سرعت زیادی مشغول توسعه است و در لیست مشتریان آن فیسبوک، لورآل، مایکروسافت، اسپاتیفای، نتفلیکس، اوبر و باربری به چشم می خورند. در سال ۲۰۱۶ سود حاصل از فعالیت های این شرکت از مرز ۷۰۰ میلیون دلار گذر کرد.

۳- کودیان (Qudian): این شرکت هم ملیتی چینی دارد و در سال ۲۰۱۴ پایه گذاری شده است. این شرکت در واقع در حوزه کسب و کار هایی که وام می دهند دسته بندی می شود. چطور؟ کویان در واقع به صورت گسترده به عنوان یک سایت که خدمات مالی ارائه می کند، فعالیت دارد. این خدمات شامل ارائه وام های کوچک به دانشجویان، پرداخت اقساطی و مدیریت سرمایه گذاری است. در حالی که در کشور های غربی بیشتر پرداخت ها به صورت استفاده از کارت اعتباری انجام می شود و این موضوع به بازپرداخت اقساط هم کمک می کند، در چین مشتریان معمولا از چنین مکانیزم هایی برای پرداخت استفاده نمی کنند. به همین دلیل پلتفرم هایی مانند کودیان در کشور چین کاربرد دارد. شرکت شرکای متعدد فعال  در حوزه حوزه تجارت الکترونیک، سرویس های دیجیتال، و خدمات مالی دیگر در قالب مزایده برای خود جمع آوری کرده است. پیش بینی می شود سهام این شرکت به زودی ۸۰۰ میلیون دلار الی ۱ بیلیون دلار رشد داشته باشد.

۴- زیرو (Xero) : این شرکت یکی از شرکت هایی است که سریع ترین نرخ رشد را در حوزه "نرم افزار به عنوان یک سرویس" را دارند. این شرکت در سال ۲۰۰۶ در نیوزلند پایه گذاری شده است. این شرکت سرویس های حسابداری که بسیار ساده مورد استفاده قرار می گیرند و مناسب کسب و کارهای کوچک هستند، ارائه می دهد. زیرو بیش از یک میلیون کاربرد فعال دارد.  خدمات این شرکت شامل ارائه گزارش های اتوماتیک روزانه ازسمت بانک، صدور فاکتور، لیست بدهکاران، لیست بستانکاران و محاسبه مالیات فروش است. از سمت مجله فوربس در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به عنوان اولین شرکت که رشد نوآورانه در جهان داشته است، شناخته شده است.

۵- سوفی (SOFi) : تعبیری که خود این شرکت از فعالیت هایش دارد و به نوعی شعار شرکت این است: "یک نوع جدید از شرکت سرمایه گذاری". در واقع این شعار به نحوه کار این مجموعه برمی گردد که سیستم وام غیر سنتی و در حال حاضر مدیریت ثروت  را انجام  می دهد. محل شرکت در سانفرانسیسکو قرار دارند و بنیان گذاران آن در واقع ۴ نفر از دانش آموزانی هستند که در سال ۲۰۱۱  از دانشکده کسب و کار دانشگاه استفورد فارغ التحصیل شدند. شرکت در حال حاضر به دانشجویان خدمات زیر را ارائه می کند:

  1. ارائه وام های دانشجویی
  2. ارائه وام های شخصی
  3. مدیریت ثروت
  4. بیمه عمر

سوفی در حال حاضر یک شرکت مولتی بیلیون دلاری است که حدود ۱۹ بیلیون وام در اختیار مردم قرار داده است و بیش از سیصد میلیون نفر کاربر فعال دارد.

مطلب مرتبط: فین تک چیست و چه کاربردی دارد؟

۶- لوفکس (Lufax): مقر اصلی این کسب و کار در شانگهای است. لوفکس در سال ۲۰۱۱ پایه گذاری شده است و مالک آن پینگان (Ping An) با حضور قدرتمند در چین  است. گزارش های سالیانه این شرکت عنوان می کند که "گسترش استراتژیک یک کسب و کار اینترنتی به طور مداوم بهبود پیدا می کند و ارزش آن به تدریج آشکار تر می شود". لوفکس سرمایه گذاری ۱.۲ میلیون دلاری در این کسب و کار انجام داد که منجر به بازگشت سرمایه ۱۸.۵ میلیون دلار شد.

۷- اوانت (Avant) : این شرکت آمریکایی که در سال ۲۰۱۲ پایه گذاری شده است، یک پلتفرم آنلاین وام در اختیار کاربران قرار می دهد. این پلتفرم، هزینه ها، مشکلات و موانع اخذ وام را برای مشتریان کاهش می دهد. شرکت، بیش از پانصد هزار مشترک فعال دارد و تا به حال تقریبا حدود ۳.۵ بیلیون دلار وام در اختیار مردم قرار داده است.

۸- ژونگان (zhongAn) : این شرکت هم اصالتی چینی دارد و مقر اصلی آن در شانگهای است. شرکت در سال ۲۰۱۳ توسط بنیانگذار علی بابا، جک ما پایه گذاری شده است. خدمات تجارت الکترونیک، پرداخت های موبایلی و تضمین سرمایه گذاری از جمله مواردی است که این شرکت به عنوان خدمات در اختیار کسب و کارهای اینترنتی و کاربران قرار می دهد.

۹- کلارنا (klarna) : این مجموعه یک شرکت سوئدی است که مسیر خود را از سال ۲۰۰۵ شروع کرده است. کار اصلی این شرکت آسان کردن فرآیند خرید هم برای خریدار و هم برای فروشنده است. این شرکت با مجموعه های معتبری نظیر والت دیزنی، سامسونگ، اسپاتیفای و مشتریان آن ها کار می کند. ارزش تخمینی سهام این شرکت ۴۲ بیلیون دلار است.

۱۰- اسکار (Oscar) : اسکار یک استارت آپ برجسته در زمینه بیمه است که در سال ۲۰۱۳   در ایالات متحده پایه گذاری شده است.  با ترکیب تکنولوژی و سرویس های بیمه ای اسکار روی بهبود سیستم سلامتی و تجربه مشتریان فعالیت متمرکز دارد. اسکار این کار را به وسیله ارائه خدمات شفاف و سریع پزشکی که با کمترین هزینه ها ارائه می شود، انجام می دهد. اسکار سیستم خدمات درمانی را ساده تر، کارآمد تر و به صرفه تر برای مشتریان می کند.

امیدواریم مطلب امروز آیدی پی در خصوص شرکت های برتر در حوزه کسب و کار فین تک برای شما مفید واقع شده باشد. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

در مطالب آیدی پی :

مطلب قبلی:

فین تک چیست و چه کاربردی دارد؟

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۱ دیدگاه

یه وام ۵۰میلیون توماننیاز دارم

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.