تکنولوژی بلاک چین

تکنولوژی بلاک چین چیست؟ توضیحات گام به گام برای مبتدیان.

البته که رقابت نزدیکی بین تکنولوژی های مختلف وجود دارد. اما بلاک چین یکی از کاندید های فوق العاده ترین تکنولوژی ها در سال ۲۰۱۷ است.

حتما اسم بلاچین (Block Chain) به گوشتان خورده است. تکنولوژی بلاک چین ممکن است پیچیده به نظر برسد. امروز در آیدی پی قصد داریم مقاله ای جامع که گام به گام تکنولوژی بلاک چین را توضیح می دهد برای شما درج کنیم. همراه آیدی پی باشید.

آیا تکنولوژی بلاک چین یک اینترنت جدید است؟

تکنولوژی بلاک چین قطعا یک اختراع فوق العاده است. اما سوالی که برای همه مردم پیش می آید این است: واقعا بلاک چین چیست؟! بلاک چین یک اوراق بهادار دیجیتالی غیر متمرکز است. با استفاده از توزیع (و نه کپی) اطلاعات دیجیتال تکنولوژی بلاک چی در واقع زیرساخت ایجا یک نوع اینترنت جدید را ایجاد کرده است. این تکنولوژی که در اصل وام گرفته شده از ارز دیجیتال و بیت کوین است، در حال یافتن کاربردهای دیگر برای این پتانسیل از تکنولوژی است. بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال شناخته می شود. امروز که برای شما این مقاله را می نویسیم ارزش بیت کوین نزدیک به ۹۰۰۰ دلار شده است و بلاک چین می تواند انواع دیگری از ارزش دیجیتال را به آن اضافه کند. درست مثل اینترنت (یا حتی ماشین شخصی شما) شما به هیچ وجه نیازی ندارید که برای استفاده از بلاک چین از نحوه کارکرد آن اطلاع داشته باشید. اما به هر حال داشتن اطلاعاتی از اساس و زیرساخت این تکنولوژی به شما کمک می کند که درک کنید چرا از آن به عنوان یک اختراع انقلابی یاد می شود.

بلاک چین، یک پایگاه داده (دیتابیس) توزیع شده

یک فایل صفحه گسترده را در نظر بگیرید که صد ها بار بین کامپیوتر های مختلف کپی شده است. تصور کنید که این شبکه برای به روز رسانی این فایل ایجاد شده است و شما دانش کمی از بلاک چین دارید. اطلاعاتی که در بلاک چین نگهداری می شود به عنوان یک پایگاه داده که در بین تمام این سیستم ها به صورت توزیع شده (که البته به صورت مدام اطلاعات این سیستم ها با یکدیگر تطبیق داده می شود) نگهداری می شود. این یک راه برای استفاده از شبکه است که مزایای زیادی دارد. پایگاه داده بلاک چین در یک مکان خاص نگهداری نمی شود. هیچ ورژن متمرکز شده ای از اطلاعات نگهداری نمی شود که منجر به هک اطلاعات شود. این اطلاعات به صورت شبیه سازی شده در میلیون ها سیستم در سراسر اینترنت نگهداری می شوند که دسترسی به آن برای همه امکان پذیر است.

مرتبط بخوانید: چشم انداز شیوه های پرداخت در دنیا

توضیح تکنولوژی بلاک چین در یک جمله

در واقع این تکنولوژی مربوط به ذخیره و پردازش اطلاعات حساس (مانند اطلاعات حساب بانکی یا رکورهای مربوط به رای گیری در یک انتخابات) در تعداد زیادی کامپیوتر( به جای استفاده از یک کامپیوتر) است.

طول عمر و ثبات بلاک چین

تکنولوژی بلاک چین در واقع مانند اینترنت است که از نظر ثبات از پیش ساخته شده است. بلاک چین بلوک هایی از اطلاعات را ذخیره می کند. در واقع در مورد بلاک چین این موارد قابل انجام نیست:

۱- کنترل شدن توسط تنها یک موجودیت.

۲- هیچ نقطه در آن وجود ندارد که با از کار افتادن، تمام سیستم از کار بیوفتد.

بیت کوین در سال ۲۰۰۸ اختراع شد. از آن زمان تا به حال بلاک چین بدون هیچ مشکل عمده ای به فعالیت پرداخته است. تا به امروز مشکلات بلاک چین ناشی از هک و یا عدم مدیریت صحیح بوده است. این مشکلات ناشی از اشتباه انسانی می شود و نه اصل و اساس بلاک چین.

بلاک چین و شرکت های فن آوری محور

این ایده مورد استفاده در اساس و اصل بلاک چین که تمرکز داده ها در یک سیستم خاص وجود ندارد و داده بین سیستم های متفاوت از سراسر دنیا پخش شده است، مورد توجه شرکت های فعال در حوزه فن آوری های نو نیز هست.

نتیجه گیری نهایی

ویژگی فوق العاده تکنولوژی بلاک چین که در واقع قابلیت تمرکز زدایی است، امکان ایجاد کسب و کارها و عملیات به صورت منطف تر و امن تر می شود. در صورتی که شرکت های مختلف در ارائه خدمات و محصولات خود موفق به استفاده از این تکنولوژی شوند، اعتماد به بلاک چین افزایش پیدا می کند. درخواست ها برای استفاده از این تکنولوژی در حال افزایش است و همگام با آن این تکنولوژی رو به تکامل است. می توان گفت پتانسیل های بلاک چین در واقع بدون مرز است.

 

در مطالب آیدی پی :

درگاه پرداخت آیدی پی (درگاه شخصی و وب سرویس)
مطلب بعدی:

درخواست پول از طریق پیامک (فاکتور پیامکی)

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۲ دیدگاه

کارهکراسخت ترشده

سلام.و اوست آفریدگاری که شما را در زمین جانشین مردمان گذشته قرار داد و اینک هر فردی کافر شود زیان کفرش بر خود اوست و کفر کافران نزد پروردگار چیزی جز خشم و غضب حق تعالی را بر ایشان نخواهد افزود و کفر کافران جز خسارت و زیان نتیجه ای برایشان نخواهد داشت.آیه ۳۹ سوره مبارک فاطر .بنده :امین احمدی نژاد فرزند :احمد متولد ۲۴ خرداد ۱۳۵۷ به عنوان ۱۲۴۰۰۰ امین رسول آفریدگار انتخاب و برای هدایت مردم و جدا نمودن بهشتیان از جهنمیان به عنوان امام آخر الزمان عج سکوت اختیار نمودم و در ۱۷ دی ۱۳۷۹ توسط عوامل حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران کرمان که در منزل دوستم شهید کمیل ابوالقاسمی مشغول تدریس ریاضی بودم با گاز منو اکسید کربن مسموم گردیدم و باعث از کار افتادگی دو دست و دو پا و دو گوش بنده گردید و ۴۱ سال حکومت آخوندیسم در ایران دروغی بزرگ بوده است و کافی است در اینترنت تایپ نمایید :امین احمدی نژاد +ویدیوها اندکی از حقیقت عیان خواهد گردید .ایران-کرمان- خیابان سرباز کوچه ۱۲ کنار مدرسه پیام کد پستی :۷۶۱۶۷۵۳۴۷۵. هر فردی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد کافر مرده است . مورخ دوشنبه :۱۳ آبان ۱۳۹۸ هجری شمسی و ۴ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی و۶ ربیع الاول ۱۴۴۱ هجری قمری.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.