کیف پول دیجیتال

کیف پول چیست؟! چه مزایایی دارد؟!

همانطور که ما در زندگی روزمره برای نگهداری و نظم داشتن پول هایمان از کیف پول استفاده می کنیم در دنیای مجازی هم از کیف پول دیجیتالی استفاده می کنیم!

کیف پول ها بعد از اختراع پول همواره عضوی از زندگی بشر بودند. حال با گذشت زمان و ترویج استفاده از پولهای اعتباری و غیرفیزیکی و ارزهای دیجیتال کیف پول ها نیز تغییر شکل داده اند. همانطور که ما در زندگی روزمره برای نگهداری و نظم داشتن پول هایمان از کیف پول استفاده می کنیم باید در دنیای مجازی هم از یک کیف پول همراه دیجیتالی استفاده کنیم تا با کمک آن رمز ارز های دیجیتالی و اعتبارهای ریالی خود را نگهداری کرده و یا عملیات خرید و انتقال وجه انجام دهیم. در ادامه این مطلب از آیدی پی قصد داریم تا پاسخ سوالاتی نظیر، کیف پول چیست؟ چرا باید از کیف پول استفاده کنیم؟ را به صورت کامل و جامع بدهیم. همراه ما باشید.

 

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال بهترین گزینه برای تراکنش های خرد می باشد. از بزرگ ترین مزایای این کیف پول کاهش هزینه های انتقال و نگهداری در سیستم بانکی است. همانطور که قبلا هم گفته ایم کیف پول های الکترونیکی جایگزین وجه نقد هستند و امنیت آن ها چند برابر یک کیف پول روزمره است. کیف پول های الکترونیکی به نام های "کیف پول دیجیتال" یا "والت" نیز معروف اند. در این کیف ها یک نسخه الکترونیکی از کارت شما یا موجودی مورد نظر شما وجود دارد که میتوانید با آن معاملات روزانه را انجام دهید.

این کیف پول به صورت اپلیکیشن و بر روی وسایل دیجیتالی روزمره، مانند یک گوشی هوشمند، وجود دارد، اما توجه داشته باشید که استفاده از آن ها بر روی کامپوتر و لپ تاپ نیز امکان پذیراست.

کیف پول های دیجیتالی با سرویس دهی آنلاین به شما اجازه انجام تراکنش های بانکی، خرید های اینترنتی، پرداخت قبوض، خرید شارژ ، پرداخت هزینه تاکسی و مترو و اتوبوس و...  را با تلفن همراه و یا کامپیوتر می دهند و روند خرید های اینترنتی شما را افزایش می دهند.

چطور از یک کیف پول میتوان استفاده کرد؟

کیف پول های الکترونیکی برای سرعت بخشیدن به روند جابجایی پول به وجود آمدند. کیف پول های آنلاین با به کارگیری مجموعه ای از سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری، به کاربران این اجازه را می دهد تا به راحتی اقدام به خرید کالا و خدمات، بدون استفاده پول نقد و حتی کارت بانکی کنند.

منظور از سخت‌افزار در این فرآیند، موبایل، کامپیوتر و یا هر لوازم الکتریکی دیگر است. برای استفاده از این کیف پول ها میتوانید از امکان خرید اینترنتی و یا بلوتوث، ارتباط موبایلی یا NFC یا کیوآرکد(QR) استفاده کنید. در کیف پول های دیجیتال معمولاً موجودی حساب شما بر روی کیف پول به‌صورت آفلاین ذخیره می‌شود.

لازم به ذکر است که کیف پول های الکترونیکی از طریق حساب بانکی قابل شارژ هستند. با استفاده از این کیف پول ها برای هر بار پرداخت الکترونیکی دیگر نیازی به انتقال وجه از حساب بانکی نیست!

کیف پول های الکترونیکی برای سرعت بخشیدن به روند جابجایی پول به وجود آمدند. کیف پول های آنلاین با به کارگیری مجموعه ای از سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری، به کاربران این اجازه را می دهد تا به راحتی اقدام به خرید کالا و خدمات، بدون استفاده پول نقد و حتی کارت بانکی کنند.

چرا از کیف پول استفاده کنیم؟

کیف پول های دیجیتال با سیستم آنلاین و با تکیه بر نرم افزار به افراد این قدرت را می دهد تا تراکنش های مالی خود را بدون نیاز به کارت عابر بانک و یا وجه نقد انجام دهند. در این نوع از پرداخت الکترونیکی رمز عبور و پنل اختصاصی کاربران به امنیت بسیار زیادی ذخیره می شود. شیوه پرداخت اطلاعات و رمز عبور و گذر واژه های کاربران در شیوه های متعدد پرداخت ذخیره می شود که افراد را قادر میسازد از پیشرفته ترین تکنولوژی برای ارتباطات مالی خود بهره مند گردند و بدین ترتیب تنها با استفاده از گوشی هوشمند خود یا پلتفرم های پرداختی معتبر، امور مالی خود را مدیریت کنند.

کیف های دیجیتال می توانند به شما کمک کنند تا تمام موارد ضروری مربط به پرداخت های بانکی و تراکنش های اینترنتی شما را مرتب کرده و سازماندهی کنند.

کیف پول های دیجیتال

کیف پول های دیجیتال چند نوع اند؟

به طور کلی، می توان کیف پول های ارز دیجیتال را به ۲ دسته تقسیم کرد:

۱_ کیف پول گرم (Hot Wallet)

کیف پول های گرم برای سیستم هایی که به صورت آنلاین موارد را ذخیره می کنند کاربرد بسیاری دارد. توجه داشته باشید که کیف پول های گرم به دلیل آنلاین بودن، احتمال هک شدنشان بیشتر است. برای حل این مشکل توصیه ما به شما این است که تمامی رمز هایتان را روی دستگاه ذخیره نکنید و برای انتخاب کیف پول گرم حتما ار معتبر بودن سایت خدمات دهنده مطمئن شوید.

 ۲_ کیف پول سرد (Cold Wallet)

کیف پول های سرد بر خلاف کیف پول های گرم به صورت آفلاین کار میکنند و برای ذخیره اطلاعات نیازی به اینترنت ندارند. این کیف ها مطمئن ترین و بهترین راه برای ذخیره اطلاعات و داده های مهم هستند.

 

استفاده از کیف پول های آنلاین چه مزایایی دارد؟

۱_ استفاده آسان نسبت به دیگر کارت ها

شما می توانید تنها با برداشتن تلفن همراهتان به اطلاعات و داده های تمامی کارت های بانکی تان وصل شوید. همچنین نیازی به برداشتن مقدار زیادی وجه نقد نیست زیرا که پول نقد احتمال دزدیده شدن و یا گم شدنش نسبت به کیف پول دیجیتال بسیار بیشتر است. با استفاده از کیف پول دیجیتال تنها کاری که برای خرید لازم است انجام دهید چند کلیک است!

 

۲_ امنیت بالا و حفظ اطلاعات مشتریان

اگر شما پول نقد با خودتان حمل کنید و کیف پولتان گم شود پول شما دیگر بر نخواهد گشت! کارت های بانکی نیز با گم شدن و یا دزدیده شدن دردسر های بسیاری دارند، اما کیف پول دیجیتال با گم شدن تلفن همراه یا دستگاه متصل شونده قابلیت استفاده با دستگاه دیگری را دارد. برای اتصال پنل کاربریتان به دستگاه دیگری شما تنها به رمزعبورتان نیاز دارید.

_ کیف پول دیجیتال به مدیریت هزینه ها کمک میکند!

اگر شما هم مشکل مدیریت هزینه هایتان دارید کیف پول های دیجیتال به کمک شما می آیند. آن ها به شما در پی‌گیری اطلاعات مالی و میزان بودجه باقی ماندتان کمک کنند. همچنین برخی از این کیف پول ها قابلیت تهیه گزارش‌های مالی را نیز دارند و به شما نشان میدهند که چه مبلغی را برای چه دسته از کار هایی صرف کردید.

۳_ کاهش هزینه ها با استفاده از کیف پول الکترونیکی

کیف پول دیجیتال معمولا ویژگی های ذکر شده را به صورت رایگان در اختیار مشتریان خود می گذارد.

کیف پول های دیجیتال برای آسان تر کردن زندگی و صرفه جویی در وقت پا به زندگی ما گذاشتند. هنگام انتخاب کیف پول دیجیتال به نوع استفاده و میزان فعالت تان توجه داشته باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. 

در مطالب آیدی پی :

مطلب بعدی:

۸ روش برتر پرداخت دیجیتال در ۲۰۲۰

زمان مطالعه: ۹ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.