سرویس مشتریان برای کسب و کارهای فین تک

سرویس مشتریان برای کسب و کارهای فین تک

آیا تا به حال احساس کرده اید که موسسه یا برنامه مورد علاقه شما می تواند بهتر عمل کند؟ بسیاری از مشتریان این احساس را در مورد محصولات دیجیتال دارند.

آیا تا به حال احساس کرده اید که موسسه یا برنامه مورد علاقه شما می تواند بهتر عمل کند؟ بسیاری از مشتریان این احساس را در مورد محصولات دیجیتال دارند. آنها نمی خواهند چرخ دنده ای در دستگاه باشند و هر بارکه از خدمات آن مجموعه استفاده می کنند همان کارهای قبلی را انجام دهند! مشتریان می خواهند صدایشان شنیده شوند و به نیازشان پاسخ داده شود. ما در این مطلب از آیدی پی نحوه انجام این کار در را در کسب و کارهای فین تک برای شما می گوییم.

 

تجربه یک مشتری فین تک نشان می دهد که به شما اهمیت می دهد

این موضوع را به خاطر داشته باشید که اگر مشتری بتواند به برند اعتماد کند، آن برند برای سال های آینده درآمد پایداری خواهد داشت. با این حال انجام این کار آسان نیست. بر اساس گزارش Edelman 2020، منابع متعددی از احساس بی اعتمادی به دولت‌ها و کسب‌وکارها وجود دارد که در حال حاضر در کل جامعه وجود دارد. ۵۱ درصد بر این باورند که تجارت موتوری برای نوآوری است که می تواند باعث رونق اقتصادی شود. ایجاد و مدیریت درآمد شخصی و شرکتی امری حیاتی است و نیاز به ابزار کافی دارد. اپلیکیشن های فین تک می توانند دقیقاً این کار را انجام دهند.

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ در مرکز نوآوری حاکمیت بین‌المللی، کمتر از ۱۵ درصد از جمعیت اروپا و آمریکای شمالی با فناوری‌های بلاک چین آشنا هستند. در عین حال، این رقم برای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی (BRICS) به ۳۵ درصد می رسد. علت این تفاوت در چیست؟ گروه دوم زیرساخت بانکی توسعه نیافته ای دارند، اما نیازهای مردم اغلب شبیه به سایر نقاط جهان است.

شما برای افزایش تجربه مشتری فین تک چه کاری می توانید انجام دهید؟

اگر می توانید با اجرای یک پرسش متداول کارآمد از پاسخ دادن به سوالات ساده اجتناب کنید، این کار را انجام دهید.

 

نوآوری فین‌تک با هفت برنامه روزانه شروع می‌شود

مردم هر روز، بارها در ۲۴ ساعت، در مکان‌های مختلف، برای محصولات مختلف، با چندین دستگاه از ابزارهای فین‌تک استفاده می‌کنند. آن ها به راحتی، امنیت و مدیریت کامل امور مالی شخصی نیاز دارند. برای کمک به آن ها، محصول خود را بر اساس این ویژگی ها و تکنیک های حل مسئله طراحی کنید:

۱. ربات های و دستیاران مجازی برای آموزش مصرف کنندگان

اگر می توانید با اجرای یک پرسش متداول کارآمد از پاسخ دادن به سوالات ساده اجتناب کنید، این کار را انجام دهید. اگر می‌توانید فرآیند آشنایی با برنامه را خودکار کنید، این کار را انجام دهید. اگر بتوانید یک کاربر شکاک یا یک مبتدی را به یک کاربر پیشرفته تبدیل کنید، آن وقت شما کارتان را خوب انجام داده اید. اکثر مردم از نظر فنی و مالی آگاه به عملکرد اپلیکیشن ها نیستند. آنها فقط می خواهند پول در حال گردش خود را مدیریت کنند. به آن ها این اجازه را بدهید که آگاهی لازم را کسب کنند.

 

۲. پیاده سازی UX یکپارچه  و پاسخگو

مردم نظرات خود را در مورد برنامه های کاربردی فین تک بر اساس میزان راحتی، شهودی و سرعتی که می توانند عملیات خود را انجام دهند - انتقال یا شمارش پول - شکل می دهند. طراحی برنامه باید برای اکثر دستگاه ها و اندازه صفحه نمایش بهینه باشد، اما این تنها یک جنبه از آن است. در واقع، یک نقشه راه کامل برای طراحی محصول UX باید وجود داشته باشد.

 

سرویس مشتریان برای کسب و کارهای فین تک

۳. به مشتریان گوش دهید و به نیازهای آن ها پاسخ دهید

مردم حالا همه چیز را با کیفیت بالا می‌خواهند. آن ها انتظار خدمات، تماس و اجرای فوری پیشنهادات خود را دارند. اما رسانه های اجتماعی جایگزین تماس و گفتگو نمی شوند. به همین دلیل مهم است که با مشتریان تعامل داشته باشید (رویکرد نرم) و ابزارهای نرم افزاری داشته باشید تا آنچه را که می خواهند به آن ها ارائه دهید.از دست دادن بازخورد مشتری می تواند هزینه های اضافی توسعه نرم افزار ایجاد کند و شانس نوآوری واقعی فین تک را محدود کند.

 

۴. استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل و درک داده‌های مالی

شما می توانید از یک استراتژی تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده  برای ارائه اعتبار درست قبل از اینکه مشتری خودش درباره آن فکر کند، استفاده کنید. یک مثال خوب از رویکرد تجربه شخصی NoMo است: این شرکت تعامل کاربر را با ارتباطات درون برنامه ای افزایش می دهد (تجزیه و تحلیل عادات هزینه و وجود دستیارها با سبک های ارتباطی مختلف). این کار یک تجربه شخصی ایجاد می کند که باعث می شود افراد با امور مالی خود درگیر شوند.

 

۵. پیاده سازی نقطه فروش (PoS) برای تولید و مدیریت داده

شخصی سازی هسته اصلی رویکرد مدرن کردن خدمات فین تک است. نرم افزار PoS ابزارهای لازم را برای جمع آوری و درک اطلاعات ذخیره شده در اختیار شما می گذارد. می‌توانید از اطلاعات جمع‌آوری‌شده برای ایجاد کمپین‌های پرفروش استفاده کنید و در عین حال فرصت‌های بیشتری را برای مشتریان علاقه‌مند به طیف وسیعی از خدمات ایجاد کنید.

مشتریان می توانند غیرقابل پیش بینی باشند، اما این بدان معنا نیست که آن ها نیازهای مالی شخصی خود را نمی دانند. تجربه مشتری فین‌تک بر این فرض استوار است که مشتریان در یک رابطه تجاری شریک هستند، نه این که چرخ‌دنده ای در یک ماشین باشند.

. پیاده سازی Peer-to-Peer ‪(P2P)‬ برای پردازش یکپارچه تراکنش ها

شرکت هایی مانند Venmo یا Zelle به طور تصاعدی رشد کرده اند. دلیلش هم این است که فناوری P2P هزینه های تراکنش را کاهش می دهد و مردم مجبور نیستند هزینه تراکنش را بپردازند. این موضوع نه فقط برای جمعیت جوان بلکه برای همه جهان مهم است. چندین پرداخت را در چندین خرید ضرب کنید و در نهایت میبینید که توانسته‌اید چقدر برای مشتریان خود ذخیره کنید!

 

مشتریان می توانند غیرقابل پیش بینی باشند، اما این بدان معنا نیست که آن ها نیازهای مالی شخصی خود را نمی دانند. تجربه مشتری فین‌تک بر این فرض استوار است که مشتریان در یک رابطه تجاری شریک هستند، نه این که چرخ‌دنده ای در یک ماشین باشند. اگر بنا به دلایلی بخواهیم آن ها را اینگونه بنامیم، پس این یک مکانیسم زنده و تنفسی است، پر از درهای پشتی که می توان از آن برای خروج از برنامه استفاده کرد. UX/UI معیوب؟ با آن خداحافظی کنید.

در مطالب آیدی پی :

21 ترند بازاریابی که باید در 2022 بدانید!
مطلب بعدی:

۲۱ ترند بازاریابی که باید در ۲۰۲۲ بدانید!

زمان مطالعه: ۳۰ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.