آینده پرداخت

روندهای تاثیر گذار بر آینده پرداخت

نحوه پرداخت مردم در حال تغییر سریعتری نسبت به هر منطقه از خدمات مالی است که این تحت تاثیر تغییرات فن آوری دیجیتال است.

نحوه پرداخت مردم در حال تغییر سریعتری  نسبت به هر منطقه از خدمات مالی است که این تحت تاثیر تغییرات  فنآوری دیجیتال، نیروهای رقابتی و خواسته های مصرف کنندگان است. رویه روند در پرداخت، برای هر بانک یا اتحادیه اعتباری که مایل به خدمت به  همه نیازهای مالی مصرف کنندگان است  با اهمیت می­باشد.

در حالیکه پول نقد و کارتها هنوز بر دورنما پرداختها مسلط هستند،  به نظر می رسد قبول بیشتر فنآوری پرداخت تلفن همراه، به ویژه با گروه های جمعیتی (دموگرافی) جدید و برای معاملات (P2P)  گوناگون مشخصی ظاهر میگردد. علاوه بر این، پذیرش پرداخت های تلفن همراه به طور  چشمگیری بین بازارهای گوناگون متفاوت است، که در هنگام بازدید از فنلاند، جایی که پرداخت های تلفن همراه صورت می گیرد، مشهود بود.

۱- نسل جدید و استفاده آن ها از تکنولوژی

نسل نوجوانان امروز و بزرگسالان جوان استفاده رشد چشم گیری دراستفاده از تلفن همراه دارند. تقریبا ۷۰ درصد نسل جدید از برنامه های بانکداری تلفن همراه روزانه استفاده می کنند. همچنین این مصرف کنندگان می خواهند یک راه ساده تری برای خرید با (در) دستگاه تلفن همراه خود داشته باشند.

۲- پرداخت های موبایلی

طبق آخرین آمار منتشرشده از سوی شاپرک، ماهیانه یک ‌میلیارد و سیصد تراکنش مالی از طریق ابزارهای غیرحضوری مالی مانند کارت‌خوان، اینترنت و موبایل و… انجام می‌شود. از تعداد کل ابزارهای پذیرندهٔ شاپرک، ۸۸ درصد تراکنش‌های مالی از طریق کارت‌خوان فروشگاهی POS، نُه درصد از طریق موبایل و ۳ درصد از طریق اینترنت انجام شده است. پرداخت های موبایلی تاثیر شگرفی روی آینده پرداخت خواهند داشت.

آینده پرداخت

۳- شبکه های پرداخت گسترده

همکاری بین مؤسسات مالی و بین سازمان های مالی و غیر مالی کلید یک اکوسیستم پرداخت افزایش یافته و یک تجربه بهبود پرداخت است.  به جای راه حلهای مستقل همکاری هایی  شکل گرفته است که مزایای مصرفی بیشتری را نسبت به شبکه های اختصاصی فراهم می آورد. به جای ساخت از نخست ، ایجاد مشارکت در داخل و خارج از صنعت خدمات مالی سنتی از طریق API ها و فن آوری های دیجیتال تجربه های بیشتری را برای مصرف کنندگان و ارائه دهندگان خارجی فراهم می کند.راه حل های مبتنی بر Blockchain،  توانایی های بیشتری را برای ارائه تجربیات منحصر به فرد خواهد داشت.

مرتبط بخوانید: فواید اقتصادی فین تک

۴- همکاری فین تک در پرداخت

همانطور که می دانید، فین تک حوزه‌های مختلف مالی را در بر می‌گیرد. وام، مشاوره، مدیریت سرمایه و پرداخت‌ها از جمله این خدمات هستند. بسیاری از سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات فین‌تک با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل، کلان داده و تحلیل‌های پیشرفته خدمات دیگری را نیز به مشتریان عرضه می‌کنند. تکنولوژی فین تک یکی دیگر از مواردی است که روی روند های پرداخت بسیار تاثیرگذار است.

۵- افزایش اهمیت امنیت

نظر به اینکه تقلب (کلاه برداری) همچنان رو به افزایش است، نیاز به جلوگیری از تقلب ها در همان زمان دشوار و با اهمیت می شود. این صنعت باید از کلاهبرداران آزاد شود  این ممکن است به عنوان یک ویژگی امنیتی جدید بیومتریک پس از شروع پرداخت یا ممکن است ویژگی های پشت صحنه را افزایش دهد که بر تجربه مصرف کننده اثر نمی گذارد. بانک ها می توانند با استفاده از اطلاعات جغرافیایی، موقعیت مکانی دستگاه را با محل مشخص شده کارت اعتباری مقایسه کنند تا پتانسیل تقلب(کلاهبرداری) را مشخص کنند. حتی بعضی از شرکتها از آنالیز صوتی برای بررسی محل پرداخت استفاده می کنند. باید در نظر داشته باشید زیرساخت های پرداخت های دیروز (گذشته) برای پردازش پرداخت دیجیتال در زمان حاضر طراحی نشده اند. همچنین برای یکپارچگی API یا تشخیص تقلب (کلاهبرداری) مدرن طراحی نشده اند. در سرتاسر صنعت، نیاز به انتقال از کاغذ به پردازش دیجیتال ضروری است.جایگزینی زیرساخت پرداخت های  منسوخ برای رقابت در آینده لازم است. سامانه ها در آینده  در طراحي باز و قابل انعطاف خواهند بود و توانايي تغييرات سريع در صنعت را نيز دارند.

در مطالب آیدی پی :

فواید اقتصادی فین تک
مطلب قبلی:

فواید اقتصادی فین تک

زمان مطالعه: ۶ دقیقه
درگاه پرداخت
مطلب بعدی:

امکان ایجاد لینک پویا

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.