فواید اقتصادی فین تک

فواید اقتصادی فین تک

توانایی های تازه در گردآوری و پردازش اطلاعات –در آن واحد- نحوه انجام تجارت ها را دگرگون کرده است. مطلب امروز ما در همین حوزه است.

توانایی های تازه در گردآوری و پردازش اطلاعات –در آن واحد- نحوه انجام تجارت ها، نحوه ارزیابی کالا و خدمات در اقتصاد نوین و نحوه مشارکت مصرف کنندگان در این فرآیند را دگرگون ساخته است. فناوری مالی یا فین تک توانسته این فرآیند دگرگونی را تسهیل کند. نقش کاتالیزوری و قابلیت های آن در بروز حوزه های جدید رقابت، نوآوری و کارآفرینی در در اقتصاد ما فعلا قابل پیش بینی نبوده ولی به شدت جای امیدواری دارد. فین تک تنها دیجیتال کردن پول نیست بلکه روند ارزش مالی دادن به داده هاست. روال کار آن ایجاد و اخذ ارزش های افزوده از داده هاست که در گذشته صرفا محدود به تکنولوژی آن زمان بود. اما عرصه حاضر اوج جدیدی از فرآیندهای مالی است که با دیجیتال سازی پول شروع می شود. ارائه کنندگان خدمات مالی امروزه از ویژگی ها یا نوع نگرش مشتری سخن می گویند، نه تنها تعداد محدودی از مشتری ها بلکه صدها، هزاران و میلیون ها مشتری.

تجارت ها و مسولین آنها دسترسی بینهایت به اطلاعات را ممکن ساخته اند. بویژه با ظهور رسانه های اجتماعی که الگوریتم های  پیچیده ای دارند و می توانند به سرعت با خدمات و کالای جدید تعامل کرده و به آن تبدیل شوند. فین تک از روشهای سنتی داده اندوزی فاصله گرفته و توانسته با تکیه بر فناوری نوین و حفظ اطلاعات و بینش قبلی، امکان استفاده اختصاصی از کالا و خدمات را فراهم اورده و سیستم ها و بازارهای کارآمدتری را ممکن می سازد.

راهکارهای فین تک  فواید بالقوه فراوانی برای تمام کسب و کارها، بویژه تجارتهای نوپا و کوچک دارد. وجود شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs) برای رشد اقتصادی و کارآفرینی لازمند، اما برخی از این شرکتها با مشکلاتی در تامین امنیت مورد نیاز برای رشد و بقای خود مواجه هستند. فناوری مالی راهکارهای موثر و کارآمدی در مقیاس های پایین تر ارائه می دهد که به تجارت های خرد اجازه دسترسی فراوان به امکان های سرمایه گذاری مختلف می دهد. کالاهای نوین مربوط به فین تک در تطابق هرچه بیشتر با نیازهای تجارت های کوچک هستند. از جمله سیستم وام بازاری (نظیر به نظیر), سیستم های مالی الکترونیک، صدور فاکتور، زنجیره مالی و تجارت آنلاین.

مرتبط بخوانید: ده شرکت برتر در حوزه فین تک

این راهکارهای مالی نوین جریان نقدینگی بهتر و مدیریت سرمایه کارآمدتر و منابع مالی امن و پایدارتری را ممکن می سازند. به عنوان مثال سایت Alibaba با بررسی و ارزیابی تراکنش های آنلاین فرصت های اقتصادی مناسب را شناسایی کرده و به تجارت های کوچک از طریق سامانه Alipay وام میدهد.

مزایای فین تک

فین تک علاوه بر سرمایه گذاری و دسترسی به منابع مالی می تواند از طریق سیستم های پرداخت پیشرفته، مدیریت روابط مشتری و صدور فاکتور به تمام کسب و کارها کمک می کند. راهکارهای فین تک شامل مدیریت پرتالهای صدور آنلاین فاکتور و کمک به مدیریت مالی زنجیره ای می شود.

این فناوری به کاربران اجازه انجام تراکنش های آنلاین از طریق موبایل یا تبلت با کارامدی بالاتر و تجربه کاربری بهتر می دهد. گرداورندگان داده ها میتوانند با یکسوسازی داده های حاصل از منابع مختلف و تلفیق حسابهای بانکی از موسسات مالی مختلف، هزینه های انجام تراکنش های را کاهش دهند. فین تک با کاهش عدم تقارن اطلاعات در بازار میتواند میان سرمایه گذاران، وام دهندگان و وام گیرندکان موازته برقرار کند; این کار از طریق تامین زیرساختهای سطح بالاتری صورت می گیرد که به سرمایه گذاران خرد هم اجازه می دهد مشارکت بیشتری در بازار داشته باشند. وجود فناوریهای فین تک خاصبت سیالی به بازار می دهد.

مرتبط بخوانید: کاربرد آیدی پی در صنعت بیمه

خدمات مبتکرانه مالی مانند مشاوره رباتیک قابلیت بالقوه ای برای توسعه مشاوره اقتصادی در سطوح انفرادی و پیچیده تر به حجم وسیع تری از جامعه آماری دارند. این امر به استرالیایی های بیشتری امکان گرفتن مشاوره مالی لازم برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه و مسائل مربوط به بیمه می دهد، همانطور که به آنها در جبران فرصت های از دست رفته و بهبود تصمیمات نامناسب کمک می کند.

وجود این فناوری ها نوعی مداخله مثبت است که یک اقتصاد موفق در حال گذار همچون استرالیا برای بهره گیری هرچه بیشتر به کار گرفته و دولت هم اشتیاق زیادی برای در دستور کار قرار دادن آن دارد.

از آنجایی که اینترنت به افراد مختلف در سراسر دنیا اجازه دسترسی به اطلاعات را داده است، فین تک توانسته عدم تقارن اطلاعات بازار را کم کرده و متعاقبا میزان رسیک هم پایین امده و منابع کمیاب به صورت کارامدتری تخصیص یابند. هم اکنون سامانه Wechat در کشور چین به کاربرانش اجازه می دهد درخواست وام های بیشتر از ۳۰.۰۰۰دلاری بدهند و ظرف یک دقیقه در مورد آن تصمیم بگیرند، در حالیکه کاربران آن میتوانند بین خودشان هم پول رد و بدل کنند. پیش گامان صنعت امروزی که پیش از همه در این زمینه حرکت می کنند، هیچ شکی در مورد پتانسیل های بالقوه فن آوریهای نوین خدمات مالی و کمک آن به مدیریت ریسک در سیستم مالی ندارند.

تراکنشهای دیجیتالی بیشتر موجب بالا رفتن قابلیت حسابرسی، شفافیت در سیستم های مالی و امنیت تراکنش ها می شود؛ شما با پایین آوردن ریسک در واقع نیاز به وجود قوانین آنچنانی را هم کم می کنید. در چنین دنیایی فرایند ریسک زدایی و کم کردن مقررات توسط خود افراد و دست به دست صورت می گیرد. عملیات خلل ناپذیر موجود در ابداعات فین تک مانند سیستم بلاک چِین و ارز مجازی توانسته اند جریان های ارزشی جدیدی را نه تنها در خدمات مالی بلکه در کل اقتصاد بوجود آورند.

مرتبط بخوانید: آموزش کسب درآمد از آیدی پی

در میزگردی که در فوریه ۲۰۱۶ در شانگهای در مورد فن آوری مالی برگزار شد، شرکت Lufax دومین شرکت وام دهنده نظیر به نظیر در چین است در مورد امتیازات اختصاصی بیمه ای مانند بیمه ماشین صحبت کرد که در آن ویژگی هایی مانند مکان های رانندگی،روزها و شرایط آب و هوایی محتمل را مورد پردازش و بررسی قرار می داد. در میزگرد دیگری هم در همین مورد در شانگهای، غول خدمات اینترنتی چین Baidu از استراتژی جدید internet plus خود پرده برداشت که هدف آن تبدیل شدن به اپراتور فین تک نیست اما قصد دارند نقش گردآورنده را ایفا کنند. تمرکز آنها بر دور هم جمع کردن نظرات طرفین  جهت تشخیص کمبودها و تامین نیازهای کاربران است؛ آنها این کار را از طریق کنترل توزیع های شبکه ای، داده ها و نگرش های خود از بازار انجام می دهند.

دولت استرالیا به این نتیجه نرسیده که بخش فن آوری مالی این کشور می تواند نقش حیاتی در گذار اقتصادی مثبتی که در جریان است ایفا کند. ابداعات حوزه فین تک می توانند در بالا بردن رقابت و اصلاح ریز-اقتصادها و بویژه در سیستم های پرداخت تاثیرگذار باشند. سامانه ASX اعلام کرده که قصد دارد از تکنولوژی بلاک چِین در روند تسویه و پرداخت خود استفاده کند. عملیات شفاف و آنیِ ابتکارات فین تک مانند بلاک چِین و ارز مجازی جریانات ارزش گذاری تازه ای در کل اقتصاد بوحود آورده اند. فن آوریهای مالی میتوانند به توسعه خدمات سنتی مالی کمک کرده با خدمات و ابتکارات نوین مانع از شکست شوند که هم به سود کابران و هم دیگر بخش های اقتصاد می باشد. به همین دلیل تاکید ما بر کار بروی صنعت فین تک و آماده سازی اقتصاد و خدمات مالیمان برای آینده است و به همین دلیل بخش مهمی از برنامه مدیریت گذار اقتصادی ما می باشد.

در مطالب آیدی پی :

کسب درآمد از اینترنت
مطلب قبلی:

کسب درآمد از اینترنت با آیدی پی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه
آینده پرداخت
مطلب بعدی:

روندهای تاثیر گذار بر آینده پرداخت

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.