افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای گرویتی فرم

پلاگین درگاه پرداخت آیدی پی برای Gravity Forms وردپرس

امروزه ایجاد فرم و دریافت اطلاعات از کاربران به دلیل ایجاد ارتباط بین مدیر سایت و کاربران سایت موجب تعامل شده و فرآیند ارائه خدمات را راحت تر می‌کند، خیلی وقت ها شرایطی ایجاد می‌شود که نیاز داریم اطلاعاتی مانند شماره موبایل، نام و نام خانوادگی، ایمیل، و یا دریافت متنی از کاربران را با استفاده از یک فرم آنلاین گرفته و از آن با توجه به موارد نیاز استفاده کنیم.

یک پلاگین یا افزونه فرم ساز این امکان را به سایت های وردپرسی می‌دهد تا بسیار ساده یک فرم آنلاین ایجاد کنند، افزونه گرویتی فرم از آن دسته از فرم سازهایی است که بسیار طرفدار دارد و کار کردن با آن ساده است.

برای انجام پرداخت از طریق آیدی پی‌ با استفاده از فرم‌هایی که با گرویتی فرم ساخته میشوند، ابتدا بایستی خود هسته افزونه Gravity forms و گرویتی فرم پارسی بر روی وردپرس ما نصب شده باشد.

بعد از نصب Gravity forms و گرویتی فرم پارسی، افزونه آیدی پی برای گرویتی فرم را نصب میکنیم. از‌ آنجایی که این افزونه در مخزن اصلی وردپرس موجود است، با رفتن به منوی افزونه‌ها >‌ افزودن می‌توانیم آن را نصب کنیم:

مطابق با تصویر بالا، عبارت idpay را در قسمت جستجوی افزونه‌ها وارد کرده تا درگاه‌های پرداختی که برای آيدی پی وجود دارند نمایش داده شوند. بر روی دکمه هم‌اکنون نصب کن و سپس دکمه فعال کن در افزونه آیدی پی برای گرویتی فرم، کلیک کنید و منتظر شوید تا دانلود و نصب افزونه انجام شود.

با نصب و فعال کردن افزونه،‌ اکنون بایستی درگاه آیدی پی را پیکربندی شود. به منوی فرم ها > آیدی پی  رفته و در آن صفحه دکمه تنظیمات آیدی پی را بزنید تا پارامترهای مربوط به این درگاه را تنظیم کنید.

در صفحه تنظیمات درگاه آیدی پی، بایستی گزینه فعالسازی را فعال کنیم و یک API Key که مربوط به وب‌سرویس هر کاربر است را وارد نماییم. برای گرفتن API Key می‌توانیم به قسمت وب‌سرویس‌های من در وب‌سایت آیدی پی برویم. برای آگاهی بیشتر می‌توانید به اینجا مراجعه نمایید.

در ضمن اگر بخواهیم درگاه آیدی پی را آزمایش کرده و پرداخت‌های آزمایشی انجام دهیم، می توانیم گزینه آزمایشگاه را فعال نموده و پس از تست درگاه،‌ در محیط های عملیاتی و برای تراکنش‌های واقعی، بایستی گزینه آزمایشگاه را غیرفعال کنید.

سپس از روی منو فرم ها > فرم جدید یک فرم جدید ایجاد نمایید.

بعد از ایجاد فرم، فیلد هایی که می‌خواهید را به فرم اضافه می‌کنید.

برای اینکه درگاه آیدی پی روی فرم فعال شود نیاز است تا حتما فیلدهای قیمت گذاری یا محصول به فرم اضافه کنید.

مطمئن شوید که واحد پول درستی را انتخاب کرده اید. برای این کار از مسیر فرم ها > تنظیمات می توانید این کار را انجام دهید.

بعد از اینکه تنظیمات مربوط فرم را انجام دادید، به صفحه ویرایش فرم می رویم و از تب تنظیمات به منوی تنظیمات > آیدی پی میرویم تا یک فید جدید ایجاد کنیم. فید ها برای فرم های مختلف هستند که برای هر فرم جدا میتوانیم فید جدا تعریف کنید.

فیلد توضیحات پرداخت و توضیح تکمیلی با هم به عنوان فیلد desc و فیلد تلفن همراه پرداخت کننده به عنوان فیلد phone به سمت درگاه آیدی پی ارسال میشوند.

بعد از انجام تنظیمات بالا و ذخیره آنها، فرم شما آماده است و می توانید از آن در پست ها و یا برگه های خود استفاده کنید.

برای اینکار به منوی نوشته‌ها > افزودن نوشته می‌رویم و یک نوشته ایجاد کنید. در کنار سایر متن‌هایی که در نوشته مورد نظر بنویسید، بایستی یک بلوک اضافه کنیم و نوع آن را از زیرمجموعه ی جاسازی ها > Form انتخاب کنید.

اگر به نمایش نوشته بروید، صفحه‌ای شامل فرم پرداخت خواهید دید که شامل فیلد هایی هست که خودتان در فرم قرارداده اید.

اکنون اگر در تصویر پیشین، بر روی دکمه ارسال کلیک کنید به درگاه آیدی پی مطابق با تصویر زیر، منتقل خواهید شد. ازآنجایی که در تنظیمات آیدی پی، گزینه آزمایشگاه را فعال کرده‌ایم، درگاه در حالت تست (آزمایشی)‌ کار خواهد کرد و تصویر زیر نمایش داده خواهد شد. در حالت تست، این امکان را داریم که وضعیت تراکنش را خودمان مشخص (شبیه سازی) کنیم. سپس بر روی دکمه  بازگشت به سایت پذیرنده کلیک کرده تا به وب‌سایت خود منتقل شوید.

پس از بازگشت از درگاه، با توجه به تنظیماتی که در فرم خود در قسمت تنظیمات > تاییدیه ها انجام شده یا به همان برگه برخواهید گشت یا به همان صفحه ای که تنظیم کرده‌اید ریدایرکت می‌شوید، و در صورت موفق یا نا موفق بودن پرداخت پیام خطا و یا موفقیت نمایش داده خواهد شد.

در آخر برای مشاهده لیست تراکنش ها، می توان به منوی فرم ها >‌ صندوق ورودی رفته و نتیجه‌ی تراکنش را در آن‌جا دید.

امیدواریم این آموزش برای شما پذیرندگان گرامی آیدی‌پی مفید واقع شده باشد.

در راهنمای آیدی پی :

مطلب بعدی:

افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای آر اس فرم

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

۲ دیدگاه

دوستان فقط با ورژن قبلی سازگار هست

http://efileshop.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%88-%d9%be%d9%84%d8%a7%da%af%db%8c%d9%86-%d9%81%d8%b1%d9%85-%d8%b3%d8%a7%d8%b2-%d8%ad%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%a7%db%8c-gravity-forms/‎

برای ورژن جدید نمیتوانید استفاده کنید

با سلام

ببخشید من یه فرم وصل کردم به درگاه ایدی پی الان کار نمیکنه خطای ۴۰۵ میده و میگه تراکنش ایجاد نشد ... باید چیکار کنم؟؟

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.