افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای آر اس فرم

پلاگین درگاه پرداخت آیدی پی برای RSForm جوملا

RSForm بی شک قوی ترین و بهترین فرم ساز جوملا است که به شما امکان میدهد تا فرم‌های دلخواه ایجاد نمایید. در برخی فرم‌ها نیاز است که پس از تکمیل فرم توسط کاربر مبلغی نیز به عنوان هزینه ارائه خدمات پرداخت شود. از این رو افزونه آیدی‌پی برای این فرم‌ساز می‌تواند کاربر را پس از تکمیل فرم به درگاه پرداخت منتقل نماید و پرداخت مبلغ مورد نیاز انجام شود.

افزونه درگاه پرداخت آیدی پی را دانلود کرده سپس کافی است مطابق تصویر زیر به صفحه نصب افزونه‌ها رفته و در زبانه Upload Package File و فایل دانلود شده را در اینجا Drag & Drop و یا آپلود کنید.

همانند تصویر، درگاه پرداخت آیدی پی با موفقیت برای RSForm نصب شده است. مطابق با تصویر زیر به صفحه مدیریت پلاگین ها رفته و پلاگین idpay را فعال کنید.

پس از فعال کردن پلاگین مطابق تصویر زیر به قسمت پیکربندی  RSForm رفته و از زبانه بالا  تنظیمات درگاه آیدی پی را انتخاب نمایید.

در قسمت تنظیمات درگاه آیدی پی، بایستی یک API Key که مربوط به وب‌سرویس هر کاربر است را وارد نماییم. برای گرفتن API Key می‌توانید به قسمت وب‌سرویس‌های من در وب‌سایت آیدی پی بروید. برای آگاهی بیشتر می‌توانید به اینجا مراجعه نمایید.

در ضمن اگر بخواهیم درگاه آیدی پی را آزمایش کرده و پرداخت‌های آزمایشی انجام دهید، می توان گزینه آزمایشگاه را فعال نموده و پس از تست درگاه،‌ در محیط های عملیاتی و برای تراکنش‌های واقعی، گزینه آزمایشگاه را غیرفعال کنید.

از نوار سمت چپ مدیریت فرم ها را انتخاب کرده و یکی از فرم های موجود را انتخاب کنید.

از نوار سمت چپ و در قسمت پرداخت یکی از فیلدهای قیمت  RSForm  انتخاب کرده و مطابق تصویر تنظیمات آن را کامل کنید.

پس از ذخیره مرحله قبل، از نوار سمت چپ و در قسمت درگاه آیدی پی بر روی اضافه کردن درگاه کلیک کرده و تنظیمات مربوط به آن را انجام می دهیم.

شما می توانید مطابق تصویر زیر و در زبانه attributes، انتخاب کنید که آیا مبلغ ارسال شده به بانک شامل مجموع فیلدهای پرداختی باشد یا یک نوع فیلد خاص که اسم آن را در مراحل قبل مشخص کرده‌اید.

دقت داشته باشید که چیدمان فیلدها مانند تصویر زیر باشد.

برای هر فرم دیگری نیز مراحل تنظیمات فرم در بالا را انجام دهید.

امیدواریم از طریق آموزش بالا تجربه مناسبی برای بهره‌مندی از خدمات آیدی پی داشته باشید.

در راهنمای آیدی پی :

مطلب قبلی:

افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای گرویتی فرم

زمان مطالعه: ۴ دقیقه
لرن‌پرس آیدی پی
مطلب بعدی:

افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای لرن‌پرس

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۱ دیدگاه

سلام
لینک دانلود مربوط به هیکاشاپ است

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.