بیت کوین

چرا بیتکوین بخریم؟! آیا واقعا این خرید سودآور است؟!

به طور کلی بیت کوین مزایای زیادی دارد که در سایر روش های سرمایه گذاری وجود ندارد. اما باید نکات مهمی را در نظر بگیرید.

سوالی که در حال حاضر برای خیلی از افراد پیش می آید این است که آیا بیت کوین بخریم یا خیر. در این مطلب سعی خواهیم کرد که اطلاعات کاملی در این باره با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید به پاسخ این سوال دست پیدا کنید.

بیت کوین چیست ؟

قبل از هر چیزی باید به این بپردازیم که بیت کوین چیست و چه چیزی  باعث اهمیت  آن در سال های اخیر شده است.

بیت ‌کوین  اولین ارز دیجیتال و غیرمتمرکز جهان است که در سال ۲۰۰۹ توسط شخصی با نام ساتوشی ناکاماتو (Satoshi Nakamato)  ایجاد شد. از زمان پیدایش ارز دیجیتال تاکنون، ارزش یک واحد بیت‌ کوین  تغییرات گسترده ای را  تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۳ قیمت بیت‌ کوین به نزدیکی ۱۰۰۰ دلار رسید و بعد از آن به نصف این رقم کاهش پیدا کرد و دوباره در سال ۲۰۱۶ شاهد افزایش در قیمت بود. 

بیت ‌کوین‌ ها در طی  انجام یک سری سلسله محاسبات ریاضی عظیم و پیچیده  به وجود می آید که به این روند استخراج  یا ماینیگ گفته می شود.

سیستم معادلات بیت‌ کوین به نحوی برنامه ریزی شده است که با گذشت زمان، استخراج بیت‌کوین  نیز سخت ‌تر می‌ شود. از لحاظ تئوریک  تعداد بیت‌ کوین هایی که قابلیت استخراج دارند، ۲۱ میلیون عدد است. بنابراین راهی وجود ندارد که یک بانک مرکزی بتواند تعداد زیادی بیت‌کوین‌ جدید ایجاد کرده و از ارزش بیت کوین کم کند.

مهم ترین نکته ای که باید درباره بیت کوین در نظر بگیرید این است که سیستم کنترلی ارز دیجیتال بیت کوین متمرکز نیست و شبکه‌ آن از تعداد زیاد از کامپیوترها در سراسر جهان تشکیل شده است که بر استخراج بیت‌ کوین ها  نظارت می‌ کند. همه تراکنش ‌هایی که در این شبکه انجام می شود (تراکنش های قدیم و جدید)  در یک فهرست (log) جمع‌آوری و نگهداری می‌ شود و هیچ گاه از بین نمی رود.

کامپیوترهای داخل شبکه توانایی برقراری ارتباط با یکدیگر را دارند تا فهرست رسمی بیت ‌کوین را به‌روزرسانی کنند. این فرآیند محاسباتی سنگین و پیچیده برای استخراج بیت ‌کوین های جدید نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در ارز دیجیتال بیت کوین در هر ۱۰ دقیقه هر تراکنش توسط شبکه تایید شده و تعداد ثابتی بیت‌ کوین جدید، پاداش تعلق می‌گیرد. این روند باعث می ‌شود استخراج کنندگان از کامپیوتر های قدرتمند برای استخراج بیت‌ کوین استفاده کنند و ارزش این پول را هم افزایش دهند.

علاوه بر این،  بیت‌ کوین هم با ارزهای رایج خرید و فروش می ‌شود، و هم می توان به‌ صورت مستقیم بین دو کاربر، از طریق اینترنت و با استفاده از نرم ‌افزار مخصوص  انتقال داد. معامله آسان بیت‌ کوین باعث مجبوبیت آن شده است چرا که می توان بدون واسطه و پرداخت هزینه های اضافی و نرخ تبدیل به بانک ‌ها از آن برای تراکنش ‌های بین‌ المللی استفاده کرد.

مرتبط بخوانید : پیش بینی قیمت بیت کوین ۲۰۲۰

چرا بیت کوین بخریم ؟

در دنیای امروزی روش های زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد. خرید بیت کوین هم یکی از این روش ها است که ممکن است درباره آن تردید داشته باشید. ریسک بزرگی است که سرمایه و پس انداز خود را بیت کوین بخرید در حالی که نمی دانید چه اتفاقی برای سرمایه شما خواهد افتاد. همچنین شاید با خودتان فکر کنید که  با پول مثلا ۱۰ بیت کوین می‌ توانید یک خانه بخرید و با اجاره یا رهن آن درآمد هم داشته باشید. با این وجود چرا باید بیت کوین بخرید؟

جواب این سوال در ویژگی‌ های بیت کوین ، فلسفه به وجود آمدن بیت کوین و دیگر  ارزهای دیجیتال نهفته است . خرید بیت کوین ویژگی ‌هایی دارد که سایر روش های سرمایه گذاری ندارد. برخی از این ویژگی‌ ها را در ادامه بررسی می‌ کنیم تا بتوانید دید بهتری در رابطه با این موضوع داشته باشید. اما در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید که  در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید یا خیر و پاسخ این سوال به شرایط کار و زندگی‌ شما بستگی دارد

بیت کوین به این دلیل به وجود آمد که افرادی دوست داشتند  با خرید بیت کوین ناشناس بمانند و از سوی دیگر تمایل نداشتند از هر تراکنش خود مبلغی به بانک ‌ها پرداخت شود. شما با خرید ارز بیت کوین  هیچگونه سودی به بانک یا سازمان خاص نمی دهید. برای مثال معاملاتی که در کشورها انجام می ‌شود، دولت از آن سود می ‌برد و این سود شامل دریافت مالیات و بالا رفتن املاک و دارایی ‌های دولت است. اما در خرید و فروش بیت کوین هیچ واسطه ای وجود نداشته و دولت ‌ها نقشی در آن ندارند.

نکته دیگری که درباره بیت کوین  وجود دارد عدم وجود هزینه استهلاک است. شما هر چیزی که برای سرمایه گذاری بخرید مانند ماشین، خانه و ... بعد از مدتی دچار استهلاک شده و باید برای نگهداری از آن هزینه کنید.

معاملات و تراکنش های بیت کوین بر اساس نظم و قانون و در نهایت دقت انجام می شود. در واقع بیت کوین مجموعه کد‌ های رمزگذاری شده ای است که همه آنها به یک دیگر پیوسته‌ هستند به گونه ای که با هر تغییر در یکی از اجزا زنجیره تمام اجزای آن تغییر می‌ کند. بنابراین هیچ شخصی نمی ‌تواند به تعداد بیت کوین که در ابتدا امکان ساخته شدن فراهم شده است چیزی اضافه کند یا چیزی از این تعداد کم کند.

علاوه بر این موارد خرید بیت کوین به صورت همتا به همتا انجام می ‌شود به گونه ای که شما واقعا با افراد در حال معامله هستید و به خرید از آن ها می‌ پردازید.

سیاست پولی سالم بیت کوین یکی از مهمترین ویژگی های آن است که می تواند دلیلی برای سرمایه گذاری بر روی آن باشد. می توان زمان ایجاد بیت کوین های جدید یا تعداد بیت کوین های جدید را مشاهده کرد و همه چیز در این زمینه شفاف است.

بیت کوین ها را می توان از هر نقطه جهان به هر جای دیگر دنیا ارسال کرد. هیچ بانکی نمی تواند پرداخت های شما را مسدود کند یا حساب شما را ببندد بنابراین خیالتان در این زمینه راحت است.

۴ دلیل مهم برای خرید بیت کوین :

برای برخی از مردم احمقانه به نظر می رسد که یک بیت کوین می تواند هزاران دلار ارزش داشته باشد؟

چه چیزی باعث ارزشمندی بیت کوین می شود؟

بیت کوین ها کمیاب هستند:

بیایید به طلا به عنوان یک ارز دیجیتال نگاه کنیم. مقدار محدودی از طلا در زمین وجود دارد.با استخراج طلای جدید، همیشه طلا کمتر و کمتری باقی می ماند و پیدا کردن و معدن سخت تر و گران تر می شود. این ویژگی در مورد بیت کوین نیز صدق می کند.

همانطور که اشاره کردیم فقط ۲۱ میلیون بیت کوین وجود دارد و با گذشت زمان ، استخراج  آنها  سخت تر و سخت تر می شود. به نرخ تورم و میزان عرضه بیت کوین نگاهی بیندازید:

بیت کوین

بیت کوین ها مفید هستند :

علاوه بر کمیاب بودن ، بیت کوین ها مفید هستند.بیت کوین سیاست پولی سالم و قابل پیش بینی را ارائه می دهد که توسط هر کسی اثبات شود.

سیاست پولی سالم بیت کوین یکی از مهمترین ویژگی ها است. می توان زمان ایجاد بیت کوین های ایجاد شده یا تعداد بیت کوین های جدید را مشاهده کرد.

بیت کوین ها را می توان از هر نقطه جهان به هر جای دیگر در سراسر دنیا ارسال کرد. هیچ بانکی نمی تواند پرداخت های شما را مسدود کند یا حساب شما را ببندد.

بیت کوین پرداخت های فرا مرزی را امکان پذیر می کند و همچنین راهی آسان برای مردم برای فرار از سیاست های پولی  شکست خورده  فراهم می کند.

اینترنت اطلاعات را جهانی کرده و دسترسی به آن را آسان می کند. یک ارز معتبر و جهانی مانند بیت کوین تأثیر یکسانی بر امور مالی و اقتصاد جهانی خواهد داشت.

اگر تأثیر بالقوه بیت کوین را درک کنید ، درک این که چرا ممکن است سرمایه گذاری در بیت کوین ایده خوبی باشد موضوع دشواری نخواهد بود!

مرتبط بخوانید :‌ آیا بیت کوین/بلاکچین برای انتقالات پولی بین‌المللی منطقی هستند؟ (قسمت اول)

قیمت بیت کوین

هیچ قیمت رسمی برای بیت کوین وجود ندارد. قیمت بیت کوین توسط مردمی تعیین می شود که مشتاق به پرداخت آن هستند. خرید بیت کوین در سراسر جهان  یک منبع خوب برای قیمت بیت کوین است. قیمت بیت کوین معمولا به عنوان هزینه یک بیت کوین نشان داده می شود. اگرچه معاملات به شما اجازه می دهند تا هر مقداری را خریداری کنید و شما می توانید کم تر از یک بیت کوین را خریداری کنید. نمودار زیر قیمت بیت کوین را در طول زمان نشان می دهد:

آیا الان زمان مناسبی برای خرید بیت کوین است ؟

مانند هر چیز دیگری هیچ چیزی را نمی توان با اطمینان درباره بیت کوین بیان کرد. حدس های زیادی درباره بیت کوین زده می شود و ممکن است برخی شما را تشویق کنند که در حال حاضر بیت کوین بخرید.

با توجه به تاریخچه، بیت کوین با سرعت بالایی افزایش قیمت پیدا می کند، پس از آن سقوط می کند و در مرحله بعدی به یک ثبات قیمت می رسد.

از ابزارهایی مانند نمودار قیمت بیت کوین برای تحلیل نمودارها و درک تاریخچه قیمت بیت کوین استفاده کنید.

بیت کوین ارز جهانی است و بنابراین کم‌ تر تحت‌ تاثیر وضعیت مالی یک کشور قرار می گیرد.

نتیجه گیری

اطلاعات کلی درباره ارز دیجیتال بیت کوین با شما به اشتراک گذاشتیم و اگر به دقت این مقاله را مطالعه کرده باشید، اکنون دید بهتری در رابطه با این موضوع دارید. این که شما باید بیت کوین بخرید یا خیر کاملا به خودتان بستگی دارید. شما باید اطلاعات کافی در این زمینه به دست بیاورید و سپس تصمیم گیری کنید.

به طور کلی بیت کوین مزایای زیادی دارد که در سایر روش های سرمایه گذاری وجود ندارد. اما نکته ای که شما باید در نظر داشته باشید این است که نباید تمام سرمایه خود را به بیت کوین تبدیل کنید.

هستند کسانی که خانه و زندگی خود را می فروشند تا بیت کوین بخرند. شما نباید در بازار ارزهای دیجیتال وسوسه شوید، چرا که ممکن است اشتباه جبران ناپذیری باشد. در حد اعتدال و متناسب با شرایطتان در این بازار نیز سرمایه گذاری کنید.

در مطالب آیدی پی :

اتریوم چیست
مطلب قبلی:

اتریوم چیست و قرارداد هوشمند چطور کار میکند؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه
مطلب بعدی:

افزونه درگاه پرداخت آیدی پی برای گرویتی فرم

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.