رگ تک چیست؟!

رگ تک چیست؟!

فن‌آوری قانون گذاری یا رگ تک (RegTech) که اغلب به عنوان شاخه ای از فین تک درنظر گرفته می شود، کاربرد فن‌آوری برای بهبود نحوه مدیریت قانون گذاری است.

فن‌آوری قانون گذاری یا رگ تک (RegTech) که اغلب به عنوان شاخه ای از فین تک درنظر گرفته می شود، کاربرد فن‌آوری برای بهبود نحوه مدیریت قانون گذاری است. انواع ابزارهای GRC و فن‌آوری‌هایی که این شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند ممکن است محدوده وسیعی از جمله یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی، بلاک چین و هوش مصنوعی را شامل شود.

شرکت‌های رگ تک قادر به انتخاب صنعت شان هستند همانطور که یک مشاور، تخصص خود را انتخاب می‌کند و یا یک دانش آموز رشته دانشگاهی خود را انتخاب می‌کنند. سایر صنایع که می‌توانند از فن‌آوری قانون گذاری سود ببرند، شامل صنایع، انرژی و آب مصرفی، مراقبت‌های بهداشتی، دارو، محصولات مصرفی و ارتباطات هستند.

مرتبط بخوانید: معرفی ۱۰ شرکت که از تکنولوژی برای وام دهی استفاده می کنند

طبقه بندی شرکت ها و خدمات حوزه رگ تک چگونه است؟

اگرچه هیچ طبقه‌بندی رسمی از انواع شرکت‌های رگ تک وجود ندارد اما موارد رایج عبارتند از:

۱- راه حل های مدیریت داده

۲- راه حل های KYC (شناخت مشتری شما)

۳- راه حل های مدیریت بحران

۴- راه حل های مدیریت رکوردها

۵- راه حل هایی که به شرکت‌ها در مدیریت یک مقررات خاص (مانند GDPR) کمک می کنند.

۶- راه حل های مدیریت تغییر

چرا جهان برای انقلاب رگ تک آماده است؟

ما قوانینی را با کامپیوترها می‌نویسیم اما آن‌ها را با یادداشت ها و برگه های اکسل دنبال می‌کنیم. این نزدیک سازی غیرقابل‌ تحمل است. به عبارت ساده، پیشنهادهای خدمات موجود بسیار گران هستند و هزینه برآورد به طور چشمگیری افزایش‌یافته است. سرعت قانونگذاری در حال افزایش است (به روز رسانی یک قانون گذاری هر ۷ دقیقه اجرا خواهد شد!) و شرکت‌های مالی توسط چندین سازمان مختلف در حوزه قضایی و مدیریتی و قوانین اجرایی قانون گذاری می شوند و قوانین همواره در حال افزایش هستند.

فن‌آوری قانون گذاری یا رگ تک (RegTech) که اغلب به عنوان شاخه ای از فین تک درنظر گرفته می شود، کاربرد فن‌آوری برای بهبود نحوه مدیریت قانون گذاری است.

بیایید نگاهی به یک مطالعه موردی کوتاه در اروپا بیندازیم!

اروپا از زمان اجرای اتحادیه اروپا در یک وضعیت شبه دولتی فعالیت می‌کند. هیچ شکی نیست که رگ تک در مواجهه با چنین پیچیدگی دچار جهش شده است. در این حالت اختلافات داخلی و اختلافات مرزی فراوان است. استفاده از ابزارهایGRC  مانند تکنولوژی قانون گذاری برای پیروی و برآورد قوانین در حال افزایش لازم است تا اطمینان حاصل شود که الزامات برآورده می شوند. این را می توان به  توسعه راه‌ها در یک شهر مهم تشبیه کرد. مختصات و نقشه حمل و نقل در روزهای اول آسان است، اما بعد از دویست سال از رشد و توسعه زیرساخت حتی یک راه جدید می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای در الگوهای ترافیکی و رفتار شهروندان داشته باشد. تغییرات قانون گذاری و تحمیل قوانین جدید نیز همانند این مثال است.

همه قهرمانان شنل نمی‌پوشند!!

چه چیزی بین شرکت های مالی امروز و فاجعه شکست برآورد وجود دارد؟ برآوردها، حسابرسی ها و متخصصان بحران از شرکت‌های خود در مقابل تهدیدات جدید و غیرقابل‌پیش‌بینی دفاع می‌کنند و گاهی اوقات معیشت و اعتبار خود را در این راه می گذارند. مراقبت آن‌ها از یک قانون گذاری از سقوط قیمت سهام یک شرکت و کاهش ارزش آن در بازار جلوگیری می‌کند و از شهرت شرکت در چشم مشتریان حفاظت می کند. گروه های برآورد در زمان تشکیل تیم با قدرت زیاد رگ تک به یک نیرو تبدیل می‌شوند، همان طور که قبلا ذکر کردیم، می‌تواند شامل هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی و دیگر فن‌آوری‌ها باشد.

چه چیزی آن‌ها را اینقدر قدرتمند می‌سازد؟ راه‌حل‌های فن‌آوری قانون گذاری تیم برآورد شما را قدرتمند می سازد تا آن ها را به قله‌های غیرقابل ‌تصور ارتقا دهید.

کارهای پر زحمت مانند خلاصه کردن و تجزیه و تحلیل قوانینی که ممکن است هزاران ساعت کار انسانی نیاز باشد را در عرض فقط چند دقیقه انجام  می دهد. به جای صرف زمان، پول، منابع و چیزهای جزئی و کسل‌کننده، رگ تک افراد حرفه‌ای را قادر می سازد که وقت خود را صرف کارهای بحرانی مانند استثناها و مشکلات مربوط به قبول ریسک بالا و پیشبرد رشد و عملیات شرکت کنند.

رگ تک چیست؟!

چرا رگ تک اهمیت دارد؟

محافظت از کسب و کار شما و مدیریت ریسک مهم‌تر از همیشه است. سرمایه‌گذاری بر روی راه‌حل‌های رگ تک، باعث قدرت فوق‌العاده در کامل بودن داده ها، اثر بخشی بدست‌آمده، و ایمنی کلی از عواقب ناشی از عدم برآورد خواهد شد. سرمایه‌گذاری جهانی در فناوری قانون گذاری به رشد خود ادامه می‌دهد و پیاده‌سازی راه‌حل های فن‌آوری برای هر شرکت خدمات مالی در دهه آینده به یک امر عادی تبدیل خواهد شد.

با رگ تک، ما به ایجاد دنیایی کمک می‌کنیم که در آن برای کسب و کارها سازگاری، فراهم کردن فرصت و ثروت بدون فدا کردن محافظت از مصرف‌کننده آسان است و این باعث می‌شود دنیا برای همه بهتر شود.

در مطالب آیدی پی :

نقش حیاتی هوش مصنوعی در فناوری پرداخت
مطلب بعدی:

نقش حیاتی هوش مصنوعی در فناوری پرداخت

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.