پرداخت یار بانک مرکزی

پرداخت یار بانک مرکزی چیست؟

سیستم پرداخت یار از طرف بانک مرکزی به منظور تسهیل پرداخت های الکترونیک تعریف و سازمان دهی شده است.

با گسترش انجام تراکنش های بانکی در دنیای وب، امنیت این نوع پرداخت ها به یک دغدغه تبدیل شده است. از این رو اقدامات مختلفی برای افزایش امنیت و همچنین نظارت بر این پرداخت ها انجام شده است.

یکی از این اقدامات سیستم پرداخت یار است که از طرف بانک مرکزی به منظور تسهیل پرداخت های الکترونیک تعریف و سازمان دهی شده است. پرداخت یار بانک مرکزی با شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت قرارداد می بندد تا امکان استفاده از ابزارهای پذیرش و اتصال به شاپرک به طور غیر مستقیم برای این نهاد فراهم شود.

شاید برای شما این سوال مطرح شود که شاپرک چیست؟ شاپرک مخفف «شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی» می باشد و در واقع یک نهاد حاکمیتی است که به عنوان یک رابط میان بانک مرکزی، شبکه بانکی و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت عمل می کند. هدف از شاپرک استانداردسازی پرداخت های کارتی، کنترل و نظارت در شبکه پرداخت و هدایت منابع بانک ها به سمت امور بهینه، گسترش بازار کارتی و نظارت بر عملکرد پایانه‌ها را میسر می‌سازد.

بزرگترین دستاورد راه اندازی شاپرک این است که فعالیت‌های شرکت‌های ارائه خدمات بانکداری الکترونیک بر مبنای استاندارد یکسانی انجام می‌گیرد و تحقق این مهم، بانک مرکزی را قادر می‌سازد‌ تا نظارت دقیق و همه جانبه‌ای بر انجام عملیات بانکی که از طریق پایانه‌های فروش صورت می گیرد،داشته باشد.

مرتبط بخوانید: کم کارمزد ترین درگاه پرداخت

با توجه به این توضیحات اکنون می توانید آسان تر به مفهوم پرداخت یار پی ببرید. به زبان ساده پرداخت یار در چارچوب قواعد تنظیم شده از سمت بانک مرکزی و بر اساس قرارداد بسته شده با شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت و شاپرک می تواند پرداخت های بدون کارت را برای پذیرندگان انجام داده و سپس به شبکه شاپرک ارسال کند.

اقدامات مورد نیاز برای اخذ پرداخت یاری بانک مرکزی:

شرکت های متقاضی دریافت پرداخت یاری باید اقداماتی انجام دهند تا موفق به دریافت پرداخت یاری بانک مرکزی شوند. ادامه به مراحل دریافت پرداخت یاری اشاره می کنیم:

۱. دریافت و مطالعه مستند «الزامات، ضوابط و فرایند اجرایی فعالیت پرداخت‌یاران و پذیرندگان پشتیبانی شده در نظام پرداخت کشور» از وب سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

۲. مراجعه به یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت مورد تأیید شرکت شاپرک و ارائه تقاضای پرداخت‌یاری

۳. دریافت مستندات لازم از شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت

۴. ارائه مدارک لازم مطابق با مستند بند ۱ به انضمام مدارک مورد درخواست شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت

مرتبط بخوانید: راهنمای استفاده از وب‌سرویس درگاه پرداخت آیدی پی و گرفتن API Key

۵. عقد قرارداد با شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت

شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت، پس از عقد قرارداد با متقاضی پرداخت‌یاری کلیه مدارک و مستندات ارائه شده را به شرکت شاپرک ارسال می‌نماید. شاپرک پس از بررسی مدارک، متقاضی پرداخت‌یاری را به منظور افتتاح حساب ویژه پرداخت‌یاری به یکی از بانک‌ها یا مؤسسات مالی و اعتباری مورد تأیید بانک مرکزی جهموری اسلامی ایران که توسط خود متقاضی پرداخت‌یاری پیشنهاد شده است، معرفی می‌نماید.

۶. افتتاح حساب ویژه پرداخت‌یاری نزد یکی از بانک‌ها یا مؤسسات مالی و اعتباری مورد تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

۷. عقد توافق نامه میان شرکت شاپرک و متقاضی پرداخت‌یاری
 

    پرداخت یار بانک مرکزی

    مزایای پرداخت یاری چیست؟

    • ساماندهی کردن درگاه‌های پرداخت واسط
    • جلوگیری از سوء استفاده وب سایت‌های متخلف
    • نظارت بیشتر شاپرک بر روی درگاه‌های پرداخت واسط
    • ارائه یک کد پذیرندگی برای هر پذیرنده
    • واریز شدن تنها سود کارمزد پذیرنده‌ها به حساب شرکت پرداخت یار. (مبالغ تراکنش پذیرنده‌ها پس از کسر کارمزد به حساب خودشان واریز می‌شود)
    • مدیریت بهتر لیست سیاه پذیرندگان

    مرتبط بخوانید: همه نکات امنیتی که برای فعالیت در فضای مجازی باید بدانید!

    آیدی پی، پرداخت یار بانک مرکزی

    آیدی پی که یک شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک می باشد، موفق به دریافت عنوان پرداخت یار بانک مرکزی شده است. آیدی پی تلاش می کند با پشتوانه ای قانونی و اندیشه ای آسوده همه مردم با کمک سرویسهای نوین و ابزارهای قدرتمند و ساده از خدمات مالی به راحت ترین شکل ممکن بهره مند شوند تا لذت یک تراکنش بانکی آسان در هر زمان ، هر مکان و هر مبلغی را به راحتی تجربه کنند.

    شما می توانید بر اساس نیازتان درگاه پرداخت خود را از پرداخت یار بانک مرکزی دریافت کنید. آیدی پی درگاه پرداخت شما را در سریعترین زمان ممکن در اختیارتان می گذارد و شما می توانید با چند کلیک ساده درگاه پرداخت امن خود را دریافت کنید.

    هدف آیدی پی ارائه خدمات امن و کاربردی در ساده ترین شکل ممکن است تا کاربران بتوانند با خیالی آسوده در دنیای الکترونیک تراکنش های مالی خود را انجام دهند. همچنین دریافت درگاه پرداخت از پرداخت یار معتبر بانک مرکزی می تواند به صاحبان کسب و کارها کمک کند تا اعتماد مشتریان خود را جلب کنند و بدون نگرانی و دغدغه خدمات خود را ارائه داده و هزینه آن را در راحت ترین شکل ممکن دریافت کنند.

    در مطالب آیدی پی :

     کم کارمزد ترین درگاه پرداخت
    مطلب قبلی:

    کم کارمزدترین درگاه پرداخت

    زمان مطالعه: ۵ دقیقه

    ۱ دیدگاه

    استفاده کردم

    افزودن دیدگاه جدید

    CAPTCHA ی تصویری
    کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.