۳ روند فین تک که در ۲۰۲۱ متحول می شوند!

۳ روند فین تک که در ۲۰۲۱ متحول می شوند!

قرار است فین تک در چه زمینه ای متمرکز شود و به دنبال حل چه مشکلاتی بگردد؟

حتما مقالات بسیار زیادی راجع به تسریع تجارت الکترونیکی، دیجیتالی شدن خدمات مالی و سایر پیش بینی های کلیشه ای فین تک خوانده اید. اما حالا چه؟ حالا که قرنطینه ی کرونا مسیر را برای فین تک هموار کرده است، این صنعت در کجا تمرکز خواهد کرد و چه مشکلاتی برای حل باقی می مانند؟

برای یافتن پاسخ این سوالات به خواندن این مطلب از وبلاگ آیدی پی ادامه دهید. ما سه بخش از صنعت فین تک را در نظر خواهیم گرفت که شایان توجه بیشتری می باشند.

 

۱. پرداخت های "ایمن از کرونا" که در حال حاضر به طور گسترده در دسترس هستند، به اتوماسیون نیاز دارند.

در دهه ۲۰۱۰ پیش بینی می شد که به زودی  پرداخت دیجیتال جایگزین پول نقد، چک و سایر پرداخت های کاغذی خواهد شد. اکنون به لطف ویروس کرونا دیگر کسی تمایل به لمس کاغذ ندارد و مردم خواستار پرداخت "ایمن از کرونا" یا همان پرداخت های دیجیتال هستند.

حالا که سازمان ها کارت های اعتباری، کیف پول های دیحیتال و روش های پرداخت با سرعت را پذیرفته اند، چه کاری باقی مانده است؟ در یک کلام: اتوماسیون.

بخش بزرگی از درآمد ماهانه ی مشاغل کوچک درگیر حساب های دریافتی و حساب های پرداختی است. تحقیقاتی بر روی این امر انجام گرفته است و نتایج اولیه حاکی از آن هستند که مشکلات جریان پول نقد می توانند آنقدر جدی باشند که یک تجارت را از پای بیاندازند.

دانشگاه هاروارد طی تحقیقاتی دریافت که ۳۳/۶ درصد از مشاغل کوچک آمریکا از ژانویشه ۲۰۲۰ بسته شده اند. با داشتن بستر بهتری از فین تک جلوی چند مورد از این مشکلات را می توان گرفت؟

بسیاری از شرکت ها به طور خودکار فاکتورها را از طریق ایمیل و پیام ارسال می کنند. این امر سبب صرفه جویی در وقت و جلوگیری از بحران های ناشی از جریان پول نقد می شود. شرکت هایی که همچنان فاکتور ها را فکس می کنند یا به صورت دستی تحویل می دهند خود را تحت ریسکی جدی قرار می دهند.

انتظار می رود که در سال ۲۰۲۱ اتوماسیون های بسیاری در زمینه های حساب های دریافتی، حساب های پرداختی و سایر فرآیند های حسابداری در زمینه ی فین تک صورت گیرد.

روند های فین تکر در سال 2021

۲. روش "اکنون بخرید، بعدا حساب کنید" تا کجا می تواند گسترش یابد.

سیستم عامل های "اکنون بخرید، بعدا حساب کنید" (BNPL) در حال گسترش در تجارت الکترونیکی مصرف کنندگان هستند. چه یک دوچرخه ی ۱۰۰۰ دلاری یا یک کفش ۵۰ دلاری بخرید، به احتمال زیاد سایت تجارت الکترونیکی شما را به پرداخت اقساط از طریق پلتفرم های BNPL می کند. این موضوع خرید را برای بسیاری از مصرف کننده ها راحت تر می کند. زیرا نرخ بهره ی سالانه صفر درصد است و می توانند پرداخت ها را در ۶ ماه پخش کنند.

تا کنون ۲۵ پلتفرم BNPL راه اندازی شده اند که بر سر مشتریان مشترک (سایت های تجارت الکترونیکی) با یکدیگر رقابت می کنند. تا زمانی که در بازار هدف خود تنوع ایجاد نکنند، همچنان باید بر سر به دست آوردن مشتری های محدود با یکدیگر رقابت کنند و در آخر بیشترشان محکوم به شکستند. سوا این است که این تنوع و گسترش در چه زمینه ای باید صورت گیرد؟

فناوری های BNPL برای بازارهای پیچیده مناسب نیستند. سیستم عامل های BNPL که قادر به نفوذ در وام های ماشین ، خانه و دانشجویی نیستند، احتمالا تنوع را در وام های عمومی B2B ایجاد می کنند. از لوله کشی و برق کاری گرفته تا کلینیک های پزشکی و موسسات حقوقی و کافی شاپ ها و فروشگاه های خانوادگی؛ بسیاری از مشاغل کوچک تا متوسط که نیاز به بودجه دارند.

تا پیش از این چنین مشاغلی به احتمال قوی به دریافت وام از بانک ها روی می آوردند اما با پیشنهادهای سیستم عامل های BNPL که نرخ بهره ی سالانه ی صفر درصد را پیشنهاد می کنند، ممکن است تصمیمشان تغییر کند. یک گام بزرگ در فین تک می تواند پاسخ بانک ها و موسسات اعتباری در پاسخ به این تغییر باشد.

۳ روند فین تک که در ۲۰۲۱ متحول می شوند!

 

۳. جنگ فین تک بین بازارهای آنلاین اتومبیل و نمایندگی ها

Cazoo، یک بازار آنلاین برای اتومبیل های دست دوم در انگلیس، سال موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته است. این شرکت توانست به باشگاه استارت آپ های "یونیکورن" با ارزشی بیش از ۱ میلیارد دلار بپیوندد.

نمایندگی های فروش انگلستان نیز از تجارت الکترونیکی استقبال کرده اند. پلتفرم خرده فروشی خودرو GForces گزارش داد که خریدهای خودروی انگلیس از طریق نرم افزار این شرکت در سال ۲۰۲۰، ۱/۲۸۸ درصد افزایش پیدا کرده و ارزشی به حدود ۵۰۰ میلیون پوند کسب کرده است.

تقاضا برای پرداخت های "ایمن از کرونا" و تامین مالی آسان هردو این روند را تقویت می کردند. Cazoo پیشنهاد وامی آنلاین با نرخ بهره ی ۸/۹ درصد را سریعا ارائه داد. این کار بسیار خوشایند تر از ۳ ساعت بحث با مسئول مالی یک نمایندگی در دفتری بدون پنجره و با ماسک است، نه؟ جای تعجب نیست که GForces در تلاش برای دیجیتال سازی بودجه و مصوبات فوری را برای شرکای نمایندگی است.

اگر گزینه های تأمین مالی دیجیتال در نمایندگی ها با Cazoo در تعادل باشند، کدام یک رقابتی تر خواهد بود؟ ایالات متحده، تقریباً یک سال جلوتر از انگلیس در این نبرد، پیش بینی ای ارائه می دهد. نسخه های شبه Cazoo در ایالات متحده (Carvana  و Vroom) در بدو ورود نمایندگی های فروش حضوری (که تا قبل از کرونا همچنان باپرجا بودند) را به وحشت انداختند.

اکنون نمایندگی ها دریافتند که حضور فیزیکی یک مزیت رقابتی است. آن ها، بر خلاف پلتفرم هایی که تنها آنلاین فعالیت می کنند، عضوی از اجتماع هستند. از تیم های ورزشی جوانان حمایت مالی و به موسسات خیریه محلی کمک مالی می کنند. هنگامی که فناوری تأمین مالی دیجیتال بازی را به تساوی بکشاند، Cazoo ممکن است به جای حمله خود را در دفاع بیابد.

 

نکته ی قابل ذکر:

در این مطلب بدون هیچ قصدی بانک ها و موسسات اعتباری بسیار دست کم گرفته شدند. اما آنان نیز به سهم خود بسیار پرداخت های ایمن از کرونا رو تشویق می کنند و برای همکاری با سیستم عامل های BNPL آماده می شوند.

در مطالب آیدی پی :

۴۱ آمار از ارزهای رمزنگاری شده که باید بدانید.
مطلب قبلی:

۴۱ آمار از ارزهای رمزنگاری شده که باید بدانید.

زمان مطالعه: ۲۲ دقیقه
گزارش پرداخت های جهانی در سال ۲۰۱۹
مطلب بعدی:

گزارش پرداخت های جهانی در سال ۲۰۱۹

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.