۴۱ آمار از ارزهای رمزنگاری شده که باید بدانید.

۴۱ آمار از ارزهای رمزنگاری شده که باید بدانید.

در این مطلب مهمترین آمار ارزهای رمزنگاری شده را برای شما جمع آوری کردیم.اگر میخواهید وارد این حوزه شوید، به شما کمک می کند با دیدی بازتر انتخاب کنید.

بیت کوین اولین ارز رمزگذاری شده ی غیر متمرکز بود که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد و از آن زمان رشد بسیار چشمگیری داشته است. میزان موفقیتی که بیت کوین کسب کرده است، اشکالات موجود در سیستم بانکی سنتی ما را برملا می کند. همچنین هزاران ارز رمزنگاری شده دیگر به نام "آلت کوین ها (alt-coins)" را به ارمغان آورده است.

امروزه بسیاری از کسب و کارها در سرتاسر دنیا اشکال مختلف ارز رمزنگاری شده را به عنوان ابزار پرداخت کالاها و خدمات قبول می کنند.

با توجه به محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده، ما تصمیم گرفته ایم در این مطلب از وبلاگ آیدی پی مهمترین آمار ارزهای رمزنگاری شده را برای شما جمع آوری کنیم تا تمام اطلاعاتی که نیاز دارید را یکجا داشته باشید و اگر می خواهید وارد این عرصه شوید با دیدی بازتر انتخاب کنید.

 

آمارهای ارزهای رمزنگاری شده جالب:

در لیست زیر چند آمار حیرت آور از ارزهای رمزنگاری شده را می توانید مشاهده کنید.

  • از ماه مه سال ۲۰۲۰، سقف بازار ارزهای رمزپایه ۲۶۵/۵۴۵ میلیارد دلار است.
  • بازار جهانی بلاکچین تا سال ۲۰۲۳ به ۲۳/۳ میلیارد دلار می رسد.
  • بیت کوین به تنهایی ۶ میلیارد دلار از معاملات آنلاین روزانه را تشکیل می دهد.
  • بین سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۲۰، بیت کوین ۱۹۳۶۳۹/۳۶ درصد سود کسب کرده است.
  • پیش بینی می شود بازار ارزهای رمزنگاری شده با نرخ رشد مرکب سالیانه ۵۶/۴ درصد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ رشد کند.
  • در سطح جهانی، کاربران ارز رمزنگاری شده بیش از ۴۰ میلیون نفر بوده اند.
  • ترکیه کشوری است که بالاترین نرخ پذیرش ارز رمزنگاری شده (۲۰ درصد) را دارد.

با توجه به مدت نسبتاً کمی که ارزهای رمزنگاری شده وجود داشته اند، ارقام بالا بسیار فریبنده اند. همین آمار و ارقام باید کافی باشند که بفهمیم چرا دنیا خواستار پذیرش هرچه بیشتر ارزهای رمزنگاری شده است.

 

آمار ارزهای رمزنگاری شده عمومی:

بیایید نگاهی به بیت کوین، ارزهای رمزنگاری شده، بلاکچین و نقاط عطف مختلفی که تاکنون بدست آمده اند داشته باشیم.

 

۱. هر سه ثانیه یک پست از بیت کوین در شبکه های اجتماعی ظاهر می شود.

یک آمار اخیر ارز رمزنگاری شده نشان می دهد که ۲۸۸۶۶ پست رسانه اجتماعی در بیت کوین روزانه به صورت آنلاین ارسال می شود. اگر ما محاسبات را انجام دهیم، هر ساعت حدود ۱۲۰۳ پست ارسال می شود. یعنی حدود ۲۰ پست در دقیقه!

 

۲. بین سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۲۰، بیت کوین ۱۹۳۶۳۹/۳۶ درصد سود کسب کرده است.

طبق آمار رشد ارزهای رمزنگاری شده، بیت کوین عملکرد بسیار بهتری نسبت به کالاهایی مانند طلا داشته است. در حال حاضر، قیمت طلا در هر اونس (حدود ۲۸ گرم) ۱۷۲۳/۷۶ دلار است، در حالی که قیمت بیت کوین در حدود ۹۶۴۸/۲۲ دلار معامله می شود.

 

۳. بیت کوین محبوب ترین ارز رمزنگاری شده است.

بیت کوین ۶۸/۷ درصد از کل بازار ارزهای رمزپایه را اشغال می کند که معادل مبلغی حدود ۱۱۷ میلیارد دلار است. همچنین، آمار ارزهای رمزنگاری شده برای سال ۲۰۲۰ نشان می دهد که سقف بازار بیت کوین به تنهایی از کل ارزهای رمزنگاری شده ی دیگر بالاتر است.

 

مرتبط بخوانید: چرا بیت کوین بخریم؟! آیا واقعا این خرید سودآور است؟!

۴۱ آمار از ارزهای رمزنگاری شده که باید بدانید.

 

۴. ریپل (XRP) در سال ۲۰۱۷ بالاترین نرخ رشد را در میان ارزهای رمزنگاری شده داشته است.

در سال ۲۰۱۷، بیت کوین بالاترین نرخ رشد خود را تجربه کرد تا به بالاترین ارزش خود یعنی ۱۹۷۸۳ دلار برسد. با این حال، آمار جهانی ارزهای رمزنگاری شده حاکی از آن است که در همان سال، ارز رمزنگاری شده ی دیگری نیز به نقطه عطفی خود رسیده و از بیت کوین در درصد رشد پیشی گرفته بود. بیت کوین در سال ۲۰۱۷، ۱۳۱۸ درصد رشد را تجربه کرد، در حالی که درصد رشد ریپل در ۳۶۰۱۸ درصد ثابت شد.

 

۵. تقریباً ۹۸۰ میلیون بدافزار در سرتاسر جهان وجود دارد.

بدافزار قطعه ای از کد است که برای دستیابی غیر مجاز به سیستم رایانه ای استفاده می شود و می تواند برای سرقت اطلاعات حساس از رایانه شما، مانند کلید خصوصی کیف پول بیت کوین، مورد استفاده قرار گیرد. با این اوصاف، بهتر است یک نرم افزار آنتی ویروس قوی برای ایمن نگه داشتن اطلاعاتتان تهیه کنید.

 

۶. ده ارز رمزنگاری شده اول با بالاترین سقف بازار، حدود ۸۸٪ از ارزش کل ارزهای رمزنگاری شده را تشکیل می دهند.

ده ارز رمزنگاری شده اول با بالاترین سقف بازار شامل بیت کوین، اتریوم، ریپل، تتر، بیت کوین کش، بیت کوین اس وی، لایت کوین، بایننس کوین، EOS و تزوس می باشد.

 

مرتبط بخوانید: شش ارز دیجیتال به جز بیت کوین که باید درباره آن ها بدانید!

 

۷. مبادلات ارزهای رمزنگاری شده در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ از مرز ۳۰۰ گذشته است.

صرافی ها به عنوان واسطه بین خریداران و فروشندگان ارزهای رمزنگاری شده فعالیت می کنند. خدمات آنها شامل تراکنش های ارز رمزنگاری شده و معاملات رمزنگاری به رمزنگاری می باشد.

 

۸. تعداد خودپردازهای بیت کوین در سراسر دنیا ۷۷۲۲ دستگاه است.

خودپردازهای بیت کوین به دلیل سهولتی که در اختیار خریداران، فروشندگان یا مبادله کنندگان بیت کوین قرار می دهند، در حال افزایش هستند. ایالات متحده بیشترین تعداد خودپرداز بیت کوین (۵۷۸۰ دستگاه) را در خود جای داده است و پس از آن کانادا (۷۷۵ دستگاه) و انگلیس (۲۹۲ سایت) قرار دارند.

طبق آمار ارزهای رمزنگاری شده برای سال ۲۰۲۰، کشورهایی مانند نیجریه، نیوزیلند، مغولستان، هند و چند کشور دیگر فقط یک دستگاه خودپرداز بیت کوین دارند.

 

۹. ۱۷۹۹ توکن از اواسط سال ۲۰۱۶ فروش داشته اند.

فروش توکن ها با مسترکوین در سال ۲۰۱۳ آغاز شد. همچنین اتریوم در سال ۲۰۱۴ توانست مقدار زیادی بیت کوین (تا ۳۷۰۰ بیت کوین به ارزش ۲/۳ میلیون دلار) از فروش توکن به دست آورد.

با این حال، آمار مربوط به رشد ارزهای رمزنگاری شده به ما می گوید که تجارت واقعی توکن ها تا سال ۲۰۱۶ که انواع مختلفی از توکن ها میلیارد ها دلار درآمد داشتند، شروع نشده بود.

 

توکن چیست؟ توکن، نماینده یک دارایی تایید شده و دارای ارزش مانند ارز، آثار هنری، آیتم‌های بازی‌های کامپیوتری و غیره است. توکن در دنیای ارزهای رمزنگاری شده، به ارزی گفته می‌شود که معمولا بر پایه یک بلاک چین دیگر ساخته شده است. توکن‌ها برخلاف کوین‌ها دارای یک بلاک چین اختصاصی نیستند و برای این‌که کارایی یک کوین را حفظ کنند، معمولا از بستر بلاک چین یکی از کوین‌ها استفاده می‌کنند.

 

۱۰. روزانه ۱۸۰۰ بیت کوین جدید به بازار اضافه می شود.

البته این تعداد به دلیل نصف شدن اخیر بیت کوین می تواند کاهش یابد.

 

۱۱. اتریوم در ژانویه ۲۰۱۸ به بهترین عملکرد خود، یعنی ۱۴۱۷ دلار برای هر اتر، رسید.

در سال ۲۰۱۷، اتریوم بیش از ۱۳۰۰۰ برابر ارزش اولیه خود رشد کرد و ۱.۲ میلیون معامله کسب کرد. در حال حاضر هر واحد اتریوم معادل ۲۰۰ دلار است.

 

مرتبط بخوانید:‌ اتریوم چیست؟

 

۱۲. بیش از ۱۸/۳ میلیون بیت کوین استخراج شده و از ۳ ماه اول ۲۰۲۰ موجود است.

با این حساب حدود ۲/۷ میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است، زیرا سقف بیت کوین فقط ۲۱میلیون است. با این حال، بر اساس محاسبات به دست آمده از آمار رمزنگاری، صد سال طول می کشد تا آخرین بیت کوین استخراج شود.

 

۱۳. انتظار می رود که آلت کوین جدیدبا نام لیبرا کوین حداکثر تا ۱۰۰۰ معامله در هر ثانیه اعتبار داشته باشد.

بیت کوین، که اتفاقاً سوگلی همه ارزهای رمزنگاری شده است، فقط حدود ۱۲ معامله در هر ثانیه را پردازش می کند (اگرچه فقط برای هفت معامله در هر ثانیه طراحی شده بود). در مقابل ارز جدید لیبرا کوین می تواند تا هزار معامله در ثانیه را پردازش کند. این بدان معناست که معاملات با استفاده از لیبرا کوین سریعتر از معاملات بیت کوین انجام می شود. این موضوع می تواند یک نقطه عطف جدید در دنیای ارزهای رمزنگاری شده باشد.

 

۱۴. اولین خرید بیت کوین در زندگی واقعی برای دو پیتزا بود و قیمت آن ۱۰۰۰۰ بیت کوین بود.

این اتفاق در ۲۲ مه ۲۰۱۰ بین دو عضو انجمن بیت کوین رخ داد. با توجه به قیمت فعلی، این مقدار بیت کوین معادل بیش از ۹۰ میلیون دلار است.

 

۱۵. بیت کوین به تنهایی ۶ میلیارد دلار از معاملات آنلاین روزانه را به خود اختصاص می دهد.

فقط دو شبکه برتر پرداخت در آمریکا می توانند از این رقم پیشی گیرند.

 

۱۶. امروزه به غیر از بیت کوین، ۵۰۹۸ نوع ارز رمزنگاری شده وجود دارد.

بیت کوین راه را برای ارز رمزنگاری شده هموار کرد و اکنون هزاران ارز رمزنگاری شده دیگر به بازار هجوم آورده اند. ارزهایی مانند اتریوم لاکچین منحصر به فرد خود را دارند و برخی دیگر مانند لیبرا کوین برای برطرف کردن نواقص بیت کوین (مانند تعداد معاملات کم در هر ثانیه) ساخته شده اند.

 

آمار پذیرش ارزهای رمزنگاری شده

هر روز کاربران جدیدی به شبکه ارزهای رمزنگاری شده اضافه می شوند. همچنین، تعداد معاملات ارز رمزنگاری شده که روزانه انجام می شود، متناوبا در حال افزایش است. در ادامه برخی از برترین آمارهای پذیرش ارزهای رمزنگاری شده را برای اطلاع بیشتر شما عزیزان را نوشته ایم. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم:

 

۱۷. در زمستان بهار ۲۰۱۹ کاربران جهانی کیف پول بلاک چین ۴۵ میلیون نفر بودند.

در بهار ۲۰۱۹ بیش از ۴۰ میلیون کاربر کیف پول بلاک چین وجود داشته است. این تعداد در مقایسه با آمار ثبت شده در بهار ۲۰۱۶ که ۱۱ میلیون نفر بود، افزایش قابل توجهی داشته است.

 

۱۸. ۷۷ درصد عرصه مالی جهانی می توانند تا سال ۲۰۲۰ از فناوری بلاکچین استفاده کنند.

عرصه مالی یکی از ذینفعان و سرمایه گذاران اصلی بلاکچین بوده است. چرا که فناوری بلاکچین دارای ویژگی های بسیاری است که عرصه مالی را به مسیر پیشرفت هدایت می کند. این ویژگی ها شامل بهبود امنیت، افزایش سرعت معامله، حسابرسی کارآمد و هزینه پایین عملیات است. علاوه بر این ها، فناوری بلاکچین می تواند ۳۰ درصد از هزینه های زیرساختی بانک ها را کاهش دهد.

 

مرتبط بخوانید:‌ تکنولوژی بلاک چین چیست؟ توضیحات گام به گام برای مبتدیان.

 

۱۹. ۷۵ درصد از صنعت اینترنت اشیا می توانند تا پایان سال ۲۰۲۰ از فناوری بلاکچین استفاده کنند.

 

اینترنت اشیا چیست؟ اینترنت اشیا (Internet of Things : IoT) که به آن «اینترنت چیزها» نیز گفته می‌شود، به میلیاردها دستگاهی اشاره دارد که در سراسر جهان قرار دارند، اکنون به اینترنت متصل شده‌اند، داده‌ها را بدون دخالت انسان گردآوری می‌کنند و با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

 

ترکیبی از فناوری بلاکچین و اینترنت اشیا می تواند یک قدم انقلابی باشد. اینکه بتوانید از هر مکان اطلاعات متعددی را منتقل کنید و بلاک چین بتواند صحت این اطلاعات را تایید کند یک قدم بسیار نوین و بزرگ است. ادغام اینترنت اشیا و بلاک چین می تواند موجب افزایش سرعت تبادل داده، بهبود امنیت پرونده ها، هزینه کم و دقت بالاتر شود.

 

مرتبط بخوانید: ۸ راه حل اینترنت اشیا برای ارائه کتتدگان مالی (و چگونگی توسعه آن)

 

۲۰. استفاده از فناوری بلاکچین می تواند سبب شود که موسسات مالی سالانه تا سقف ۱۲ میلیارد دلار پس انداز کنند.

اداره ی یک موسسه ی مالی به دلیل سیستم ها و فرایندهای قدیمی پرهزینه است. تا به امروز عرصه ی مالی در برابر هرگونه تغییری مقاومت کرده است. این موضوع سبب از دست دادن میلیاردها پول به دلیل سرقت ها، هزینه های اضافی از اشخاص ثالث و افزایش هزینه های بهره برداری شده است. با این حال، با ورود فناوری بلاکچین می توان بسیاری از موارد را حل کرد و ضررها را تا حد ممکن کاهش داد.

 

۲۱. بیت کوین به طور متوسط ​​حدود ۳۵۰۰۰۰ از معاملات روزانه در بلاکچین را بر عهده دارد.

 

در سال ۲۰۱۷، نعداد عملیات های روزانه ی بیت کوین در بلاکچین در بالاترین سطح و به تعداد ۴۹۰۶۴۴ معامله در روز بود. این رقم پس از سقوط قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ به حدود ۳۵۰۰۰۰ تا کاهش یافته است. با این حال، بیماری همه گیر کرونا باعث کاهش بیشتر این رقم شد و در حال حاضر تعداد معاملات حدود ۲۵۰۰۰۰ در روز است.

 

۲۲. صرافی کوین بیس بیش از ۳۰ میلیون کاربر ارز رمزنگاری شده دارد.

 

صرافی کوین بیس چیست؟ اگر قصد معامله با رمزارزها را دارید، به یک پلتفرم جهت انجام مبادلات و یک واسطه جهت اتصال به شبکه نیاز دارید. صرافی کوین بیس یک شرکت تبادل دارایی‌های دیجیتالی جهانی است که محلی را جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کوین بیس یکی از بزرگترین صرافی های ارز رمزنگاری شده در جهان است که به شما امکان خرید، فروش و حتی ذخیره محبوب ترین ارزهای رمزپایه را در بازار می دهد. این شرکت که در آمریکا مستقر است، در ژوئن ۲۰۱۲ تاسیس شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار معامله به دست آورده است. در سال ۲۰۱۷، تعداد کارمندان کوین بیس فقط ۱۳.۳ میلیون نفر بود. با این حال، تعداد فعلی بیش از دو برابر این رقم است.

 

آمار ارزهای رمزنگاری شده براساس کشور

طبق آمار ارزهای رمزنگاری شده توسط کشورها، برخی از کشورها مقررات سختگیرانه ای در مورد معاملات ارز رمزنگاری ورودی، خروجی و داخلی وضع کرده اند. هدف این سختگیری ها جلوگیری از استفاده از ارزهای رمزپایه برای کلاهبرداری یا سرقت وجوه عمومی است. با این حال، برخی از کشورهای دیگر مانند ترکیه نرم تر هستند و حتی فعالیت هایی مانند استخراج و تجارت ارزهای رمزپایه را تشویق می کنند.

 

۲۳. ۷۹ درصد صاحبان ارزهای رمزنگاری شده در انگلیس در بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند.

بیت کوین به عنوان ارز پایه برای سایر ارزهای رمزپایه فعالیت می کند و می توان از آن برای خرید هر ارز رمزنگاری شده دیگر در مبادلات استفاده کرد.

 

۲۴. چین احتمالاً اولین کشوری خواهد بود که بانک مرکزی ارز دیجیتال (CBDC) مجهز به بلاکچین را راه اندازی می کند.

این کشور از بالاترین میزان پرداخت آنلاین برخوردار است و ارز دیجیتال خود چین می تواند تا اواسط سال ۲۰۲۰ آغاز به کار کند. کشورهای دیگر مانند دبی، ونزوئلا، استونی، روسیه، سوئد و ژاپن می توانند ارزهای رمزنگاری شده متعلق به خود را به زودی راه اندازی کنند.

 

۲۵. پیش بینی می شود هزینه های دولت فدرال ایالات متحده برای بلاکچین تا سال ۲۰۲۲ به ۱۲۳/۵ میلیون دلار برسد.

طبق آمارهای بلاکچین ، این رقم افزایش قابل توجهی از ۱۰/۷ میلیون دلار هزینه شده در سال ۲۰۱۷ است. دولت ایالات متحده و سایر سازمان های خصوصی از برنامه هایی برای شروع یک سری پیاده سازی های بلاکچین در بخشهای مختلف اقتصاد و زیرساخت های کاری خبر داده اند.

 

۲۶. ایالات متحده بیشترین میزان فروش توکن (۴۸ درصد) را داشته است.

به دنبال افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷، هزاران ارز رمزنگاری شده ی جدید ایجاد شدند. ICO برای جمع آوری سرمایه برای هر ارز رمزنگاری شده ی جدید مورد استفاده قرار گرفت. آمارهای مربوط به حجم ارزهای رمزنگاری شده براساس کشورها نشان می دهد که ۴۸٪ از کل فروش توکن ها از ایالات متحده، ۱۲/۷۸٪ از سنگاپور و ۱۰/۵٪ دیگر از انگلیس بوده است. فقط در سال ۲۰۱۷، از فروش توکن ۵/۶ میلیارد دلار جمع شده است که بیشتر آنها طرح های کلاهبرداری بوده است.

 

ICO چیست؟ عرضه اولیه سکه (Initial Coin Offering) یا همان آی‌سی‌او (ICO)، روشی برای جذب سرمایه و فرصتی برای سرمایه‌گذاری است که در آن توکن‌ها (همان ارزهای دیجیتال) یک پروژه، پیش از راه‌اندازی پروژه فروخته می‌شوند و افراد می‌توانند با خریدن توکن‌ها در آن سرمایه‌گذاری کنند. در ICO توکن‌های یک پروژه مبتنی بر بلاک چین در آینده کاربرد خواهند داشت که باعث می‌شود از نظر تئوری در صورت موفقیت پروژه، ارزش آن‌ها نیز بالا برود.

 

۲۷. ترکیه کشوری است که بیشترین میزان پذیرش ارز رمزنگاری شده را دارد.

ترکیه دارای اقتصادی رو به زوال است و در حال حاضر در جنگ تجاری با ایالات متحده است. این مسئله به طور گسترده بر ترکیه و ارزش پول آن در بازار تأثیر گذاشته است. بسیاری در ترکیه ارز رمزنگاری شده را راهی برای خروج از سقوط اقتصادی اخیر می دانند و سرمایه گذاری زیادی در آن انجام می دهند.

آمارها درباره نرخ پذیرش ارزهای رمزنگاری شده نشان می دهد که ۲۰ درصد از جمعیت ترکیه در حال حاضر کاملا بر اطلاعات ارزهای رمزنگاری شده تسلط دارند که این رقم بالاترین میزان در بین همه ی کشورها است.

 

۲۸. استخراج کنندگان بیت کوین در چین ۶۶ درصد از نرخ هش جهانی را تشکیل می دهند.

 

نرخ هش متریکی است که کل قدرت محاسباتی مورد نیاز برای تأیید بلوک های بلاکچین بیت کوین را نشان می دهد یا به عبارتی دیگر مقدار کل قدرت پردازشی که ماینرها یا استخراج کننده ها به شبکه اختصاص داده‌اند می باشد.

اگرچه چین قوانین سختگیرانه ای در مورد استفاده از ارزهای رمزنگاری شده در کشور خود دارد، اما قیمت کم برق و فناوری پیشرفته، این کشور را به مکانی ایده آل برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده تبدیل کرده است. به همین دلیل از بزرگترین شرکت های استخراج کننده ی ارزهای رمزنگاری شده در چین مستقر هستند.

 

آمار بازار ارزهای رمزنگاری شده

در دنیای ارزهای رمزپایه ، زمان یک فاکتور اساسی است زیرا به دلیل نوسانات زیاد بازار، همه چیز می تواند به سرعت تغییر کند. برای درک نحوه عملکرد بازار ارزهای رمزنگاری شده، می توانید آمارهای زیر را بررسی کنید.

 

۴۱ آمار از ارزهای رمزنگاری شده که باید بدانید.

.

۲۹. در فوریه ۲۰۱۸، بازار ارزهای رمزپایه طی ۲۴ ساعت ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت.

افزایش قیمت چندین ارز رمزنگاری شده در سال ۲۰۱۷ باعث شد که دولت ها مقررات سختگیرانه ای راجع به استفاده و معاملات ارزهای رمزنگاری شده وضع کنند. این موضوع منجر به ایجاد وحشت در بین کاربران شده و باعث شد که سرمایه گذاری های خود را پس بگیرند.

 

۳۰. پیش بینی می شود بازار جهانی بلاکچین تا سال ۲۰۲۳ به ۲۳/۳ میلیارد دلار برسد.

 در سال ۲۰۱۸، آماری از اندازه بازار ارزهای رمزنگاری شده نشان داد که ارزش بازار بلاکچین فقط ۱/۲ میلیارد دلار است. در سال ۲۰۱۹، این رقم به ۲/۲ میلیارد دلار رسید. انتظار می رود رشد سال به سال این بازار رو به افزایش باشد.

 

۳۱. پیش بینی می شود جهان تا سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۵/۹ میلیارد در فناوری مرتبط با بلاکچین هزینه کند.

هزینه جهانی در زمینه فناوری مرتبط با بلاکچین در سال ۲۰۱۸، ۱/۵ میلیارد دلار بود. پیش بینی می شود که هرچه صنایع بیشتری بخواهند ویژگی های بلاکچین را در زیرساخت های خود ادغام کنند، این رقم رشد بیشتری خواهد کرد.

 

۳۲. در سال ۲۰۲۰، توکن ها فقط ۲۰ میلیون دلار فروش داشته اند.

این رقم در مقایسه با میلیارد ها میلیارد دلار فروش در ICO فقط در سال ۲۰۱۷ بسیار ناچیز است.

چه چیزی اشتباه پیش رفت؟

براساس گزارش ها رفته رفته توکن های بیشتری تقلبی و با هدف کلاهبرداری از آب در آمدند و ثابت کردند که ارزش سرمایه گذاری ندارند. آمار معاملات ارز رمزنگاری شده نشان می دهد که ۸۰ درصد ICO های منتشر شده در سال ۲۰۱۷ کلاهبرداری برای سرقت از مردم یا جمع آوری کمک مالی برای پروژه های مهم رمزنگاری بوده اند.

 

۳۳. از ۱۷ مه سال ۲۰۲۰، سقف بازار ارزهای رمزپایه ۲۶۵/۵۴۵ میلیارد دلار است.

بیت کوین همچنان بالاترین سهامدار بازار ارزهای رمزپایه است و پس از آن اتریوم قرار دارد. با این حال ، هزاران ارز رمزنگاری شده دیگر نیز وجود دارد که نقش خاص خود را در رشد بازار ایفا می کنند.

 

۳۴. پیش بینی می شود بازار ارزهای رمزنگاری شده با نرخ رشد مرکب سالانه ۵۶.۴ درصد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ رشد می کند.

اگرچه این نرخ به اندازه نرخ رشد مرکب سالانه ی ثبت شده در سال ۲۰۱۷ قابل توجه نیست، اما قیمت بیت کوین از ۳۸۱۶/۰۸ دلار در پایان سال ۲۰۱۸ به ۹۴۷۲/۷۳ دلار در ۳ ماه اول ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

 

۳۵. استارت آپ های ارزهای رمزنگاری شده از سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد دلار از طریق ICO سرمایه گذاری کرده اند.

بین سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، ICO بیش از ۱۸ میلیارد دلار فروش داشته است. وقتی این رقم را با ۲ میلیارد دلار جمع آوری شده در سال ۲۰۱۶ جمع کنیم، در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیارد دلار سرمایه داریم. گرچه روند ICO بین سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به شدت کاهش یافته است، اما میلیون ها دلار نیز به عنوان فروش توکن در این بازه زمانی تولید شده است.

 

آمار استخراج ارز رمزنگاری شده

استخراج یک فرآیند اساسی در دنیای ارزهای رمزنگاری شده است. این سیستم از شبکه بلاکچین استفاده می کند و تنها راه ورود رمزنگاری های جدید به بازار است.

خب روند استخراج ارز رمزنگاری شده چگونه کار می کند؟

 

۳۶. استخراج بیت کوین به تنهایی سالانه حدود ۷۷/۷۸ ترا وات ساعت برق نیاز دارد.

استخراج ارز رمزنگاری شده برق زیادی مصرف می کند و بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست. آمار مصرف برق ارز رمزنگاری شده نشان می دهد که دشواری استخراج بیت کوین از کمتر از یک تریلیون در سال ۲۰۱۷ به ۱۶/۱۰ تریلیون در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. این بدان معناست که ماینرها برای استخراج یک بلوک بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به ۱۶ برابر انرژی مورد نیاز بیشتر برای استخراج همان بلوک در ۲۰۱۷ نیاز دارند.

 

۳۷. به ازای هر ۲۱۰۰۰۰ بلوک تأیید شده در بلاکچین، پاداش بیت کوین برای ماینرها نصف می شود.

هنگامی که بیت کوین در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد، پاداش استخراج کنندگان ۵۰ بیت کوین تعیین شد. آمار استخراج ارزهای رمزنگاری شده نشان می دهد که جدیدترین نصف شدن پاداش بیت کوین در ۱۱ مه سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاده است. اما پیش از این، دو مورد کاهش دیگر بیت کوین وجود داشته است: یکی در سال ۲۰۱۲ (کاهش پاداش به ۲۵ بیت کوین) و دیگری در سال ۲۰۱۶ (کاهش پاداش به ۱۲/۵ بیت کوین). و آخرین کاهش اخیرا بود که بیت کوین این پاداش را به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش داد.

 

۴۱ آمار از ارزهای رمزنگاری شده که باید بدانید.

 

۳۸. به ازای هر بلوک تأیید شده که به بلاک چین اتریوم اضافه می شود، پاداش ۲ اتر به ماینر تعلق می گیرد.

در ابتدا به ازای هر بلوک استخراج شده به ماینر ۵ اتر پاداش تعلق می گرفت. هارد فورک بیزانس در اواخر سال ۲۰۱۷ پاداش را به ۳ اتر کاهش داد. به دنبال آن هارد فورك قسطنطنیه در اوایل سال ۲۰۱۹، متعاقباً پاداش را از ۳ به ۲ اتر كاهش داد.

 

هارد فورک چیست؟ در دنیای ارزهای رمزنگاری شده، هرتغییر در پروتکل یا آپدیت نرم‌افزار که باعث شود قوانین قبلی منسوخ شده و کد جدیدی استفاده شود، هارد فورک نامیده می‌شود. در این فورک تمامی شرکت‌کنندگان باید نرم‌افزار خود را به روزرسانی کنند تا قادر باشند در تایید تراکنش‌ها و اعتبارسنجی آنها شرکت کنند.

 

۳۹. تأیید معامله بیت کوین به طور متوسط ​​۱۰ دقیقه طول می کشد.

۱۰ دقیقه مدت زمانی است که برای تأیید هر معامله در یک بلاک لازم است قبل از اینکه به گره ارسال شود و به زنجیره بلوک اضافه شود. این بدان معناست که هر ۱۰ دقیقه، ۲۵/۶ بیت کوین منتشر و به بازار اضافه می شود.

 

آمار امنیتی ارز رمزنگاری شده

ارز رمزنگاری شده رشد گسترده ای را تجربه کرده است و این موضوع چالش های امنیتی زیادی نیز به همراه دارد. طبق آمارهای امنیتی ارزهای رمزنگاری شده، هم در گذشته و هم در حال حاضر صدها مورد جرایم اینترنتی مربوط به ارزهای رمزپایه وجود داشته است. امروزه هر مبادله و هر کیف پول ارز رمزنگاری شده می تواند هدف مجرمان اینترنتی باشد.

 

۴۰. ۴.۳۲ درصد از کل ارزهای دیجیتال مونروی در گردش از طریق سرقت رمز پول حاصل می شود.

 

سرقت رمز پول (Cryptojacking) چیست؟ سرقت رمزپول حمله‌ای است که در آن حمله‌کننده، نرم‌افزار ماینینگ رمزپول را بدون کسب اجازه از شما بر روی سخت‌افزارتان اجرا می‌کند. حمله‌کننده رمزپول را نگه‌داری می‌کند و آن را ‌به فروش می‌رساند و شما می‌مانید و یک سی‌پی‌یو که مورد سوءاستفاده قرار گرفته و قبض برقی که با مبالغ بالا برایتان ارسال می‌شود.

 

زمانی که سرقت رمز پول تازه پا به دنیای ارزهای رمزنگاری شده گذاشته بود، بیشتر منابع آن برای استخراج مونرو استفاده می شد. این امر به دلیل سهولت نسبی استخراج و توانایی انجام معاملات غیرقابل ردیابی ارز مونرو در مقایسه با بیت کوین بوده است. اگر ارزش فعلی مونرو را دنبال کنیم، می بینیم که حدود ۶۴ میلیون دلار مونرو به دلیل سرقت از دست رفته اند.

 

۴۱ آمار از ارزهای رمزنگاری شده که باید بدانید.

 

۴۱. ارز رمزنگاری شده به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار در نیمه اول سال ۲۰۱۸ با کمک بدافزار ها به سرقت رفت.

میلیون ها بدافزار موجود است و بسیاری از آنها با قیمت کم ۱/۰۴ دلار در دارک وب به فروش می رسند. آمار سرقت ارزهای رمزنگاری شده نشان می دهد که می توان از هر یک از این موارد برای هک یک سیستم محافظت نشده استفاده کرد.

 

۱۰ ارز رمزنگاری شده ی برتر از نظر آیدی پی:

در ادامه کلیه ارزهای رمزپایه را با ارزش بازار با ترتیب نزولی لیست شده اند. در زیر لیست ۱۰ ارز رمزنگاری شده ی برتر با توجه به محدودیت بازارهای مربوطه قرار داده شده اند.

 

۱. بیت کوین:

سقف بازار: ۱۷۷/۱۵۳ میلیارد دلار

سهم بازار: ۶۸/۲۳ درصد

با در نظر گرفتن این موضوع که سقف بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۳ فقط ۱/۰۲ میلیارد دلار بود، در می یابیم که ارزش بیت کوین با چه سرعتی در حال افزایش است.

 

۲. اتریوم:

سقف بازار: ۲۲/۲۵۵ میلیارد دلار

سهم بازار: ۸/۷۷ درصد

اتریوم باارزش ترین ارز رمزنگاری شده پس از بیت کوین است. این ارزش از پایگاه کاربری گسترده و کد منبع منحصر به فرد آن نشات می گیرد که به کاربران اجازه می دهد برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند ایجاد کنند که بر اساس فناوری بلاکچین اجرا می شوند.

 

۳. ریپل:

سقف بازار: ۸/۸۲۹ میلیارد دلار

سهم بازار: ۳/۴۸ درصد

ریپل به عنوان ارز رمزنگاری شده برای سرعت بخشیدن به معاملات مالی خارج از مرزها ایجاد شده است. برای دستیابی به این هدف، روند استخراج از بین رفت. همچنین، تمام معاملات ریپل فقط با ۲۵ گره تأیید می شوند که به عنوان گروهی از شرکت ها و سرمایه گذاران بیت کوین عمل می کنند. یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز ارز رمزنگاری شده، همانطور که توسط آمار رمزنگاری نشان داده شده است، پردازش حداکثر ۱۵۰۰ تراکنش در ثانیه است.

 

۴. تتر:

سقف بازار: ۸/۸۰۵ میلیارد دلار

 

سهم بازار: ۳/۴۷ درصد

 

تتر برای مقابله با نوسانات ارزهای رمزپایه برتر مانند بیت کوین و اتریوم ایجاد شده است. این ارز به عنوان وسیله ای برای مبادله بین ارزهای رمزنگاری شده عمل می کند. به عبارت دیگر، ارزش آن در بازار با ارزش دلار آمریکا گره خورده است. صرافی های برتر در سراسر جهان قبلاً تتر را به عنوان نوعی جایگزینی دلار پذیرفته اند.

 

۵. بیت کوین کش.

سقف بازار: ۴/۳۸۱ میلیارد دلار

 

سهم بازار: ۱/۷۳ درصد

 

بیت کوین کش (BCH) یک فورک بیت کوین است و زمان معاملات آن سریعتر از بیت کوین است. بلوک آن بزرگتر است و می تواند تراکنش های بیشتری را در هر ثانیه نسبت به بیت کوین انجام دهد. هزینه معاملات با استفاده از BCH نیز در مقایسه با بیت کوین کمتر است.

 

فورک چیست؟ فورک یا انشعاب معمولاً به‌نوعی، آپدیت یا به ‌روزرسانی یک نرم‌افزار گفته می‌شود که می‌تواند به روشی سازگار با قبل و یا ناسازگار با قبل باشد. به‌طور خلاصه، واژه فورک یا انشعاب فقط یک اصطلاح برای زمانی است که یک نرم‌افزار یا یک پروتکل، آپدیت می‌شود. در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و بلاک چین فورک زمانی اتفاق می‌افتد که شبکه به دو بخش تقسیم شود.
۴۱ آمار از ارزهای رمزنگاری شده که باید بدانید.

 

۶. بیت کوین اس وی:

سقف بازار: ۳/۴۷ میلیارد دلار

سهم بازار: ۱/۳۷ درصد

بیت کوین اس وی یک فورک بیت کوین کش است و هدف صاحبان آن بازگرداندن ارز رمزنگاری شده ای است که به همان اندازه نزدیک به چشم انداز اصلی بیت کوین باشد.. طبق آمار رشد ارزهای رمزنگاری شده، این ارز می تواند تبدیل به یکی از ارزشمندترین ارزهای رمزنگاری شده در بازار شود.

 

۷. لایت کوین:

سقف بازار: ۲/۸۰۸ میلیارد دلار

سهم بازار: ۱/۱۱ درصد

لایت کوین ایجاد شد تا به عنوان وسیله ای برای پرداخت آنلاین مانند PayPal ، Payoneer و غیره عمل کند. کاربران می توانند از دروازه Litecoin PayPal برای انتقال وجوه به خارج از مرزها، درست مثل PayPal، استفاده کنند. تاکنون، حدود پنج ارائه دهنده کارت های اعتباری لایت کوین را به عنوان وسیله پرداخت در خدمات خود پذیرفته اند.

 

۸. بایننس کوین:

سقف بازار: ۲/۵۱۱ میلیارد دلار

سهم بازار: ۰/۹۹ درصد

بایننس کوین توسط صاحبان صرافی بایننس ، یکی از بزرگترین صرافی های جهان، ایجاد شده است. این ارز رمزنگاری شده به کاربران امکان پرداخت هزینه خدمات در بستر بایننس را می دهد.

 

۹. EOS

سقف بازار: ۲/۴۳۷ میلیارد دلار

سهم بازار: ۰/۸۷ درصد

طبق آمار ارز رمزنگاری شده، سیستم EOS برای عملکرد به عنوان بستری ایجاد شده است که در آن کاربران می توانند برنامه های غیرمتمرکز را در مقیاس تجاری مانند فروشگاه Google Play و فروشگاه Apple App Store توسعه دهند و میزبان آن باشند. رمز EOS همان چیزی است که کاربران برای اجرای سرویس های مختلف در شبکه EOS به آن نیاز دارند.

 

۱۰. تزوس

سقف بازار: ۱/۸۰۴ میلیارد دلار

سهم بازار: ۰/۷۰ درصد

تزوس سیستمی است که دقیقاً مانند بسیاری از رمزنگاری های دیگر با فناوری بلاکچین کار می کند. تنها عامل تمایز در مورد تزوس این است که به کاربران خود قدرت پیشنهاد تغییرات در سیستم را می دهد. اگر تغییر پیشنهادی کاربر توسط ذینفعان تأیید شود، آن کاربر پاداش می گیرد.

 

جمع بندی:

دنیای ارزهای رمزنگاری شده گسترده و همیشه در حال تغییر است.

آمار ارزهای رمزنگاری شده نشان می دهد که با پذیرش انبوه و مقررات ملایم تر از سوی ارگان های دولتی، انتظار می رود بازار این ارزها حتی بیشتر رشد کند. چه کسی می داند که ممکن است با چه شگفتی هایی را مواجه شویم.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.