هشت نکته برای افزایش فالوور در اینستاگرام

اینستاگرام بهترین محیط برای به اشتراک گذاری محتوای تصویری است و روزانه بیش از صدها میلیون کاربر در سرتاسر جهان عکس ها، ویدئوها، استوری ها، و کپشن های خود را در آن به اشتراک می گذارند. در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که کاربرد این اپلیکیشن برای کسب و کار های کوچک چیست و چگونه می توان به کمک آن با مخاطبان و مشتریان ارتباط برقرار کرد.

اگر قصد دارید از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنید، بهتر است از تحلیل تجربه شخصی و رفتاری که خودتان در این اپلیکیشن دارید شروع کنید. گشت زدن در فضای اینستاگرام لذت بخش است. با پایین رفتن در صفحه ی feed ترکیبی از مطالبی که توسط دوستان دور و نزدیک، تولیدکنندگان محتوا، برندها و شرکت ها تولید شده است از مقابل چشمانتان می گذرد.

هیچ اجباری هم در کار نیست، این شما هستید که تصمیم گرفته اید این مطالب را دنبال کنید و همواره فرصت دارید در تصمیم خود تجدید نظر کنید. اگر هرکدام از اکانت هایی که دنبال می کنید مطالبی به اشتراک بگذارد که مورد پسند شما نیست، می توانید دیگر او را دنبال نکنید. می توان گفت هر محتوایی که به اشتراک گذاشته می شود، فرصتی به شما می دهد تا تصمیم بگیرید که تولید کننده آن را همچنان دنبال کنید یا خیر.

اما سوال مهم این است: چه دلیلی باعث می شود کاربران محتوای اکانتی را دنبال کنند؟ اگر قصد دارید از اینستاگرام برای پیشبرد اهداف کسب و کار خود استفاده کنید، باید به این سوال پاسخ دهید. باید بدانید چرا دیگران باید مطالب شما را دنبال کنند؟ و چرا باید همچنان به دنبال کردن پیج شما علاقمند باشند؟

ما در این مطلب هرآنچه که در مورد به کار گیری اینستاگرام در کسب و کار مهم است را جمع آوری کرده ایم. به کمک نکات و راهکارهایی که در ادامه مطرح می شوند، شما می توانید به بهترین نحو، اینستاگرام را در راستای اهداف کسب و کار خود به کارگیرید و پاسخی برای سوالات فوق بیابید.

نکته نخست: هدف خود را از به کارگیری اینستاگرام برای کسب و کارتان مشخص کنید!

هر کانال ارتباطی در بازاریابی، هدف خاصی را دنبال می کند. اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست؛ اگر قصد دارید زمان و سرمایه خود را در بازاریابی از طریق اینستاگرام صرف کنید، می بایست در همان گام نخست، برای این کار هدفی تعیین کنید. در این صورت میدانید در ازای زمان و هزینه ای که صرف می کنید، چه چیزی باید به دست بیاورید. هدف اصلی بسیاری از کسب و کارها از حضور و فعالیت در اینستاگرام عبارت است از افزایش آگاهی از برند، ایجاد ارتباطات بیشتر و منظم تر با مخاطبان، به نمایش گذاشتن فرهنگ و ارزش های کسب و کار، و فروش کالا و خدمات.

بنابر این بهتر است اهداف خود را مکتوب کنید و دائما آنها را رصد کنید و به طور پیوسته عملکرد خود را بر اساس آن بسنجید. در این صورت می توانید پس از به اشتراک گذاری هر مطلب، به اهداف خود رجوع کنید و تعیین کنید که آیا مطلب جدید در راستای تحقق اهدافی که تعیین کرده اید بوده است یا خیر. این کار باعث می شود همواره در تولید محتوا و نشر مطالب به اهداف پایبند بمانید و در همان راستا حرکت کنید.

نکته مهم تر: اگر هدف شما از حضور در اینستاگرام فروش بیشتر محصولات است، می توانید با دانلود و مطالعه فایل «راهنمای جامع فروش در اینستاگرام»، هر آنچه که در این باره لازم است را بیاموزید. این فایل راهنما به شما کمک می کند تا مطالب و محتوای صفحه اینستاگرام خود را متناسب با این هدف طراحی و منتشر کنید. شما می توانید این فایل را به صورت رایگان از اینجا دانلود کنید.

 

نکته دوم: پروفایل کاربری باید با ماهیت کسب و کار هم راستا باشد!

پروفایل کاربری یک کسب و کار در اینستاگرام مانند وب سایت آن کسب و کار است. در پروفایل کاربری، فرصت دارید تا در قالب صد و پنجاه کاراکتر، و با استفاده از یک لینک و چند Action Button، مشتریان بالقوه را جذب کنید و به بازدید از وب سایت یا پیج اینستاگرام تان ترغیب کنید. پس باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا توجه و علاقه مخاطب در همان اولین بازدید، به صفحه شما جلب شود.

امکاناتی که اینستاگرام برای حساب های کاربری کسب و کار در نظر گرفته است بسیار متنوع است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم. اما برای استفاده از این امکانات، نخستین گام آن است که صفحه اینستاگرام خود را از حالت شخصی به حالت کسب و کار (Business Account) تغییر دهید. در این حالت، برای توسعه صفحه خود، ویژگی ها و ابزارهای بیشتری در اختیار خواهید داشت. این ویژگی ها به شما اجازه می دهند تا عملکرد مطالب ومحتوای خود را بررسی و تحلیل کنید و حتی محصولات خود را بر بستر اینستاگرام به فروش برسانید.

گام بعدی، نوشتن یک بایو(bio) جذاب است. اطلاعاتی که در پروفایل کابری شما قراردارد حتما باید این موارد را در بر داشته باشد:

  • شرح مختصری از فعالیت شرکت
  • صنعت، حوزه، و شاخه ای که کسب و کار شما در آن فعالیت دارد (بعنوان مثال: خرده فروشی، رستوران، خدمات کسب و کار و...)
  • لحنی که بیانگر شخصیت برند شماست
  • اطلاعات تماس (شماره تلفن، ایمیل، و آدرس)
  • لینک وب سایت

گفتنی است در اینستاگرام، تنها جایی که در آن شما اجازه دارید یک لینک فعال و قابل کلیک بارگذاری کنید، قسمت بایو (bio) است. پس این فرصت طلایی را نادیده نگیرید. شما می توانید لینک وب سایت کسب و کار خود را در آن قرار دهید. همچنین می توانید بر اساس مطالبی که به طور روزانه بارگذاری می کنید، لینک های متفاوتی را در آن قراردهید و به صورت دوره ای آن را تغییر دهید.

ابزار دیگری که حساب کاربری کسب و کار در اختیار شما قرا می دهد ابزار جدول فروش (Shop Grid) است. به کمک این ابزار می توانید به جای لینک، مخاطبان را به کاتالوگ محصولات خود و یا محتوای بیشتر ارجاع دهید.

اکانت های کسب و کاری در اینستاگرام به امکانات دیگری نیز دسترسی دارند، از جمله دکمه های عملیاتی یا Action button ها. این ویژگی این امکان را فراهم می کند که مشتری در صورت نیاز بتواند به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به وب سایت، خدمات مورد نیاز را دریافت کند و درخواست خود را با کسب و کار در میان بگذارد. به کمک دکمه های عملیاتی، شما می توانید لینک های بیشتری را در صفحه خود قراردهید و رابطه دوطرفه با مخاطبان را تسهیل کنید.

در آخر، به یاد داشته باشید که همواره نمای کلی صفحه خود را بررسی کنید و از تاثیرگذاری و زیبایی آن مطمئن باشید. این کار بسیار اهمیت دارد زیرا هنگامی که کاربران وارد صفحه شما می شوند، در نگاه نخست، فقط آخرین پست های شما را می بینند. بنابر این، اگر چند پست اخیر شما، یک شکل باشند و یا تشابه زیادی با هم داشته باشند، تاثیر نامطلوبی بر مخاطب خواهد گذاشت. پس سعی کنید نمای کلی صفحه همواره جذاب باشد.

همچنین بهتر است عکسی که برای پروفایل خود انتخاب می کنید متمایز باشد. عکس متمایز عکسی است که محض اینکه مخاطبان آن را می بینند، آن را بشناسند و به جا بیاورند. تصویر لوگو و یا تصویر شخصیتی کارتونی یا خیالی که بیانگر کسب و کار شماست می تواند انتخاب خوبی باشد. باید توجه داشت که نمی توان به صورت قطعی گفت که استفاده از چه تصویری درست یا غلط است، پس نباید خود را ملزم به استفاده از تصویر لوگو یا شخصیت نماینده برند خود بدانید. مهمترین نکته ای که هنگام انتخاب تصویر پروفایل باید به آن توجه کنید آن است که تصویر انتخابی، به بهترین شکل یادآور برند و شخصیت کسب و کار شما باشد.

 

نکته سوم: جلوه بصری صفحه خود را متناسب با کسب و کار خود طراحی کنید!

پلتفرم اینستاگرام بر تجربه بصری مبتنی است و همه چیز در آن ماهیت تصویری دارد. اما عکس ها و تصاویر زیبایی که برای یک برند کاربرد دارند، لزوما برای برندهای دیگر مناسب نیستند. بهتر است تجربه بصری ای که می خواهید به مخاطب منتقل کنید را مشخص کنید و سپس بر اساس آن، دستور العمل های برندینگ خود را طراحی کنید. در این صورت مطمئن خواهید بود که جلوه بصری صفحه شما با برندتان هم خوانی دارد.

استفاده از یک پالت رنگ مشخص و ثابت نیز بسیار مهم است. اکثر اکانت های موفق و پرمخاطب در اینستاگرام از طیف رنگی خاصی استفاده می کنند و به آن پایبند می مانند و با این کار شخصیتی ثابت و متمایز به اکانت خود می بخشند.

متن ها و کپشن ها نیز نقش مهمی در اثرگذاری و موفقیت محتوای پیج شما دارند، اما اهمیت توجه به لحن متن و محتوا نباید باعث کم توجهی به فونت شود. فونتی که در تصاویر خود استفاده می کنید باید با محتوای پیج و همچنین با فونتی که در وب سایت کسب و کار شما به کار رفته است، تناسب کامل داشته باشد. تصویر زیر نمونه خوبی است از از ثبات در به کارگیری رنگ، محتوا، و فونت. همانطور که می بینید در تمامی عکس های این کاربر، رنگ های سفید و زرد روشن خودنمایی می کنند و در همه آنها از یک فونت استفاده شده است.

نکته چهارم: مطالب خود را به طور منظم بارگذاری کنید!

برای به اشتراک گذاری مطالب برنامه ای منظم تدوین کنید و به آن پایبند بمانید. این کار باعث می شود شانس دیده شدن مطالب تان افزایش یابد و به صفحه تایملاین مخاطبان بیشتری راه یابید. الگوریتم اینستاگرام طوری طراحی شده است که هر کاربر مطالبی که به آن علاقمند است را ببیشتر از سایر مطالب می بیند. بنابر این مطالب جدیدتر و مرتبط تر شانس بیشتری برای دیده شدن دارند.

الگوریتم اینستاگرام، به کمک یادگیری ماشینی، فعالیت ها و علاقمندی های هر کاربر را بررسی می کند و بر اساس آن، تایملاین آنها را تغییر می دهد و شخصی سازی می کند. کاربران نمی توانند مطالبی که برایشان نمایش داده نمی شود را لایک کنند، بنابر این، اگر به صورت منظم و قاعده مند مطالب خود را بارگذاری کنید، شانس بیشتری برای ورد به تایملاین کاربرانی خواهید داشت که مطالب مشابه مطالب صفحه شما را دنبال نمی کنند. در نتیجه، طیف وسیع تری از افراد مطالب شما را خواهند دید و فرصت دارید مخاطبان جدیدی جذب کنید.

تعیین زمان بندی خودکار برای بارگذاری مطالب نیز روش خوبی است. با این کار، حتی اگر فرصت کافی برای رسیدگی به اکانت خود را نداشته باشید، بازهم صفحه شما فعال به نظر خواهد رسید. افزون بر آن، تدوین یک برنامه زمانبندی برای ارسال مطالب به شما کمک می کند تا تاثیرگذاری مطالب خود را در زمان های متفاوت بسنجید. اگرچه نمی توان گفت که چه زمانی بهترین زمان برای بارگذاری مطالب است، اما ممکن است بر حسب تجربه دریابید که چه ساعاتی از شبانه روز برای دسترسی به بیشترین بازدید مناسب است. به کمک ابزار Buffer می توانید بهترین زمان برای ارسال و بارگذاری مطالب را تعیین کنید؛ تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که مطالب خود را از پیش آماده کنید و آنها را در صف ارسال ابزار Buffer قراردهید. به این صورت مطالب شما به صورت خودکار در زمان تعیین شده روی صفحه تان قرار خواهد گرفت. سپس می توانید میزان تاثیر گذاری مطالب و میزان جذب مخاطبان را در زمان های مختلف باهم مقایسه کنید و بهترین ساعات را انتخاب کنید.

 

نکته پنجم: از هشتگ ها برای افزایش مخاطبان استفاده کنید!

به کمک هشتگ ها می توان محتواهای مختلف را، فارغ از اینکه در چه پلتفرمی قراردارند، دسته بندی کرد. با استفاده از هشتگ ها می توان محتوایی که به آن علاقمندیم را پیداکنیم و اکانت های دلخواهمان را دنبال کنیم. نتیجه پژوهایی که بر اساس داده های اینستاگرام انجام شده است نشان می دهد پست هایی که بیشتر از یازده هشتگ دارند مخاطبان بیشتری جذب می کنند.

با این وجود، دسته بندی، سازماندهی، و ذخیره کردن هشتگ ها کار آسانی نیست؛ بسیاری از کاربران بسیاری از هشتگ ها را به صورت گروهی و در قالب متن در گوشی خود ذخیره می کنند و آنها را آماده نگه می دارند تا برای هر یک از پست های خود، کپی و پیست کنند. اما ابزار مدیریت هشتگ Buffer Customer این فرایند را بسیار راحت کرده است؛ این ابزار به شما کمک می کند که گروه های پر کاربرد هشتگ را به صورت ذخیره آماده داشته باشید و هنگام نیاز، هشتگ های مرتبط را به صورت مستقیم در متن پست های خود قراردهید.

 

نکته ششم: با گروه دوستان خود در ارتباط باشید!

به کارگیری اینستاگرام برای کسب و کار به این معنی نیست که بی توجه به علایق مخاطبان، به صورت مسلسل وار مطالب تبلیغاتی و آگهی های فروش به اشتراک بگذارید. اینستاگرام یک رسانه اجتماعی است، پس باید بستری باشد برای تعامل اجتماعی با دیگران. به بیان دیگر، برای موفقیت اکانت اینستاگرام کسب و کار خود، باید به خوبی با دیگران تعامل کنید و با آنها در ارتباط باشید.

اگر دیگر کاربران وقت شان را صرف تولید محتوایی کرده اند و یا افکارشان را در قالب یک پست ابراز کرده اند و با شما به اشتراک گذاشته اند، باید شما نیز متقابلا برای آنها وقت بگذارید، به آنها پاسخ دهید، و نشان دهید که نظرات حرف هایشان را می شنوید. پاسخ دادن به کامنت ها روشی آسان و بسیار ارزشمند برای تعامل با دیگران است که به پی ریزی شبکه ای گسترده از روابط نزدیک کمک می کند. یک روش آسان برای پاسخ گویی به کامنت ها، استفاده از امکاناتی است که پلتفرم Buffer در اختیار شما قرار داده است. به کمک این ابزار، بدون اینکه نیاز باشد ساعت ها به صفحه کوچک گوشی تلفن همراه خود خیره شوید، آن را به بالا و پایین بکشید تا جملات طولانی را به صورت کامل بخوانید، و چشم تان را خسته کنید، می توانید به راحتی به کامنت های دیگران پاسخ دهید.

برای تعامل دوطرفه با دنبال کنندگان و دیگران، می توانید از روش هایی استفاده کنید که مخاطب را تشویق می کند که واکنش خاصی نشان دهد. اینستاگرام برای این کار ابزارهای بسیار متنوعی طراحی کرده است. ابزارهایی نظیر استیکر های نظرسنجی Poll، سوال Questions، و یا رتبه بندی Scale Ranking، که در استوری ها قابل استفاده هستند، برای این کار بسیار مفیدند. در مورد پست ها نیز، برای تشویق مخاطبان به تعامل و درگیر کردن آنها می توان پرسشی را در کپشن مطرح کرد و از دنبال کنندگان خواست تا نظرات و پاسخ های خود را کامنت کنند. این گونه سوالات ممکن است تکراری و تصنعی به نظر برسد، پس باید تلاش کنید تا حد امکان طبیعی باشد. اگر به مخاطب اجازه ندهید تا نظرات و تفکراتش را با شما به اشتراک بگذارد، تعاملی در کار نخواهد بود و ارتباط یک طرفه ای شکل می گیرد که فایده چندانی ندارد.

مدیریت و اداره کردن صفحه اینستاگرامی یک کسب و کار به معنی آن نیست که تمامی محتوا و کل مطالب باید توسط شما تولید شود. بلکه می توانید و حتی باید از محتوایی که توسط کاربران تولید می شود (User-Generated Content UGC) نیز استفاده کنید. استفاده از محتوایی که کاربران تولید می کنند علاقه بیشتری در آنها ایجاد می کند و دیگر کاربران را نیز به این کار تشویق می کند. مخاطبان خود را تشویق کنید تا لحظات به یاد ماندنی و تجربیات دلچسبی را که با برند شما داشته اند در پیج خود به اشتراک بگذارند. شما می توانید با کسب اجازه از تولید کننده آن، چند نمونه از جالب ترین مطالب را در صفحه خود نیز به اشتراک بگذارید. نتیجه بررسی ها و آمار نشان می دهد، استفاده از این روش حتی ممکن است تعداد مخاطبان را در مدتی کوتاه تا چهار برابر افزایش دهد.

به یاد داشته باشید که دایره مخاطبان شما منحصر به فرد است و مختص شماست. بنابر این باید محتوای خود را بر اساس سلایق و علایق آنها طراحی کنید. با استفاده از روش های محاسبه و بررسی میزان تاثیرگذاری مطالب می توانید مطالب خود را پایش کنید و با بهینه سازی آنها بیشترین تاثیر را بر مخاطب داشته بگذارید.

 

نکته هفتم: انواع مختلف محتوا را آزمایش کنید!

اینستاگرام فقط منحصر به عکس نیست. شما می توانید طیف وسیعی از انواع محتوا را در پیج خود به کار بگیرید. ویدئو، ویدئوهای کوتاه (Reel)، استوری، و ویدئوهای بلند (IGTV). اگر می خواهید میزان اثرگذاری و جذب مخاطب به بیشترین سطح برسد، بهتر است محتوایی که تولید می کنید ترکیبی از همه این موارد باشد و در همه فرم ها محتوایی مناسب ارایه کنید.

الگوریتم اینستاگرام به این صورت است که علایق کاربران را شناسایی می کند و محتوایی را برای آنها نمایش می دهد که تعامل بیشتری با آن داشته اند. بنابر این، اگر یک کاربر، بیشتر به ویدئو های کوتاه (Reel) علاقمند باشد و بیشتر برای این نوع از ویدئوها کامنت گذاشته باشد و آنها را لایک کرده باشد، اینستاگرام نیز بیشتر از همین نوع ویدئوها برای او نمایش می دهد.

هر یک از انواع محتوا مزیت مخصوص به خود را دارد و هر کاربر ممکن است به نوع خاصی از آنها علاقمند باشد. برخی از کاربران عکس را ترجیح می دهند و برخی دیگر ویدئوهای بلند IGTV را، در حالی که بعضی از کاربران فقط استوری ها را دنبال می کنند. به همین دلیل، اگر می خواهید مخاطبان بیشتری جذب کنید و تعداد بازدید مطالب خود را به حداکثر برسانید، بهترین راهبرد استفاده از انواع مختلف محتوا و تنوع بخشی به آن است.

اهمیت کپشن نیز نباید فراموش شود. به وسیله کپشن می توان محتوا و پیام تصویر را به نحو بهتری به مخاطب منتقل کرد. برندهای مختلف، رویکردهای متفاوتی نسبت به کپشن نویسی دارند. بعضی از آنها از کپشن به عنوان فرصتی برای روایت داستان و یا به عنوان نوعی میکرو بلاگ استفاده می کنند. بعضی دیگر آن را به عنوان تیتری کوتاه و جذاب برای عکس یا ویدئوی پست در نظر می گیرند. بعضی دیگر نیز در کپشن سوالی مطرح می کنند و مخاطبان را به پاسخ دهی و مشارکت تشویق می کنند. برای نوشتن کپشن روش های بیشماری وجود دارد اما آنچه که باید همواره مد نظر قرار گیرد تناسب کپشن با شخصیت برند است.

نکته ای که باید هنگام نوشتن کپشن در نظر داشت آن است که کپشن تنها می تواند به اندازه دو هزار و دویست کاراکتر باشد و اگر بیشتر از سه خط باشد، به طور کامل نمایش داده نمی شود.

 

نکته هشتم: نتایج و آمارهای پیج تان را بررسی و تحلیل کنید!

مهم ترین نکته ای که باید به خاطر داشت، اهمیت تحلیل داده ها و آمارهای اینستاگرام است. بهتر است به طور منظم و در بازه های زمانی مشخص و مناسب، به تحلیل آمارها و نتایج اینستاگرام (Instagram Analytics) بپردازید. اگر می خواهید تعداد دنبال کنندگان پیج خود را افزایش دهید و کسب و کار خود را در فضای اینستاگرام معرفی کنید و به مخاطبان بشناسانید، می بایست حتما به صورت دوره ای، عملکرد محتوایی که بارگذاری می کنید را بررسی و تجزیه تحلیل کنید.

ابزاری که خود اپلیکیشن اینستاگرام برای کاربران فراهم کرده است، یعنی Instagram insight، برای شروع خوب است اما کافی نیست. باید از ابزارهای دیگر که توسط شرکت های دیگر طراحی شده اند نیز استفاده کنید. یکی از این ابزارها ابزار Buffer Analytics است. به کمک این ابزار می توانید روندها را بررسی کنید، عملکرد پست ها و مطالب مختلف را بررسی و مقایسه کنید، و گزارش هایی دقیق از شاخص هایی که برایتان اهمیت دارد، به صورت شخصی سازی شده، در اختیار داشته باشید. اگر به یاد داشته باشید، در ابتدای این نوشتار به اهمیت تعیین اهداف پرداختیم. گزارش های شخصی سازی شده بهترین ابزاری است که برای پایش میزان تحقق اهداف به آن نیاز دارید.

به یاد داشته باشید، گزارش ها و شاخص ها تنها زمانی ارزشمند هستند که اطلاعاتی که واقعا به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهند. به عنوان مثال تعداد لایک ها مهم است اما آیا هدف نهایی کسب و کار شما از حضور و فعالیت در اینستاگرام بالا بردن آمار لایک پست ها است؟ آنچه به آن نیاز دارید اطلاعاتی عملیاتی تر و دیدی عمیق تر است؛ اطلاعاتی پیرامون اینکه چرا مخاطبان محتوایی که تولید کرده اید را دنبال می کنند، چرا به آن رجوع می کنند، و از همه مهمتر اینکه چرا حاضرند برای خرید محصولات شما پول پرداخت کنند.

به عنوان مثال تصور کنید یک ویدئو IGTV تولید و بارگذاری کرده اید که حاوی دستورالعملی آموزشی درباره یکی از محصولاتتان است. اگر آمار ذخیره (Save) و به اشتراک گذاری (Share) چنین محتوایی بالا باشد، بیانگر آن است که آن ویدئو از نظر مخاطبان مفید است و قصد دارند در آینده به آن رجوع کنند و از آن استفاده کنند، در حالی که از تعداد لایک های این ویدئو نمی توان چنین برداشتی کرد زیرا مخاطبان در بسیاری مواقع، بدون هدف و به صورت منفعلانه پست ها را لایک می کنند. اما اگر در حال اجرای کمپینی برای بالا بردن آگاهی از برند خود هستید، آمار بالای تعداد لایک ها و افزایش تعداد دنبال کنندگان شاخصی مهم به شمار می آید و می تواند نشاندهنده موفقیت کمپین باشد. بنابر این، هنگام تحلیل آمار و نتایج، باید به زمینه و سایر عوامل و شرایط نیز توجه شود و دستاوردها را به نسبت هدف یا اهدافی که از پیش تعیین کرده اید بسنجید.

اینستاگرام ابزاری ارزشمند است! از آن به بهترین شکل استفاده کنید!

لایک گرفتن از دوستان آسان است. عکس غذای لذیذ یا ویدئویی که از سگ یا بچه گربه ای دوست داشتنی به اشتراک می گذارید، به راحتی مورد پسند دوستانتان قرار می گیرد و می تواند تعداد بسیاری بازدید و لایک جذب کند. اما مدیریت حساب کاربری برای کسب و کار و جذب مخاطب برای آن آسان نیست.

به احتمال زیاد شما در حساب شخصی اینستاگرام خود، حساب کاربردی برندهای مورد علاقه تان را دنبال می کنید؛ آمارها نشان می دهد حدود نود درصد کاربران اینستاگرام صفحات برندها را دنبال می کنند. محتوایی که برندها تولید می کنند می تواند الگویی خوبی برای شما باشد. نیازی نیست مطالب آنها را عینا کپی کنید یا محتوایی با همان کیفیت و دقت تولید کنید. آنچه که باید انجام دهید اندیشیدن در باره دلایل جذابیت این صفحات است؛ چرا کاربران این صفحات را دنبال می کنند؟ چه چیزی در محتوای این صفحات وجود دارد که ارزش دنبال کردن را دارد؟ اینها همان سوالاتی هستند که باید به آن پاسخ دهید و در حساب کاربری کسب و کار خود نیز به کار ببندید. هنگامی که پاسخ این سوال را یافتید، می توانید آن را با راهنمایی هایی که در این نوشتار ارایه شد، ترکیب کنید و راهبرد بازاریابی اینستاگرامی کسب و کار خود را تعریف و پیاده سازی کنید.

فارغ از آنکه هدف اصلی کسب و کارتان چیست، اینستاگرام ابزار بسیار قدرتمندی است که بین شما و طیف وسیعی از کاربران و افراد در اقصی نقاط کره زمین ارتباطی دو طرفه ایجاد می کند. کاربرانی که به صورت بالقوه مشتری کسب و کار شما هستند.

بنابر این بهتر است همین امروز راهنمایی هایی که در این نوشتار ارایه شد، از تعیین هدف و تعریف برنامه زمانبندی گرفته تا تحلیل آمارها و نتایج، را برای ارتقا کسب و کار خود به کار ببندید.

منبع : وب سایت بافر  - ترجمه شده توسط تیم محتوای آیدی پی

در مطالب آیدی پی :

برترین آمار های پرداخت بدون تماس در ۲۰۲۱
مطلب بعدی:

برترین آمار های پرداخت بدون تماس در ۲۰۲۱

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.