۵ روند برتر صنعت پرداخت که باید در سال ۲۰۲۲ زیر نظر داشته باشید !
در سالهای اخیر با توجه به شرایط کرونا و استقبال مردم از خرید آنلاین، تجارتهای آنلاین پشرفت چشمگیری داشتند. در طی همین مسیر بسیاری از مشاغل هرچند کوچک به سمت فروش آنلاین حرکت کردند تا بتوانند نیازهای مصرفکنندگان خود را برآورده کرده و از روند پیشرفت بازارجهانی عقب نمانند. همین روند باعث شد افراد به راحتی و با سرعت به سوی تجارت آنلاین سوق داده شوند.
با افزایش راحتی دنیای دیجیتالی، روشهای پرداخت آنلاین روز به روز و با سرعت بالایی متقاضیان خود را پیدا کرد که در این سرعت بخشی، نقش کرونا قابل چشمپوشی نیست. حال سوال مطرح شده این است که برترین روش پرداخت آنلاین، چه برای مصرف کننده چه برای صاحب کسب و کار چیست؟ در ادامه به معرفی ۵ روش برتر پرداخت سال ۲۰۲۲ میپردازیم.
در سالهای اخیر با توجه به شرایط کرونا و استقبال مردم از خرید آنلاین، تجارتهای آنلاین پشرفت چشمگیری داشتند. در طی همین مسیر بسیاری از مشاغل هرچند کوچک به سمت فروش آنلاین حرکت کردند تا بتوانند نیازهای مصرفکنندگان خود را برآورده کرده و از روند پیشرفت بازارجهانی عقب نمانند. همین روند باعث شد افراد به راحتی و با سرعت به سوی تجارت آنلاین سوق داده شوند.
با افزایش راحتی دنیای دیجیتالی، روشهای پرداخت آنلاین روز به روز و با سرعت بالایی متقاضیان خود را پیدا کرد که در این سرعت بخشی، نقش کرونا قابل چشمپوشی نیست. حال سوال مطرح شده این است که برترین روش پرداخت آنلاین، چه برای مصرف کننده چه برای صاحب کسب و کار چیست؟ در ادامه به معرفی ۵ روش برتر پرداخت سال ۲۰۲۲ میپردازیم.
۱. BNPL از پرطرفدارترین روشهای پرداختی شدهاست (الان بخر، بعدا پرداخت کن)
در بازار رو به رشد تجارتهای آنلاین، BNPL که مخفف جمله " Buy now, Pay Later" میباشد طرفداران ویژهای را پیدا کرد. چه بازار کسبکارهای کوچک و چه تجارتهای بزرگ، به طرز چشمگیری به روش پرداخت BNPL روی آوردند تا بتوانند بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند.
BNPL نیز در سالهای گذشته از رشد تجارت الکترونیک به سهم خود از بازار رو به رشد آنلاین، سود برد. از آنجایی که نرخ تورم بالا، مصرفکنندگان را به سمت خرید اقساطی سوق می دهد، تعداد بیشتری از آنها مایل به استفاده از خدمات BNPL هستند. بر اساس تحقیقات Statista، تعداد افرادی که از BNPL در ایالات متحده استفاده می کنند در سال گذشته افزایش یافته است و احتمالاً در سال ۲۰۲۲ به رشد خود همچنان ادامه خواهد داد.
۲. کیف پول های دیجیتالی در حال گسترش خدمات خود هستند
در دنیای امروزه اکثر مردم ترجیح میدهند بجای پولهای کاغذی و حمل کیفپول ، آن را در دستگاههای دیجیتالی خود اعم از موبایل، تبلت و لپتاپهای خود داشته باشند. ازین رو کیفپولهای دیجیتالی برای اغلب مردم جهان گزینه محبوبی شده است و مردم روزانه از کیف پولهای دیجیتالی خود استفاده میکنند. در تحقیقات انجام شده توسط Fiserv's FinTech ، 68درصد از مردم در سال ۲۰۲۱ از کیف پول دیجیتال استفاده کرده بودند که نسبت به سال ۲۰۲۰ با افزایش ۱۸ درصدی روبرو گردیده است.
شرکتهایی مانند Square و PayPal اکنون در حال افزودن عملکردهای مالی بیشتری در قالب «Super App»ها هستند، که از مدتی پیش در بازار آسیا وجود داشتهاند. این اپلیکیشنها طیف گستردهای از خدمات جانبی مانند پرداختهای BNPL، P2P، حسابهای چکی و پسانداز را ارائه میکنند.
PayPal، غول پرداختهای دیجیتالی با ۳۷۷ میلیون کاربر فعال، اعلام کرده است که در آیندهای نزدیک اپلیکشین خود را به عنوان یک Super app ( اپلیکشین هایی با طیف گسترده ای از خدمات) طوری ارائه خواهد داد، که در یک مرحله تمام نیازهای کاربران را تامین کند. همچنین این سوپر اپ میزبان تراکنشهای دیجیتالی، پرداخت های درون فروشگاهی ، کد QR، پرداختهای مختلف، برنامههای وفاداری(loyalty programs، نوعی جذب مشتری برای ماندگار کردن آن)، سرمایهگذاری، خرید و ابزارهای مختلف مدیریت پول، خواهد بود.
۳. حوالههای پرداختی افزایش مییابند
حوالههای پرداختی عموما به انتقال و دریافت پول ، از کشوری به کشوری دیگر گفته می شود.
در چند سال گذشته، تقاضا برای ارسال و دریافت پول ما بین مرزها در حال افزایش بوده است. بخصوص با وجود خدمات پرداختی بیشتری که تراکنشها را آسانتر و ارزانتر میکنند. به طور مثال با وجود خدماتی که برنامههایی همچون Wise, Moneygram, and Remitely ارائه میکنند، مهاجران کارگر، از بانکهای بزرگ روی برگرداندهاند.
احتمالا پول حوالهشده به خارج از کشور مسکن، مراقبتهای بهداشتی و غذا را تامین می کند، به خصوص که مردم با همهگیری کووید در شرایط سخت برای تامین پول مورد نیازشان ، تنها همین یک راهحل را داشتند.
همهگیری کووید به یکی از بزرگترین تحولات دنیای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ سرعت بخشید. البته بازار همچنان شاهد ورود بازیکنان بیشتری نیز هست، بازیکنانی که به طور مستقیم مصرفکننده را مخاطب پیشنهادهای دیجیتالی خود قرار می دهند. با وجود بازاری متشکل از ۲۰۰ میلیون کارگر که هر ماه حوالهای را ارسال میکنند، فضایی برای ارائه خدمات دیجیتالی ارزانتر در حوزه انتقال، برای دستیابی به سهم بزرگی از مشتریان جدید، وجود دارد.
۴. از اهمیت امنیت سایبری غافل نشوید!
همانطور که مصرفکنندگان در خرید آنلاین راحتتر هستند، کلاهبرداران طرحهای جدیدی را برای بهرهبرداری از صنعت در حال رشد آنلاین، جمعآوری کردهاند. در سال ۲۰۲۲، با ادامه رشد تجارت الکترونیک، امنیت سایبری در اولویت قرار دارد و همچنان قرار خواهد داشت.
پرداختهای سریع غیر نقدی، چالشی در روشهای ضد کلاهبرداری ایجاد میکند. با توجه به اینکه خریداران در این دوران متفاوت تر از همیشه رفتار میکنند و بدون توجه به موارد امنیتی پول را به سرعت انتقال می دهند، راه کلاهبرداران باز و کنترل تراکنشهای غیر مجاز با استفاده از هوش مصنوعی، سختتر شده است.
طبق گزارش Nison، انتظار میرود که کلاهبرداری در دهه آینده بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار برای صنعت کارتهای پرداختی هزینه به جای بگذارد. در عین حال، ارزهای دیجیتال که خود ارزش زیادی پیدا کرده اند، نیز توجه بیشتری را به خود جلب میکنند. با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، مجموعه ای از کلاهبرداری ها و جرایم دیجیتالی مخصوص ارزهای دیجیتال نیز به وجود می آید.
یکی از راههای جلوگیری از افزایش کلاهبرداری، استفاده از شناسههای دیجیتال است - این شناسهها میتوانند در پردازش تراکنشها و مدیریت اطلاعات کاربر تغییر کنند.
۵. مسیریابی پرداختهای هوشمند به عنوان یک استاندارد صنعتی شناخته میشوند
زمانی که مصرفکنندگان چرخه دیجیتال را پذیرفتند و سفارش آنلاین را وارد تمامی خریدهای خود کردند، تغییر بزرگی در نحوه سازگاری کسب و کارها با سیتسم های پرداختی جدید به وجود آمد. در حال حاضر سرویسهای پرداختی از Payment Orchestration ( همان مسیر هماهنگ شده از پرداخت تا تراکنش و انتقال پول به کسب و کار که به هماهنگی پرداخت شناخته میشود) برای خودکارسازی فرآیند بهینهسازی و تأیید تراکنشها استفاده میکنند که میتواند به رشد درآمد آنها و بهبود روابط با مشتری کمک کند.
گفته میشود با افزایش خریدهای آنلاین، تایید نهایی خرید نیز افزایش یافته است. قبل از همهگیر شدن کووید، عدم تایید نهایی منجر به رد شدن ۲.۶ درصد از کل سفارشها میشد، به این معنی که هر سال هزاران دلار در این بین از دست میرفت.
Payment Orchestration، هماهنگی بین ظاهر و باطن را برای وب سایتهای تجاری و ارائه دهندگان خدمات پرداخت، ساده و راحت کرده است. به لطف Payment Orchestration، تراکنشها را میتوان به بهترین پردازشگر هدایت کرد که خود منجر به افزایش نرخ تایید میشود. با توجه به مزیت های این موضوع برای تجارت جهانی، انتظار میرود بازار جهانی پردازش پرداخت، بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ سالانه ۲۰ درصد رشد کند.
نتیجه گیری
در حال حاضر با بررسی این ۵ روش برتر پرداخت، می توانیم ببینیم که در صنعت پرداخت، هیچ نشانهای از کاهش سرعت پرداختهای دیجیتالی وجود ندارد. از خدمات حواله مرزی گرفته تا ظهور BNPL و توسعه ابزارهای امنیتی جدید،همگی نشان از آنست که امسال مطمئناً نوآوری و رقابت هیجانانگیزی را شاهد خواهیم بود.
مصرفکنندگان روشهای پرداخت متنوعی را در اختیار دارند. حتی کسبوکارهای بزرگ نیز ممکن است در این مسیر حرکت کنند و ما شاهد شکلگیری مشارکتهای بیشتری خواهیم بود، مانند شراکت بین ویزا و پی پال. همچنین آنچه را که از بازار ماجراجویانه ارزهای رمزنگاری شده به دست می آید، تجربه خواهیم کرد.
این ترندها در صنعت پرداخت و بازار، طی سالهای پیشرو، تاثیر عمدهای خواهند گذاشت.
نظر شما در مورداین مقاله و مباحث مطرح شده چیست؟ موردی هست که از قلم افتاده باشد؟مشتاق هستیم در مورد ترندها، موضوعات و فناوری های مربوط به صنعت فروش بیشتر باهم صحبت کنیم.
منبع : softjourn ترجمه شده توسط تیم محتوای آیدی پی
افزودن دیدگاه جدید