ظهور فین تک (فناوری مالی) - آنچه که شما باید بدانید و خدمات مالی ارائه شده کنونی

فناوری شیوه زندگی همه ما از خرید تا اجتماعی شدن را تغییر داده است.

فناوری شیوه زندگی همه ما از خرید تا اجتماعی شدن را تغییر داده است و همچنین صنعت خدمات مالی را در سر می پروراند. در طی چند سال گذشته، گروهی از استارت آپ های فین تک ظهور کرده اند که با استفاده از فناوری به مردم امکان سرمایه گذاری، پرداخت و حتی دریافت وام را آسان نموده است.

برای افراد در این دوره، این کار امری بسیار جذاب است زیرا آنها با دستگاه های تلفن همراه بزرگ شده اند و می خواهند معاملات مالی را به همان شیوه ای که آنها تصاویر را به اشتراک می گذارند یا به دنبال شغل می باشند، انجام دهند. شرکت های فناوری آن را تشخیص داده و بر روی آن سرمایه گذاری کرده اند. جیمز وستر، مدیر تحقیقاتی شرکت بین المللی داده (IDC)، شرکت تحقیقاتی بازار، اینگونه بیان می کند: " افراد در این قرن خدمات مالی را به عنوان یک محصول مصرفی در نظر می گیرند که بسیار متفاوت از آنچه که در نظر می گیرند می باشد."

اما این دیدگاه نه تنها دیدگاه جدید آنها در بازارهای مالی می باشد که این صنعت را توانمند می سازد، بلکه یک یکپارچگی تکنولوژی و داده بزرگ است که همه شرکت ها را قادر می سازد تا اطلاعات را با روش های جدید مهار و تجزیه و تحلیل کند، و فرقی ندارد که این اطلاعات از یک طرح سرمایه گذاری شخصی باشد یا تصویب وام از طریق یک فرایند تعهد متفاوت باشد.

مرتبط بخوانید: ۵ روند اینشورتک که باید بشناسید!

فین تک چیست؟

فین تک، یا فناوری مالی، شامل بسیاری از شرکت ها می شود که با استفاده از نرم افزار خدمات مالی را ارائه می دهند. شرکت های فناوری مالی به طور کلی به عنوان استارت آپ های جدید برای ایجاد اختلال در مدل های مالی موجود، و شرکت های بزرگ مالی که با تکنولوژی کمتری سر و کار دارند، شناخته می شوند. هرچند شرکت های بزرگتر به طور فزاینده ای نیاز به راه حل های نرم افزاری را درک می کنند و برای افزایش و بهبود ارائه خدمات مالی خود به فین تک روی می آورند.

سرمایه گذاری جهانی در فناوری مالی در سال های اخیر رشد زیادی داشته است. فین تک در حال حاضر یک صنعت چند میلیارد دلاری را تشکیل می دهد که همچنان تحت تأثیر استارت آپ هایی می باشند که راه حل های تکنولوژیکی برای خدمات مالی و محصولات را ارائه می دهند.

فین تک، یا فناوری مالی، شامل بسیاری از شرکت ها می شود که با استفاده از نرم افزار خدمات مالی را ارائه می دهند. شرکت های فناوری مالی به طور کلی به عنوان استارت آپ های جدید برای ایجاد اختلال در مدل های مالی موجود، و شرکت های بزرگ مالی که با تکنولوژی کمتری سر و کار دارند، شناخته می شوند.

مزایای فین تک چیست؟

فین تک همچنین شرایط مالی افراد را ارتقا داده است و به آنها دسترسی به خدماتی که قبلا برای ثروتمندان و افراد دارای یک وضعیت اقتصادی خاص بوده است را می دهد ( برای مثال سرمایه گذاری). فناوری و داده ها سرمایه گذاری در موارد انبوه را بسیار ساده و ارزان تر کرده است، و به این معنی می باشد چیزی که برای سطح خاصی از افراد بوده است اکنون برای همه در دسترس است.

یا وام دادن را در نظر بگیرید. در گذشته، افراد وام گیرنده تنها چند مجموعه داده در اختیار داشتند که در هنگام ارزیابی ریسک از آن استفاده می کردند، که این بدان معنی است که تعداد زیادی از مردم نمی توانستند از وام بهره ببرند. فین تک ها با تکیه بر اطلاعات مختلف در هنگام تأمین اعتبار مصرف کنندگان، به دنبال چیزهایی است که بانک های سنتی هرگز آنها را در نظر نمی گیرند و دسترسی بیشتر افراد به سرمایه شخصی و تجاری را فراهم می کند. همه این موارد بدون سیستم های کامپیوتری قدرتمند، نرم افزار و دانشمندانی که استفاده از این داده ها را فراهم می کند نمی توانند اتفاق بیفتند. هنگامی که نوبت به فین تک می رسد، تعداد افراد و خدمات، عمدتا در جنبه های اساسی تر خدمات مالی از جمله بانکداری، سرمایه گذاری، قرض گرفتن و پس انداز زیاد می شود. این موضوع برای درخواست وام مسکن و حتی خرید بیمه نیز صدق می کند، در نتیجه گزینه های جدید را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. با توجه به این موارد، در اینجا حقیقت در مورد خوب، بد و زشت بودن فین تک بیان می شود:

استارت آپ فین تک

مشاوران روبو

مشاوران روبو یکی از بزرگترین حوزه های فناوری مالی هستند. این خدمات سرمایه گذاری آنلاین یک سری سوال را پیش روی کاربران قرار می دهد و سپس با توجه به الگوریتم هایی طرح سرمایه گذاری برای آنها ارائه  می شود. بسیاری از افراد شرایط دارایی های قابل سرمایه گذاری یا مبلغی که برای باز کردن یک حساب نیاز دارید را نمی دانند. اغلب، سرمایه گذاری های کم هزینه مانند صندوق های شاخص و یا بورس اوراق بهادار را برای حفظ پرداخت هزینه های سرمایه گذاران در خفا را انتخاب می کنند. آنها همچنین به طور خودکار متعادل سازی و تخصیص دارایی را انجام می دهند و اطمینان کامل را در اختیار مشتریان می گذارد.

جوی شاکوفلر، عضو هیئت مدیره اجرایی انجمن حرفه ای فین تک و سرپرست روابط عمومی مالی متمرکز فین تک می گوید: "مشاوران روبو آنچه را که در گذشته نیاز به ملاقات با یک فرد در دفتر داشتند را ارائه می دهد و آن را به یک دستگاه خودکار یا جمعیت فعال و سیار فعال انتقال می دهد و کار را بسیار آشنا کرده و ترس کمتری برای افراد به همراه خواهد داشت ". "زمانی که افراد شروع به برنامه ریزی برای بازنشستگی خود می کنند، احتمال دارد که اکثر سرمایه گذاری ها به سرعت وارد بازار شوند".

برخی از نام های بزرگ در بازار مشاور روبو عبارتند از: ولس فرانت (Wealthfront) و بترمنت (Betterment) ، اگر چه گروه های دیگری وجود دارند که نیازمند پول کمتری برای باز کردن حساب دارند و به آسانی همه چیز برای شما انجام می دهد. این یک حوزه طبیعی برای فناوری است زیرا برای ایجاد یک طرح مالی پایه بر اساس تحمل خطر و افق زمانی نیاز به دخالت بیش از حد ندارد.

مرتبط بخوانید: ۲۵۰ شرکت فعال در حوزه فین تک

لوسیلا ویلیامز، رئيس و بنیانگذار شرکای مالی لوتوس و نماینده شرکت بیمه های مالی لینکلن، می گوید: "جنبه های خاصی از برنامه ریزی و مدیریت مالی وجود دارد که می تواند به آسانی در یک برنامه قرار داده شود و از طریق یک الگوریتم انجام شود". "این برنامه ها و وب سایت ها به نسلی از مردم در یک سطح دارایی می رسد که به طور متوسط مشاوران مالی نمی توانند این کار را انجام دهد."

 

وام های آنلاین و وام دانشجویی

بانک ها مدتها تنها گزینه ممکن برای وام گیرندگان بوده اند، اما برای افرادی که از اعتبار ستاره ای کمتری برخوردار هستند و یا افرادی که می خواهند فرآیند را ساده تر کنند، فین تک یک گزینه دیگر را ارائه می دهد. پس از بحران مالی، بانک ها در دادن وام دادن محتاط شدند و بسیاری از مصرف کنندگان را از بازار وام دور کردند. فین تک ها که با شیوه ای متفاوت برای ارزیابی ریسک تجهیز شده اند، نیازهای بیشتری را رفع کردند.

متیو وانگ، تحلیلگر ارشد پژوهشی سی بی اینسایت  می گوید: "افزایش استارت آپ های وام دهی تا حدی به دلیل عقب نشینی بانک ها بوده است و می دانیم که چه فرصت بزرگی می باشد." هنگامی که بحث خدمات مالی به میان می آید، افراد به برند های جدید معرفی می شوند". وام آنلاین، تمام وجوه قرض گرفتن از وام های شخصی تا بازپرداخت بدهی های دانشجویان را پوشش می دهد.

بازپرداخت وام دانشجویی

یکی از حوزه های وام دهی آنلاین که در سال های اخیر رونق گرفته است، بازپرداخت وام دانشجویی می باشد، و مجددا به دلیل عدم حضور وام دهندگان می باشد. بانک ها در حال از اعطای وام به دانشجویان امتناع می کنند چرا که دولت بخش زیادی از بازار را کنترل می کند، اما وام های فدرال تمام شدنی نیستند.

بسیاری از مردم به وام های خصوصی نیاز دارند تا زندگی خود را تغییر دهند و بانک ها در حقیقت برای وام دادن حضور ندارند ولی فین تک ها این کار را انجام می دهند.

در حال حاضر گروهی از فین تک ها وجود دارند که همه کارهای جدید را بوسیله بازپرداخت وام های دانشجویی موجود انجام می دهند. این یک خبر خوب برای مصرف کنندگانی است که متحمل بدهی های دانشجویی زیاد می باشند. در بسیاری از موارد، هزینه ها و نرخ های بهره پایین تر می باشند، و یا در صورتی که بانک تنها گزینه موجود باشد، وام گیرنده در بازپرداخت دچار مشکل می شود.

فن آوری های فین تک

کمک هزینه بازپرداخت وام دانشجویی

فین تک های وام دانشجویی نه تنها در کسب و کار برای بازپرداخت وام های موجود وجود دارند، بلکه آنها نیز به مردم کمک می کند تا آنها را پرداخت کنند، و یک پلت فرم فراهم می کنند که شرکت ها می توانند به کارکنان خود را ارائه دهند. Tuition.IO یک مثال از این موضوع می باشد. پلت فرم آن، شرکت ها را قادر می سازد تا بخشی از بدهی های دانشجویان کارکنان خود را پرداخت کنند که مشابه شرکت هایی هستند که ۴۰۱ (کی) دارند. وام دانشجویی جینیس و گرادیفی (Gradifi) دو استارت آپ دیگر هستند که به شرکت ها در کاهش بدهی وام دانشجویی کمک می کنند.

پرداخت های موبایل

هر فردی راحتی را دوست دارد، بنابراین پرداخت های تلفن همراه در این قرن رونق پیدا کرده است. واقعا چه کسی نمی خواهد از یک دستگاه تلفن همراه برای پرداخت پول قهوه استفاده کند یا با فشار یک دکمه پول را به دوستان خود انتقال دهد؟ به همین دلیل بازاریاب الکترونیک پیش بینی می کند که در این سال ۲۷ میلیارد دلار در معاملات پرداخت موبایلی وجود خواهد داشت.

به همین دلیل گزینه های زیادی برای ارائه دهندگان پرداخت تلفن همراه وجود دارد. کیف پول دیجیتال مانند پرداخت اپل، کیف پول گوگل و موبی کویک (MobiKwik) پردازنده های پرداخت شامل اسکوئر (Square) و  پی پال (PayPal)   و خدمات انتقال پول مانند ورلد رمیت (WorldRemit) و ترانسفروایز (Transferwise) وجود دارند. همه این موارد در یک حوزه متمرکز هستند: پرداخت دیجیتالی.

مرتبط بخوانید : استارت آپ کرادفاندینگ چیست؟!

هنگامی که به پرداخت های تلفن همراه اشاره می کنیم، نوآوری ها نه تنها در جلو چشم ما رخ می دهند، بلکه در پشت صحنه نیز حضور دارند. فین تک هایی هستند که به مصرف کنندگان راه های بهتری برای پرادخت ها ارائه می دهند، اما به یک بازی کسب و کار به کسب و کار (B2B) تبدیل شده اند، که به توانایی وب سایت ها در ویژگی های پرداخت کمک می کند. وی پی (WePay) را در نظر بگیرید، که حدود سال ۲۰۰۸ بوده است. پردازش پرداخت گوفاندمی (GoFundMe) ، وب سایتی است که به افراد دلیل سرمایه گذاری و عدم سرمایه گذاری در زمان های بد کمک می کند، و Care.com بازاری برای استخدام مراقبین می باشد. شناختن وب سایت های همکار به همکار که مردم را برای تلاش در یک جهت کمک می کند، یک کسب و کار عظیم است، و به اندازه ای هوشمند بود که تمرکز ها را به سمت خود کشاند.

فین تک

فین تک ها برای امور مالی و پس انداز شخصی

مدت زیادی است که تنها راه پس انداز از طریق یک بانک یا پول های تو بالشت بوده است. در حال حاضر، تعدادی از استارت آپ ها به مردم در پس انداز برای روزهای سخت کمک می کنند. بسیاری از آنها نیز به مشتریان برای انجام این کار پاداش می دهند. وانگ سی بی اینسایت به دیجیت (Digit) و اکورنز (Acorns) به عنوان دو نمونه از فعالان محبوب در فضای پس انداز فین تک اشاره می کند. با استفاده از دیجیت، کاربران می توانند روند پس انداز پول اضافی خود را به صورت اتوماتیک انجام دهند، در حالی که اکورنز به طور خودکار تغییرات اضافی کاربران را سرمایه گذاری می کند.

بانکداری آنلاین و بودجه بندی فین تک

بانکداری یکی از آن مواردی است که افراد انتظار دارد تا بصورت آنلاین کار کند و این در حالی است که تمام بانک ها به طور کلی اکنون بانکداری آنلاین و یک برنامه تلفن همراه را ارائه می دهند، فین تک ها راه را برای پیشرفت در امور مالی و بودجه بندی شخصی پیدا کرده اند. تهیه غذا برای افراد، بانک های آنلاین مانند چیم (Chime) یا سیمپل (Simple) ، به کاربران برای استفاده از پس اندازهای خودکار پاداش می دهد و همچنین یک جایگزین کم هزینه برای یک بانک سنتی ارائه می دهد. با استفاده از ابزارهای آنلاین، آنها به بودجه کاربران کمک می کنند و پول خود را به صورت هوشمندانه مدیریت می کنند تا به اهداف پس انداز خود برسند، و همه این کارها با حداقل تلاش و استفاده درست از گوشی هوشمند افراد انجام می شود.

مرتبط بخوانید: تحلیل روند پرداخت آنلاین

بیمه فین تک ها

بیمه ضرورتی است که برای بعضی از فرآیندهای تحت پوشش قرار گرفتن آن می تواند خیلی دشوار باشد. تعداد انگشت شماری از استارت آپ ها به دنبال تغییر آن، افزایش خدمات مشتری و کاهش هزینه های ذهنی می باشند. وانگ می گوید: "ما خیلی زود استارت آپ هایی را در این حوزه خواهیم دید اما اکنون خیلی زود است." بعضی از آنها بیمه نامه را به فروش می گذارند مانند سیاست جنسیس در حالی که دیگران مدل های بیمه جدید مانند مترومیل (Metromile) را ایجاد می کنند، که بیمه پرداختی را نسبت به هر مایل خریداری می کنند، و تراو (Trove) که بیمه های مورد نیاز برای اقلام شخصی مشتری را فراهم می کند و در سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده در دسترس خواهد بود.

فین تک در بخش بزرگی به خاطر [افراد] توسعه یافته است. افراد تجربیات و تکنولوژی بهتر در همه مواردی که آنها انجام می دهند را نیاز دارند. با این حال، اثرات فین تک به طور فزاینده ای در سراسر صنعت مالی گسترش یافته است، که منجر به تغییراتی بزرگ شده است.
سرمایه گذاری جهانی در فناوری مالی در سال های اخیر رشد زیادی داشته است. فین تک در حال حاضر یک صنعت چند میلیارد دلاری را تشکیل می دهد که همچنان تحت تأثیر استارت آپ هایی می باشند که راه حل های تکنولوژیکی برای خدمات مالی و محصولات را ارائه می دهند.

چه زمانی فین تک جوابگو نمی باشد؟

فین تک به یک دلیل برای افراد وجود دارد، بسیاری از خدمات ارائه شده به راحتی قابل درک می باشند مانند قرض گرفتن پول یا خرید. حتی بیمه می تواند به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود، زمانی که فردی جوان است و شروع به کار می کند. اما هنگامی که همه چیز پیچیده تر می شود، برخی از این فین تک ها ممکن است کافی نباشند. ویلیامز از شرکای مالی لوتوس می گوید: "هنگامی که مشتریان به آستانه زندگی خاص و سطح دارایی می رسند، آنها یک رویکرد شخصی تر را می خواهند و فین تک این کار را انجام نمی دهد."

ویلیام ادامه می دهد که اگر به بیمه با مدت زمان کوتاه نیاز دارید، این یک معامله ساده است. اما هنگامی که به موارد پیچیده مالی دسترسی پیدا می کنید، خطرناک می شود، زیرا تفاوت های زیادی وجود دارد.

برای هر فردی که به فکر ثبت نام با یک ارائه دهنده فین تک می باشد، مواردی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. برای تازه وارد ها، تعداد زیادی از گزینه ها وجود دارد. از آنجا که خدمات مالی یک کسب و کار بزرگ است، سرمایه گذاران سرمایه گذاری میلیون ها دلار را در بسیاری از شرکت ها هزینه می کنند. همه افراد نمی خواهند زنده بمانند. افراد باید کسانی را انتخاب کنند که دارای قدرت ادامه دادن هستند، و اینکه برای سرویس های اضافی چیزی را افزایش ندهند.

اسکافلر از انجمن حرفه ای فین تک می گوید افراد نیز باید این اطمینان را داشته باشند که شرکت دارای نظارت قانونی مناسب می باشد. بسیاری از فین تک ها با شرکت های بزرگتر همکاری می کنند تا پشت صحنه خود را مدیریت کنند، چیزی که مشتریان می خواهند بدانند.

غول های صنعت مالی و بانک های بزرگ به فین تک می روند

موسسات مالی سنتی ممکن است دیر به فین تک بپیوندند اما آن را از دست نخواهند داد. بسیاری از آنها خدمات خود را ایجاد می کنند و یا با استفاده از فن آوری های پایه ای به ارائه خدمات به مشتریان خود می پردازند. این اتفاق در تمام جنبه های فین تک از مشاوران روبو با سبد سهام هوشمند شواب شوابز تا پرداخت های دیجیتال سرویس پرداخت دیجیتال پرداخت ویزا ویزا وجود دارد.

حتی حامیان بزرگی مانند جی پی مورگان (JPMorgan) به داده های فین تک ها برای ارزیابی برنامه هایی برای وام و وام های سریع، وام دهندگان وام مسکن آنلاین، راه اندازی برنامه وام مسکن خود رجوع می کنند که می تواند تایید و رد وام مسکن در چند دقیقه تغییر کند.

تمام این اقدامات در بخش صنعت خدمات مالی سنتی برای انتخاب های فراتر از استارت آپ ها ایجاد می شوند. فین تک در بخش بزرگی به خاطر [افراد] توسعه یافته است. افراد تجربیات و تکنولوژی بهتر در همه مواردی که آنها انجام می دهند را نیاز دارند. با این حال، اثرات فین تک به طور فزاینده ای در سراسر صنعت مالی گسترش یافته است، که منجر به تغییراتی بزرگ شده است و منافع مردم در تمام سنین و وضعیت اقتصادی را در برمی گیرد. نظرات خود را با تیم تولید محتوا آیدی پی در میان بگذارید. از همراهی شما سپاس گزاریم.

در مطالب آیدی پی :

آیدی پی ، پرداخت یار بانک مرکزی شد
مطلب قبلی:

آیدی پی ، پرداخت یار بانک مرکزی شد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.