استارت آپ فین تک

هفت نکته اساسی ای که می بایست قبل از شروع یک استارت آپ فین تک رعایت کنید

در این مقاله به اتفاق به بررسی ماهیت استارت آپ و نکاتی که می بایست برای راه اندازی یک استارت آپ حوزه فین تک انجام دهیم، می پردازیم.

اصولا با توجه به پیشرفت علم در زمینه های مختلف زندگی، بدون شک اختلاط این مورد در زمینه ی تجاری باعث پیشرفت چشم گیری در این زمینه شده است. وجود و ورود علم به شاخه ی تجاری باعث موفقیت و تغییر مدل تجارت در کشورهای به روز جهانی شده است به طوری که افراد بسیار زیادی بدون رو در رویی فیزیکی با مشتری های خود به فروش و مبادله ی اجناس می پردازند. با هم در این مقاله به بررسی ماهیت استارت آپ و نکاتی که می بایست برای راه اندازی یک استارت آپ انجام دهیم، می پردازیم.

استارت آپ:

تاثیر تکنولوژی بر روی مسائل تجاری و مالی بسیار گسترده بوده است. مدل های قدیمی تجاری مانند بانک ها به این موضوع به اتحاد نظر رسیده اند که تکنولوژی تاثیر بسیار زیادی بر روی پیشرفت در زمینه ی تجاری داشته است. اصولا وجود و پیشرفت علم باعث شده تا ادارات و ساختارهای قدیمی مالی مجبور به تغییر سیستم گذشته و قدیمی خود و تقویت آن ها به منظور موفقیت و حضور در عرصه ی سخت تجاری باشد. همین موضوع باعث گرایش این بنیاد های تجاری و مالی به استارت آپ ها شده است. وجود استارت آپ ها در تجارت باعث شده است که بسیاری از سرمایه گذاران به منظور فروش سریع محصولات خود به این روش تجاری جدید روی بیاورند. اما موفقیت در این زمینه نیازمند برنامه ریزی دقیق و تداوم در رسیدگی به این سیستم نوین تجاری است. در این بخش هفت مورد از مواردی که می بایست قبل از شروع یک استارت آپ باید رعایت کنید در این بخش لحاظ شده است.

۱- مقررات: اصولا وجود آیین و مقررات باعث شده است تا دسترسی به سیستم بانکی و سرویس های مالی بسیار سخت باشد. وجود موارد و مستلزمات قانونی در محافظت سیستم های مالی از سواستفاده ی غیر قانونی و غیراخلاقی تاثیر به سزایی گذاشته است. به همین دلیل وجود شکایات و نارضایتی ها ازسیستم گذشته باعث افزایش حضور حسابدار ها و وکلا شده است. حضور سیستم های نوین تجاری(فناوری مالی) باعث شده است تا روش های جدیدی برای نحوه ی مدیریت پول و بخش مالی و رعایت مقررات آن شکل جدیدی به خود بگیرد. همین موضوع باعث جلب توجه قانون نویسان در زمینه ی سیستم فناوری نوین مالی در رعایت مقررات کلی شده است. امروزه روش مقرراتی در استارت آپ ها برخلاف برخی از روش های مدیریت مالی روشی انعطاف پذیرتر و بهتر شده است. این نکته را فراموش نکنید که وجود این نوع قوانین بر اساس نوع شاخه ی تجاری و کشور مورد نظر آن ممکن است متفاوت باشد.

کارآفرینی فین تک

۲- وجود رقابت میان موسسات مالی: با وجود موفقیت استارت آپ و سیستم مالی نوین، وجود این برتری نسبی بانک ها و موسسات را تسلیم نکرده است. بسیاری از بانک ها و موسسات در صدد عضویت در این استارت آپ ها و یا حتی به خدمت گرفتن آن ها در سیستم های خود می باشند. بسیاری از بانک های  معروف در سرتاسر جهان برای به خدمت گرفتن سیستم نوین مالی امروزی، هزینه های گزافی را پرداخت می کنند. به عنوان مثال بانک آمریکا مبلغ ۱.۵ میلیون دلار برای هزینه های لازم استارت آپ ها سرمایه گذاری کرده است. برای موفقیت در زمینه ی سیستم نوین مالی و استارت آپ ها شناخت رقبا و برتر بودن از آن ها عاملی مهم در موفقیت می باشد.

۳- اعتماد مشتری: بدون شک اعتماد مشتری به شما و سیستم مالی و تجاری شما یکی از مهم ترین ارکان موفقیت در فناوری نوین مالی است. وجود امنیت مهم ترین بخش در موفقیت تکنولوژی های تجاری در دنیای مدرن امروزی است. محافظت از اطلاعات کلی و شخصی کاربران و مشتری های شما از حملات احتمالی سایبری کمک بسیار مهمی به شما در جلب اعتماد مشتری می شود. در دوره ی گذشته ی مدیریت تجاری توسط موسسات و سیستم های مالی، تنها هشت درصد از افراد به این سیستم های قدیمی اعتماد و اعتقاد دارند. ضمانت اطلاعات مشتری و حفظ این ویژگی در استارت آپ کمک به سزایی در موفقیت آن می کند.

مرتبط بخوانید: ۵ روند اینشورتک که باید آن ها را بشناسید.

۴- وجود تیمی قوی درتشکیلات شما: این موضوع بر هیچ کسی پوشیده نیست که وجود چند سری ابزار پیش افتاده باعث موفقیت در زمینه ی استارت آپ و فناوری نوین مالی شود. این روش نوین مانند گذشته که تنها مشکلات پیش پا افتاده ای در ابتدای هرکاری وجود دارد نیست. حضور افراد زبده در زمینه ی تجارت، تکنولوژی و مدیریت باعث موفقیت شما در این زمینه می گردد. وجود و حضور تیم قوی به منزله ی کنارهم گذاشتن استعداد های جدید و حرفه ای به منظور موفقیت در استارت آپ شما می باشد.

استارت آپ فین تک

۵- سرویس های با ارزش و منحصر به فرد:  امروزه در بسیاری از کشورهای جهان اول، وجود افراد پیشرو در زمینه ی استارت آپ و سیستم نوین مالی باعث شدید شدن عرصه ی زقابت شده است. کلید موفقیت و برتری استارت آپ شما در زمینه ی تجارت امروزی، وجود نوآوری و به کارگیری سیستم های جدید و مفید است. این سیستم ها می بایست به قدری مفید باشند تا مشکلات مشتری را حل کرده و به او کمک کند. یکی از تصمیمات اشتباه در زمینه ی استارت آپ کپی کردن از دیگر شاخه های تجاری است به طوری که این کار می تواند تاثیر منفی بر روی موفقیت شما در این زمینه بگذارد.

۶- انتخاب صحیح در زمینه ی تکنولوژی و سرویس های مورد نظر شما: تکنولوژی های بسیار زیادی در این شاخه ی تجاری پرطرفدار به کار برده شده است که به عنوان مثال هوش مصنوعی یکی از بهترین تکنولوژی ها برای موفقیت در سیستم نوین تجاری و پاسخگویی به نیازهای مشتری می باشد. از دیگر تکنولوژی های جدید برای استارت آپ ها می توانیم به بلاک چین(Blockchain) ها نیز اشاره کنیم. انتخاب صحیح تکنولوژی و ابزارهای خدمت رسان در استارت آپ شما یکی از مهم ترین مواردی است که می بایست به آن توجه ویژه ای کرد.

مرتبط بخوانید: همه چیزهایی که باید در خصوص فین تک بدانید!

۷- سرمایه گذاری و هزینه ی راه اندازی یک استارت آپ: ایجاد یک استارت آپ به هیچ عنوان ارزان نیست. در صورتی که افراد حرفه ای در زمینه ی راه اندازی  و مدیریت سیستم تجاری در اختیار ندارید، باید خود را برای پرداخت هزینه های بسیار زیاد آماده کنید. موارد دیگری که باعث افزایش میزان سرمایه گذاری و هزینه های شما می گردد، رقابت با سیستم های تجاری و قدیمی بسیار بزرگ مانند بانک ها می باشد. سعی کنید با رعایت و اولویت بندی نیازهای استارت آپ به سراغ هزینه های آن بروید.

منبع: کارآفرین

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.