پرداخت دیجیتال

۸ ترند برتر پرداخت دیجیتال برای ۲۰۲۰

ترند‌ها نقش حیاتی در شکل دادن روش‌های پرداخت آتی ما ایفا می‌کنند. بسیاری از ترند‌های ذکر شده نیز نقش مهمی در این فرآیند ایفا می ‌کنند.

اقتصاد، پول و نحوه پرداخت پرداخت‌ها از زمان های قدیم تا کنون دست‌خوش تغییراتی شده‌ است. به عبارت دیگر، همه اینها شاخص‌ های کلیدی پیشرفت ما به عنوان یک گونه هستند. روش‌های اولیه، شیوه زندگی ابتدایی ما را نشان می دهند. به طور مشابه، روش‌ های پرداخت فعلی که با تکنولوژی کار می ‌کنند دستاورد های تکنولوژیکی ما را نشان می دهند.

دیجیتالی شدن پرداخت‌ ها برای رسیدن به یک روش پرداخت ساده، راحت، سریع و ایمن، جهشی بزرگ به سمت هدف بود. مسلما، ما این هدف را به دست آوردیم. روش‌های پرداخت دیجیتال، تحولات عظیمی را در طول چهار تا پنج سال شاهد بودند و در حال حاضر شاهد تغییرات بیشتری در آینده نزدیک خواهیم بود.

در چنین مواقعی، دیدن چیزی که ۲۰۲۰ برای ما در نظر دارد بسیار هیجان‌انگیز است. در این مقاله، ما با دقت به تمام روندهای پرداخت دیجیتال نگاه خواهیم کرد که در سال ۲۰۲۰ توسعه بیشتری پیدا خواهند کرد.

 

تایید هویت بیومتریک

تایید هویت بیومتریک ترندی است که شما به سرعت در سال ۲۰۲۰ خواهید دید. اعتبارسنجی بیومتریک یک روش تایید است که شامل ویژگی‌های ساختاری و بیولوژیکی یک فرد است. این روش‌های تایید شامل اسکنرهای اثر انگشت، تشخیص چهره، تشخیص عنبیه، آنالیز ضربان قلب و نقشه سیاه‌رگ هستند.

با افزایش مشکلات سرقت اطلاعات هویتی و تقلب، اعتبار سنجی بیومتریک می ‌تواند گزینه قابل ‌اعتماد و مطمئنی برای تمام پرداخت ‌های دیجیتال که در سال ۲۰۲۰ اتفاق می‌افتد، باشد. حتی آمار، همین مورد را پیشنهاد می ‌کند. براساس داده ‌های صنعت، تا سال ۲۰۲۱، سالانه بیش از ۱۸ میلیارد تراکنش بیومتریک انجام خواهد شد.

اعتبارسنجی بیومتریک یک روش پرداخت منحصر به فرد و بسیار مهم است که شامل دقت، کارایی و امنیت تحت یک بسته منفرد است. اعتبارسنجی بیومتریک یک روش بسیار ایمن است چرا که شامل ویژگی‌های منحصر به فرد شخص می باشد. این عامل همچنین به ایجاد وفاداری و اعتماد مشتری کمک می‌ کند.

مرتبط بخوانید: انواع کلاهبرداری های اینترنتی : روش هایی که باید بدانید!

: Gen Z نسل آگاه از تکنولوژی

قبل از اینکه شروع کنیم، بیایید بدانیم که Gen Z  چیست. اصطلاح "" Generation Z  یا "  Gen Z "  برای افرادی استفاده می ‌شود که بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۲ به دنیا آمده‌اند. به عبارت ساده، تمام کسانی که از ۷ تا ۲۰ سال سن دارند، Gen Z  هستند که در حال حاضر نسل دنیای دیجیتال هستند.

Gen Z  قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ از کل جمعیت هزاره جدید پیشی بگیرد. این تغییر در جمعیت اهمیت زیادی خواهد داشت. به این دلیل است که، این تغییر نشان می ‌دهد که اکثر جمعیت جهان تا سال ۲۰۲۰ یک نسل جدید آگاه از تکنولوژی یا در معرض تکنولوژی هستند.

این نسلی است که وابستگی بالاتری به تکنولوژی‌های پیشرفته، خودکار، سریع‌ و کارآمد خواهد داشت. در نتیجه نیاز به سیستم‌ های پرداخت ‌های دیجیتال رشد سریعی را در سال آینده شاهد خواهد بود.

پرداخت دیجیتال
از کارت‌ ها تا کد ها

در ابتدا حساب‌ های بانکی به سادگی با ترکیبات تصادفی ارقام منحصر به فرد روی کارت شناسایی می شدند. با این حال، فن‌آوری EMV  ‪(Europay, Mastercard, Visa)‬ به تدریج مشتریان را با مکانیسم کامپیوتری شده و ایمن تری برای پرداخت معرفی کرده ‌است.

تکنولوژی EMV  برای استفاده از کدها معروف است که هر زمانی که یک تراکنش رخ می‌دهد، تغییر می ‌کند. استفاده از کدهای موقتی، امنیت حساب ‌های بانکی را افزایش می ‌دهد. این مثال نشان می ‌دهد که چگونه کدهای ما می ‌تواند نحوه مدیریت سیستم ‌های حساب بانکی را شکل دهد.

علاوه بر این، آینده کارت‌ های پلاستیکی منوط به تحت الشعاع بودن خدمات پرداخت حاشیه است که روش‌ های مناسب و یکپارچه انتقال پول و نگهداری را ارائه می‌ دهد.

مرتبط بخوانید: راهنمای جامع دریافت رمز یکبار مصرف

افزایش تقاضا برای کارتخوان موبایلی

کارتخوان موبایلی (mPOS) یک انقلاب فن‌آوری است که تمامی فروشندگان را از پرداخت در محل های ثابت رها می‌ کند. به آن ها اجازه می دهد تا در مکان‌ های مختلف مانند کنسرت‌ها، شوهای تجاری، کامیون‌ها غذا، و بسیاری موارد دیگر به طور یکپارچه پرداخت‌ ها را از مشتریان خود دریافت کنند.

علاوه بر این، تکنولوژی mPOS  همچنین باعث تفاوت زیادی در فرآیند پرداخت یک فروشگاه با ساده‌تر و انعطاف‌پذیر کردن آن با جایگزین کردن مناطق پرداخت پول با کارکنان فروش که مجهز به تجهیزات mPOS  هستند، می شود.

mPOS  قطعا ترند تکنولوژی پرداخت دیجیتال است و آمار نیز همین را نشان می‌ دهد. طبق گزارشات انجام شده، در سال ۲۰۲۱،  در حدود ۲۷.۷ میلیون دستگاه فعال mPOS  وجود خواهد داشت. این رقم در مقایسه با ۳.۲ میلیون در سال ۲۰۱۴ بسیار زیاد است.

پرداخت‌ های گوینده هوشمند

دستیاران خانگی یا گویندگان هوشمند به کاربران اجازه می ‌دهند که به گوینده فرمان صوتی دهند و پاسخ صوتی را در عوض دریافت کنند. کاربر می‌ تواند دستورهای صوتی برای چیزهای مختلفی نظیر به روز رسانی های آب و هوا، به روز رسانی ترافیک، سفارش از Zomato  یا رزرو یک تاکسی از Uber را بدهد.

بسیاری از غول‌ها در تولید گویندگان هوشمند سرمایه‌ گذاری کرده‌اند. آمازون اولین کسی بود که با اولین سخنگوی هوشمند خود در سال ۲۰۱۴ به وجود آمد. گوگل و اپل به ترتیب در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به آمازون پیوستند.

گویندگانی که از دستیاران هوشمند تکامل یافتند ابتدایی بودند چون تنها به دستگاه‌های تلفن محدود بودند. با این حال، با رشد اتوماسیون خانه، سخنرانان هوشمند نیز شروع به رفتن به جریان اصلی کردند.

بیایید نگاهی به برخی از آمار بیندازیم تا وضعیت گوینده هوشمند بهتر شود. به گفته Statista، ۳۵ درصد از کاربران از گویندگان هوشمند برای خرید محصولاتی مانند مراقبت خانگی، مواد غذایی و پوشاک استفاده می‌ کنند.

پرداخت دیجیتال

جالب است که حدود ۲۸ % از مردم از گوینده هوشمند برای ارسال پول یا پرداخت مستقیم استفاده کردند. این بخش بزرگی نیست زیرا مقادیر کمتری از مردم تصمیم می‌گیرند که به دلیل دلایل امنیتی، پرداخت‌هایی را با گوینده هوشمند انجام دهند.

این نگرانی در مورد امنیت به عنوان یک خبر رسمی منتشر شده از سوی TNS نشان داد که حدود ۷۴ درصد از کاربران دارای نگرانی‌های امنیتی برای پرداخت پول با دستیاران صوتی هستند. علاوه بر این، آن‌ها همچنین گفتند که ممکن است به دلیل این نگرانی دست از پرداخت پول بردارند.

حتی بعد از این، آینده گوینده هوشمند به عنوان نام‌های بزرگ مثل آمازون، گوگل و اپل برای ساخت گویندگان هوشمند پیشرفته خود سرمایه‌گذاری می ‌کنند.

علاوه بر این، این آمار یک آینده روشن برای پرداخت ‌های هوشمند سخنگو را نشان می ‌دهد. BI  تخمین زده است که استفاده از گوینده هوشمند به سرعت از ۱۸.۴ میلیون کاربر در سال ۲۰۱۷ به ۷۷.۹ میلیون کاربر تا سال ۲۰۲۲ رشد خواهد کرد.

مرتبط بخوانید: ۱۲ مزیت استفاده از کیف پول الکترونیکی که باید بدانید!

امنیت بیشتر با قدرت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

هر زمان که نوبت پرداخت می ‌رسد، امنیت مهم‌ترین عامل است. مردم همیشه ترجیح می ‌دهند از روش پرداختی استفاده کنند که دارای امنیت بالایی است. به همین دلیل است که تکنولوژی ‌های پرداخت بدون در نظر گرفتن امنیت درجه بالا قادر به پیشرفت نخواهند بود.

بانک‌ ها هر روز مقدار زیادی از اطلاعات و داده‌های پرداخت مشتریان را دریافت می ‌کنند. و برای شناسایی تمام تهدیدات ممکن در عرض چند ثانیه، بانک‌ ها اکنون در حال کمک گرفتن از یادگیری ماشین هستند.

یادگیری ماشین اولین قدم است که باید برای رسیدن به هوش مصنوعی تکمیل شود. بانک‌ها به طور مداوم نرم‌افزار خود را با تراکنش های مختلف و جدید تغذیه می‌کنند. این نرم‌افزار مجموعه‌ای از تراکنش های محدود را به خود می ‌گیرد و یاد می ‌گیرد که تراکنش های کلاهبرداری را در زمان واقعی شناسایی کند. وقتی نرم‌افزار تراکنش های بیشتری دریافت می‌ کند، در شناسایی تراکنش های کلاهبرداری بسیار بهتر عمل می کند.

بهترین نمونه از این کار زمانی است که شما یک متن از بانک خود دریافت می ‌کنید و می‌پرسد که آیا تراکنش توسط شما انجام شده‌است یا خیر. این پیام هشدار دهنده به کاربر و بانک کمک می ‌کند تا از یک حادثه ناگوار بزرگ جلوگیری کند. هیچ انسانی این متون را برای شما نمی‌فرستد. یک نرم‌افزار یادگیری ماشین است که تمام این متون را به شما می ‌فرستد.

پرداخت دیجیتال
پرداخت بدون تماس

پرداخت ‌های بدون تماس روش پرداخت دیگری هستند که شما در سال ۲۰۲۰ به سرعت در حال رشد خواهید دید. همانطور که این نام نشان می‌ دهد، پرداخت بدون تماسی اجازه می‌ دهد تا مشتریان به سادگی گوشی هوشمند خود را بر روی خواننده تکان دهند. این روش تکان دادن سریع‌تر و راحت‌تر از اضافه کردن یک کارت است.

پرداخت بدون تماس همچنین سریع‌تر و ایمن‌تر از فن‌آوری PIN  هستند چرا که اتصال رمزنگاری شده را به طور همزمان انتقال می ‌دهند.

بسیاری از شرکت‌ها مانند سامسونگ، اپل و گوگل سیستم پرداخت بدون تماس را به ترتیب به Samsung Pay, Apple Pay, Google Pay  اضافه نمودند. برای انجام پرداخت‌ها، تمام چیزی که یک مشتری باید انجام دهد این است که به سادگی برنامه را دانلود کند، کارت را با وارد کردن جزئیات اضافه کند، و سپس تلفن را به هر خواننده تکان دهد..

پرداخت های بدون تماس با NFC (ارتباط میدانی نزدیک) امکان پذیر هستند. به همین دلیل است که آن‌ها همچنین به عنوان پرداختهای NFC  شناخته می شوند.

در بسیاری از کشورها از پرداخت NFC  استفاده شده ‌است. به عنوان مثال، در چین از آن به عنوان حالت پرداخت در حمل و نقل عمومی استفاده می ‌شود. به طور مشابه، در لندن پرداخت NFC در ایستگاه‌های اتوبوس مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در ژاپن این فن‌آوری برای ارایه اطلاعاتی در مورد هویت کارت ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

اقتصاد UK  که نشان‌دهنده مجموعه‌ای از موسسات مالی و بانک‌ها می‌ باشد پیش‌بینی کرده‌است که در حدود ۳۶ درصد کل پرداخت‌ها از طریق NFC کارت‌های غیر تماسی انجام خواهد شد.

مرتبط بخوانید: بررسی اعتبار صفحه پرداخت اینترنتی : ۶ روش واقعا کاربردی!

برتری بر کیف پول همراه

براساس گزارشی از سوی  RetailDive، در سال ۲۰۱۹، حدود ۲.۱ میلیارد مشتری در حال استفاده از کیف پول همراه هستند. و این رقم در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت. یک راه‌ حل کیف پول همراه چیزی نیست جز یک برنامه کاربردی تلفن همراه که سعی می ‌کند یک کیف مالی واقعی را شبیه سازی کند. با کمک یک کیف پول همراه، شما می ‌توانید برای کاربران دیگر پول بفرستید، از کاربران دیگر پول دریافت کنید، و پول را داخل کیف پول ذخیره کنید. با کمک یک کیف پول همراه، کاربر می‌تواند قبض‌ های مصرفی را پرداخت کند، بلیط بخرد، پاداش بگیرد و خیلی موارد بیشتر.

شرکت‌های بزرگ مانند اپل، گوگل و سامسونگ کیف پول همراه خود را دارند. با این حال، همه این پول‌ها برند و مخصوص شرکت هستند. در سال‌های آتی، شرکت‌ های بیشتری تلاش خواهند کرد که کیف پول خاص خود را ایجاد کنند.

شرکت ‌ها می ‌توانند به راحتی استفاده مشتری را با کمک یک کیف پول همراه ارزیابی کنند. چندین عامل وجود دارند که در یک کیف پول همراه دخیل هستند. به عنوان مثال، یک کیف پول همراه توسط یک شرکت ایجاد می ‌شود. سپس کارت‌ های اشتراک و کارت ‌های اعتباری توسط یک شرکت دیگر ایجاد می‌ شوند. همچنین بسیاری از بازرگانان از کیف پول گوگل استفاده می ‌کنند.

به عبارت ساده، یک کیف پول همراه شامل اجزای مختلفی است که با هم‌ کار می‌ کنند تا خدمات پرداخت آسان، سریع و بدون پول نقد را ارایه کنند.

نتیجه‌گیری

پرداخت‌های دیجیتال مربوط به آینده هستند. در سال‌ های آتی تبدیل روش‌ های پرداخت از وجه نقد فیزیکی به روش ‌های پرداخت دیجیتال را خواهیم دید. قبل از این که تراکنش ها به پایان برسد، بسیاری از ترند های جدید ظاهر و ناپدید خواهند شد. این ترند‌ها نقش حیاتی در شکل دادن روش‌های پرداخت آتی ما ایفا می‌کنند. بسیاری از ترند‌های ذکر شده نیز نقش مهمی در این فرآیند ایفا می ‌کنند. اما فقط زمان خواهد گفت که همه چیز چگونه خواهد بود.

در مطالب آیدی پی :

خرید شارژ موبایل
مطلب قبلی:

خرید شارژ موبایل

زمان مطالعه: ۱ دقیقه
کیف پول دیجیتال
مطلب بعدی:

مقایسه کیف پول های دیجیتال

زمان مطالعه: ۹ دقیقه

۱ دیدگاه

پای نتورک یه ارز دیجیتال جدید شبیه بیت کویین هست که توسط سه استاد دانشگاه اسنتفور طراحی و راه اندازی شده و چون هنوز در مرحله اول (ایردراپ) قرار داره به طور ۲۴ ساعته رایگان ارز رو بین کاربرا تقسیم میکنه و توی یک سال تونسته ۴ میلیون کاربر پیدا کنه(بیت کویین توی ۳ سال تونست این تعداد مخاطب رو بدست بیاره!)

در پایان سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ در صرافی های بین المللی قیمت گذاری میشه و دیگه رایگان استخراج نمیشه برای همین حدودا یک سال دیگه وقت هست تا ارز رو رایگان بدست بیاریم.
برای استخراج ارز باید برنامه رو با شماره تلفن یا اکانت فیس بوک و کد معرف :
mzma1990
نصب کنید و در ابتدا با این کد یک سکه پای رایگان به شما تعلق میگیره?
بدون مصرف اینترنت و باتری گوشی ارز رو استخراج میکنه(حداقل روزی ۶ سکه pi )
هر ۲۴ ساعت کافیه آنلاین بشی و در برنامه علامت ⚡️رو ضربه بزنی تا دوباره فعال بشه و این کار هر ۲۴ ساعت یکبار حتما باید تکرار بشه و فراموش نکنیم چون استخراج ارز قطع میشه.

لینک دانلود مستقیم از گوگل پلی:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.blockchainvault

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.