ویروس کرونا و تغییر صنعت پرداخت

ویروس کرونا چگونه صنعت پرداخت را تغییر داد؟!

کروناویروس، که کووید ۱۹ نیز نامیده می‌ شود، به بازار سهام و صنعت گردشگری خسارت وارد کرده است. همچنین می‌ تواند باعث تغییر شدید در روش پرداخت شود.

کروناویروس، که کووید ۱۹ نیز نامیده می‌ شود، به بازار سهام و همچنین به میزان قابل توجهی بر صنعت گردشگری خسارت وارد کرده است. همچنین می‌ تواند باعث تغییر شدید در روش های پرداخت شود، چرا که مصرف کنندگان از روش های دیجیتالی برای کاهش خطر آلودگی ناشی از حمل پول نقد استفاده می ‌کنند.

بسیاری از مناطق در حال حاضر شاهد افزایش نرخ معاملاتی هستند که در آن ها به طورفیزیکی پول مبادله نمی شود و می توان آن‌ها را روشی برای کاهش شیوع بیماری در مقابل استفاده از روش های نقدینگی یا چک کاغذی دانست.

همچنین توصیه های زیاد برای ماندن در خانه و نرفتن به مسافرت می ‌تواند منجر به افت شدید هزینه ‌های گردشگری شود. این موضوع می‌ تواند به رشد سیستم‌ های پرداخت جهانی که به سفرهای خارجی برای توسعه وابسته هستند آسیب برساند.

در همین زمان، شرکت ‌هایی که تکنولوژی ‌های جدیدی مانند تسویه بدون پول نقد را ترویج می ‌کنند ممکن است در صورتی که پیشنهادات آن ‌ها بتوانند خطرات انتقال ویروس از طریق تعاملات انسانی را کاهش دهند، شاهد پیشرفت چشمگیری باشند.

کرونا ویروس

ویروس کرونا تهدیدی جدی برای اقتصاد آمریکا محسوب می ‌شود. توریست ‌های خارجی که در حال بازدید از این کشور هزینه زیادی برای استفاده از کالا و خدمات می کنند، تامین کننده های اصلی درآمد برای بسیاری از افراد هستند. حتی اگر آمریکا منطقه پرخطر برای ابتلا به این بیماری نباشد، سفر از کشور های دارای ریسک بالاتر می ‌تواند به طور معنی‌ داری کاهش یابد و در نتیجه تعداد توریست ها کاهش یابد.

براساس گزارش سازمان جهانی گردشگری بین المللی ۲۰۱۷، توریست‌ های خارجی ۲۱۰ میلیارد دلار را در سال ۲۰۱۷ در سفر خود به ایالات‌ متحده خرج کردند. در واقع، آمریکا با وجود اینکه محبوب‌ ترین مقصد نیست، اما بیش‌ ترین پول را در جهان از گردشگران خارجی کسب کرده‌ است. در جهان برترین کشور برای مسافران بین‌المللی، فرانسه با ۸۶.۹ میلیون بازدید کننده، پس از آن اسپانیا با ۸۶.۸ میلیون نفر، سپس ایالت متحده آمریکا با ۷۶.۹ میلیون و چین با ۶۰.۷ میلیون نفر در جایگاه چهارم می باشند.

مرتبط بخوانید : ۸ ترند برتر پرداخت دیجیتال برای ۲۰۲۰  

به طور گسترده‌ ای پیش‌ بینی شده ‌است که چین جایگاه چهارم خود را به کشورهایی مانند مکزیک (جایگاه ششم)، آلمان (جایگاه هفتم) یا تایلند (جایگاه دهم) خواهد داد چرا که مسافران بین‌ المللی در سال ۲۰۲۰ به دنبال مقاصد امن‌تر خواهند بود. احتمال  این موضوع به خصوص از زمانی که وزارت امور خارجه ایالات‌ متحده در ۲ فوریه ۲۰۲۰ یک هشدار سطح ۴ برای چین صادر کرده است، افزایش پیدا می کند. در هشدار سطح چهارم توصیه می‌ شود از سفر به کشورهای جنگی مانند سوریه، سومالی، افغانستان و یمن جلوگیری شود. هشدار سطح ۳ برای کره‌ جنوبی در ۲۶ فوریه ۲۰۲۰ و برای ایتالیا در ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ صادر شده و هر دو کشور در گروه ملیت های سطح ۳ مانند کنگو، مغولستان، چاد، سودان و لبنان قرار گرفتند.

کروناویروس

تعداد توریست های چینی که از مکان‌هایی مانند منهتن، دیزنی لند یا هالیوود بازدید می کنند، به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

طبق گزارش دفتر گردشگری و توریسم ایالات محتده آمریکا، ۳.۲ میلیون بازدید کننده چینی که در سال ۲۰۱۸ از آمریکا بازدید کردند، حدود ۳۵ میلیارد دلار برای کالاها و خدمات هزینه کردند. همچنین ۲۱.۵ میلیون کانادایی در سال ۲۰۱۸ از مرز عبور کرده و با این حال تنها ۲۲.۸ میلیارد دلار در آمریکا هزینه کردند. بازدید کنندگان از مکزیک بزرگ‌ ترین گروه در جایگاه بعدی بودند که ۱۸.۴ میلیون مکزیکی به آمریکا سفر کرده و ۲۱ میلیارد دلار خرج کردند.

مرتبط بخوانید: ۱۲ مزیت استفاده از کیف پول الکترونیکی که باید بدانید!

علت این که کانادایی‌ ها و مکزیکی ‌ها در سفرهای خود به ایالات‌متحده کم‌تر خرج می ‌کنند، می‌تواند به این دلیل باشد که برخی از آن‌ها برای کار یا تحصیل مسافرت می ‌کنند. از آنجا که هر دو کشور از مرز ایالات‌ متحده عبور می‌ کنند، هزینه ‌های سفر کم‌ تر است.

پس از بررسی از دست رفتن دلارهای مسافران چینی، خسارت‌ های احتمالی بعدی مربوط به مسافران کشورهای ژاپن و کره‌ جنوبی است که هر دو درگیر گسترش این بیماری هستند. ژاپن چهارمین و کره‌ جنوبی هشتمین کشور از نظر هزینه‌ های مسافران در ایالات‌ متحده است.

Steve Squeri ، مدیرعامل اکسپرس آمریکایی، اخیرا به تحلیلگران گفت که شرکت New York-based ارایه‌ دهنده پیشتاز کارت‌ های هزینه سفرهای تجاری، شاهد کاهش قابل ‌توجهی در هزینه ‌های برخی کشورهای آسیایی از جمله هنگ‌کنگ، تایوان و سنگاپور بوده ‌است. به طور کلی اکسپرس آمریکایی در حدود ۸ تا ۹ درصد از درآمد خود را از منطقه آسیا-اقیانوسیه تامین می ‌کند.

کرونا ویروس

یک روش برای جلوگیری از کاهش احتمالی سودآوری  گردشگران چینی، تشویق آن ها برای انجام خریدهای  مکرر و یا  بزرگتر با استفاده از تجارت الکترونیک فرامرزی است.

براساس گزارش  PPRO’s Payments Almanac، تجارت الکترونیک فرامرزی چین در سه کشور متمرکز است که ۶۵ درصد از کل فروش اینترنتی را تحت اختیار خود دارد. به گفته این گزارش، بیشترین فروشندگان تجارت الکترونیک در چین، خطوط هوایی و هتل‌ها با سهم ۱۵ درصد از هزینه‌ های مصرفی اینترنت می باشند. پوشاک و کفش با نرخ ۱۳.۲ % در دومین جایگاه بوده و پس از آن کالاهای الکتریکی با ۱۲.۷ % قرار دارند.

در این بین یک چالش بزرگ برای شرکت‌ ها، تولید کالا و رساندن آن ‌ها به مشتریان در چین است. برای مثال، اپل کارخانه‌های خود را در چین بسته ‌است و تازه شروع به باز کردن آن‌ها کرده ‌است. این امر می‌ تواند به طور بالقوه کمبود محصولات اپل از جمله  آیفون و آیپد را ایجاد کند. بنابراین اگر مشتریان  به ویژه آن‌هایی که در چین هستند،  می ‌خواهند این محصولات را بخرند، ممکن است مثل همیشه آن ها را  در قفسه‌های فروشگاه ‌ها پیدا نکنند.

کروناویروس

احتمالا یکی از صنایعی که بیش‌ترین نگرانی را به خاطر ویروس کرونا دارد، صنعت گردشگری است. این مشکل به ویژه شامل شرکت‌ های مسافرتی کشتیرانی می شود. سهام این شرکت ها از آغاز سال تا کنون به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، زیرا مسافران با نرخ هشدار دهنده ‌ای سفرهای خود را لغو کرده‌اند.

در اوایل سال جاری، وزارت امور خارجه آمریکا یک توصیه سطح ۳ برای تمام مشتریان سفر با کشتی سیاحتی در آسیا صادر کرد. USA Today در ماه فوریه گزارش داد که سه مورد از اپراتورهای بزرگ مسافرتی همه افراد دارای گذرنامه از چین، هنگ‌کنگ و ماکائو را از سوار کردن به کشتی ‌های خود منع کرده‌اند.

احتمالا بزرگ‌ترین عامل ترساندن مسافران، کشتی تفریحی Diamond Princess  بود که در یوکوهاما، ژاپن لنگر گرفته بود. هنگامی که یک مورد ابتلا به ویروس کرنا پیدا شد، هیچ یک از مسافران اجازه نداشتند کشتی را به مدت دو هفته ترک کنند، در حالی که این ویروس کشنده در کشتی گسترش پیدا می کرد. براساس گزارش سی ان ان، در مجموع ۷۰۵ بیمار در بین مسافران شناسایی شدند و پنج نفر جان خود را از دست دادند.

کرونا ویروس

یک مطالعه از اسکناس‌ های ایالات‌متحده در سال ۲۰۰۲ در اوهایو که در مجله علمی آمریکا منتشر شد نشان داد که ۹۴ % اسکناس‌ها توسط باکتری، از جمله عوامل پاتوژنی مانند اکولای، سالمونلا و استافیلوکوکوس اورئوس آلوده هستند.

با توجه به این گزارشات، تعجبی ندارد که مقامات چینی برای کنترل گسترش بیماری در کشور و مرکز آن در ووهان، با اسکناس ‌های کاغذی برخورد می ‌کنند. در ۱۵ فوریه دولت چین یک کنفرانس خبری برگزار کرد که به بانک‌ها در مورد شرایط جدید رسیدگی به نقدینگی آموزش می‌ داد.

همه بانک‌های چینی باید هر گونه پول نقد دریافتی از مشتریان را با استفاده از نور فرابنفش و یا دمای بالا ضدعفونی می کردند و آن را به مدت ۷ روز در مناطق غیر آلوده و ۱۴ روز در مناطق آلوده کشور ذخیره می کردند. علاوه بر این، دولت چین برای توزیع پول به شهر یوآن، مرکز استان هوبی و مرکز این ویروس یعنی ووهان، مبلغ ۴ میلیارد (حدود ۱۷۰ میلیون دلار)  پول چاپ کرده ‌است.

در مطالب آیدی پی :

کیف پول آیدی پی
مطلب قبلی:

راهنمای کیف پول در آیدی پی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

۱ دیدگاه

مااحتیاج به یک ملیون وام داریم به ماهم بدهیدلطفامادرم مریضی قندوفشارخون داره پدرم هم کارگره الان بیکاره بیماری قلبی داره با۴تابچه مادرم خیلی مریض پول گذشت دکترببره تورابخدابه ماهم بدین کرایه خانه ندادیم صاحب خانه هی حرف میزنه انسانی نداشت

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.