وام دهی

۳ روش استارت اپ های فین تک برای تغییر فضای وام دهی آنلاین

فین تک به مشارکت مداوم وام دهندگان و کسب و کارهای کوچک کمک می کند و منجر به یک معامله برد - برد می شود که اقتصاد جهانی ما را بهبود می بخشد.

در اقتصادهای بزرگ در سراسر دنیا، مانند ایالات‌متحده و انگلستان، کسب و کارهای کوچک حدود نیمی از جمعیت کارگر را استخدام می‌ کنند. به همین دلیل تاثیر آن‌ها از نظر مالی و فرهنگی بسیار زیاد است.

اما به دلیل نبود تضمین و تاریخچه اعتباری محدود، کسب و کارهای کوچک فرصت‌ های یکسانی را برای کسب بودجه به عنوان شرکت‌های بزرگ و یا حتی وام ‌های شخصی به دست نمی ‌آورند.

مدت هاست که بین شرکت‌ های جدید کوچک و بزرگ در توانایی تامین سرمایه مورد نیاز برای رشد، فاصله وجود دارد. این ناتوانی در بدست آوردن سرمایه دوباره در پی بحرانهای مالی بیشتر هم می شود.

امروزه، اگر یک نقطه ی ضعف در بازار وجود داشته باشد، یک موج جدید از شرکت ‌های فن‌آوری به دنبال پیدا کردن راهی برای کسب درآمد از  آن هستند. این دقیقا همان چیزی است که با استارت اپ های "فین تک" در حال شکل گرفتن است.

چرا کسب و کار های مربوط به وام دهی برای شرکت ها مهم است؟

فرصت واقعی برای شرکت‌ های فین تک (بدون اشاره به تجارت‌ های کوچک) در وام‌ دهی است نه سرمایه گذاری مخاطره آمیز. استارت اپ ها کم‌تر از ۱ %  سرمایه شراکت شخصی را در یک سال ارائه می‌ کنند، در حالی که بسیاری از صاحبان کسب ‌و کارهای کوچک به دنبال یک وام تجاری هستند تا به آن‌ها کمک کند کار خود را شروع کرده یا آن را توسعه دهند.

در نتیجه، بازار وام دهی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک گسترده است و امروزه این بازار هنوز دست ‌نخورده باقی مانده‌ است.

Karen G.‎ Mills به عنوان مدیر ارشد مدرسه کسب و کار هاروارد، بیان می کند :

کم ترین وام ‌ها به کوچک‌ ترین کسب و کارها به خوبی ارائه نمی شود، به این دلیل که دانستن این که آیا آن‌ ها واقعا قابل اعتماد هستند یا خیر، کار سختی است. ظهور فن‌آوری و ورود کارآفرینان جدید فین تک باعث بهبود سرعت و سهولت تجربه مشتریان کسب و کارهای کوچک و ایجاد فعالیت مالی قابل توجه برای وام دهندگان بالقوه شده است.

این برای کارآفرینانی که در حوزه فین تک فعالیت دارند خوب است. اما با ورود آن ‌ها به این فضا، وام دهی چگونه تغییر می کند؟

فین تک چگونه فضای وام دهی را تغییر می‌ دهد؟

دسترسی آسان به سرمایه

در سال‌ های بعد از بحران مالی، بانک ‌ها از وام دادن به کسب و کارهای کوچک خودداری می ‌کردند چرا که آن‌ ها مشغول رسیدگی به بحران های خود بودند. در نتیجه، یک گروه جدید از وام دهندگان آنلاین ظاهر شدند و به دنبال توسعه مالی برای کسب و کارها بودند که هیچ گزینه دیگری برای آن وجود نداشت.

به طور کلی، وام دهندگان بیشتر در فضای کسب و کارهای کوچک به معنی فرصت بیشتر برای صاحبان این نوع کسب و کارها جهت دریافت وام هستند. برخی از این وام‌ها نرخ بهره بالایی دارند و شرایط بازپرداخت را محدود می ‌کنند؛ برخی دیگر براساس قدرت مالی صاحب کسب‌ و کار، ابزار های مفیدی برای رشد و یا پوشش کمبود های جریان نقدینگی ارائه می کنند.

به طور خاص، انواع جدید از وام ‌های نظیر به نظیر، جذب سرمایه تجمعی و وام‌ های کوتاه‌ مدت برای تامین سرمایه مورد نیاز برای افرادی مانند زنان صاحب کسب ‌و کار سودمندتر هستند.

به طور کلی، اطلاعات علت قدرتمندی است و در حال حاضر اطلاعات کافی برای صاحبان کسب و کارها دسترس است تا در مورد واجد شرایط بودن دریافت وام و نحوه درخواست در بانک های محلی بیشتر بدانند.

وام دهی

سریع کردن فرآیند درخواست

حتی با وجود گروه جدید از وام دهندگان آنلاین، بهترین معامله یک صاحب کسب‌ و کار کوچک می‌ تواند وام گرفتن از یک بانک باشد. اما متاسفانه گاهی اوقات این فرآیند سریع پیش نمی رود.

فرآیند ضمانت برای یک وام بانکی می ‌تواند هفته‌ ها یا ماه ها طول بکشد. از سوی دیگر، وام دهندگان فین تک گاهی به دنبال یک درخواست هستند و فرآیند وام دهی را در یک روز کاری انجام می دهند.

مرتبط بخوانید : دبیت کارت چیست؟!

دو مزیت واضح برای فرآیند درخواست سریع‌تر وجود دارد.

اول اینکه، یک کسب‌ و کار کوچک که به دنبال تامین مالی است مجبور نیست زمان و منابع خود را در انتظار پاسخ درخواست وام از بانک صرف کند و نهایتا بانک نیز درخواست آن‌ ها را رد کند. با وام دهندگان آنلاین صاحب کسب‌ و کار می‌ تواند درخواست دهد و در صورت لزوم به سرعت فرآیند را انجام دهد.

دوم اینکه، برخی نیازهای مالی کسب ‌و کارها فوری هستند. در موارد اضطراری یا نیازهای فوق‌العاده کسب و کارهای کوچک نمی‌ توانند چند هفته صبر کنند تا وام دهنده پاسخ خود را اعلام کند. بهتر است اقداماتی انجام شود که به رشد و توسعه کسب‌ و کارها کمک کند.

استفاده از وام دهندگان سنتی و شرکت‌های بزرگ فن ‌آوری

بانک‌ ها و دیگر وام دهندگان به سرعت متوجه شده ‌اند که لازم نیست بازار کسب ‌و کار کوچک را محروم کنند.

بانک‌ های بزرگ جهانی شروع به کار بر روی راه‌حل ‌های بیشتر برای وام دهی به مشتریان خود کرده‌ اند. بانک‌ های کوچک ‌تر به شرکت‌ های فین تک پیوسته اند تا به مسائل مربوط به وام دهی و بیمه رسیدگی کنند. شرکت‌ های بزرگ فن‌آوری مانند آمازون و اسکوئر نیز وارد این فضا شده‌اند و وام و سایر اشکال تامین مالی را ارائه می ‌دهند.

مرتبط بخوانید : مقایسه کیف پول های دیجیتال

گسترش راه های تامین مالی یک موهبت برای صاحبان تجارت‌های کوچک خواهد بود، زیرا هزینه رقابت را پایین می ‌آورد. همچنین ممکن است منجر به افزایش نظارت قانونی شود که در این صورت برای وام دهندگان دشوارتر خواهد بود تا معاملات بد را به صاحبان کسب‌ و کار تحمیل کنند. راه های بیشتر و پذیرش درخواست برای یک وام آنلاین با چند کلیک برای صاحبان کسب و کارها فوق العاده است.

این زمان هیجان انگیزی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک و افراد درگیر در فضای وام است. انتظار می‌ رود شرکت‌ های فین تک به نوآوری ادامه دهند و از هوش مصنوعی استفاده کنند تا مشخص کنند که کدام کسب و کارها قابل اعتماد تر هستند و ابزار های برنامه‌ریزی مالی هوشمند را به صاحبان تجارت‌ های کوچک عرضه می ‌کنند تا به آن‌ ها کمک کنند جریان نقدینگی و بازپرداخت وام را و سایر موفقیت‌ ها را به خوبی مدیریت کنند.

این نوآوری به مشارکت مداوم وام دهندگان و کسب و کارهای کوچک کمک می کند و منجر به یک معامله برد - برد می شود که اقتصاد جهانی ما را بهبود می بخشد.

در مطالب آیدی پی :

ویروس کرونا و تغییر صنعت پرداخت
مطلب قبلی:

ویروس کرونا چگونه صنعت پرداخت را تغییر داد؟!

زمان مطالعه: ۷ دقیقه
مطلب بعدی:

پیش بینی قیمت بیت کوین ۲۰۲۰

زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.