8 ترند بزرگ تجاری در سال 2022

۸ ترند بزرگ تجاری در سال ۲۰۲۲

در ‌تمامی حوزه ها، سازمان های مختلف با تحولات سریع دست و پنجه نرم می‌کنند.

در ‌تمامی حوزه ها، سازمان های مختلف با تحولات سریع دست و پنجه نرم می‌کنند. علاوه بر آن، تغییرات و چالش‌های جهانی عظیمی مانند تغییرات آب و هوا و تغییر قدرت سیاسی و اقتصادی وجود دارد. به بیان ساده، جهان ما به سرعت در حال تغییر است و سازمان ها باید بتوانند با این اساس سازگار شوند. 

این هشت ترند نام برده شده، تصویری از چگونگی تکامل عملیات های تجاری برای مطابقت با دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، ارائه می دهند.

۱-  عملیات پایدار و انعطاف پذیر

هر سازمانی باید به دنبال حذف یا کاهش هزینه های زیست محیطی کسب و کار باشد. کربن زدایی (یا کاهش پخش کربن) زنجیره تامین جایی معقول برای شروع است، اما کسب و کارهای آینده نگر، برای بهبود پایداری در تمام عملیات تجاری، به جایی ورای زنجیره تامین مینگرند. هر کسب و کاری که پایداری را نادیده بگیرد، بعید است در این عصر بتواند خوب عمل کند.

۲- تعادل بین کارگران انسانی و روبات های هوشمند

ما اکنون ربات‌ها و سیستم‌های هوش مصنوعی (AI) با قابلیت فزاینده‌ای داریم که می‌توانند وظایفی را بر عهده بگیرند که قبلاً توسط انسان انجام می‌شد. این امر، کارفرمایان را با چند سوال کلیدی روبرو می کند:  ۱- چگونه بین ماشین های هوشمند و هوش انسانی تعادل بر قرار کنند؟ ۲- چه نقش هایی باید به ماشین ها واگذار شود؟ ۳- کدام نقش ها برای انسان ها مناسب تر است؟

شکی نیست که اتوماسیون بر هر صنعتی تأثیر می گذارد، بنابراین رهبران کسب و کار باید سازمان ها و افرادشان را برای تغییر ماهیت کار آماده کنند.

 

۳- تغییر گروه کارکنان تعلیم دیده و تغییر تجربه کارکنان

روش کار همه ما در حال تکامل است، با ورود افراد جوان تر به نیروی کار، کارکنان مستقل و خویش فرما و کارکنان دورکار بیشتر می شوند. متیو موتولا و متیو کوتنی در کتاب خود به نام «ابر انسانی» استدلال می‌کنند استخدام تمام وقت کارکنان بصورت سنتی تغییر خواهد کرد، چرا که سازمان ها به سمت استخدام افراد به صورت قراردادی روی می آورند - که افراد تحت این قرارداد بصورت دورکاری کار می‌کنند.

۴- سازمان های چابک تر

به طور سنتی، سازمان ها در ساختار خود بسیار سلسله مراتبی و سفت و سخت بوده اند. اما این روند در حال تغییر است، زیرا رهبران فهمیدند که نیاز به ساختارهای چابک تر دارند تا به کسب و کار اجازه دهند به سرعت تیم ها را سازماندهی کنند و به تغییرات واکنش نشان دهد. همچنین این موضوع تا حدی پاسخ به تغییر ماهیت کار، به ویژه افزایش کارکنان مستقل و دورکار است.

عصر امروز، عصر ساختارهای سازمانی چابک تر است، که بیشتر شبیه جوامع انعطاف پذیر هستند تا ساختار هرمی از بالا به پایین.

 

شکی نیست که اتوماسیون بر هر صنعتی تأثیر می گذارد، بنابراین رهبران کسب و کار باید سازمان ها و افرادشان را برای تغییر ماهیت کار آماده کنند.

مرتبط بخوانید:  افزایش فروش با روش هایی رایگان و کم هزینه

 

۵. اصالت

مصرف کنندگان امروزی به دنبال ارتباط معنادارتری با برندها هستند و این نیاز به ارتباط،  باعث ترقی اصالت به عنوان یک روند تجاری در نوع خود شده‌است. اصالت به تقویت ارتباطات انسانی کمک می کند – زیرا ما به عنوان انسان دوست داریم که برندها (و رهبران کسب و کار) ویژگی های انسانی مهمی مانند صداقت، قابل اعتماد بودن، همدلی، شفقت، فروتنی و شاید حتی کمی آسیب پذیری و ترس را نشانمان دهند. ما می‌خواهیم که برندها (و رهبران) به این مسائل اهمیت دهند و به دنبال چیزی بیشتر از کسب سود باشند.

۶. تجارت هدفمند

در ارتباط با اصالت، این روند تماماً در مورد حصول اطمینان از وجود سازمان شما برای خدمت به یک هدف معنادار می‌باشد - نه صرفاً ارائه سود به سهامداران سازمان. هدف مشخص می‌کند که چرا سازمان وجود دارد. (نه اینکه سازمان چیست یا چه کاری را و برای چه کسی انجام می دهد. بنابراین، هدف با مأموریت و چشم انداز متفاوت است.) مهمتر از همه، یک هدف قوی، نوید تحول یا تلاش برای چیزی بهتر را می دهد - چه دنیایی بهتر، چه راهی بهتر برای انجام کاری و یا هرچیزی که برای سازمان شما مهم است.

ترند های تجاری 2022

۷- رقابت و ادغام

ما در زمانی زندگی می کنیم که تقریباً هر چیزی را می توان با برون سپاری به دست آورد. دنیای تجارت جهانی هرگز تا این حد یکپارچه نبوده است. و این چیز خوبی است، زیرا که نیاز به همکاری برای حل چالش‌های کلیدی کسب‌وکار (و مهمتر از آن، بزرگترین چالش‌های بشریت) عالی است. در واقع، در آینده، بدون مشارکت با سازمان‌های دیگر، موفقیت روزافزون دشوار خواهد شد. در عمل، این به معنای یکپارچگی بیشتر زنجیره تامین، ادغام بیشتر داده ها و اشتراک گذاری داده ها بین سازمان ها و حتی همکاری بین رقبا است.

۸- اشکال جدید تامین مالی

روش هایی که شرکت ها می توانند از طریق آن ها نیاز مالی خود را تامین کنند  نیز در حال تغییر است. پلتفرم‌ها و مکانیسم‌های جدیدی برای ارتباط کسب‌وکارها با سرمایه‌گذاران و اهداکنندگان به وجود آمده‌اند - به سرمایه‌گذاری جمعی، عرضه اولیه سکه (ICO)، توکن‌سازی و شرکت‌های خرید با هدف ویژه (SPAC) فکر کنید. بسیاری از این روش‌های جدید توسط جنبش مالی غیرمتمرکز هدایت می‌شوند، که در آن خدمات مالی مانند استقراض و تجارت در یک شبکه همتا به همتا، از طریق یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز عمومی انجام می‌شود.

علاوه بر این هشت روند، در سال ۲۰۲۲ نیز روندهای فناوری تحول آفرین از جمله هوش مصنوعی و دیجیتالی شدن فزاینده وجود خواهد داشت که هر شرکتی باید برای آن آماده باشد.

در مطالب آیدی پی :

سه باور اشتباه درباره خلاقیت
مطلب قبلی:

سه باور اشتباه درباره خلاقیت

زمان مطالعه: ۱۶ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.