افزایش فروش با روش هایی رایگان و کم هزینه

افزایش فروش با روش هایی رایگان و کم هزینه

در این مطلب می خواهیم به معرفی و بررسی روش هایی رایگان و کم هزینه برای افزایش فروش بپردازیم.

تمامی کسب و کار ها همواره به دنبال راه هایی برای افزایش فروش هستند. پس اگر این روش ها بدون هزینه یا با هزینه ای ناچیز باشند چه بهتر، درست است؟ در حالی که یک تیم فروش قوی می تواند تفاوت بزرگی در نتیجه ایجاد کند، اما نباید نادیده بگیرید که چگونه بقیه بخش های کسب و کار شما می توانند فروش را نیز افزایش دهند. در اینجا چند ایده برای افزایش فروش برای کمک به رشد کسب و کار شما به صورت رایگان یا کم هزینه آورده شده است.

 

نحوه افزایش فروش از طریق فهرست Google My Business

با قوی ‌تر و تعاملی ‌تر شدن نتایج جستجو، پروفایل Google Business شما (که یک فهرست اطلاعاتی کاملاً رایگان است) برای دستیابی به مشتریان جدید در گوگل مهم‌تر از همیشه است. پروفایل کسب ‌و کار شما در Google Maps، بخش محلی جستجوی Google وGoogle Knowledge Panel در سمت راست صفحات نتایج نشان داده می‌شود. با ثبت نام در یک حساب رایگان Google My Business و اتصال آن به فهرست اطلاعاتی خود، می‌توانید اطلاعات خود را بهینه کنید تا برای جستجو های مرتبط در مراتب بالاتری نشان داده شود و تعامل بیشتر را توسط مخاطبین تشویق کنید. با این کار شما می توانید در معرض دید مخاطبان مناسب قرار بگیرید و شانس فروش خود را افزایش دهید.

 

مرتبط بخوانید: راهکارهایی برای افزایش فروش در روزگاری که مردم ترجیح می دهند کمتر خرج کنند!

 

تمامی قسمت ها را پر نمایید

طبق گفته گوگل، پروفایل های کسب و کار کامل گوگل ۵۰ درصد بیشتر به خرید منجر می شود. بنابراین تنها به تکمیل نام، آدرس، شماره تلفن و وب سایت خود بسنده نکنید. وارد حساب Google My Business خود شوید و هر قسمت را در هر یک از برگه ‌های داشبورد خود تکمیل کنید. هرچه اطلاعات بیشتری ارائه کنید، پروفایل کسب و کار شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت و مشتریان می توانند در انتخاب کسب و کار شما نسبت به رقیب مطمئن تر باشند.

 

به نظرات گوگل اهمیت دهید

یکی از بهترین راه ها برای افزایش فروش کسب و کارتان، افزایش تعداد نظرات مثبتی است که در گوگل دارید. مصرف کنندگان به آنچه که مشتریان دیگر می گویند اعتماد دارند و اغلب از نظرات بقیه به عنوان عاملی تعیین کننده در انتخاب یک کسب و کار استفاده می کنند. علاوه بر این، نظرات مثبت می‌توانند به شما کمک کنند تا در کنار نتیجه جستجوی خود در گوگل ستاره های شما بیشتر شوند و به شما در افزایش مشتری و میزان فروش تان کمک کند. این کار همچنین می تواند هنگام جستجوی صوتی مفید باشد.

 

به بخش پرسش و پاسخ خود رسیدگی کنید

عدم قطعیت مانعی برای مشتریان برای انتخاب کسب و کار و همکاری با شما ایجاد می کند. با ویژگی پرسش و پاسخ گوگل، هر کسی می تواند بپرسد و هر کسی می تواند به هر سوالی در مورد هر کسب و کاری پاسخ دهد. این بدان معنی است که شما می توانید (و باید، برای صحت اطلاعات) پیشگیرانه درباره کسب و کار خود در پروفایل Google My Business خود سؤال کنید و به آن ها پاسخ دهید. ارائه تصویر واضح ‌تر به مشتریان از آنچه باید انتظار داشته باشند و پاسخ به سؤالات و نگرانی ‌های رایج، عدم اطمینان را کاهش می ‌دهد که می ‌تواند در نهایت به افزایش فروش شما کمک کند.

 

اینها تنها تعدادی از راه‌هایی هستند که می‌توانید از حساب Google My Business برای بهبود پروفایل خود استفاده کنید و فروش بیشتری را برای کسب ‌و کارتان رقم بزنید.

 

روش های افزایش فروش از طریق مشتریان فعلی

 

افزایش فروش با روش هایی رایگان و کم هزینه

 

هنگام تلاش برای افزایش فروش، مشتریان فعلی شما باید اولویت اول تان باشند. آن ها قبلاً نشان داده اند که تمایل دارند در ازای محصولات یا خدمات به شما پول بدهند، که نشان می دهد به شما اعتماد دارند. اگر در هنگام خدمت به آن ها کار عالی انجام داده اید، آن ها آماده خواهند بود تا تجارت بیشتری با شما داشته باشند.

در اینجا چند آمار قانع کننده از Businesss2Community در حمایت از مشتریان فعلی که بزرگترین محرک فروش شما هستند آورده شده است:

  • ۶۵ درصد از فروش شما از مشتریان فعلی تان خواهد بود.
  • احتمال فروش به یک مشتری فعلی ۶۰-۷۰ درصد می باشد در صورتی که این احتمال برای یک مشتری بالقوه ۵-۲۰ درصد خواهد بود.
  • مشتریان فعلی ۵۰ درصد بیشتر از مشتریان بالقوه احتمال دارد محصولات جدید شما را امتحان کنند.
  • ۸۰ درصد از سود آینده شما فقط از ۲۰ درصد از مشتریان فعلی شما حاصل می شود.
  • مشتریان تکراری به طور متوسط ​​۳۱ درصد بیشتر از مشتریانی که برای اولین بار به شما مراجعه کرده اند، خرج می کنند.

با توجه به آنچه گفته شد، در اینجا نکاتی در مورد به حداکثر رساندن فروش مشتریان فعلی وجود دارد.

 

به رفتار مشتری فعلی توجه کنید

در صورت امکان، نحوه استفاده و تعامل مشتریانتان با محصولات و خدمات خود را بررسی کنید. شاید آن ها به شدت به یک ویژگی خاص متکی هستند یا با یک جنبه از محصول شما مشکل دارند. اگر چنین است، این می تواند مکانی عالی برای ارائه یک ارتقا باشد.

روش دیگر برای این کار ارائه خدمات یا آموزش شخصی ‌تر است. شما واقعاً نباید این را به عنوان یک افزایش فروش ببینید. در عوض، آن را به عنوان گسترش یا غنی ‌تر کردن رابطه خود با آن ها در نظر بگیرید. شما نباید خود را به آن ها تحمیل کنید. فقط مطمئن شوید که آن ها می دانند شما چه چیزی را ارائه می دهید زیرا ممکن است از آن بی خبر باشند.

 

از مشتریان خود بازخورد بخواهید

- به خصوص در مورد چیزی که پیشنهادات شما فاقد آن است. آیا مشکل خاصی وجود دارد که بتوانید به آن ها کمک کنید؟

برای مثال، یک شرکت چاپ ممکن است چاپ بروشور های تبلیغاتی را که مشتریان برای ایجاد کسب و کار پست می‌کنند، انجام دهد. مشتری که می‌خواهد فرآیند را حتی بیشتر خودکار کند، می‌تواند به چاپ و آدرس ‌دهی پاکت ‌ها علاقه داشته باشد. آن ها حتی ممکن است دوست داشته باشند که شرکت چاپ خود ارسال پستی را انجام دهد.

اگر بتوانید طیف وسیع تری از خدمات را برای مشتریان فعلی خود ارائه دهید، برای کسب و کار آن ها ضروری تر می شوید. این به معنای فروش بیشتر و رابطه ای قوی تر است.

 

تبلیغاتی منظم داشته باشید

تبلیغات فروش و بازاریابی راهی عالی برای پاداش دادن به مشتریان فعلی شما و افزایش فروش کسب و کارتان است. فرقی نمی‌کند در هر ماه، هر ۳ ماه یک ‌بار یا هر بازه ی زمانی که از نظرتان مناسب است، تبلیغ کنید. چیزی که در اینجا مهم می باشد تبلیغات منظم است.

به محض اینکه برای تبلیغات خود ریتمی داشته باشید، مشتریان مشتاقانه هر بار منتظر آن ها خواهند بود. هرچه بیشتر پیش بینی کنند که در آینده با شما تعامل داشته باشند، بهتر است. بعلاوه، آن ها می توانند از قبل به دیگران اطلاع دهند که از تبلیغات شما مطلع شوند. این ارجاعات به پایگاه مشتری بزرگتر و متعاقباً فروش بیشتر منجر خواهد شد.

 

مرتبط بخوانید: پنج نکته بازاریابی مهم در دوران همه‌گیری کرونا

 

روش های افزایش فروش با مشتریان جدید

 

افزایش فروش با روش هایی رایگان و کم هزینه

 

یکی دیگر از راه های اثبات شده برای حمایت از سود نهایی، تمرکز بر تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان کسب و کارتان است. مخاطبان شما از شما و پیشنهادات شما آگاه هستند، اما هنوز از شما خریدی نکرده اند. در اینجا چند راه برای تبدیل آن ها به مشتریان ثابتتان آورده شده است.

 

یک حسابرسی محتوا انجام دهید

به وب ‌سایت فعلی، پست‌ها، آگهی ‌ها یا سایر مواد فروش و بازاریابی فعلی خود نگاهی عمیق بیندازید. آیا بر روی ویژگی ها بیشتر از مزایا تمرکز می کنید؟ اگر چنین است، باید توجه داشته باشید که چگونه محصول یا خدمات شما زندگی مشتریانتان را آسان‌تر، ارزان‌ تر یا شاد تر می‌کند.

در اینجا مثالی از تبدیل یک ویژگی به مزیت آورده شده است. به جای «خدمات فنی ۲۴ ساعته»، تأکید کنید که مشتریان شما «هرگز نگران اشکالات فنی نخواهند بود، زیرا تنها فاصله ی شما در هر زمان از شبانه روز فقط یک تماس تلفنی است».

 

ایجاد بسته های ترکیبی

گاهی اوقات، شما فقط به یک رویکرد متفاوت نیاز دارید. یکی از راه ‌های رسیدن به این هدف، جستجوی راه‌ های خلاقانه برای ترکیب خدمات در یک بسته یا چندین محصول در یک بسته است.

می‌توانید خدمات مشابه (مثلا کارواش داخلی و خارجی ترکیبی) یا انواع مختلف خدماتی را که به مشتری شما امکان می‌دهد در حین بررسی چندین مورد از فهرست کارهای خود (مثل کارواش رایگان پس از تعویض روغن) از مزایای زیادی برخوردار شود را کنار هم قرار دهید. شما می توانید همین کار را برای محصولات و خدمات خود پیاده کنید.

با ایجاد بسته های ترکیبی، مشتریان شما از راحتی کل بسته قدردانی خواهند کرد. بعلاوه، آن ها احساس می کنند که در ازای پولی که خرج می کنند، خدمات و یا محصولات به صرفه تری را دریافت می کنند.

فقط مطمئن شوید که بسته های خود را بر اساس ارزش آن ها قیمت گذاری کنید و محصولات خود را آنقدر تخفیف ندهید که ارزش آن ها زیر سوال رود. داشتن یک دلیل خاص برای یک معامله (مانند موجودی مازاد یا خط محصول جدید) می تواند علت تخفیف شما باشد و همچنان مشتریان را مشتاق به خرید کند.

 

راه هایی برای متمایز شدن از رقبا پیدا کنید

همه ما با پیام های تبلیغاتی (هزاران بار در روز) بمباران شده ایم، بنابراین باید راهی بهتر و خاص تر برای جلب توجه پیدا کنید. این به معنای متمایز کردن خود از رقبا است و باید روشی هوشمندانه برای متمایز شدن پیدا کنید.

به عنوان مثال، CarMax اخیراً از یک ویدیو در مورد یک آکورد ۱۹۹۶ استفاده کرد تا یک پیشنهاد ۲۰۰۰۰ دلاری برای خرید یک ماشین دست دوم ارائه دهد. در حالی که فقط آن ها می دانند که آیا این سرمایه گذاری نتیجه خواهد داد یا خیر، مطمئناً پیام آن ها مبنی بر "ما همه خودروها را می خریم" بوده تا مخاطبین را ترقیب کند.

شما می‌توانید با نگاهی به آنچه که رقبای شما را برجسته می‌ کند و شناسایی محصولات، خدمات یا ویژگی ‌هایی که ارائه می ‌دهید که ممکن است رقبای شما آن ها را نداشته باشند، راهی برای بیان این تمایز خود پیدا کنید. شاید اکثر رقبای شما ویژگی ارسال بسته با پست رایگان را نداشته باشند. یا شاید تنها شما به صورت جدی پروتکل های بهداشتی را در این دوران همه گیری ویروس کرونا برای تک تک کارمندان خود اجرا می کنید. برجسته کردن این ویژگی‌ ها در بازاریابی می‌ تواند به شما کمک کند که همین حالا توجه مشتریان را جلب کنید و در عین حال کسب ‌و کارتان را از بقیه متمایز نمایید.

 

مهارت های فروش خود را تقویت کنید

تبلیغات و اطلاع رسانی می تواند منجر به جذب بیشتر مشتری شود و آن ها را به مشتریان ثابت شما تبدیل کند. با این حال در انتها این شما هستید که باید با مهارت های فروش خود آن ها را متقاعد به خریدن محصولات یا خدمات کسب و کارتان کنید.

شما تمام کار ها را انجام داده اید تا آن ها را برای خرید آماده کنید، اما این پایان این مسیر نیست. موارد ضروری فروش را مجدداً بررسی کنید تا مطمئن شوید که در مراحل پایانی فرآیند، مشتریان بالقوه خود را از دست نمی دهید. این می تواند شامل نگاهی به سیستم مدیریت مشتریان بالقوه تان باشد تا اطمینان حاصل شود که فرآیندی برای پیگیری این مشتری ها و مخاطب ها، ارائه انگیزه ای جدی برای خرید و موارد دیگر در اختیار دارید.

 

روش های افزایش فروش از طریق شبکه های اجتماعی

 

افزایش فروش با روش هایی رایگان و کم هزینه

 

همانطور که پلتفرم های رسانه های اجتماعی همچنان در حال گسترش و تکامل هستند، راه های جدیدی برای دستیابی و دسترسی به مخاطبان برای شما فراهم می کنند. در نهایت، این می تواند منجر به فروش بیشتر شود. و در حال حاضر زمان بسیار خوبی برای تمرکز بر فروش از طریق رسانه های اجتماعی است، زمانی که بسیاری از مصرف کنندگان زمان زیادی را در این اپلیکیشن ها صرف می کنند.

 

از تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده کنید

اکثر سایت های رسانه های اجتماعی چیزهای زیادی در مورد کاربران خود می دانند. در اصل چیز های بسیار زیادی درباره ی آن ها می دانند. می‌توانید از این داده‌ ها برای قرار دادن تبلیغات و کسب کار خود در دید کسانی که احتماب بیشتری دارند تا به کسب و کارتان علاقه مند شوند قرار دهید. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، می توانید یک کمپین بازاریابی رسانه ‌های اجتماعی بسازید و شروع به آزمایش استراتژی های مختلف نمایید.

 

ایجاد کمپین و ترویج تبلیغات دهان به دهان

با این حال، همه تجربیات اجتماعی نیازی به آزمایش ندارند. در عوض، می‌توانید به سایت‌ هایی مانند فیس‌ بوک، توییتر و اینستاگرام به‌ عنوان منبعی برای دسترسی به مشتریان فعلی یا دستیابی مشتریان بالقوه ‌تان نگاه کنید.

با ملاقات با آن ها در جایی که از قبل در آن در حال معاشرت هستند، می توانید جایی در زندگی آن ها پیدا کنید که به شما تنها به دید یک "فروشنده" نگاه نکنند. از رسانه های اجتماعی برای کمک به مشتریان خود برای حل مشکلات استفاده کنید. آن ها شما را به عنوان یک متخصص در نظر می گیرند و در آینده با مسائل مشابه به سراغ شما می آیند. آن ها همچنین به دوستان خود خواهند گفت و در نتیجه همگی می توانند از مزایایی که شما برای آن ها به ارمغان خواهید آورد بهره مند شوند.

 

معاملات خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

همه افراد در رسانه های اجتماعی به دنبال خرید نیستند (و شاید تنها می خواهند ویدیوهایی از طبیعت یا گربه های بامزه ببینند)، اما با این حال این اپلیکیشن ها می توانند راهی کارآمد برای دیده شدن تبلیغاتتان توسط مخاطبینی درست باشند. همه عاشق یک معامله خوب هستند! هدایا یا معاملات ویژه به احتمال زیاد توجه مخاطبان شما را بیشتر و بهتر جلب می کند که این امر می تواند منجر به فروش بیشتر شود.

 

مطمئن شوید که پروفایل های رسانه های اجتماعی شما بهینه شده اند

پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را به عنوان یک وب سایت کوچک برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. هر پروفایل باید به وضوح نشان دهد که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می‌دهید و از چه ارزش‌هایی دفاع می‌کنید.

مطمئن شوید که هر پلتفرم رسانه اجتماعی را نیز به عنوان یک سایت فردی در نظر بگیرید. مخاطبان شما برای هر یک متفاوت خواهند بود، بنابراین پروفایل های شما باید همه با توجه به اهداف شما و طبق آن رسانه ی اجتماعی و کاربرانش بهینه شوند.

 

راه هایی بیشتر برای افزایش فروش

 

افزایش فروش با روش هایی رایگان و کم هزینه

 

علاوه بر این سه حوزه اصلی، می‌توانید با استفاده از برخی (یا همه) نکات زیر، آمار فروش خود را نیز بهبود بخشید.

 

با بازاریابی ایمیلی مشتریانی جدید به دست آورید

اغلب، استراتژی های فروش تنها شامل مسیر از آگهی تا فروش نیستند. در عوض، از این طریق مشتریان بالقوه را پیدا می کنید و آن ها را در مسیری هدایت می کنید که در نهایت با انتخاب محصول یا خدمات شما به پایان می رسد. یکی از موثر ترین راه ها برای تبدیل آن ها به مشتریان ثابت خود از طریق این فرآیند، بازاریابی ایمیلی است.

پس از دریافت ایمیل مشتری، باید از طریق یک کمپین خودکار با آن ها در تماس باشید. این به شما کمک می کند به آن ها نشان دهید که مشکلات آن ها را درک می کنید و می توانید راه حلی برای شان ارائه دهید. همچنین مکان عالی دیگری برای تبلیغ معاملات و تخفیفات شماست.

 

با سایر کسب و کار ها شریک شوید

یکی دیگر از راه های افزایش فروش برای کسب و کار شما این است که با سایر کسب و کار ها در صنعت خود ارتباط برقرار کنید. شما می توانید مشتریان را به یکدیگر ارجاع دهید و در این حین ممکن است راه هایی برای ارائه بسته های منحصر به فرد خود به مشتریان نیز بیابید.

به عنوان مثال، یک شرکت مرمت می تواند از داشتن یک رابطه محکم با سقف سازها و لوله کش ها سود ببرد. اگر در کار تعویض و تعمیر فرش‌ های نم گرفته هستید، با شناخت افرادی که در صنعت ایزوگام کار می کنند، فروش بیشتری خواهید داشت.

 

نسخه های آزمایشی یا گزینه ی آزمایش رایگان ارائه دهید

یکی از رایج‌ترین اعتراض‌ها (مخصوصاً برای اشتراک سرویس ها یا نرم‌افزار ها) این است که "اما آیا این برای من کار می‌کند؟". مسلما شما باید سعی کنید در مطالب و محتوای بازاریابی خود به این نکته توجه کنید، اما ساده ترین راه برای نشان دادن ارزش خدماتتان این است که به مشتریان اجازه دهید خودشان آن را ببینند.

با ارائه گزینه ی آزمایش رایگان یا نسخه ی آزمایشی خدمات خود به مشتریان این امکان را دهید که دریابند تا چه حد خدمات شما برای آن ها به صرفه و لازم خواهد بود. همچنین بهتر است خدمات و آموزش عالی به مشتریان را در دوره آزمایشی ارائه دهید تا مطمئن شوید که از محصول شما استفاده می‌کنند و بیشترین بهره را از آن می‌برند.

 

یک دعوت به عمل در صفحه اصلی وب سایت خود قرار دهید

ما می دانیم که دعوت به عمل برای تبدیل مخاطب به مشتری در صفحه اول وب سایت یا توضیحات محصول ضروری است. آن ها همچنین می توانند در صفحه اصلی شما مؤثر باشند زیرا به هدایت بازدیدکنندگان شما کمک می کنند. به تنها کاری که می خواهید بازدیدکننده صفحه اصلی شما انجام دهد فکر کنید. با شما تماس بگیرند؟ فرم استعلام را پر کنند؟ به لیست ایمیل شما بپیوندند؟ پاسخ هرچه که باشد، آن را در صفحه اصلی با یک دعوت به عمل که در دید باشد، عملی کنید.

 

مرتبط بخوانید: ۶ نکته برای رشد کسب و کارتان در ۱۴۰۰

 

هر یک از نکات بالا باید به افزایش فروش برای کسب و کار شما کمک کند، اما در لیست غرق نشوید. به جای تلاش برای پیاده سازی همه چیز در یک زمان، یک یا دو زمینه را برای بهبود در حال حاضر انتخاب کنید. هنگامی که شروع به دیدن نتایج کردید، به سراغ نکته ی دیگری بروید و شاهد رشد ارقام فروش خود باشید.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.