10 تغییری که کسب و کار شما باید در سال 2022 برای آن آماده باشد

۱۰ تغییری که کسب و کار شما باید در سال ۲۰۲۲ برای آن آماده باشد

در این مطلب می خواهیم تغییراتی که باید در سال ۲۰۲۲ در کسب و کار خود با آن ها روبرو شوید را معرفی و بررسی نماییم.

کووید-۱۹ طی دو سال گذشته اقتصاد را به طرز چشمگیری تغییر داده است. کسب ‌و کار ها باید برای سرپا ماندن در آینده پس از همه ‌گیری، در سال ۲۰۲۲ سازگار شوند. آماده باشید.

طی دو سال گذشته، چشم ‌انداز اقتصادی به ‌دلیل همه‌ گیری کووید-۱۹ به ‌طور قابل توجهی تغییر کرده است. از آنجایی که اقتصاد جهانی در حال آماده شدن برای آینده ای پس از همه گیری در سال ۲۰۲۲ است، کسب و کارها برای بقا و شکوفایی باید خود را با چشم انداز در حال تغییر وفق دهند.

 

در اینجا ده تغییر وجود دارد که باید همین حالا برای آن ها آماده شوید.

 

۱. هدف بر ویژگی های محصول غلبه می کند

دیگر تنها هدف شرکت ها صرفا کسب سود نمی باشد. برند های پیشرو در حال رقابت و برتری هستند زیرا هدف مشخصی دارند. با توجه به گرایش های بازاریابی جهانی ۲۰۲۲ دیلویت، داشتن هدف از "میل به اولویت استراتژیک" تغییر پیدا کرده است.

برند هایی که با نرخ ۱۰ درصد یا بالاتر رشد می کنند، هدف را به شیوه ای جامع تر از آن هایی که با سرعت کمتر رشد می کنند، به عمل تبدیل می کنند. توجه کنید که هدف از کاری که انجام می دهید چیست. به عنوان مثال، بسیاری از بنیان‌گذاران استارت ‌آپ ایده بزرگ یا مشکلی دارند که برای حل آن تصمیم می گیرند. این می تواند هدف شما باشد.

 

مرتبط بخوانید: ۸ ترند بزرگ تجاری در سال ۲۰۲۲

 

۲. دانش مشتری مجددا تعریف می شود

موفق ترین برند ها می دانند که مشتریان آن ها در مرکز هر تصمیمی هستند که می گیرند.

کسب و کارها برای اینکه بتوانند به طور موثر و مقرون به صرفه به مشتریان دسترسی پیدا کنند، باید بخش های مرتبط با مشتریان خود را به خوبی درک کنند. تعداد کمی از شرکت ‌ها فقط یک نوع مشتری دارند که می ‌توانند در بازاریابی خود به آن ها بپردازند. شفاف سازی شخصیت های مشتری و تقسیم آن ها به گروه هایی مشخص به کسب و کار شما اجازه می دهد تا هر بخش را به طور خاص مورد هدف و تمرکز قرار دهد.

 

10 تغییری که کسب و کار شما باید در سال 2022 برای آن آماده باشد

 

۳. افزایش انتظارات مشتری

هرگز انتظارات مشتری تا این حد بالا نبوده است: مشتریان به محض اینکه تصمیم گرفتند با شما ارتباط برقرار کنند، انتظار تجربه ای یکپارچه از کسب و کار شما را دارند.

ایجاد این تجربیات تنها در صورتی امکان پذیر است که از قدرت فناوری و داده ها استفاده کنید. هر دو به شما کمک می کنند تا زمانی که مشتریان فعلی و آینده با شما تعامل دارند، یک تجربه مشتری اختصاصی و مرتبط ایجاد کنید.

 

۴. استراتژی های بازاریابی به سفر مشتری تبدیل می شوند

کسب ‌و کارها ممکن است هنوز در مورد استراتژی ‌های بازاریابی صحبت کنند، اما در اصل در تلاش برای درک سفر مشتری هستند.

این دیدگاه کل نگر از کسب و کار به معنای در نظر گرفتن تمام تعاملاتی است که مشتریان با شما دارند. از اولین تبلیغی که کسی می بیند تا جستجوی اطلاعات در وب سایت شما، خرید و استفاده از خدمات پس از فروش - همه بخش های مهم سفر مشتری هستند.

مشتریانی که تجربه بدی در یک مرحله از سفر مشتری خود دارند، کمتر به مشتریانی دائمی تبدیل می شوند و کمتر کسب و کار شما را به دیگران توصیه می کنند.

مرتبط بخوانید: ۷ راه برای طراحی استراتژی تجربه مشتری عالی

 

۵. بازاریابی باید در مرکز استراتژی رشد شما باشد

همه ‌گیری، بازاریابی را از یکی از مراکز هزینه سازمان به قلب همه کارهایی که شرکت شما انجام می ‌دهد ارتقا داده است. برای تضمین رشد و شکوفایی سازمان، بازاریابی باید به طور محکم در مرکز استراتژی رشد شما باشد.

در طول دو سال گذشته، اکثر سازمان ها بازاریابی را در سطح رهبری ارشد یکپارچه کردند. کسب ‌و کارهای آینده‌ نگر اکنون این فرصت را دارند اطمینان حاصل کنند که بازاریابی در قلب شرکت باقی می‌ماند تا از رشد آن مطمئن باشند.

 

۶. همه چیز در تحول دیجیتال خلاصه می شود

اگر کسب و کار شما هنوز پذیرش فناوری دیجیتال را آغاز نکرده است، دیگر بیش از این منتظر نمانید. استفاده از فناوری به شما امکان می دهد نقاط تماس سفر مشتری خود را بهتر درک کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که تجربیات شخصی سازی شده ی واقعی برای مشتریان خود ایجاد کنید.

به جای حذف عنصر انسانی از تعامل شما با مشتریان، ابزارهای دیجیتال به شما این امکان را می دهند که تعاملات را شخصی تر نمایید. بسته به محصول یا خدمات خود، حتی ممکن است بتوانید محصولات شخصی سازی شده ای را نیز به مشتریان ارائه دهید.

 

10 تغییری که کسب و کار شما باید در سال 2022 برای آن آماده باشد

 

۷. تجارت اجتماعی بر تجارت الکترونیک حاکم است

تجارت اجتماعی یکی از سریعترین زمینه های در حال رشد در تجارت الکترونیک است. اگر کسب و کار شما به فروش آنلاین متکی است، جدی گرفتن پتانسیل پلتفرم های رسانه های اجتماعی باید در صدر فهرست کاری شما برای سال ۲۰۲۲ باشد.

در حالی که فروش تجارت اجتماعی در سال ۲۰۲۰ به حدود ۲۷ میلیارد دلار رسید، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ به طور تصاعدی رشد کند. تا آن زمان، مصرف کنندگان نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار هزینه خواهند کرد که بیش از ۵٪ از کل فروش خرده فروشی تجارت الکترونیک مستقر در ایالات متحده خواهد بود.

 

۸. خدمات چند کاناله امری کلیدی است

مشتریان شما چگونه با شما تعامل دارند؟ شاید از ربات ‌های چت، ایمیل ‌ها، پیامک ها و تماس های تلفنی استفاده کنید.

مشتریان شما از همه آن کانال ها همان سطح بالایی از خدمات را انتظار دارند. همه ی آن ها به یک اندازه مهم هستند. ارائه یک تجربه بد از طریق تلفن فقط به پاسخ تیم شما به تماس ها منعکس نمی شود. همچنین بر نظر مشتری در مورد کل سازمان تأثیر می گذارد.

سازمان شما به زودی از مزایای چندین کاناله بودن بهره خواهد برد. با توجه به مطالعه تاثیر اقتصادی کل Adobe در مورد Adobe Experience Cloud، یک استراتژی چند کاناله می تواند ۱۰ درصد رشد سالانه، ۱۰ درصد افزایش میانگین ارزش سفارش و ۲۵ درصد افزایش در فروش بسته را به همراه داشته باشد. هیچ کسب و کاری نمی تواند از چنین فرصتی چشم پوشی کند.

 

۹. تحرک باعث رشد می شود

بیش از ۵۰ درصد از ترافیک اینترنت از دستگاه های تلفن همراه است. این تعداد سال به سال به رشد خود ادامه می دهد در حالی که استفاده از دسکتاپ همچنان رو به کاهش است.

به عنوان یک شرکت مشتری محور، باید روی ارائه یک تجربه ی موبایلی تمرکز کنید که حداقل به خوبی وب سایت مبتنی بر دسکتاپ شما باشد. جابجایی آسان میان صفحات، گزینه‌های جستجوی واضح سایت و زمان بارگذاری سریع عناصر کلیدی سایت ‌های موبایل موفق هستند.

 

10 تغییری که کسب و کار شما باید در سال 2022 برای آن آماده باشد

 

مرتبط بخوانید: افزایش فروش با روش هایی رایگان و کم هزینه

 

۱۰. B2B تبدیل به B2C می شود

محیط های B2B از این تغییرات مصون نیستند.

 

اصطلاح B2B به معنای انجام معاملاتی بین تجار بوده که می توان به معاملاتی که بین فروشندگان عمده انجام می گیرد و محصولات عمده ای را به یکدیگر می فروشند. در کنار B2B یک اصطلاح پرکاربرد دیگری وجود داشته که Business-to-Customer یا همان B2C می باشد. این اصطلاح یعنی معامله ای تجاری بین تولیدکننده و مصرف کننده که مرسوم ترین نوع معامله تجاری در بازار می باشد.

 

خریداران B2B اکنون عمدتاً بخشی از نسل جوانان هستند. آن ها دیگر انتظار ندارند که در نمایشگاه های تجاری و از طریق آزمایشات محصول تجارت کنند. در عوض، آن ها به دنبال همتایان خود برای پیاده سازی راه حل های دیجیتال هستند.

برای انطباق با این بازار در حال تغییر، شرکت‌های B2B باید بر ایجاد تجربیات مشابه B2C برای مشتریان خود تمرکز کنند.

برای رشد در سال ۲۰۲۲، سازمان شما باید تمام تلاش خود را بر ایجاد یک تجربه لذت بخش و مشتری محور متمرکز کند. این تجربه باید در تمام نقاط تماس و کانال های بازاریابی یکپارچه باشد. این امر با هدفی واضح و مشخص قدرتمندتر نیز خواهد شد.

در مطالب آیدی پی :

8 ترند بزرگ تجاری در سال 2022
مطلب قبلی:

۸ ترند بزرگ تجاری در سال ۲۰۲۲

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.