10 ایده عالی استارت آپی فین تک که باید در سال 2022 در نظر بگیرید!

۱۰ ایده عالی استارت آپی فین تک که باید در سال ۲۰۲۲ در نظر بگیرید!

آخرین باری که از عملکرد یک مؤسسه مالی یا نبود راه حل یا خدمات خاص عصبانی شدید چه زمانی بود؟

فرض کنید برای انجام یک کار کوچک مانند ارسال چک، به بانکی می روید و در صف طولانی ایستاده اید. این نه تنها خسته کننده است بلکه زمان بر نیز است.

آخرین باری که از عملکرد یک مؤسسه مالی یا نبود راه حل یا خدمات خاص عصبانی شدید چه زمانی بود؟

اکثر بانک‌های سنتی و سایر سازمان‌های مالی قادر به همگامی با پیشرفت‌های تکنولوژیکی و تغییر تقاضای مشتریان نیستند.

آیا کسی هست که بتواند به روح فقیر ما کمک کند (به اندازه کافی دراماتیک)؟ اما آیا به طور جدی راهی وجود دارد؟

بله! وجود دارد. استارت آپ های فین نجات دهندگان شما هستند!

کسب‌وکارهای فین‌تک در سرتاسر جهان به طور ناگهانی با مجموعه‌ای از مفاهیم جدید روبرو می‌شوند. بسیاری از سرمایه گذاران، مانند سرمایه گذاران فرشته، نیز مایل به تامین مالی شرکت های جدید هستند. تقاضای رو به رشد برای راه حل های نوآورانه مالی وجود دارد، بنابراین تعداد مشاغل فین تک رو به افزایش است.

طبق آمار Statista، تعداد شرکت‌های فین‌تک ثبت‌شده در دو سال گذشته تقریباً چهار برابر شده است،  از ۱۲،۲۱۱ در سال ۲۰۱۹ تا حدود ۲۱،۰۰۰ در سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است.

بنابراین، اجازه دهید ابتدا مختصری در مورد فین تک ببینیم و سپس به سراغ ایده ها برویم.

فین تک چیست و چرا مهم است؟

فین تک ترکیبی از امور مالی با فناوری است. فین تک کاربرد فناوری پیشرفته برای ارائه خدمات مالی به مردم و مشاغل است. این می تواند شامل خرید و فروش ارز دیجیتال باشد. راه‌حل‌های فین‌تک از احراز هویت پرداخت‌های الکترونیکی، بانکداری تلفن همراه تا بیمه، و اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود.

این فناوری جدید برای به کارگیری در سیستم های پشتیبان سازمان های مالی معروف ساخته شده است.

راه حل های فین تک مهم هستند زیرا:

  • راه حل های فین تک امنیت، سرعت و سودآوری اکوسیستم را بهبود بخشیده است.
  • فرصت‌های جدیدی را به وجود آورده است، نیازهای محرومان را برآورده می‌کند و حتی تأثیر زیادی بر سایر شرکت‌ها داشته است.
  • فین‌تک محصولات و خدمات کم‌هزینه‌ای را با کاهش هزینه‌های تراکنش‌های خدمات مالی و صرفاً وابسته به دسترسی دیجیتال به مشتریان غیربانکی ارائه می‌کند.
  • فین تک ممکن است توسط هر کسی و در هر مکانی استفاده شود. برای افرادی که ممکن است قبلاً هرگز از خدمات مالی استفاده نکرده باشند هم در دسترس قرار می گیرد.
  • فین تک نه تنها به رشد اقتصاد کمک می کند، بلکه در حال ایجاد مشاغل موفق جدید در این زمینه است.
  • فین‌تک راه‌حل‌هایی ارائه می‌کند که همه کسب‌وکارها می‌توانند از آن سود زیادی ببرند. محصولات نوآورانه فین‌تک کارآمد و مؤثر هستند و طیف وسیعی از امکانات مالی را در اختیار شرکت‌های کوچک و متوسط ​​قرار می‌دهند.

امروزه، فین تک به تنهایی به یک صنعت مالی عظیم تبدیل شده و عرضه و استفاده از خدمات مالی را افزایش داده و خودکار کرده است.

با فرض اینکه شما یک کارآفرین، یک بنیانگذار یا یک مدیر محصول هستید که به دنبال ایده های نوآورانه موفق فین تک هستید، در اینجا ۱۰ فرصت مختلف را ذکر کرده ایم.

با ذهنی باز بنشینید و شروع به خواندن کنید!

• فین‌تک راه‌حل‌هایی ارائه می‌کند که همه کسب‌وکارها می‌توانند از آن سود زیادی ببرند. محصولات نوآورانه فین‌تک کارآمد و مؤثر هستند و طیف وسیعی از امکانات مالی را در اختیار شرکت‌های کوچک و متوسط قرار می‌دهند.

 

  1. برنامه بانکداری دیجیتال

بانکداری دیجیتال حیاتی ترین ایده اپلیکیشن فین تک است که می توانید روی آن سرمایه گذاری کنید.

نحوه تعامل مصرف کنندگان با بانک های خود و لذت بردن از خدمات بانکی در سال های اخیر به شدت تغییر کرده است. کاربران دیگر نیازی به مراجعه به بانک یا خودپرداز محلی خود برای انتقال پول یا سایر تراکنش ها ندارند.

برای استارت آپ های فین تک، بانکداری دیجیتال یک غاز طلایی است که تخم طلایی می گذارد. این به دلیل نقش خود در اتوماسیون تراکنش های مالی و سایر خدمات بانکی سنتی است.

کاربران اکنون می توانند از مزایای مختلف بانکداری دیجیتال مانند انجام تراکنش ها، افتتاح حساب و سپرده، سرمایه گذاری، افزودن ذینفعان و موارد دیگر تنها با چند کلیک بر روی دستگاه خود استفاده کنند.

  1. برنامه انتقال پول همتا به همتا

اگر موقعیت فعلی بازار را در نظر بگیریم، سرمایه‌گذاری در اپلیکیشن‌های فین‌تک همتا به همتا یا p2p  برای انتقال پول، بهترین سرمایه‌گذاری تا کنون خواهد بود.

مصرف‌کنندگان، حتی اگر در بانک‌ها و سیستم‌های پرداخت مختلف ثبت نام کرده باشند، می‌توانند فوراً با استفاده از برنامه‌های پرداخت P2P مانند Venmo، Google Pay، Paytm و PayPal بین دارندگان بانک پول انتقال دهند.

بسیاری از اقتصادها در سراسر جهان در حال دور شدن از پول نقد و ترویج استفاده از برنامه های کاربردی پرداخت برای تراکنش های اینترنتی هستند.

 

برخی از مزایای استفاده از برنامه انتقال پول :

  • تراکنش‌هایی که شامل رمز عبور یک‌بار مصرف (OTP) یا شناسه منحصربه‌فرد هستند
  • تاریخچه معاملات
  • پول فرستاده شده و دریافت می شود.
  • صورتحساب ها و فاکتورها برای پرداخت / تقسیم
  • تعادل و اطلاعات حساب خود را در میان چیزهای دیگر بررسی کنید.
  1. فناوری بلاک چین (برنامه ها و کیف پول)

امروزه بلاک چین یکی از پیشرفته ترین و پرکاربردترین فناوری های مالی است. با برنامه های کیف پول بلاک چین، می توانید به راحتی ارزهای دیجیتال را خریداری و معامله کنید. بنابراین، بیشتر شرکت‌ها با ترکیب ویژگی‌های پیشرفته شروع به توسعه اپلیکیشن بلاک چین کردند.

علاوه بر این، اپلیکیشن‌های بلاک چین روش هوشمند اپلیکیشن فین‌تک هستند که پتانسیل زیادی در آینده دارند. کریپتوکارنسی یکی از اپلیکیشن های بلاک چین است که از بانکداری دیجیتال و بازار مالی استفاده می کند. برنامه های بلاک چین ویژگی های مختلفی از جمله وام دادن پول، مدیریت دارایی و غیره را ارائه می دهند.

10 ایده عالی استارت آپی فین تک که باید در سال 2022 در نظر بگیرید!

 

  1. برنامه سرمایه گذاری و تجارت

داشتن یک اپلیکیشن سرمایه گذاری و تجارت به توسعه محصول مناسب برای سرمایه گذاران خرد کمک می کند. کاربران این روزها همه توجه و عشق را به سیستم هایی نشان می دهند که به آنها امکان می دهد درک کاملی از سهام، ارزها و صندوق های سرمایه گذاری مشترک داشته باشند و عاقلانه روی آنها سرمایه گذاری کنند.

آنها توجه بیشتری به برنامه‌هایی دارند که داده‌های سرمایه‌گذاری را از منابع زیادی جمع‌آوری می‌کنند و کاربران را قادر می‌سازند تا ارزیابی دارایی را تعیین کنند و بهترین تصمیم ممکن را بگیرند. یک راه حل قابل اعتماد برای سرمایه گذاری و تجارت فین تک می تواند به انجام وظایف مالی روزمره، مانند انتقال پول به حساب های سرمایه گذاری و پیگیری هزینه ها کمک کند.

  1. برنامه مدیریت مالی شخصی

یکی از بهترین ایده های استارت آپ فین تک، برنامه مدیریت مالی شخصی است.

این برنامه ها به عنوان یک سلاح عمل می کنند (نه به معنای واقعی کلمه، اما ثابت می کنند که نجات دهنده هستند). این به کاربران اجازه می دهد تا هزینه ها و درآمدهای خود را در زمان واقعی طبقه بندی و پیگیری کنند. همچنین به آنها کمک می کند تا درک بهتری از نحوه مدیریت عاقلانه و مؤثر امور مالی خود داشته باشند. آنها همچنین ممکن است اتصال تمام حساب های بانکی و کارت اعتباری خود را برای مشتریان ساده کنند و به آنها امکان می دهد تا به طور خودکار داده های خود را به روز کنند و دوباره انجام دهند.

  1. برنامه های بیمه

ایده های استارت آپی فین تک مانند اینها در تقاطع فناوری های مالی و بیمه قرار دارند. Insurtechs" "‎ شرکت های فناوری هستند که کالاهای بیمه را می فروشند.

برنامه‌های Insurtech نرم‌افزاری هستند که به‌منظور آسان‌تر کردن درخواست‌های بیمه و پرداخت آنلاین حق بیمه برای مشتریان طراحی شده‌اند. این زیردامنه دارای فناوری های پیشرفته ای مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین، Open API و یادگیری ماشینی است. این به شرکت های بیمه اجازه می دهد تا با تجزیه و تحلیل مقدار زیادی از داده های کاربر، تجزیه و تحلیل روندهای بازار، درک احساسات و نیازهای کاربر، خدمات استثنایی به مشتریان ارائه دهند.

در نتیجه، این راه‌حل فین‌تک به ارائه گزینه‌های مقایسه سیاست سفارشی و در عین حال سریع، مدیریت ریسک‌ها و موارد دیگر کمک می‌کند.

و بهترین بخش، بدون کمک یک کارگزار بیمه شخص ثالث. می توان انتظار داشت که صنعت بیمه عمیقاً تلاش کند تا همه فناوری و پیشرفت ها را در کنار هم قرار دهد.

 

 

  1. برنامه های RegTech

راه‌حل‌های RegTech به کسب‌وکارها کمک می‌کند در عین صرفه‌جویی در انرژی و زمان، استانداردهای نظارتی را رعایت کنند.

به عنوان یک استارت آپ، به خاطر داشته باشید که برنامه های RegTech یکی از کم ارزش ترین و در عین حال سودآورترین راه حل های مالی برای توسعه هستند.

آیا هنوز گیج هستید که چگونه سودآور است؟ در نظر بگیرید که یک شرکت به طور متوسط ۱۰۰۰۰ دلار برای هر کارمند برای رعایت مقررات هزینه می کند. با پول زیادی که صرف رعایت مقررات قانونی می شود، فروش یک راه حل موثر RegTech تقریباً قراردادی مناسب با یک شرکت برتر را برای شما به ارمغان می آورد. آنها به کسب و کارها اجازه می دهند تا بخش قابل توجهی از رویه های خود را خودکار کنند، مانند تأیید هویت مشتری، تهیه و ارسال گزارش، نظارت و گزارش تراکنش و غیره.

 

  1. پلتفرم برای تبادل ارز

ارزهای دیجیتال اغلب به عنوان جام مقدس فین تک یا غاز طلایی شناخته می شوند. آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا؟

راه حل فین تک ساده است: می تواند به حذف واسطه ها کمک کند.

این پلتفرم‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا ارزهای دیجیتال را با دارایی‌های دیگری مانند پول بدون پشتوانه یا سایر ارزهای دیجیتال معامله کنند و به آنها امکان می‌دهد در بازار غیرمتمرکز شرکت کنند. به بیان دیگر، پلتفرم‌های مبادلات رمزنگاری معامله ارزهای رمزپایه مانند بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و موارد دیگر را با پول بدون پشتوانه آسان‌تر می‌کنند.

آنها همچنین می توانند در شرایط خاص به تبادل کریپتوها با سایر دارایی ها کمک کنند. همه اینها در حالی است که از مزایایی مانند شفافیت، هزینه کمتر، افزایش امنیت و پردازش سریعتر برخوردار هستید.

  1. نرم افزار نگهداری سوابق مالی

برای بسیاری از افراد، پیگیری رسیدهای پرداخت، فاکتورهای مالیاتی و سایر سوابق مالی کار دشواری است. در نتیجه، ساخت چنین برنامه هایی ممکن است به عنوان یک ایده شرکت مالی عالی برای ساده کردن مدیریت سوابق مالی برای افراد پرمشغله عمل کند.

  1. راه حل های تامین مالی جمعی

تامین مالی جمعی نیز یکی از سودآورترین مفاهیم راه اندازی مالی است. برنامه تامین مالی جمعی یک محیط مجازی است که در آن افراد ممکن است به یک هدف کمک مالی کنند یا برای یک فرد خاص سرمایه تولید کنند. تعداد زیادی از مردم بودجه مورد نیاز برای اجرای یک پروژه را اهدا می کنند.

آیا می خواهید بدانید که آیا این صنعت پر رونق است یا خیر؟

طبق آمار، وجوه جمع آوری شده از طریق تامین مالی جمعی در سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

طبق آمار Statista، جمع سپاری هر سال ۱۷.۷ میلیارد دلار درآمد دارد.

 

۷ رکن برای موفقیت استارت آپ های فین تک

  1. یک ایده پایدار که یک مشکل را حل می کند:

ایجاد یک تجارت در دوران رکود کار آسانی نیست. اگر هنوز مفهومی ندارید، دو سوال از خود بپرسید: مناطق درد فعلی افراد( نیاز هایشان) چیست و چگونه می توانم به آنها کمک کنم؟

راه‌اندازی یک اپلیکیشن فین‌تک خاص که برای حل یک مشکل خاص طراحی شده است، در این شرایط یک گزینه برنده است.

بنابراین، با استفاده از فرضیه ها و فناوری مالی خود، سعی کنید با فکر کردن به مشکلاتی که می خواهید برای مشتریان خود حل کنید، بخش هدف خود را تعیین کنید.

  1. رعایت قوانین و مقررات لازم الاجرا:

اگرچه بخش مالی به شدت تحت نظارت است، اما نباید نگران باشید زیرا قوانین برای سایر صنایع نیز اعمال می شود.

با توجه به این موضوع، قبل از شروع به طراحی یک محصول فین تک، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • قوانین و مقررات کشوری را که می خواهید تجارتی را در آن راه اندازی کنید به طور عمیق بررسی کنید.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر از شرکت هایی که در همان جایگاه هستند، با آنها تماس بگیرید یا آنها را بررسی کنید.
  • برای نظارت و پیگیری مطابقت با قوانین، از نرم افزارهای RegTech مانند Alyne یا Ascent RegTech استفاده کنید.
  1. X-factor محصول خود را تعیین کنید:

کسب‌وکارهای فین‌تک می‌توانند مشکلات مشابه بانک‌های سنتی را حل کنند، اما به شیوه‌ای کارآمدتر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و راحت‌تر. این رویکرد خلاقانه پتانسیل تبدیل شدن به علامت تجاری شما را دارد. X-factor شما می تواند هر چیزی باشد که شما را متمایز کند، از مفهوم کسب و کارتان گرفته تا فناوری هایی که به کار می گیرید.

  1. یک شریک قابل اعتماد در توسعه نرم افزار:

انسان ها هر محصول موفقی از جمله فین تک را خلق می کنند. بنابراین افرادی که روی اجرای کسب و کار شما کار می کنند تاثیر مستقیمی بر موفقیت آن دارند. در نتیجه، باید توجه زیادی به انتخاب شرکت تخصصی یا توسعه دهنده مناسب برای تحقق مفهوم فین تک خود داشته باشید.

  1. ایجاد حداقل محصول قابل دوام (MVP)

این احتمال وجود دارد که پول کافی برای راه‌اندازی یک محصول فین‌تک با ویژگی‌های زیاد را فوراً نداشته باشید. علاوه بر این، شما هیچ تعهدی برای انجام این کار ندارید. ایجاد حداقل محصول قابل دوام بهترین روش برای شروع هر پروژه توسعه یاMVP است.

  1. تامین منابع مالی کافی:

هنگامی که تمام کارهای پس زمینه را تکمیل کردید و یک طرح تجاری عالی و یک تیم قوی دارید، وقت آن رسیده است که سرمایه گذارانی را پیدا کنید که مایل به تامین مالی تلاش شما هستند.

جمع سپاری، سرمایه گذاری خطرپذیر (VC)، سرمایه گذاری فرشته، انکوباتورهای فین تک، و شتاب دهنده ها همه گزینه هایی برای جمع آوری سرمایه برای شرکت فین تک شما هستند.

  1. حفظ امنیت:

آخرین اما نه کم اهمیت، امنیت یک جنبه کلیدی در تضمین موفقیت استارت آپ فین تک شما است. بله، امنیت در همه صنایع بسیار حیاتی است، اما در مواجهه با فناوری های مالی حیاتی تر است.

آیا آماده ساخت محصول فین تک خود هستید؟

صنعت فین تک با سرعت سرسام آوری در حال توسعه است. با تعداد ایده‌های راه‌اندازی فین‌تک، ما مطمئن هستیم که اکنون که با برخی از آنها برای کار کردن آشنا شده‌اید، یک یا چند مفهوم برنامه فین‌تک را در ذهن دارید.

این مسیر صنعت فین‌تک به دلیل تقاضا برای ارائه بهترین ترکیبی از تجربه، خلاقیت، اعتماد و فناوری سخت‌تر از تصور می‌شود. داشتن طرح کسب و کار صحیح و همکاری با یک شرکت توسعه اپلیکیشن فین‌تک که می‌داند در حال انجام چه کاری است، بسیار مهم است.

در مطالب آیدی پی :

21 ترند بازاریابی که باید در 2022 بدانید!
مطلب قبلی:

۲۱ ترند بازاریابی که باید در ۲۰۲۲ بدانید!

زمان مطالعه: ۳۰ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.