10 ترند NFT که می توانند در سال 2022 جهان را عوض کنند!

۱۰ ترند NFT که می توانند در ۲۰۲۲ جهان را عوض کنند!

این ترند های NFT شامل همه چیز، از موسیقی گرفته تا متا می شوند.

چرا باید در مورد روند NFT بدانید؟ خوب، چه ایده NFT ها را دوست داشته باشید یا نه، برخی از این روندهای آینده می توانند نحوه تجربه ما از وب، برندسازی محصولات، خرید و فروش آثار هنری و حتی ایجاد و تجربه موسیقی را تغییر دهند. و به گفته جیس کی، عضو Bored Ape Yacht Club، سال ۲۰۲۲ به نظر می رسد سالی باشد که وعده وب ۳.۰ و NFTها واقعاً آغاز خواهد شد.

اما وقتی صحبت از NFT ها می شود، مطمئن باشید کسی بهتر از کای پیدا نمی شود.

او نه تنها یکی از اعضای BAYC، یکی از موفق‌ترین گروه‌های NFT است، همچنین با رایان استار، اپلیکیشن پخش موسیقی اجتماعی Stationhead را تأسیس کرد و خالق فیلتر معروف فیس‌بوک Lemon AR است.

هنوز متقاعد نشده اید که NFT ها تا چه حد می توانند با ارزش باشند؟ کای مثال واضحی در مورد این دارد: "در سال ۱۹۹۶ اولین رایانه اپل خود را به قیمت ۳۲۰۰ دلار خریدم. […] اما اگر فقط سهام اپل را می خریدم، هرگز در زندگی ام مجبور نمی شدم یک روز کار کنم. دنیای جدید NFT ها، وقتی «کامپیوتر» را می‌خرید، صاحب یک قطعه از برند هستید. بنابراین وقتی که این برند موفق شود، شما همچنان در این سود سهیم خواهید بود."

 

۱. پخش آواتار NFT

 

10 ترند NFT که می توانند در 2022 جهان را عوض کنند!

 

مزیت NFT ها نسبت به ایجاد IP به روش سنتی این است که می توانید مالک یک برند گسترده تر باشید و از آن درآمد کسب کنید.  NFT‌هایی مانند Bored Ape Yacht Club و StereoheadZ به کاربران این امکان را می ‌دهند تا هنر خود را برای مردم ایجاد کنند و حس جدیدی از خلاقیت را به جامعه هنرمندان، انیماتورها و نوازندگان بیاورند.

در مورد گروه NFTs Jace Kay، آواتارها از افراد جامعه الهام گرفته شده اند و پرداخت‌ ها به آن هنرمندان بازگردانده شد. این کمک کرد که یک ستاره راک مخفی هنوز بخشی از StereoheadZ Music Club  باشد.

در سال ۲۰۲۲ انتظار می رود که این «آواتار بازیگران» که کای اینگونه آن را خطاب می کند، شروع به کار کند. او و BAYC پروژه‌های زیادی در دست اجرا دارند و اعضا می‌توانند Bored Apes  یا StereoheadZ خود را برای استفاده قرار دهند و از سود آن بهره ببرند. این به یکی دیگر از روند NFT برای سال ۲۰۲۲ مرتبط است…

 

مرتبط بخوانید: همه چیز درباره NFT!

 

۲. نام تجاری متعلق به جامعه

 

10 ترند NFT که می توانند در 2022 جهان را عوض کنند!

 

کای می‌گوید، دادن کنترل IP به یک جامعه برای "برداشتن و چرخش به سمت مسیرهای جدیدی که برند اصلی هرگز در گذشته انجام نمی ‌داد، ارزش افزوده دارد." استفاده از بلاک چین و NFT حقوق اولیه و ثانویه فروش مجدد را ارائه می‌کند و تضمین می ‌کند که هنرمند همیشه در ازای استفاده های آینده از آثارش پول دریافت می ‌کند. کاهش کنترل IP باعث رشد و خلاقیت می شود و هنرمندان در هر مرحله برای ورودی و کار خود پول دریافت خواهند نمود.

کای می‌گوید  Bored Ape Yacht Clubرا به‌ عنوان مثال در نظر بگیرید، قبل از می ۲۰۲۱ چیزی نبود و اکنون تقریباً یکی از بزرگترین برندهای جهان است و با آدیداس و دیگران شریک شده است.

آیا شاهد این خواهیم بود که برند های بزرگی مانند دیزنیIP  خود را با جامعه NFT به اشتراک بگذارند؟ بعید است، اما این نوع رویکرد به برند سازی تحت رهبری جامعه، حتی در شرکت‌ های بزرگی که برای تبلیغ محصولات جدید به جوامع و گروه‌های NFT روی می ‌آورند، جایگاهی پیدا می ‌کند. اگر یک Bored Ape بسازید و آن را برای استفاده به عنوان آواتار تنظیم کنید، هنر شما ممکن است در کریسمس آینده در رقابت با یک تبلیغ کوکاکولا قرار گیرد.

 

۳. اتریوم ۲ مشکل انرژی خود را حل خواهد نمود

یکی از نقاط ضعفNFT  ها ردپای کربن عظیمی است که برای ایجاد آن ایجاد می شود. یک تراکنش واحد در بلاک چین اتریوم به اندازه یک خانواده معمولی در طول یک روز و نیم انرژی مصرف می کند. کای می‌گوید: "اتریوم «انرژی می‌سوزاند، مانند رانندگی با ماشینی که با دستی بالا شروع به گاز دادن فراوان کنید». لازم نیست اینطور باشد و این موضوع در حال تغییر است. اتریوم ۲ به آرامی سال آینده عرضه می شود و تفاوت بزرگی ایجاد خواهد نمود."

کای توضیح می‌دهد که چگونه «اندازه» فعلی اتریوم برای تعداد زیادی از افرادی که می‌خواهند از آن استفاده کنند، به اندازه کافی بزرگ نیست و بنابراین باید هزینه‌ های بیشتری برای انجام آن پرداخت." اتریوم ۲ این اندازه را گسترش می ‌دهد و هزینه ‌ها را نیز کاهش خواهد داد. اتریوم ۲ سبب کاهش کارمزد ها می شود، خروجی بالاتری ارائه خواهد داد و ارزش NFT های ایجاد شده در بلاک چین را افزایش می دهد.

 

مرتبط بخوانید: بلاک چین چگونه صنایع مختلف را دگرگون خواهد کرد؟

 

۴. توکنیزاسیون و بازی

 

10 ترند NFT که می توانند در 2022 جهان را عوض کنند!

 

این یک مورد مهم است. سال آینده شاهد رشد استفاده NFT ها در بازی ها خواهیم بود. ما قبلاً این را در بازی ‌های ویدیویی با ناشران AAA مانند یوبی ‌سافت دیده ایم که در یک بلاک چین برای بازیکنان مواردی را قرار می دهند تا خریداری کنند و اکنون این ها ارزش واقعی دارند. Axie Infinity یکی دیگر از برنامه‌ های «بازی برای کسب درآمد» است که اکنون «۶ میلیارد دلار» ارزش دارد و بازیکنان می ‌توانند ساعتی ۱۵ دلار از پاداش ‌های NFT کسب کنند.

کای می‌گوید: "بسیاری از پروژه‌ های NFT در تلاش هستند تا توکنیزاسیون را انجام دهند، که مانند این است که شما ارزش بیشتری از آن دریافت می‌کنید. این توکن ‌ها در واقع می ‌توانند در بازار ثانویه فروخته شوند. اگر این کار را به درستی انجام دهید، بسیار سود خواهید نمود."

 

۵. متاورس با اپل شروع می شود

 

10 ترند NFT که می توانند در 2022 جهان را عوض کنند!

 

متاورس واقعاً در سال ۲۰۲۲ شروع خواهد شد و NFTها در قلب این فناوری همه جانبه خواهند بود. مزایای بلاک چین، ارزهای رمزنگاری شده و NFTها مستقیماً در داخل متاورس ارائه می ‌شوند و فوراً موانع ورود را کنار می ‌زنند. اما کای معتقد است که این کار فقط با اپل و رویکرد یکپارچه آن به UX و UI آغاز می شود.

کای می‌گوید: «نکته کلیدی این است که اپل و دستگاه مناسب آن‌ ها همه چیز را به سطح بعدی می ‌رسانند، درست مانند آنچه در اپ استور انجام دادند. نکته قابل توجه می تواند برچسب قیمت شایعه شده هدست واقعیت مجازی اپل باشد که ممکن است در فناوری AR/VR پیشرفته حدود ۳۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد. آیا این جایی است که متا/فیس‌بوک و آکیولوس جایگاه پیشرو را در مورد هدست ‌های واقعیت مجازی می ‌ربایند؟ به گفته کای این اتفاق نخواهد افتاد!

کای، که می‌گوید فقط یک متاورس وجود نخواهد داشت، می‌گوید: "افراد هنوز درک درستی از عظمت متاورس ندارند. آن ها می‌ خواهند متاورس را خراب کنند. متا فقط یک دستور العمل برای فاجعه است." ، این ترکیبی غیرمتمرکز از برنامه ها، رویداد ها، فضا ها و پلتفرم ها خواهد بود. او می‌افزاید: «فیس‌بوک همیشه سعی می ‌کند آن را متاورس خود کند و شما می‌توانید NFT‌های خود را در آن بفروشید، اما این فعالیت ها متمرکز خواهند بود و ما نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.»

 

۶. Web 3.‎0 شروع به کار خواهد کرد

 

10 ترند NFT که می توانند در 2022 جهان را عوض کنند!

 

کای می گوید: « NFT ها برای وب ۳ ساخته شده اند. در حالی که تکرارهای قبلی وب برای خواندن (دیدن داده ها) و خواندن و ویرایش (رسانه های اجتماعی و تجربیات) طراحی شده است، وب ۳.۰ در مورد "داشتن مالکیت و دریافت پاداش" در دنیاها و بازی هایی مانند Decentraland  و Fortnite است. تکامل اینترنت با NFT ها دست به دست می شود و واقعاً در سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.»

 

۷. NFT های موسیقی پرطرفدار تر از همیشه خواهند شد

 

10 ترند NFT که می توانند در 2022 جهان را عوض کنند!

 

موسیقی و NFT در سال ۲۰۲۲ موفق تر از همیشه خواهند شد. کای گروه مجازی The NFTs را با Bored Apes  تشکیل داده است و تعداد بیشتری نیز در راه است. اما NFT ها در فضای موسیقی جهانی تر خواهند بود. جک دورسی از سمت مدیرعاملی توییتر کناره ‌گیری کرد تا Block  (که قبلا Square بود) را با هدف جذب سرویس‌های استریم مانند Tidal برای استفاده از NFT‌های موسیقی اجرا کند.

پروژه دیگر کای و همچنینStereoheadZ NFT (یک برچسب و انجمن موسیقی غیرمتمرکز)، Stationhead  است، یک پلتفرم پخش موسیقی زنده و پادکست است. Stationhead   به شما این امکان را می‌ دهد برنامه ‌های زنده و حتی موسیقی خود را از Apple Music  و Spotify پخش کنید و این امر قانونی است.

پلتفرم ‌هایی مانند Stationhead در سراسر متاورس وجود خواهند داشت که شنوندگان می‌توانند وارد آن شوند و چت کنند یا موسیقی خود را منتشر کنند. NFT ها در بلاک چین به طرفدارانی که یک گروه را دنبال می کنند یا حق امتیاز موسیقیدانان را دنبال می کنند، پاداش می دهند.

گروه کای،The NFTs  یکی از اولین گروه ‌ها خواهد بود، با طرفدارانی که از طریق StereoheadZ Music Club NFT  از این گروه حمایت می‌ کنند، جوایزی دریافت می‌ کنند و حتی می‌ توانند برای کمک به توسعه گروه، استخدام شوند.

 

۸. تجربیات دنیای واقعی

 

10 ترند NFT که می توانند در 2022 جهان را عوض کنند!

 

کای می‌ گوید: «یک چیز دیگری که به وقوع خواهد پیوست، اما به نوعی سرگرم‌کننده است و به نوع سودمندی شما گره خورده است، تجربیات دنیای واقعی می باشد. اگر از یک پروژه NFT حمایت می کنید، به این معنی است که در یک جامعه سرمایه گذاری کرده اید و یکی از پاداش های این سرمایه گذاری شرکت در برنامه هایی است که به صورت منظم برای سهامداران برگزار می شوند.

دارندگان Bored Ape Yacht Club NFT از قبل شروع کرده اند، با یک مهمانی در نیویورک در سال ۲۰۲۱ که شاهد آن بودیم که ۲۰۰۰ دارنده NFT BAYC در یک انبار مخفی گرد هم آمدند تا شاهد حضور بک، کریس راک و به خصوص The Strokes روی صحنه باشند. این تجربیات در زندگی واقعی قطعاً موضوع جذابی خواهند بود.»

 

۹. برچسب گذاری دیجیتال و مالکیت

کای می‌ گوید در حال حاضر در موردای  NFT صحبت می‌ کنیم که به هنرمندان و سازندگان مالکیت محتوای دیجیتال را می‌ دهد، اما در آینده همه چیز NFT خواهد داشت. در حال حاضر در مورد هنر و موسیقی صحبت می ‌کنیم، اما هر چیزی که می‌خرید یک ردپای دیجیتالی خواهد داشت که به شما امکان می‌دهد بدانید چه کسی مالک چه چیزی است.

تصور کنید اگر ادل یک پلیور بخرد و سپس آن را بفروشد، می دانید که این لباسی که موجود است برای ادل بوده و ارزش آن بالا می رود. داشتن برچسب های دیجیتالی برای آیتم ها و تجربیات فیزیکی در حال رخ دادن است و فرصت های بسیار بیشتری برای ساختن چیزهای جالب به وجود می آیند.»

 

۱۰. ظهور NFT های شخصیتی

 

10 ترند NFT که می توانند در 2022 جهان را عوض کنند!

 

کای می‌ گوید: «من فکر می‌کنم در سال ۲۰۲۲ ما قطعاً شروع به دیدن تعداد بیشتری از این شخصیت ‌هایNFT  خواهیم نمود. برنامه‌ هایی را خواهید دید که هنرمندان را قادر می‌سازد تا به ‌عنوان یک شخصیت NFT عمل کنند تا خودشان.» کای یکی از برنامه های اسنپ چت در حال توسعه را می شناسد که به کاربر امکان می دهد خود را به طور کامل حذف کند و یکBored Ape (میمون خسته) جایگزین آن شود. او می گوید: «بسیار واقعی به نظر می رسد و این شگفت انگیز است. انتظار می رود در سال ۲۰۲۲ شاهد استفاده از شخصیت های NFT توسط نوازندگان و افراد مشهور باشیم.»

در مطالب آیدی پی :

راهنمای جامع از نقشه سفر مشتری
مطلب قبلی:

راهنمای جامع از نقشه سفر مشتری

زمان مطالعه: ۱۸ دقیقه
8 نکته برای ارائه خدمات مشتری عالی
مطلب بعدی:

۸ نکته برای ارائه خدمات مشتری عالی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.