10 حقیقت درباره ارزهای دیجیتال و بیت کوین در 2022

۱۰ حقیقت درباره ارزهای کریپتو و بیت کوین در ۲۰۲۲

با تغییر همه روزه ی دنیای ارزهای دیجیتال در مقابل چشمان ما، پیشی گرفتن از تغییرات جدید در فین تک و ارزهای دیجیتال کلید موفقیت در بازار فعلی است.

با تغییر همه روزه ی دنیای ارزهای دیجیتال در مقابل چشمان ما، پیشی گرفتن از تغییرات جدید در فین تک و ارزهای دیجیتال کلید موفقیت در بازار فعلی است.

با بی‌ثباتی سیاسی جهانی، سیاست‌ های نظارتی جدید و اقتصادهایی که درگیر آشفتگی ها و در حال سقوط هستند، ارزهای دیجیتال به صورت عجیبی هر روز در تیتر اخبار قرار می‌گیرد. حدس و گمان در این باره زیاد است. آیا ارزششان افزایش خواهد یافت؟ سقوط خواهد کرد؟ آیا امسال باید بیشتر روی بیت کوین سرمایه گذاری کنم؟ یا باید ارز دیجیتال دیگری را امتحان کنم؟ همه ی این ها سوالاتی هستند که کسی که درگیر این بازار باشد هر روز به آن ها فکر می کند. مشخص است که برای پاسخ دادن به این سوالات باید به خوبی با این بازار و تغییرات پیش رویش آشنا باشید.

 

۱۰) چگونه می توان مقرراتی را در مورد ارز دیجیتال وضع کرد؟

اکثر مردم فکر می‌کنند که ارزهای دیجیتال کاملاً غیرقانونی هستند، اما این موضوع صادق نیست، حداقل در بسیاری از کشورهای توسعه ‌یافته اینگونه نیست. برای مثال، در ایالات متحده، صرافی ‌های ارزهای دیجیتال تحت همان محدوده نظارتی قانون اسرار بانکی - یا BSA قرار دارند. این بدان معنی است که ارائه دهندگان صرافی ارزهای دیجیتال موظف هستند در شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری ایالات متحده ثبت نام کنند. آن ها باید اقدامات کافی برای مبارزه با پولشویی و ضد تروریستی را در اختیار داشته باشند و همچنین باید گزارش های منظمی را به نهادهای نظارتی دولتی ارائه کنند.

تخمین زده می‌شود که ۱۶ درصد از آمریکایی‌ ها در ارزهای دیجیتال سرمایه‌ گذاری کرده‌ اند و اخیراً، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، فرمان اجرایی را امضا کرد که به آژانس ‌های دولت فدرال ایالات متحده دستور داد تا تلاش ‌های خود را در راستای تنظیم بازار دارایی ‌های دیجیتال و ارزهای دیجیتال هماهنگ کنند.

 

10 حقیقت درباره ارزهای کریپتو و بیت کوین در 2022

 

۹) آیا برای بیت کوین مقرراتی وضع شده است؟

پاسخ به این سوال منفی است. در حالی که دولت ‌ها می ‌توانند نحوه عملکرد صرافی ‌ها را در شرایط خاص کنترل کنند، هیچ قانون بین ‌المللی ای وضع نشده است که بتواند بیت ‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال در گردش را تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از کشورها اجازه می دهند بیت کوین برای خرید و فروش کالا استفاده شود. در سال ۲۰۲۱، السالوادور اولین کشوری بود که استفاده از بیت کوین را به عنوان یک ارز اصلی را تصویب نمود. بیت ‌کوین به ‌عنوان ارز همتا به همتا طبقه ‌بندی می ‌شود، به این معنی که می ‌توان از آن برای تراکنش‌ های ناشناس، توسط سراسر دارندگان حساب کیف پول الکترونیکی در سراسر جهان استفاده شود. اما این موضوع در حال بهبود است زیرا بیت کوین در آینده به شکل قابل قبول تری از ارز دیجیتال تبدیل می شود.

 

مرتبط بخوانید: بلاکچین چگونه صنایع مختلف را دگرگون خواهد کرد؟

 

۸) کدام کشور بیشتر از ارزهای رمزنگاری شده استفاده می کند؟

اگر فکر می کنید پاسخ این سوال ایالات متحده یا السالوادور است - جایی که بیت کوین به عنوان یک ارز اصلی در نظر گرفته می شود، در اشتباهید. اما در واقع، به طور نسبی، کشوری که بالاترین سطح استفاده از ارزهای دیجیتال را دارد، ویتنام است. طبق آمار، این کشور کوچک و از بسیاری جهات توسعه نیافته ارزش تراکنش ارز دیجیتال ورودی را تقریباً در همان سطح هند ثبت کرده است.

 

۷) کدام کشورها ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده اند؟

داده ها نشان می دهد که اگرچه چین بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده است، تخمین زده می شود که ۲۰ درصد از شبکه جهانی بیت کوین در واقع در چین است. کشورهای دیگری که استفاده از آن را ممنوع کرده اند عبارتند از: قطر، روسیه، ترکیه، مقدونیه شمالی، بنگلادش، مصر، مراکش و عراق.

 

۶) استخراج یک بیت کوین چقدر طول می کشد؟

به گفته Investopedia، بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین و ارز دیجیتال در حال حاضر می تواند بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را تنها در ۱۰ دقیقه استخراج کند. پلتفرمی به نام BFGminor یکی از مؤثرترین ابزارها برای استخراج بیت کوین در نظر گرفته می شود زیرا می تواند بر روی سیستم عامل های مختلفی اجرا شود - یعنی لینوکس، مک یا ویندوز، منبع باز است و با FPGA،ASIC  و GPU سازگار است.

 

10 حقیقت درباره ارزهای کریپتو و بیت کوین در 2022

 

۵) ثروتمندترین کاربر ارزهای دیجیتال در جهان کیست؟

در اوایل سال جاری، بلومبرگ گزارشی منتشر کرد که در آن اظهار داشت که ثروتمندترین ارز دیجیتال و بیت کوین، مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو - یک میلیاردر چینی است. او که در محافل مالی با نام CZ شناخته می شود، دارای سرمایه ی تقریبی ۹۶ میلیارد دلار است، از یک سبک زندگی پر از الماس در امارات متحده عربی لذت می برد، صاحب یک سوئیت پنت هاوس در برج خلیفه است و توسط خانواده سلطنتی ابوظبی که مشتاق تراکنشات ارزهای دیجیتال او بوده اند، پذیرایی می شود تا بورس خود را در کشور راه اندازی کند. آن ها اخیراً به آرزوی خود رسیدند زیرا دبی مجوز دارایی مجازی را به بایننس اعطا کرد چرا که صرافی ارز دیجیتال به دنبال گسترش بیشتر در امارات متحده عربی است.

 

۴) آیا بیت کوین یک سرمایه گذاری امن و دارای ارزش است؟

به گفته کارشناسان خیر. اگرچه اکنون این یک سناریوی غیرقابل تصور است، جان پالسون، رئیس و مدیر پورتفولیوی شرکت سرمایه ‌گذاری ایالات متحده، Paulson & Co، پیش ‌بینی کرد که در مقطعی در آینده، با ارزش‌ترین ارز جهان دیجیتال بی ‌ارزش خواهد شد. سخنان او در مقاله ‌ای در روزنامه بریتانیایی گاردین و بی ‌بی ‌سی توسط معاون رئیس بانک انگلستان، سر جان کانلیف ​​منعکس شد، که گفت: «قیمت آن ها می ‌تواند کاملاً متفاوت باشد و [بیت‌کوین ‌ها] می ‌توانند از نظر تئوری یا عملی تا صفر کاهش یابند.»

 

مرتبط بخوانید: ۴۹ کسب و کار در حوزه فین تک که حتما باید بشناسید!

 

۳) آیا تحمیل مقررات ارزهای دیجیتال ارزش بازار را محدود می کند؟

کسانی که از دنیای دائما در حال تغییر ارزهای دیجیتال لذت می برند، اغلب به سرعت از تلاش های کسانی که در موقعیت های نظارتی مالی هستند که توصیه می کنند ارزهای دیجیتال باید مشمول مقررات سخت گیرانه تر باشند، انتقاد می کنند. اما جردن بلفورت، گرگ بدنام سابق وال استریت، نظر دیگری دارد. او معتقد است که تنظیم دنیای مالی همتا به همتا در واقع منجر به رشد عظیمی خواهد شد. بلفورت می‌ گوید که هرگاه امکان سرمایه ‌گذاری مالی با مقررات تثبیت شود، آن ارز و بازار برای سرمایه گذاران بزرگ جذابتر می شود و زمانی که این اتفاق بیفتد، آن بازار به اوج رشد خود خواهد رسید.

 

۲) آیا دولت ها هرگز مقرراتی را با موفقیت در مورد ارزهای دیجیتال وضع خواهند کرد؟

این یک شمشیر دو لبه است. تولد ارزهای کریپتو مشتی محکم بر دهان نهاد مالی جهانی بود. ارزهای کریپتو همیشه قرار بود که به طور کامل توسط تقاضای بازار تنظیم شوند و نه با مداخله ی دولت هایی که مرتباً ارزش ارز را دستکاری می کنند و برای برآورده کردن نیازهای خود آن ها تغییر می دهند. بر خلاف ارزهای سنتی توسط دولت هایی که از ارزش آن ها حمایت می کنند کنترل می شوند. بنابراین بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان تهدیدی برای کنترل مالی متمرکز ارائه شده توسط سیستم بانکی جهانی در نظر گرفته می شوند. اما، همانطور که بلفورت اشاره می‌کند، بدون مشروعیت مقررات، ارز دیجیتال نیز یک قمار ناپایدار برای سرمایه‌گذاران باقی می ماند.

 

10 حقیقت درباره ارزهای کریپتو و بیت کوین در 2022

۱) آیا اتریوم هرگز به اندازه بیت کوین ارزشمند خواهد شد؟

همه گزارش ها حاکی از آن است که بله، اتریوم می تواند به اندازه بیت کوین ارزشمند شود و این ممکن است زودتر از آنچه فکر می کنید اتفاق بیفتد. ارز منبع آزاد که در سال ۲۰۱۳ مفهوم‌ سازی شد، توسط موسسات برجسته بانکی مانند گلدمن ساکس به عنوان یک ستاره در حال رشد از نظر ارزهای دیجیتال شناخته شده است. این بانک سرمایه‌ گذاری علناً خاطر نشان کرد که اتریوم احتمالاً حتی از ۶۶۰ میلیارد دلار «سرمایه بازار» بیت‌کوین نیز فراتر خواهد رفت، زیرا شبکه آن دارای برنامه ‌های کاربردی در دنیای واقعی است و به عنوان یک ارز، توانایی ذخیره ی ارزش را دارد. اتریوم امکان اجرای قرارداد های هوشمند و پول قابل برنامه ریزی را ارائه می دهد - چیزی که بیت کوین، که اکنون به عنوان یک ارز قدیمی شناخته می شود، قادر به ارائه ی آن نیست.

در مطالب آیدی پی :

8 نکته برای ارائه خدمات مشتری عالی
مطلب قبلی:

۸ نکته برای ارائه خدمات مشتری عالی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.