تکنولوژی بلاک چین

چگونه عملیات پرداخت روی بستر بلاک چین به کسب و کارهای B2B کمک میکند؟!

در این پست به بررسی چگونگی یک معامله شفاف با تکنولوژی بلاک چین در حوزه های مختلف معاملاتی می پردازیم.

ماه گذشته، مستر کارت (MasterCard) اعلام کرد که دسترسی به تکنولوژی بلاک چین خود را ایجاد می کند. بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، استفاده از مستر کارد برای بیت کوین، راه جدیدی برای مشتریان، کسب و کارهای مختلف و بانک ها برای انجام معاملات را فراهم می کند و کلیدی برای استراتژی شرکت برای ارائه راه حل های پرداختی است که نیازهای موسسات مالی و مشتریان آن ها را برآورده می کند.

مستر کارت (MasterCard)  قصد دارد این تکنولوژی را ابتدا در حوزه معاملات کسب و کار (B2B) پیاده سازی کند. این شرکت معتقد است که فناوری بلاک چین به چالش های مربوط به سرعت، شفافیت و هزینه های مربوط به پرداخت ها کمک خواهد کرد.

بلاک چین تکنولوژی پیشرفته ای است که بستر رمز نگاری ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم است.
شرکت ها از طریق فن آوری های بلاک چین می توانند "رسید پرداخت دیجیتالی" غیرقابل برگشت در معاملات را ایجاد کنند.
اسکندر بوردویچ، بنیانگذار یونیورسا (Universa)، یک شرکت فن آوری بلاک چین می گوید که قراردادهای هوشمندانه می تواند به معنای واقعی کلمه برای هر کاری ایجاد شود: از خانه های هوشمند و بیمه، تا کارت های پرداخت و تدارکات و بسیاری از خدمات دیگر...

علاوه بر این، فن آوری بلاک چین نیاز به یک هسته مرکزی برای مدیریت معاملات را حذف می کند و این معاملات بسیار امن و غیر قابل نفوذ برای هکرها است. این فناوری تا به حال به طور گسترده مورد قبول قرار نگرفته است ، اما برای شرکت های تجاری و حتی بیشتر برای حوزه کسب و کارهای B2B شناخته شده است، زیرا این حوزه اغلب شامل معاملات بزرگتری است.
اما این تنها یکی از دلایلی است که چرا فناوری بلاک چین برای B2B اهمیت خواهد داشت.

مرتبط بخوانید: شش ارز دیجیتال که باید بشناسید!

بلاک چین

شفافیت در انجام معاملات با تکنولوژی بلاک چین

تکنولوژی بلاک چین سطح بالایی از حریم خصوصی را فراهم می کند تا اطمینان حاصل شود که جزئیات معامله فقط در میان طرف حسابهای این معاملات به اشتراک گذاشته می شود. با انجام معاملات در بلاک چین هیچ نیازی به شخص ثالث(این شخص میتواند بانک و موسسات مالی و ... باشد ) وجود ندارد. باید گفت امروزه سطح حریم خصوصی در پرداخت های مالی موجب نگرانی بسیاری از مردم شده است.
حال باید گفت علاوه بر سطح بالایی از حریم خصوصی ساخته شده در فن آوری بلاک چین، سطح بالای شفافیت نیز وجود دارد. سیستم های بلاک چین عبارتند از یک دفترچه حسابرسی کامل و معتبر از معاملات که این سربرگ در صورت لزوم با استفاده از سیستم، می تواند از ورود شخص ثالث جلوگیری کند و برای تغییر آن، هر بلوک دیگری در سیستم نیز باید تغییر کند. به همین دلیل غیر ممکن است که یک تراکنش را حذف کرد و معاملات جعلی را نمی توان اضافه کرد.

همچنین این ویژگی بلاک چین که در واقع از آن به عنوان شفافیت در انجام یک معامله نام بردیم،  نیاز به استخدام نیرو ، برای یک سری عملیات بازبینی را حذف می کند. به همین دلیل ، برخی پیش بینی می کنند هزینه های مالی و سربار شرکت ها تا ۷۰٪ کاهش یابد.
با وجود تکنولوژی بلاک چین، امنیت و در واقع شفافیت جزئیات پرداخت به صورت اتوماتیک انجام می شود. داده ها نیز بهینه سازی شده و ساده شده هستند و کار شرکت ها برای تطابق با قوانین و خواسته های مربوط به داده ها آسان تر می شوند.

شرکت مستر کارت پیش از این همه چیز را پیش بینی کرده و اقدام به ثبت حق انحصاری جدید خود نموده است. مستر کارت در تاریخ ۹ نوامبر( ۱۸ آبان ۱۳۹۶) جهت ثبت حق انحصاری یک سیستم بلاکچین برای معاملات فوری بین المللی تشکیل پرونده داده است. این شرکت آشکارا این مراحل را که بسیار شبیه یک کیف پول حاوی ارزهای رمزگذاری مانند بیت کوین است را طی کرده است. اطلاعات تضمین پرداخت در سومین سیستم عامل اطلاعاتی که دربردارنده پیامهای تراکنش دریافتی حاوی حداقل یک شناسه شبکه بلاکچین، کلید عمومی یا آدرس مقصد می باشد ذخیره شده است. یک تراکنش اصولا مستلزم یک کلید و یک آدرس پرداخت درست شبیه تراکنش بیت کوین می باشد.

مرتبط بخوانید: آیدی پی به کسب و کارهای خانگی چه کمکی می کند؟!

تکنولوژی بلاک چین

صرفه جویی در وقت و هزینه

 قراردادهای هوشمند که جزء تکنولوژی بلاک چین هستند در زنجیره ای از بلوک ها ذخیره می شود و با توجه به ماهیت غیرمتمرکز سیستم، هیچ کس این قرارداد ها را کنترل نمی کند و بنابراین هر یک از طرفین می توانند به دیگری اعتماد کنند. با توجه به سطح بالای اتوماسیون در این تکنولوژی، شرکت هایی که از بلاک چین استفاده کرده اند، صرفه جویی های زیادی را در زمان بررسی های اداری تجربه کرده اند. طبق گزارش Accenture، شرکت مشاوره مدیریت جهانی و خدمات حرفه ای McLagan، با فن آوری بلاک چین می تواند هزینه های زیربنایی را کاهش دهد. این تجزیه و تحلیل در صنعت بانکی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که "تکنولوژی بلاک چین می تواند هزینه های زیر بنایی را برای هشت بانک بزرگ سرمایه گذاری در جهان کاهش دهد که به طور متوسط ​​۳۰٪، هزینه های سالانه این بانک ها کاهش می یابد."

در دنیای تجارت به تجارت یا B2B، بلاک چین می تواند میزان هزینه های شرکت ها و موسسات مالی را کاهش دهد. بلاک چین برای شرکت‌ های B2B ، می‌تواند یک بانک مجازی باشد که نقل و انتقالات پول، سپرده پذیری، تکمیل تراکنش‌ها و عملیات دیگری را اجرا می‌کند. اما عملکرد بلاک چین با بانکداری آنلاین (جایی که تجارت شما تحت نظارت، مقررات، ساعت کاری و سایر محدودیت‌ها قرار دارد) متفاوت است.

در مطالب آیدی پی :

کاربردهای بلاک چین
مطلب قبلی:

کاربردهای بلاک چین که باید بدانید.

زمان مطالعه: ۶ دقیقه
بین کوین و دولت ها
مطلب بعدی:

چرا دولت ها علاقه ای به بیت کوین ندارند؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.