ارز دیجیتال

شش ارز دیجیتال به جز بیت کوین که باید درباره آن ها بدانید!

این ارزهای دیجیتال ، پیشتاز دنیای تکنولوژی را بشناسید.

در قرن بیست و یکم، معنای دارایی دیگر به سکه و بانک و کارت اعتباری محدود نمی شود. در واقع می توان گفت امروزه، پول به معنای واقعی کلمه "جهانی" است و توسط دولت و نهاد خاصی اداره نمی شود بلکه چارچوب آن توسط مردم تایین می شود. همچنین این نوع پول تماما اینترنتی است. به این نوع دارایی "ارز مجازی" می گویند. شاید در مورد "بیت کوین" شنیده باشید یا حتی از آن استفاده کرده باشید. اما بیتکوین تنها ارز مجازی موجود نیست، در حال حاضر واحد های در حال رشد دیگری هم وجود دارند. اگر مایلید در مورد ارز های مجازی دیگر هم بدانید با این مقاله همراه باشید تا با شش ارز مجازی دیگر آشنا شوید.  

Ethereum

برخلاف خیلی از ارزهای مجازی دیگر که با بیتکوین وارد رقابت شده اند، اتریوم به جای رقابت، نقش متمم بیتکوین را ایفا می کند. در حالی که شبکه زنجیره بلوکی بیت کوین، مالکیت ارزی خودش را دنبال می کند، زنجیره بلوکی اتریوم کد برنامه ها را برای اپلیکیشن های کاربران خود اجرا می کند.

مردم از اتریوم برای ساختن پلتفرم های سفارشی سرمایه گذاری جمعی (اما قابل اعتماد)، سازمان های خود مختار آنلاین و حتی برای دارایی مجازی خودشان استفاده می کنند. به دلیل غیرمتمرکز بودن اپلیکیشن ها، امکان ساخت آن ها فقط روی شبکه اتریوم وجود دارد.

اگرچه ایتر، واحد پولی این شبکه برای پرداخت های روزمره ساخته نشده بود، اما از آن جا که هر چیز با ارزشی می تواند با محصول و یا سرویسی مبادله شود، بسیاری از توسعه دهندگان در ازای کمک گرفتن از یکدیگر برای ساخت اپلیکیشن ها، از آن استفاده می کنند.

با این حال، اکثر فروشگاه های اینترنتی که ارز دیجیتالی را قبول می کنند، از قبول کردن ایتر اجتناب می کنند.

 

Litecoin

اگر بیت کوین را طلا در نظر بگیریم، لایت کوین نقره خواهد بود. لایت کوین درست مانند همتای معروف ترش کار می کند اما ارزش آن کمی پایین تر است. در کل ۲۱ میلیون بیت کوین موجود است و ۴۸ میلیون لایت کوین. به خاطر نسل بلوکی لایت کوین، استخراج آن ساده تر و انتقال آن از شخصی به شخص دیگر سریعتر است. لایت کوین احتمالا مطمئن ترین ارز دیجیتالی برای افرادی است که به تازگی وارد دنیای مبادله دارایی آنلاین شده اند. کیف پول لایت کوین از طریق وبسایت رسمی آن قابل دانلود است و این کیف پول ها کاملا در مقابل خرج شدن تصادفی و ویروس ها ایمن هستند. لایت کوین ساده ترین شبکه برای افرادی است که قصد انتقال مقادیر کمتر پول را دارند.

مرتبط بخوانید: فین تک چیست و چه کاربردی دارد؟

Ripple

در حالی که باقی ارزهای دیجیتالی از سیستم بانکی اجتناب می کنند، ریپل بانک ها را می پزیرد. در حقیقت، ریپل برای بانک ها ساخته شد. چرا که به آنها اجازه می دهد پرداخت های سریع تر، کم هزینه تر و بسته به هر مقداری را بر اساس تقاضای جهانی انجام دهند. روش های سنتی انتقالات بین المللی، بانک ها را مجاب به عبور از یک و گاهی چند واسط می کنند، که این مساله موجب تاخیر در انتقالات می شوند. ریپل یک جایگزین مستقیم و سریع تر ارائه می دهد. به عنوان مثال، هنگامی که مشتری بانکی در ایالات متحده اقدام به انتقال وجهی به مشتری بانکی در چین می کند، ریپل فورا هزینه انتقال را از هر دو بانک می پرسد و تنها در چند دقیقه انتقال را انجام می دهد. ریپل حتی دفترچه هر دو مشتری را فورا آپدیت می کند تا بتواند موجودی حسابشان را بلافاصله پس از انجام این تراکنش مشاهده کنند. این رمزنگاری منحصر به فرد، برای بانک ها امکان ارائه سرویس های پرداختی جدید و بهبود یافته را فراهم می کند و همچنین انتقالات رایج را برای کاربران در سراسر دنیا ساده می کند.

Dash

اگرچه دش می تواند برای مبادله بین کاربران استفاده شود، اما این ارز دیجیتال در اصل برای خرید ساخته شده. دش را می توانید جایگزینی برای پی پَل بدانید. بسیاری از تجّار، دش را درست مانند دلار آمریکا قبول می کنند، به علاوه اینکه انتقال دش بسیار سریع تر است. شما مجبور نیستید یک تا دو روز منتظر بمانید تا وجه واریز شده به حسابتان را ببینید. مانند هر ارز دیجیتالی دیگری، شما می توانید دش را با استفاده از ارز تنظیم شده توسط دولت خریداری کنید و آن را در کیف پول اختصاصی دش نگهداری کنید تا زمانی که آن را در یک تجارت خرج کنید. حتی می توانید کسب و کار خودتان را به نقشه تجاری اضافه کنید.

Zcash

ارز دیجیتالی که از نظر بسیاری به "نسخه محرمانه بیت کوین" شناخته می شود. زی کَش با قابلیت محافظت کامل از هویت فرستنده هایش، نخستین ارز دیجیتالی شناخته شده بر پایه "دانایی صفر" است.  هر تراکنشی که در زی کش اتفاق میافتد به طور کامل رمزگذاری شده است. بنابر این کاربران می توانند از مزایای یک رنجیره بلوکی عمومی بدون ارائه اطلاعات خصوصی لذت ببرند.

مرتبط بخوانید: استارت آپ کراد فاندینگ (Crowdfunding) چیست؟!

Monero

مونرو هم درست مانند زی کش یک ارز دیجیتالی با تمرکز بر محافظت از هویت و حریم خصوصی کاربرانش است. این ارز به منظور تخصیص کامل کنترل کاربران بر روی پول خود طراحی شده. با مونرو، شما بانک خودتان هستید. در مونرو، شما می توانید تایین کنید که چه کسانی اجازه این را دارند که ببینند پول شما کجا می رود و چه کسانی ندارند. همچنین، بحران هایی که به دست بانک ها و دولت ها اتفاق می افتند، دارایی یا اطلاعات محرمانه شما را تحت تاثیر قرار نمی دهند. در نهایت، مونرو مانند دیگر ارز های دیجیتالی، یک سیستم غیرمتمرکز است و توسط کاربرانش اداره می شود. تا کنون بیش از سی توسعه دهنده به طور مستقیم فعالیت خود را در مونرو آغاز کرده اند.

نظر شما در مورد ارز دیجیتال و به صورت کلی تکنولوژی های مالی چیست؟ در خصوص کدام حوزه ها تمایل دارید مطالب بیشتری برای شما تهیه و آموزش بدهیم؟ لطفا برای آیدی پی بنویسید!

در مطالب آیدی پی :

بیت کوین
مطلب قبلی:

ده نکته در مورد بیت کوین که باید بدانید!

زمان مطالعه: ۶ دقیقه
کاربرد آیدی پی در بیمه
مطلب بعدی:

کاربرد آیدی پی در صنعت بیمه

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۵۸ دیدگاه

سلام خسته نباشید
درمورد ماین کردن و راه های ماین و ابزارمورد نیاز هم اگه مقاله ای باشه خالی از لطف نیست
ممنون.

سلام
الان دیگه برای استخراج بیت کوین دیره و به صرفه نیست ولی یه ارز دیجیتال جدید اومده به اسم pi یا همون عدد پی خودمون الان رایگان داره استخراج میشه و نیاز به ماینر و اینترنت هم نداره و توپسط دانشگاه استنفورد امریکا رایه شده میتونید در موردش تحقیق کنید.
این ارز با استفاده از گوشی موبایل استخراج میشه و کافیه نرم افزار رو از گوگل پلی روی گوشیتون نصب کنید خودش بعد از ثبتنام شروع به استخراج میکنه.
ولی برای ثبتنام حتما نیاز به یه کد معرف داره
میتونید از کد معرف hemati16 استفاده کنید.
من تو روز اول بیست تا پی استخراج کردم
خود مدیر پروژه گفته احتمالا اواخر سال ۲۰۲۰ این ارز قیمت گذاری میشه و در صرافی ها قابل تبدیل به بیتکوین هست.احتمالا قیمت هر یک پی پنج دلاره ولی به مرور افزایش پیدا میکنه مثل بیتکوین.
به تمام زبان های دنیا داخل نرم افزار مدیر پستیبان هست که شما رو راهنمایی میکننن. از جمله زبان فارسی
یادتون نره کد معرف hemati16 وگرنه نمیتونید ثبتنام کنید.
موفق باشید

قسمتی که کد معرف رو باید وارد کنید،میشه کد هر شخصی که عضو هستش رو وارد کرد

میخواهی بزن peyman121212

پای نتورک کلاهبرداریه.چکار داره به بیت کوین که ربطش میدی

پای نتورک یه ارز دیجیتال جدید شبیه بیت کویین هست که توسط سه استاد دانشگاه اسنتفور طراحی و راه اندازی شده و چون هنوز در مرحله اول (ایردراپ) قرار داره به طور ۲۴ ساعته رایگان ارز رو بین کاربرا تقسیم میکنه و توی یک سال تونسته ۴ میلیون کاربر پیدا کنه(بیت کویین توی ۳ سال تونست این تعداد مخاطب رو بدست بیاره!)

در پایان سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ در صرافی های بین المللی قیمت گذاری میشه و دیگه رایگان استخراج نمیشه برای همین حدودا یک سال دیگه وقت هست تا ارز رو رایگان بدست بیاریم.
برای استخراج ارز باید برنامه رو با شماره تلفن یا اکانت فیس بوک و کد معرف :
mardanpoor
نصب کنید و در ابتدا با این کد یک سکه پای رایگان به شما تعلق میگیره?
بدون مصرف اینترنت و باتری گوشی ارز رو استخراج میکنه(حداقل روزی ۶ سکه pi )
هر ۲۴ ساعت کافیه آنلاین بشی و در برنامه علامت ⚡️رو ضربه بزنی تا دوباره فعال بشه و این کار هر ۲۴ ساعت یکبار حتما باید تکرار بشه و فراموش نکنیم چون استخراج ارز قطع میشه.

لینک دانلود مستقیم از گوگل پلی:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.blockchainvault

اگه کسی دوست داشت کد معرف من هم mzma1990 هست.
میتونید با این کد ثبت نام کنید.
به امید اینکه این پروژه که همه ایرانی ها را پولدار کنه

تو هنوز اسم بیت کوین رو داری بیت کویین تلفظ میکنی اوسکل، بعد اومدی ارز معرفی میکنی؟ برو اول علم ارز های دیجیتال رو یاد بگیر بعد بیا دنبال روشهای کسب درامدش. ضمن اینکه اینی که شما داری معرفی میکنی کلاهبرداریه

نرم افزار بيت كوين رو با اين لينك دانلود كن
https://free-litecoin.com/login

ممنون عرفان عالى
دوستان با اين لينك استخراجگر بيت كوين رو نصب كنيد

?Pi network?‎

پای نتورک یه ارز دیجیتال جدید شبیه بیت کویین هست که توسط سه استاد دانشگاه اسنتفور طراحی و راه اندازی شده و چون هنوز در مرحله اول (ایردراپ) قرار داره به طور ۲۴ ساعته رایگان ارز رو بین کاربرا تقسیم میکنه و توی یک سال تونسته ۴ میلیون کاربر پیدا کنه(بیت کویین توی ۳ سال تونست این تعداد مخاطب رو بدست بیاره!)

در پایان سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ در صرافی های بین المللی قیمت گذاری میشه و دیگه رایگان استخراج نمیشه برای همین حدودا یک سال دیگه وقت هست تا ارز رو رایگان بدست بیاریم.
برای استخراج ارز باید برنامه رو با شماره تلفن یا اکانت فیس بوک و کد معرف :
Hemati16
نصب کنید و در ابتدا با این کد یک سکه پای رایگان به شما تعلق میگیره?
بدون مصرف اینترنت و باتری گوشی ارز رو استخراج میکنه(حداقل روزی ۶ سکه pi )
هر ۲۴ ساعت کافیه آنلاین بشی و در برنامه علامت ⚡️رو ضربه بزنی تا دوباره فعال بشه و این کار هر ۲۴ ساعت یکبار حتما باید تکرار بشه و فراموش نکنیم چون استخراج ارز قطع میشه.

لینک دانلود مستقیم از گوگل پلی:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.blockchainvault

چون مارکت این پروژه هم آمده احتمال زیاد موفق هست .
میتونید با کد من ثبت نام کنیدmzma1990

اطلاع رسانی بسیارخوبی بود وآگاهی من نسبت به ارزهای دیجیتال بیشترشد . گرچه هنوزجهت ور.دبه این عرصه متقاعدنشده ام زیرانتوانستم وجودامنیت کافی دراین روش خریدوفروش راباورکنم .

سلام دوست عزیز.
چطور نمیتونید امنیت این سیستم فوق امنیتی بلاک چین (غیر متمرکز) رو باور کنید؟؟؟

سلام
چون ایشون بین باور و رسیدن به شناخت علمی از موضوع تفکیک قائل نشدند!

با سلام و با تشکر از گروه بسیار مفید
اعضای محترم میتوانند با کلیک بر روی لینک زیر
https://getcryptotab.com/455274
و سپس با کلیک بر روی گزینه
Add to chrome
درآمد رایگان اینترنتی هنگام استفاده از اینترنت داشته باشند

سلام
ما به همراه یک گروه از متخصصین حوزه وب گروه تلگرامی جامعه وبمستران ایران را لانچ کردیم.

با توجه به اینکه شما هم در این زمینه فعال هستید خوشحال می شیم
به ما بپیوندید تا تعاملات مفیدی باهم
داشته باشیم
لینک گروه خدمتتون
https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

ماجرا چیست ؟

اگر می خواهید از سود بالای معاملات ارزهای دیجیتال بهره مند شوید توصیه می کنیم در وب سایت Hitbtc ثبت نام کرده و همین امروز معاملات پرسود خود را شروع کنید.
وب سایت هیت بی تی سی یکی از بهترین وب سایت ها، با رابط کاربری بسیار عالی و کاربر پسند جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال می باشد.
جهت ثبت نام می توانید از لینک زیر وارد سایت شده و ثبت نام نمایید.

https://hitbtc.com/?ref_id=5a47ad93d527f

بسیار مقاله خوبی بود ، البته اگر باز تر هم میشد بهتر هم بود ..

سلام
سایت سرمایه گذاری دوج کوین
https://dogeminer.cc/index.php?boss=73469
من چند هفته هست عضو شدم فوق العادست
در لحضه واریزی داره و فقط و فقط یک آدرس کیف پول میخواد
و اگر ۳۰۰ تا دوج سرمایه گذاری کنید روزی ۱۴ تا دوج میده یعنی در ماه ۴۲۰
و اگر ۱۰۰۰ تا دوج سرمایه گذاری کنید روزی ۵۱ تا دوج میده یعنی در ماه ۱۵۳۰
و بقیرو هم خودتون برید ببینید دیگه ولی واقعا پرداختی داره من حدود ۱۵ هزار تا برداشت کردم
اینم لینک سایتش

https://dogeminer.cc/index.php?boss=73469

اتریوم و مونرو خیلی خوبن ولی اینده اینا مشخص نیست
دنبال کارهای دیگه باشید.
https://bigwallet.ir

سلام
میشه یه مثال بزنید جوری میشه بااین ارزها خرید کرد

برای کسب اطلا عات بیشتر در مورد ارزدیجیتال به کانال تلگرامی bitcoinandroidearn مراجعه کنید.

چوطر در لایت کوین حساب باز کنیم و چگونه لایت کوین ها رو ماین کینم؟

https://free-litecoin.com/login?referer=295458
استخراج لایت کویین رایگان

چگونه با این ارزها مبادلات انجام بدهیم

با سلام خدمت دوستان اگر درمورد کیف پول tbc اطلاعاتی دارید به من ایمیل کنید ممنون میشم از همتون

میخواین بخرین یا بفروشید ؟ ایمیل بنده هست shahin.arvah@gmail.com

AllAssignmentHelp is the best place where student can get online project management assignment help easily and perfect assignment help of any subject at low price as the student requirement.‎

Very informative and well written post!‎ Quite interesting and nice topic chosen for the post
Best Assignment Help UK

If I I been thinkin’ about what I want in my life.‎ It begins and ends the samehad to choose what I couldn’t lose.‎ There would only be one thing.‎ I don’t wanna live without you super smash flash 2 |
geometry dash

سلام دوستان لينك بهترين سايت دريافت بيت كوين چون نسخه ى جديدشه يكم سرعتش بيشتره پس اگر هم داريدش دوباره با اي لينك دالود كنيد
https://cryptotabbrowser.com/11861830
ممنون

واى دمت گرم نصبش كردم عاليه خودش هم ميگه در دوماه يه بيت كوين مى تونم ماين كنم الان ١٢ دلار تو يه رو مايت كردم
بچه ها با همين لينكى كه داده نصبش كنيد

بله دوستان پس نصبش كنيد ممنون
https://cryptotabbrowser.com/11861830

لينك دانلود مرور گر crypto browser بهترين استخراج كننده ى بيت كوين چون ورژنش جديده يكم سرعتش بيشتره
https://cryptotabbrowser.com/11861830

دمت گرم عرفان واقعان سرعتش بالاست خيلى خوبه ممنون

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نیازمند اطلاعات و پذیرفتن ریسک این نوع سرمایه گذاریه ولی چون بنده باتوجه به مطالعه درمورد ارزpi شدم راغب شدم نسبت به نصب نرمافزار اقدام کنم حال باتوجه به اینکه نام افزار رو نصب کردم میخوام بعد از نصب ترم افزار فوق بنده رو راهنمایی کنید که چگونه از نام افزار استفاده کنم

سلام
الان دیگه برای استخراج بیت کوین دیره و به صرفه نیست ولی یه ارز دیجیتال جدید اومده به اسم pi یا همون عدد پی خودمون الان رایگان داره استخراج میشه و نیاز به ماینر و اینترنت هم نداره و توپسط دانشگاه استنفورد امریکا رایه شده میتونید در موردش تحقیق کنید.
این ارز با استفاده از گوشی موبایل استخراج میشه و کافیه نرم افزار رو از گوگل پلی روی گوشیتون نصب کنید خودش بعد از ثبتنام شروع به استخراج میکنه.
ولی برای ثبتنام حتما نیاز به یه کد معرف داره
میتونید از کد معرف khalilmortazavi1981 استفاده کنید.
من تو روز اول بیست تا پی استخراج کردم
خود مدیر پروژه گفته احتمالا اواخر سال ۲۰۲۰ این ارز قیمت گذاری میشه و در صرافی ها قابل تبدیل به بیتکوین هست.احتمالا قیمت هر یک پی پنج دلاره ولی به مرور افزایش پیدا میکنه مثل بیتکوین.
به تمام زبان های دنیا داخل نرم افزار مدیر پستیبان هست که شما رو راهنمایی میکننن. از جمله زبان فارسی
یادتون نره کد معرف khalilmortazavi1981 وگرنه نمیتونید ثبتنام کنید.
موفق باشید

Hi, I hope you are feeling well.‎
If you would like to get more bitcoins you can also install this following browser and mine bitcoins free.‎
https://get.cryptobrowser.site/11746501

Have a good time!‎

:))
نظر های اخیر :))
همه دنبال ارائه کد معرف ن
فکر نون باشید خربزه آبه

Thanks for the amazing information I am sure its the best.‎
nordvpn
yahoo mail
aol mail

سلام نرم افزار اتریم کار نمی کنه میگه مناسب شما نیست تو ایران کار نمیکنه لطفا راهنمایی کنید

سلام وقت دوستان عزیز بخیر. و ممنون از است خوبتون . به قاطعیت میتونم بگم بهترین سایت ترید و خرید فروش ارز دیجیتال با قیمت روز نه به ضرر بفروشید نه گرون بخرید .من خودم روزانه خرید فروش میکنم راضیم
https://nobitex.ir/signup/?refcode=12452

https://btconline.io/4741150 بهترین سایت بیت کوین رایگان

HTML [url=https://www.google.co.in/‏]BB CODE[/url] Anchor Text https://www.google.co.in/‎

صفحه‌ها

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.