بین کوین و دولت ها

چرا دولت ها علاقه ای به بیت کوین ندارند؟

در این مطلب به علل مخالفت دولت ها و بی علاقگی آن ها به بیت کوین می پردازیم.

چرا دولت ها علاقه ای به بیت کوین ندارند؟

طبق ادعای بیت کوین  "این تجارت ، اولین شبکه پرداخت غیرمتمرکز است که بدون هیچ گونه ریس مرکزی یا واسطه ها , توسط کاربران آن, هدایت می شود" .  نبود یک هسته مرکزی در این شبکه، علت اصلی ممانعت دولت ها از رمز نگاری ارزی آن است. برای درک بهتر علت خودداری دولت ها ، باید با ارزها و قرادادهای دولتی اشنا شویم.

به چه چیزی اعتماد داشته باشیم؟

فیات اصطلاحی متداول برای توصیف ارزهای دولتی است . فیات ها اوراقی ارزشمند و مورد تایید دولت هستند . عده ی زیادی از مردم , این تعهد دولت را نمی پذیرند. علاوه بر این , این ارز تحت حمایت هیچ سرمایه ی قابل تبدیلی نیست . شما نمیتوانید در ازای یک شمش طلا یا نقره , کنسروهای لوبیا , بسته های سیگار یا هر چیز با ارزش دیگری ,  این ارز را به دولت برگردانید . ارزهای فیات تنها با قید اعتبار تمام دولت که به انها اختصاص یافته شده است، حمایت میشوند.  اگر برای تجارت طلا , نقره , لوبیا و یا بسته های سیگار میخواهید اقدام کنید، ابتدا باید ارز فیات خود را  با شخصی که کالای مورد نظر شما را دارد مبادله کنید.

علت اقدامات کنترلی(احتیاطی)

دولت ارزهای فیات را کنترل کرده و تحت نظارت دارد . آن ها از بانک های مرکزی با بهره جویی از سیاست های پولی برای کاهش تاثیرات اقتصادی، جو ضعیف اقتصادی را بررسی و تقویت میکنند. علاوه براین  دولت ها  نحوه ی انتقال این ارزهای فیات را هم به اطلاع کسانی که از جنبش های ارزی سود میبرند میرسانند تا مانع این جنبش ها شده مالیات بر ارزها مقرر شود و با اقدامات مجرمانه برخورد شود . زمانی که اشخاص غیر دولتی، بنگاهای ارزی خصوصی خود را به راه می اندازند ، تمام این کارهای دولت برای کنترل بازار ارز ، بی اعتبار می شود.

مدیریت و نظارت بر ارز تاثیرات طبقاتی زیادی دارد. مهم ترین تاثیرات آن در حوزه ی سیاست های مالی کشور ، جو بازار تجارت و کنترل جرایم است.هرکدام از این موارد بسیار گسترده و عمیق هستند که متون زیادی باید به توصیف انها بپردازد ، با این حال بررسی مختصر برای بررسی ابعاد کلی مفاهیم , الزامی و مفید است که در ادامه در آیدی پی برای شما این موارد را توضیح خواهیم داد.

مرتبط بخوانید: کاربردهای بلاک چین که باید بدانید!

بیت کوین و دولت ها

سیاست های مالی

گستردگی جرایم ارزی نیازمند توجه عمومی است و نقشی که ارز در سایست های پولی یک کشور ایفا میکند، بسیار گسترده است. دولت ها به طور هدفمند برای دلایلی چون تشویق جذب سرمایه گزاری ها ایجاد اشتغال و یا کنترل تورم و رکود غیرمنتظره و اهمیت بیش از حد چرخش مالی بر جامعه، میزان پول رایج در اقتصاد کشور را افزایش داده یا محدود میکنند. (برای درک بهتر سایست های پولی کشور ها , به عنوانی چون "شیوه ی تعیین سایت های پولی امریکا – بررسی سیاست های مالی– شیوه ی تزریق پول بانک های مرکزی به جامعه – و مقدمه ای بر اصول فدرال  , مراجعه کنید).

تجارت

استفاده کنندگان از بیت کوین،  نیازی به سیستم کنونی بانک ها ندارند. این ارز  زمانی که به اصطلاح کاوشگران از قدرت سیستم های کامپیوتری خود برای حل الگوریتم های پیچیده برای معاملات بیت کوین استفاده میکنند، در فضاهای مجازی ایجاد و مبادله می شود. پاداش افراد برای پرداخت هزینه ها با فضای مجازی با ذخیره ی دیجیتالی داده ها بدون نیاز واسطه میان خریدار و فروشنده  ارائه می شود. فرودگاه ها هم به همین ترتیب به خریداران اجازه میدهد تا امکان خرید بلیط، رزو اتاق ها و سایر خدمات پرواز را بدون حظور فیزیکی در فرودگاه  و با استفاده از فضای مجازی و پول های مجازی انجام دهند.

اگر بیت کوین یا سایر رمزنگاری های مجازی پولی مورد استفاده عموم مردم قرار گیرند، وجود سیستم های بانکی میتواند بی معنا باشد . این موضوع شاید با وجود تغییرات سیستم های بانکی کنونی اتفاقی خارق العاده باشد اما روی دیگر سکه هم مهم است . بدون سیستم های بانکی  چطور میتوان هنگام هک شدن حساب هنگام پرداخت وام مسکن راه حلی  پیدا کرد؟ چه کسی میتواند میزان سود حساب مالی شما را محاسبه کند؟ چه کسی میتواند هنگام ایجاد مشکل در انتقال سهام یا مشکلات فنی لحظه ای شما را یاری کند؟ بحران های مالی اقتصادی  ارزش بیشتری نسبت به قبل به اهمیت وجود بانک ها  قایل می شوند اما باید بر موسساتی که انتقال سرمایه را به طور دوره ای  موثر و با اطمینان بیشتر در ثبت تجارت ها انجام میدهند هم نظارت داشت. موضوع بعدی درمورد هزینه هایی است که بانکها به ازای خدمات ارائه داده شده دریافت می کنند. این درامد ها سود زیادی دارند و مشاغل زیادی در صنعت بانکداری ایجاد کرده اند. با حذف بانکها از چرخه اقتصادی کشور، این شغل ها مانند مشاغلی که براساس مالیات درامدی بانکها و کارمندان آن  ایجاد شده اند نیز  حذف خواهند شد. حتی تجارت انتقال وجوه در دنیای مجازی هم  کم کم حذف خواهد شد. اگر افراد از بیت کوین استفاده کنند، هیچ نیازی به اتحادیه های پولی غرب و سایر بنگاهای مالی  نخواهد بود.

جرایم ارزی

طبق نکات بی شماری که تاکنون درمورد فضای مجازی و جرایم رایانه ای ذکر شده  دیگر نیازی به بررسی مجدد رابطه ی معاملات مالی غیرقابل برگشت و سهولت انجام جرایم ارزی نیست. سایر کارهای غیرقانونی مانند قاچاق دارو، فحشا، تروریسم، پول شویی ، فرار مالیاتی و سایر انواع فعالیت های تخریبی ، از فرانیدهای جابجایی پول در مسیر های نامشخص و بی بازگشت از جمله این موارد است.

آن روی سکه ی استفاده از بیت کوین

با وجود اهمیت موضوع داغ و تیتر همیشگی سایت ها در مورد کاربرد ارزهای مجازی در طیف وسیعی از فعالیت های غیرقانونی( البته قابل ذکر است که پول های نقد هم در معاملات غیرقاونی به کار می روند) استدلال های قانونی برای استفاده از ان مطرح شده است. انچه واقعیت است، بانکها با پول های موجود و عرضه ی آن،  میزان رکود را کاهش داده اما میزان بیکاری را افزایش داده و موجبات ایجاد یک سیستم بانکی جهانی بر پایه ی سوداوری بیشتر و فساد را  فراهم می کنند. این موضوع را می توان به طور مثال در مقیاس بازارهای مالی وام مسکن که زمینه ی بحران های اقتصادی سال ۲۰۰۹ را پایه گزاری کردند جستجو کرد. باید به دنبال علتی گشت که چرا افراد ناامید از سرمایه گزاری در اقتصاد و مسکن  از  تلاش افراد ناشناس برای براندازی چنین سیستمی که هیچ خدماتی به انها ارایه نداده است، استقبال می کنند.یکی از اصول پایه ای یک مدرسه ی اقتصاد در اتریش که در سال ۱۸۷۱ احداث شده است، همین مورد است: دخالت های اقتصادی بانک های مرکزی , مفید و به صرفه نیست.

پیش آگاهی ها در مورد بیت کوین

پیش از تبدیل پول خود به بیت کوین , باید به مواردی توجه کنید که : بیت کوین توسط برنامه نویس (برنامه نویسانی) ناشناس طراحی شده است ( هیچ توافقی بر اسامی این افراد نیست و هیچ هویتی هنوز تایید نشده است).

در ضمن توجه داشته باشید که ارز بیت کوین الکترونیکی است یعنی قابل لمس  یا نگه داری نیست. ارزش این ارز نوسان زیادی دارد .این ارز توسط برنامه نویسانی نامشخص  طبق یک الگوی کاملا پیچیده برای بیشتر مردم که چندان در مورد ان چیزی نمیدانند طراحی شده است.

طبق تحقیقی تحت عنوان" طرحواره های ارزهای مجازی" که توسط بانک مرکزی اروپا منتشر شده است، چون بیت کوین ها بر سیستم کامپیوتری فرد ذخیره می شوند،  " اگر کاربران آنتی ویروس های کافی و نسخه های پشتیبان مناسب نداشته باشند، با خطر از دست دادن این ارزها مواجه می شوند." مشکلات سخت افزاری جانبی و انداختن کامپیوتر قدیمی خود در سطل اشغال بدون جابجا کردن بیت کوین هایتان ،  از دیگر راه های از دست دادن ثروت دیجیتال و مجازی شماست.

در مجموع  اگر از بیت کوین ها استفاده می کنید، یعنی پول خود را به سیستمی که نمیشناسید، مردمی که انهارا ندیده اید، و محیطی که هیچ حق قانونی ندارید، واگذار کرده اید. در سیستم های قدیمی سرمایه گزاری، این نا آشنایی ها باعث حذف دائمی این سیتم جابجایی پول خواهد شد. از سوی دیگر  طبق گزارش بانک مرکزی اروپا  بیت کوین ها تنها برای ارزهای بالاتر از ۵۰۰ واحد ارزی موجود در گردش مالی جهانی, نتیجه بخش خواهند بود. حتی با وجود شکست فوری بیت کوین ها یا پذیرفتن نقشی بسیار اندک در عرصه ی ارزهای جهانی، اگر این واحد ارزی موفق شود  میتواند تحول عظیمی در بازارهای جهانی ایجاد کند.

بیت کوین و دولت ها

مرتبط بخوانید: شش ارزدیجیتال به جز بیت کوین که باید بشناسید!

ایده های بیت کوینی

بنابر توضیحاتی که خدمت شما ارائه کردیم، آینده ی بیت کوین و چنین ارزهای مجازی چه خواهد بود؟ دقیقا میتوان گفت که این ارزها تداوم خواهند داشت. شما می توانید از این ارزهای مجازی برای خرید سطح گسترده ای از بازی های کامپوتری از خرده فروشان اینترنتی چون اورستوک یا تایگر دایرکت استفاده کنید. شما میتوانید از بیت کوین ها برای خرید کارت های تبریک برای صدها نفر از کارمندانتان از طریق سایت های هوم دیپوت –کی مارت- و امازون  بهره بجویید. با این حال چنین تیتری بر سایت بیت کوین وجود دارد که " بیت کوین هیچ ارزش قانونی و دولتی در حوزه های قضایی ندارد".طبق فعالیت ها و اقدامات نظارتی و اجرایی دولت هایی مانند امریکا و روسیه، این جایگاه بیت کوین به زودی تغییر خواهد کرد.

امیدواریم مطلب امروز آیدی پی نیز برای شما مفید واقع شده باشد. با نظرات خود ما را در بهبود مقالات یاری کنید! از این که تا پایان مطلب همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

۴ دیدگاه

مطلب بسیار عالی درباره بیت کوین بود

فکر کنم کار خوبی باشه

درامد زایی

درآمدزایی

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.