فین تک

فین تک چیست و چطور در حال تغییر محصولات مالی است؟!

فین تک چیست: مثال هایی از کاربرد فین تک + اینفوگرافی تاثیرات فین تک

واژه  "فین تک"  ساده شده  واژه های ترکیبی "مالی" و "فنآوری" است و در واقع بکارگیری فنآوری برای ارائه خدمات مالی و محصولات به مصرف کنندگان را توصیف می­کند. یک کسب و کار فین تک می تواند در زمینه های بانکی، بیمه، سرمایه گذاری و هر چیزی که مربوط به امور مالی است، باشد. اگر چه این یک واژه نسبتا جدید است،  فین تک در واقع چیزی جدید نیست. همواره فناوری صنعت مالی را تغییر داده است. با این حال، اینترنت همراه با استفاده گسترده از دستگاه های مانند تلفن های هوشمند و تبلت، به این معنی است که در سال های اخیر سرعت این تغییر به میزان  چشمگیری افزایش یافته است.

مرتبط بخوانید: کاربرد آیدی پی در صنعت بیمه

مثال هایی از فین تک

فین تک دنیای مالی را در بسیاری از موارد برای مصرف کنندگان تغییر می دهد. برای مثال، در هرلحظه می توانید از طریق اینترنت بدون حضور فیزیکی یک حساب بانکی را در بانک باز کنید.همچنین فین تک به سرعت در حال تغییر صنایع بیمه و سرمایه گذاری است.

در حال حاضر ارائه دهندگان بیمه اتومبیل، بیمه "مبتنی بر مودم های مخابراتی" را به فروش می رسانند که در آن رانندگی شما با استفاده از داده های جمع آوری شده از طریق گوشی هوشمند شما یا "جعبه سیاه" که در ماشین شما نصب شده است، کنترل می شود. سپس این داده ها برای تعیین مبلغ   سند  بیمه شما می توانند مورد بهره گیری قرار گیرند. در آینده، ممکن است بیمه را به صورت کوتاه مدت یا بر پایه « تادیه به وقت رفتن » خریداری کنید. همچنین پیشرفت در  فنآوری به این معنی است که مصرف کنندگان می توانند از طریق اینترنت به صورت «تک اجرا» بدون هیچ گونه تعامل رودرویی خریداریی کنند . 
درهر زمان، ممکن است بتوانید مشاوره مالی خودکار یا "مشاوره روبات" را با تعامل اندکی یا بدون تعامل با شخصی دریافت کنید.

مزایای پنهانی فین تک

سرعت و راحتی

 محصولات فین تک معمولا به صورت آنلاین عرضه می شوند و بنابراین برای مصرف کنندگان آسان تر و سریعتر است.

انتخاب بیشتر

 مصرف کنندگان از انتخاب بیشتر محصولات و خدمات سود می برند زیرا می توانند از راه دور بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی خریداری کنند.

معاملات ارزان تر 

 شرکت های فین تک ممکن است نیازی به سرمایه گذاری در زیرساخت های فیزیکی مانند یک شبکه نداشته باشند، بنابراین ممکن است قادر به ارائه پیشنهادات ارزان تر به مصرف کنندگان باشد.

محصولات شخصی تر 

  فن آوری شرکت های فین تک اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری را در مورد مشتریان جمع آوری و ذخیره کنند تا بتوانند به مشتریان محصولات یا خدمات شخصی تر ارائه دهند.

فین تک

خطرات پنهانی فین تک کدام اند؟

در ادامه به برخی از خطرات احتمالی فین تک می پردازیم.

حقوق نامشخص

 شرکت های فین تک ممکن است برای صنعت مالی جدید باشند و از مدل های گوناگون کسب و کار  برای ارائه دهندگان سنتی استفاده کنند. این می تواند دشوارتر شود تا مشخص شود کدام یک از آنها تنظیم شده است  وچه چیزی حقوق شما را به خطر می اندازد

تصمیم گیری بی پروا

محصولات مالی که بلافاصله آنلاین(زنده) خریداری می شوند و هرگز با هیچکسی رودرو نمی شوند، ممکن است آن تصمیمات سریع و بی اطلاع مشتریان را آسان تر کند.

خطرات برپایه فناوری

 محصولات مالی که به صورت آنلاین خریداری میشوند ممکن است شما را در معرض خطرات برپایه فناوری قرار دهد. به عنوان مثال، اطلاعات شخصی شما می تواند به اشتباه استفاده شود یا شما می توانید قربانی جرایم اینترنتی شوید.

محرومیت مالی

 در حالی که فناوری برای اکثر مصرف کنندگان انتخاب و دسترسی بیشتری را برای کاربران به ارمغان می آورد، می تواند کسانی را که نمی دانند چگونه از اینترنت یا دستگاه هایی مانند رایانه ها، گوشی های هوشمند و تبلت ها استفاده کنند، محروم کند. در ادامه اینفوگرافی از تاثیرات فین تک برای شما نمایش خواهیم داد.

اینفوگرافی تاثیرات فین تک

در مطالب آیدی پی :

کسب درآمد از اینترنت
مطلب بعدی:

کسب درآمد از اینترنت با آیدی پی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.