ارز دیجیتال در تلگرام

۸ موردی که سیستم عرضه اولیه ارز دیجیتال در تلگرام را با مشکل روبرو خواهد کرد.

مطلب امروز آیدی پی در خصوص ارائه ارز دیجیتال در تلگرام است. چه خطراتی تلگرام را در ارائه ارز دیجیتال تهدید می کند؟! موضوع امروز مقاله ماست.

اگر پروژه بلاک چین تلگرام به خطر بیفتد، سرمایه گذاران نمیتوانند این ادعا را کنند که از قبل به آن ها هشدار داده نشده بود.

با توجه به مدارک و اسناد فنی، خریداران آتی در برخورد با یکی از بزرگترین سیستم های عرضه اولیه ارز دیجیتال ، نامه ای غیررسمی مربوط به خطرات استفاده از رمزیاب ها را دریافت کردند. جالب آن جاست که رسیدن اسناد غیر قابل اعتماد به دست سرمایه گذاران بازار سنتی بسیار راحت اتفاق می افتد.

اما سند تلگرام همانند همان چیزی که در بیت کوین مشخص شد، بسیار قابل توجه است چرا که تلگرام ارزش ویژه سهام خود را مشخص نکرده است. این در حالی است که از رمزیاب ها برای تبادلات پولی بین کاربران استفاده شده و دسترسی به سرویس های مختلف در شبکه باز تلگرام ممکن خواهد شد.

با توجه به حجم عرضه اولیه ارز دیجیتال تلگرام که در حدود ۲.۵ بیلیون دلار میباشد، این سند احتمالا زیاد قابل اعتنا نیست. همانند بیت کوین که قمارهای آشکاری درباره آن اتفاق افتاد، برای این مورد نیز میتوان عنوان حقوقی «ریسک های بزرگ مرتبط با خرید و فروش و گشتن در بازار سیاه» را اطلاق کرد.

هم چنین بخوانید: کاربرد آیدی پی در صنعت بیمه

۱. نداشتن آیین نامه مشخص

هر کسی که دنبال کننده عرضه اولیه ارز دیجیتال باشد میداند که سوالات بسیاری راجع به نظارت هایی که باید انجام شود، وجود دارد. بسیار سخت است پیش بینی کرد که قانون های دولتی راجع به این گونه تکنولوژی های جدید چگونه نوشته خواهند شد.

 اگر این قبیل قانون گذاری ها در یک کشور بیش از حد پیچیده شود، تلگرام یا باید از آن کشور خارج شود و یا باید این پروژه را متوقف کند.

در حال حاضر اپلیکیشن های پیام رسانی وجود دارد که از تلگرام بزرگ تر هستند. پیام رسان های گسترده ای که در راس آن فیس بوک و واتس اپ(که در آمریکا پایه گذاری شدند) بوده و این قبیل پیام رسان ها راجع به ارزهای دیجیتال  همچنان در شک و تردید به سر میبرند. ویچت پلتفورم دیگری است که در چین متولد شده است. پیام رسان ویچت نیز از قبل، مخالفت خود را با پدیده ارزهای دیجیتال اعلام کرده است.  با توجه به گفته مانگازیو(Mangazeev) خارج از دو کشور آمریکا و چین، در بین سایر پیام رسان ها، تلگرام جزو متعهدترین آن هاست. با توجه به اطلاعات مربوط به موسسین شرکت های مختلف، تلگرام در لندن بنا شده است.

۲. فاکتورهای قانونی

سیستم بلاک چین تلگرام برای فعالیت در آینده نیاز به یک فضای قانونی جدید خواهد داشت. بر طبق اسناد، همچنان قوانین مدون و مشخصی در ارتباط با سیستم های بلاک چین و قراردادهای هوشمند وجود ندارد.

نیاز هست تا قبل از راه اندازی سیستم بلاک چین، قوانین مورد نیاز برای فروش رمزیاب ها به طور کامل مشخص گردد.

۳. اقدامات خصوصی و دولتی

قانون گذاران آمریکا در مواجهه با پروژه های این چنینی اهمیت زیادی را قائل نمیشوند.علت آن این است که سرپوش گذاشتن و مخالفت با مواردی چون پروژه مورد نظر تلگرام، زمان و دردسر کمتری را نسبت به وضع قوانین جدید با خود به همراه خواهد داشت.

شرکت  تلگرام در حال تدوین یک توافق نامه ساده است که برای فروش رمزیاب های آینده در نظر گرفته خواهد شد. این توافق نامه راهی برای اجرای عرضه اولیه ارز دیجیتال است. البته به گونه ای که قوانین امنیتی ایالات متحده را تهدید نکند. اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا این قوانین را نپذیرد، این مخالفت نیز میتواند یکی از موانع موجود بر سر راه بزرگترین سیستم عرضه ارز دیجیتال است.

ارز دیجیتال در تلگرام

مرتبط بخوانید: کمک بلاکچین به کسب و کار های B2B

۴. گسترش و راه اندازی بلاک چین

آن چه که روی کاغذ به نظر میرسد این است که تلگرام امکانات و مهارت های فنی لازم برای گسترش  و راه اندازی بلاک چین را ندارد. خوشبختانه، یک ضمانت نامه برای سرمایه گذاران تلگرام از قبل در نظر گرفته شده است! بر طبق متن ضمانت نامه، کمپانی تلگرام روی هر پروژه ای که مد نظرش باشد میتواند سرمایه گذاری کند.

۵. ریسک هایی که بدنبال بلاک چین ها وجود دارد

اسناد مختلف به ریسک استفاده از بلاک چین های فضای باز اشاره میکنند. احتمال وجود خطا در کدنویسی وجود دارد.  محاسبات کوانتومی میتواند تمام رمز گذاری ها را خراب کند. در صورتی که این اتفاق رخ دهد نیاز به تغییرات اساسی وجود دارد که میتواند منجر به شکست کل پروژه گردد.

۶. ادغام شدن سیستم بلاک چین و تلگرام

مشهوریت این سیستم بدون شک به کاربران گسترده و فعال تلگرام باز میگردد. اگر به هر دلیلی تیم تلگرام نتواند سیستم بلاک چین را با پیام رسان موبایل تطبیق دهد، اتخاذ یک واحد پولی مناسب در فضای پیام رسان تلگرام بسیار محدود تر از قبل خواهد شد.

بسیار سخت است که مردمی را ببینیم که از رمزیاب هایی استفاده میکنند که در عمل هیج کارایی ندارند. گسترش اپلیکیشن های ترکیب شده با تکنولوژی بلاک چین بسیار غیر محتمل به نظر میرسد.

۷. توسعه و استفاده از سرمایه موجود

تلگرام هیچ محدودیتی برای استفاده از سرمایه موجود خود ندارد. بنابراین اگر نتواند سیستم بلاک چین را راه اندازی کند و مجبور به انقضای قرارداد خریداران رمزیاب شود، احتمالا سرمایه ای برای بازگشت به عقب و استفاده از بازار سیاه(گرام ها) نیز برای او باقی نخواهد ماند. روزنبرگ: «تلگرام تمام پول خود را پس از خرید سرورها به مدت ده سال تمام خواهد کرد!» پس درواقع ضمانت بقای ارتباطات تلگرامی به همین نقطه بستگی دارد.

۸. بلاک چین و ارز دیجیتال احتمالا هیچ گاه اتفاق نخواهد افتاد

اگر تنها چند مورد از مواردی که در بالا ذکر شد را در کنار یکدیگر قرار دهیم، دیگر نمیتوان اسم آن را ترس،عدم قطعیت یا شک نامید. بلکه درست است که بگوییم تمام موارد بالا اتفاق خواهد افتاد. در اسناد تلگرام به هیچ کدام از تهدیدهای ذکر شده در بالا اشاره نشده است. که همین موضوع میتواند منجر به حذف اپلیکیشن تلگرام در اپل استور یا گوگل پلی گردد.کافی است که اپل و گوگل با این نوع تبادلات ارز موافقت نکنند و اپلیکیشن تلگرام را حذف کنند. نتیجه این خواهد بود که تلگرام تمام راه های ارتباط با مخاطبان خود را از دست خواهد داد.

در مطالب آیدی پی :

بین کوین و دولت ها
مطلب قبلی:

چرا دولت ها علاقه ای به بیت کوین ندارند؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.