هشدار ! مراقب صفحات فیشینگِ مشابه آیدی پی باشید

هشدار ! مراقب صفحات فیشینگِ مشابه آیدی پی باشید

مشکلی که این روزها باعث قربانی شدن برخی افراد شده،فیشینگ و ربودن اطلاعات کارت بانکی و دزدی از حساب افراد است، که راهکارش فقط کمی دقت و هوشیاری می باشد

طی روزهای و هفته های اخیر گزارش هایی مبنی بر کلاهبرداری ، دزدی از حساب بانکی ،سرقت اطلاعات کارت و ... به تعداد قابل توجهی در حال دریافت است. سودجویانی که با سوء استفاده از برند معتبر و قابل اعتماد آیدی پی ، و ساختن سایت و صفحات نامعتبری شبیه به ظاهر سایت آیدی پی سعی در فیشینگ و ربودن اطلاعات بانکی افراد دارند. این کلاهبرداران با ارائه خدماتی در قالب رمالی ، طالع بینی ، صیغه یابی و یا در شکل و ظاهری فریبنده برای کمک به نیازمندان و ... با دادن لینک آدرس سایتی جعلی و درخواست از قربانی خود برای واریز وجهی اندک، پس از هدایت افراد به سایت های فیشینگ و مجعول با دزدیدن اطلاعات کارت های بانکی افراد پس از مدت زمان بسیار اندک موجودی حساب افراد را خالی میکنند. نکته قابل اهمیت در اینجا عدم توجه قربانیان به آدرس سایتی است که در آن هستند و با دیدن شباهت ظاهری به سایت IDPay.ir و یا سایت Shaparak.ir و ... اقدام به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود میکنند.

آیدی پی

مرتبط بخوانید: حفاظت از اطلاعات بانکی در پرداخت های آنلاین

**توصیه های آیدی پی برای پیش گیری از افتادن در دام این نوع کلاهبرداری ها : 
۱- اطمینان از خاموش بودن فیلترشکن و VPN  ؛ اغلب این سایتها فیلتر هستند و اگر بدون فیلترشکن باشید این سایت جعلی برای شما باز نمیشود
۲- به آدرس سایتی که در آن باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید دقت کنید و حتما مطمئن شوید که از طریق سایت IDPay.ir اقدام به پرداخت میکنید
۳ - مطمئن شوید که از سایت IDPay.ir به صفحه درگاه پرداخت بانکی متعلق به Shaparak.ir هدایت شده اید.

باید بدانیم که سایت های idpay.bid ‎/ idpay.cc ‎/ idpay.account ‎/ ldpay.bid ‎/ ldpay.org ‎/ idpay.im و ..... هیچ ربطی به سایت معتبر idpay.ir نداشته و افرادی که در سایت هایی شبیه به نام دامنه idpay.ir پرداخت میکنند ، مسئولیت رفتارشان با خودشان بوده و آیدی پی هیچ مسئولیتی ندارد.
در صورت بروز چنین مشکلی حتما مراتب را به مراجع قانونی و پلیس فتا اطلاع دهید.
بخش بازرسی و حقوقی آیدی پی هم اکنون با شکایت به مراجع قضایی و همکاری پلیس فتا ، سوء استفاده از برند آیدی پی را گزارش کرده و تا اعمال قانون برای فرد مجرم و کمک به قربانیان، پیگیری این موضوع را حق خود میداند.

در آخر مجددا تاکید میکنیم که قبل از وارد کردن اطلاعات بانکی خود آدرس سایتی که در آن حضور دارید را به دقت بررسی کنید و پس از اطمینان از صحت و سقم آدرس فوق اقدام به پرداخت کنید.

در مطالب آیدی پی :

فن آوری فین تک
مطلب قبلی:

همه چیزهایی که باید درباره فین تک بدانید!

زمان مطالعه: ۷ دقیقه
وب سرویس آیدی پی
مطلب بعدی:

امکانات وب سرویس آیدی پی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

۳ دیدگاه

بسیار مطلب خوب و کاربردی بود. ممنون
وبسایت من: ادمین سایت

سلام .الان ۵ روزه از طریق idpay.irنمک آپسوم خریدم به سفارش شماره۹۰۸۴ وبه تاریخ (۹۸.۹.۳۰) و ۳۲۵۰۰۰ ریال از طریق درگاه شما با کد رهگیری ( ۱۵۳۲۰۱۰۰)پرداخت نمودم ولی تا امروز ۵ روز گذشته وهیچ خبری از فروشگاه نیامده، لطفا راهنماییم فرمایید.با احترام - بختیاری.

پست بسیار پر محتوایی بود
گوگل سرچ کنسول چیست ؟

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.