فین‌تک

همکاری به جای رقابت: کلید اصلی برای پیشرفت شرکت های حوزه فین‌تک

شرکت های فین‌تک یا فناوری مالی برای چندین سال به عنوان تهدیدی برای موسسات مالی سنتی در نظر گرفته می شد. در حالی که واقعیت چنین نبوده است!

شرکت های فین‌تک یا فناوری مالی برای چندین سال به عنوان تهدیدی برای موسسات مالی سنتی در نظر گرفته می شد. در حالی که واقعیت چنین نبوده است و مهاجرت مشتری به سمت راه حل های دیجیتالی در سطح پایین باقی مانده است.
تکامل ایجاد شده در مدل های خدمات مالی جدید و سنتی باعث شده است تا شرکت ها برای داشتن سهم بازار بیشتر،  به جای رقابت با یکدیگر همکاری کنند. بررسی های اخیر توسط PWC نشان داده که ۸۲ درصد از بانک ها، شرکت های بیمه و مدیران سرمایه قصد افزایش تعداد مشارکت با موسسات مبتنی بر فین‌تک طی سه تا پنج سال آینده دارند. پیش از انجام هر گونه مشارکتی، شرکتهای فناوری مالی و نهادهای مالی باید مواردی را در نظر بگیرند. به علت فرهنگ و زیرساخت متفاوت و همچنین تنوع مسائل تنظیمی و انطباقی در خدمات مالی سنتی و حوزه های فناوری مالی، تمام سعی و کوشش باید به کار گرفته شود تا مشارکت پیشنهادی از اهداف خود باز نماند.

سه ​​عنصر کلیدی وجود دارد که در گسترش این نوع از شرکت ها (در حوزه فین‌تک )  باید به آن ها فکر کنید این موارد هستند:

فین تک

 

۱. تناسب فرهنگی را در نظر بگیرید.
تفاوت های فرهنگی می تواند مشارکت های قوی و قدرتمند را تخریب کند. شرکتهای فناوری مالی و شرکای سنتی باید برای همکاری های سودمند دو جانبه به جای ناامیدی، به صورت هماهنگ عمل کنند، داده ها را به اشتراک بگذارند، تغییرات درون سازمانی ایجاد کرده و به صورت سریع عمل کنند. این تمایل به انطباق باید توسط هر دو طرف مشارکت پذیرفته شود. شفافیت، واضح بودن انتظارات در مورد محدوده عمل، معیارها و زمان موفقیت، بسیار مهم هستند و باید در ابتدای مشارکت مشخص شود.

۲. چالش های اساسی شرکای خود را درک کنید و برای به حداقل رسیدن آن ها کمک کنید.
همکاری با ارائه دهندگان فناوری مالی می تواند به موسسات مالی کمک کند تا از چالش های قابل توجهی که بوسیله گسترش سریع و تنوع اکوسیستمی محدوده فعالیتشان کاهش یابد.
چالش دوم، محصولات را به خدمات منفرد محدود نکنید و فرصتی برابر برای همکاری ارائه دهید.

 

۳. داده ها را به وسیله ی نفود تبدیل کنید و برای بهبود ارائه خدمات به مشتری نوآوری کنید .
مجموعه داده های عمیق که موسسات مالی در اختیار دارند، از با ارزش ترین دارایی ها اما با کمترین استفاده هستند. فناوری میتواند به موسسات سنتی کمک کند تا ارزش این دارایی را با به دست آوردن بینش مشتری با استفاده از هوش مصنوعی و خدمات مبتنی بر مکان دریابند و به آنها کمک کند تا منحصرا نیازها و شرایط مشتریان را بشناسند. رابط کاربری ساده و کاربر پسند می تواند علاوه بر جمع آوری اطلاعات،  سفر مشتری را سریع، راحت و یکپارچه کند. این اطلاعات می تواند برای بهبود و ارائه پیشنهاد مناسب هر مشتری استفاده شود.

با ظهور واقعیت مجازی (VR) و راه حل های بیومتریک، به تعامل مشتریان با ارائه دهندگان مالی کمک می کند. تجزیه و تحلیل پیشرفته، به همراه طیف وسیع تری از منابع داده، موسسات فناوری مالی را قادر به تست مدیریت ریسک جدید و مدل های نانوشته می کند که باعث افزایش بازده در هزینه ها و گسترش مشتری های بالقوه می شود. انتظارات روشن و توافق نامه اشتراک گذاری داده ها و مالکیت باید در ابتدای هر مشارکت تعیین شود تا از ناامیدی، ناکامی یا نقض کردن جلوگیری شود.
با نگاهی به آینده، سوال مهم این است که آیا همکاری ساختگی بین ارائه دهندگان خدمات مالی جدید و سنتی برای رفع رقابت شدید با شرکت هایی مانند گوگل، آمازون، اپل، علی بابا و یا تنسنت برای ورود به بازار خدمات مالی کافی خواهد بود؟ این مشارکت ها تنها با همکاری می توانند امیدوار باشند که سطحی از شخصی سازی، سرعت و تحویل پکپارچه برای حفظ و رشد پایگاه مشتریان خود فراهم کنند.

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.